loading
در حال بررسی درخواست شما
پیش بازی جدال آرسنال و نیوکاسل
پیش بازی جدال آرسنال و نیوکاسل

پیش بازی جدال آرسنال و نیوکاسل

آرسنال آماده است تا با میزبانی نیوکاسل در روز شنبه، قدرت خود را برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر ثابت کند، زیرا شاگردان میکل آرتتا پس از پایان ناامید کننده سال ۲۰۲۳، با قدرت به این رقابت بازگشته‌اند.

آرسنال در سال ۲۰۲۴ هنوز هیچ باختی در لیگ را تجربه نکرده است و علاوه بر پیروزی مقابل کریستال پالاس، وستهام و برنلی، موفق به شکست دادن لیورپول، صدرنشین لیگ و ناتینگهام فارست بحران زده شده است. مردان آرتتا با پنج امتیاز اختلاف نسبت به قرمزهای یورگن کلوپ که یک بازی بیشتر انجام داده‌اند، در جدول رده بندی قبل از بازی های آخر هفته، تنها یک امتیاز با منچسترسیتی که در رده دوم قرار دارد، فاصله دارند.

توپچی ها در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا روز چهارشنبه در پورتو با نتیجه ۱-۰ مغلوب شدند، اما آرسنال در ۲۰ بازی اخیر لیگ برتر خود که بعد از یک بازی اروپایی در اواسط هفته برگزار شده، شکست نخورده است (۱۶ برد، ۴ تساوی)، این روند از باخت ۱-۰ مقابل منچسترسیتی در فوریه ۲۰۲۱ آغاز شد. آنها همچنین قبل از سفر به پرتغال در فرم درخشانی قرار داشتند و در هفته بیست و پنجم برنلی را با نتیجه ۵-۰ در هم کوبیدند؛ این سومین بار در لیگ برتر امسال بود که آنها موفق به زدن بیش از ۵ گل شدند.

آرسنال، مدعی قهرمانی لیگ برتر، با درخشش بازیکنانی همچون مارتین اودگارد، بوكایو ساکا (دو گل)، لئاندرو تروسارد و کای هاورتز، شنبه گذشته در ورزشگاه تورف مور، تیم بحران‌زده‌ی برنلی تحت هدایت وینسنت كمپانی را تحقیر کرد.

ساکا، وینگر جوان انگلیسی، در چهار بازی متوالی لیگ برتر برای آرسنال گلزنی کرده است. او در این چهار مسابقه ۶ گل به ثمر رسانده است که با تعداد گل‌های او در ۲۰ بازی ابتدایی فصل برابری می‌کند. آخرین بازیکنی که در بازی‌های متوالی بیشتری برای توپچی‌ها گلزنی کرده بود، اولیویه ژیرو (۶ گل) بین ماه‌های فوریه تا آوریل ۲۰۱۵ بود. آخرین بازیکن انگلیسی که به این رکورد دست پیدا کرد، یان رایت (۷ گل) در فاصله‌ی سپتامبر تا نوامبر ۱۹۹۴ بود.

اودگارد، کاپیتان نروژی، نیز همچنان به عنوان یک نیروی تهاجمی قابل اعتماد ظاهر می‌شود. او از ابتدای فصل گذشته در ۳۳ گل لیگ برتر (۲۰ گل و ۱۳ پاس گل) نقش داشته است که از هر هافبک دیگری در همین دوره بیشتر است. 

با این حال، تیم آرتتا راه‌های دیگری نیز برای باز کردن دروازه‌ی حریفان پیدا کرده است. ۲۵ گل آن‌ها از روی ضربات ایستگاهی (از جمله پنالتی‌ها) در این فصل، بهترین آمار یک فصل آرسنال در لیگ برتر از زمان شروع ثبت این آمار توسط اپتا در فصل ۲۰۰۴/۰۵ است.

اخبار مصدومان

آرتتا برای دیدار مقابل پورتو در روز چهارشنبه فابیو ویرا را به لیست تیم برگرداند، در حالی که اولکساندر زینچنکو، گابریل ژسوس و تاکهیرو تومیاسو به بازگشت به ترکیب اصلی بسیار نزدیک هستند. با این حال، آنها همچنان توماس پارتی و یورین تیمبر را در اختیار نخواهند داشت.

در مورد تیم مهمان روز شنبه، نیوکاسل از زمان شکست ۳-۲ مقابل منچستر سیتی در ژانویه، روند مثبتی را تجربه کرده است. تیم ادی هاو که با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند، در چهار بازی اخیر لیگ بدون شکست مانده است (۲ برد و ۲ مساوی). آنها در دو بازی خارج از خانه اخیر خود به پیروزی رسیده‌اند که به اندازه تعداد بردهایشان در ۱۴ بازی خارج از خانه قبلی (۴ مساوی و ۸ باخت) است.

نیوکاسل با یک امتیاز عقب‌تر از برایتون در رده هفتم قرار دارد. منچستر یونایتد تحت هدایت اریک تن هاخ، ۷ امتیاز و تاتنهام ۱۰ امتیاز با نیوکاسل فاصله دارند. این در حالی است که تیم هاو در هفته ۲۵ تنها توانست در سنت جیمز پارک با نتیجه ۲-۲ مقابل بورنموث به تساوی دست پیدا کند. پنالتی آنتونی گوردون و گل تساوی دقیقه ۹۲ مت ریچی مقابل تیم سابقش، یک امتیاز برای نیوکاسل به ارمغان آورد. این در حالی بود که پیش از این، دومینیک سولانکه و آنتوان سمنیو برای بورنموث گلزنی کرده بودند.

جو ویلوک و الکساندر ایساک ممکن است روز شنبه به ترکیب نیوکاسل برگردند، هرچند این تیم همچنان مت تارگت، نیک پوپ، الیوت اندرسون، جوئلینتون، کالوم ویلسون و ساندرو تونالی را در اختیار نخواهد داشت. وضعیت فابیان شار نیز نامشخص است. بازگشت ایساک ممکن است بار حمله را از روی دوش گوردون کم کند، کسی که پس از گل پیروزی در بازی رفت در نوامبر، می‌تواند به دومین بازیکن نیوکاسل تبدیل شود که در یک فصل لیگ برتر در خانه و خارج از خانه مقابل آرسنال گلزنی می‌کند. پیتر بردزلی تنها کسی است که در دو فصل متوالی (۱۹۹۳/۹۴ و ۱۹۹۴/۹۵) به این رکورد دست یافته است.

با این حال، گلزنی برای کلاغ‌ها در خانه آرسنال به ندرت اتفاق می‌افتد. آخرین بازیکنی که توانست برای نیوکاسل در یک بازی خارج از خانه در لیگ برتر مقابل آرسنال گلزنی کند، آیوزه پرز بود (دسامبر ۲۰۱۴). نیوکاسل از آن زمان تا پیش از بازی امشب در امارات، در ۶۳ تلاش خود برای گلزنی موفق به گلزنی نشده است.

نتایج رودررو

نیوکاسل که در ماه نوامبر با گل بحث‌برانگیز گوردون در سنت جیمز پارک با نتیجه ۱-۰ پیروز شد، به دنبال دومین دبل خود در لیگ برتر مقابل آرسنال است. تنها سابقه آنها به فصل ۱۹۹۴/۹۵ برمی‌گردد.

توپچی‌ها در سه دیدار از چهار جدال اخیر خود در لیگ برتر مقابل نیوکاسل موفق به گلزنی نشده‌اند، که به اندازه کل تعداد ناکامی‌هایشان در ۲۷ بازی قبلی برابر این تیم است. با این حال، ۳۰ کلین شیت آنها مقابل کلاغ‌ها در لیگ برتر، بهترین آمار یک تیم مقابل تیم دیگر در این رقابت است.

توپچی‌ها همچنین موفق به ثبت هفتمین کلین شیت خانگی متوالی مقابل نیوکاسل شده‌اند، هرچند هرگز نتوانسته‌اند در هشت دیدار خانگی متوالی برابر هیچ تیمی در تاریخ لیگ برتر کلین شیت کنند (آنها همچنین مقابل منچسترسیتی بین سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۹ به هفت کلین شیت خانگی متوالی دست یافته بودند).

شاگردان آرتتا در ۱۱ بازی خانگی اخیر خود در لیگ برتر مقابل نیوکاسل شکست نخورده‌اند و تساوی بدون گل فصل گذشته، به روند ۱۰ برد متوالی آنها پایان داد. آخرین باخت خانگی آنها مقابل نیوکاسل به نوامبر ۲۰۱۰ برمی‌گردد.

فرم اخیر

آرسنال برای اولین بار در تاریخ باشگاه، سال جدید را با پنج برد پیاپی در لیگ برتر آغاز کرده است. توپچی‌ها در این روند موفق به شکست برنلی، وستهام، پالاس، ناتینگهام فارست و لیورپول شده‌اند و تفاضل گل خود را به ۱۹+ بهبود بخشیده‌اند (۲۱ گل زده، ۲ گل خورده).

آخرین باری که آرسنال در یک فصل زیر نظر آرتتا توانسته بود به تعداد بیشتری پیروزی متوالی در لیگ برتر دست یابد، به بازه زمانی فوریه تا آوریل ۲۰۲۳ (با ۷ برد) برمی‌گردد. سرمربی اسپانیایی هرگز در خانه و مقابل نیوکاسل شکست نخورده و گلی دریافت نکرده است (۴ برد و ۱ مساوی، در تمامی رقابت‌ها).

استحکام خط دفاعی نیز کلید موفقیت آرتتا در این فصل بوده است. آرسنال در سه بازی اخیر خود در لیگ برتر، تنها با دو شوت در چارچوب روبرو شده است (یک شوت از لیورپول، یک شوت از وستهام و هیچ شوتی از برنلی) و در طول این بازی‌ها مجموعا تنها ۰.۹ xG (شاخص گل مورد انتظار) به حریفان خود داده‌اند. آخرین تیمی که توانست در چهار بازی متوالی لیگ برتر با یک شوت یا کمتر در چارچوب دروازه خود روبرو شود، باز هم خود آرسنال بود که این رکورد را بین آوریل تا می ۲۰۲۱ به ثبت رساند.

در مقابل، نیوکاسل که در چهار بازی گذشته خود بدون شکست بوده است، در شش بازی خود در لیگ برتر از ابتدای سال جدید، ۱۶ گل دریافت کرده است (۲ برد، ۲ مساوی و ۲ باخت)، که به اندازه کل گل‌های خورده آنها در ۱۱ بازی پایانی لیگ برتر در سال ۲۰۲۳ است.

پیش‌بینی

سوپرکامپیوتر اپتا با انجام ۱۰.۰۰۰ شبیه سازی پیش از مسابقه، پیش بینی کرده که آرسنال در امارات مقابل نیوکاسل پیروز شود. شانس پیروزی میزبان ۵۵.۱ درصد و شانس پیروزی تیم مهمان تنها ۱۹.۷ درصد است.

البته کسب تساوی نیز می‌تواند روند شکست ناپذیری چشمگیر آرسنال مقابل شاگردان هاو را ادامه دهد. در ۲۵.۲ درصد از سناریوهای مبتنی بر داده، تساوی پیش بینی شده است، هرچند این نتیجه برای حفظ شانس قهرمانی آنها چندان مفید نخواهد بود.

منچسترسیتی (۴۹.۴ درصد) و لیورپول (۳۶.۲ درصد) پس از پیروزی های خود در اواسط هفته مقابل برنتفورد و لوتون تاون، همچنان با اختلاف قابل توجهی نسبت به آرسنال (۱۴.۳ درصد) در صدر جدول شانس قهرمانی در شبیه سازی های پایان فصل اپتا قرار دارند. در همین حال، پیش بینی می‌شود نیوکاسل با ۲۵.۷ درصد شانس، در رده هفتم – یک رده بالاتر از جایگاه فعلی خود در جدول – فصل را به پایان برساند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۵ ۱۰:۴۵
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Opta Analyst
بازدید: ۱۲۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰