loading
در حال بررسی درخواست شما
پیش بازی جدال تاتنهام و آرسنال
پیش بازی جدال تاتنهام و آرسنال

پیش بازی جدال تاتنهام و آرسنال

در حالی که به نظر می‌رسد حالا نبرد اصلی برای قهرمانی لیگ برتر، بین آرسنال و منچستر سیتی به صورت مستقیم در جریان است، اما تاتنهام این فرصت را دارد که با میزبانی از شاگردان میکل آرتتا در روز یکشنبه، ضربه مهلکی به امیدهای قهرمانی رقیب دیرینه خود بزند.

آخرین باری که آرسنال جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر برد، به فصل ۲۰۰۳/۰۴ برمی‌گردد، جایی که آن‌ها با تساوی ۲-۲ مقابل همسایه خود، تاتنهام، در ورزشگاه قدیمی وایت هارت لین قهرمانی را جشن گرفتند.

مهمانان روز یکشنبه، صدرنشین جدول هستند و با یک امتیاز بالاتر از منچستر سیتی قرار دارند، که البته سیتی با یک بازی عقب افتاده، رکورد فوق‌العاده‌ای شامل ۳۰ بازی بدون شکست در تمامی رقابت‌ها را به ثبت رسانده است. (باخت سیتی در ضربات پنالتی مقابل رئال مادرید در لیگ قهرمانان، به دلیل تساوی در اصل بازی، در این آمار لحاظ نمی‌شود.)

ورزشگاه تاتنهام هاتسپر میزبان دور بعدی این دربی جذاب شمال لندن خواهد بود، جایی که آنژ پوستک‌اوغلو با تمام وجود به دنبال این است تا با کسب پیروزی، شانس تاتنهام برای رسیدن به جمع چهار تیم برتر و حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده را افزایش دهد.

تاتنهام هم فصل خوبی را سپری کرده است، اما در هفته‌های اخیر با مشکلاتی مواجه شده است. باخت پرشور ۴-۰ آن‌ها مقابل نیوکاسل در آخرین دیدارشان، باعث شد تا تیم رده پنجمی تاتنهام با ۶ امتیاز اختلاف نسبت به استون ویلا قرار بگیرد، هرچند که دو بازی کمتر انجام داده‌اند.

تاتنهام در این فصل ۴۹ گل در لیگ خورده است و ممکن است برای اولین بار از زمان فصل‌های ۲۰۱۳/۱۴ و ۲۰۱۴/۱۵، برای دو فصل متوالی بیش از ۵۰ گل دریافت کند. همچنین ممکن است گیرمو ویکاریو بعد از نیل سالیوان در فصل ۲۰۰۰/۰۱ (با ۵۱ گل خورده)، به دومین دروازه‌بانی تبدیل شود که در اولین فصل حضورش در لیگ برتر برای تاتنهام، بیش از ۵۰ گل دریافت می‌کند.

از طرف دیگر، سون هیونگ مین در تمامی رقابت‌ها هفت گل به آرسنال زده است، آماری که فقط توسط پنج بازیکن در تاریخ این تقابل بهتر شده است. ستاره کره‌ای در بازی رفت این فصل دو گل به ثمر رساند، اما تنها بازیکنی که در یک فصل لیگ در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل تاتنهام موفق به زدن چند گل شده است، تد دریک بازیکن آرسنال در فصل ۱۹۳۴/۳۵ بوده است.

بوکایو ساکا در دیداری که این دو تیم در ماه سپتامبر با هم داشتند، از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد و او روز یکشنبه این شانس را دارد که اولین بازیکن انگلیسی شود که از زمان ایان رایت در فصل ۱۹۹۳/۹۴، در یک فصل لیگ هم در خانه و هم در خارج از خانه برای آرسنال مقابل تاتنهام گلزنی می‌کند.

آمادگی‌های آرسنال برای این دربی به سختی می‌توانست بهتر از این پیش برود، چرا که آن‌ها در آخرین دیدار خود، چلسی را با نتیجه‌ی قاطع ۵-۰ در هم کوبیدند. کای هاورتز در مقابل تیم سابق خود دو گل به ثمر رساند، در حالی که بن وایت، بازیکنی که انتظار نمی‌رفت درخشش داشته باشد، پس از گل زودهنگام لئاندرو تروسارد، دو گل دیگر به ثمر رساند.

مارتین اودگارد در آن دیدار فوق‌العاده مقابل چلسی در ورزشگاه امارات، در نقش یک هافبک خلاق خوش درخشید و عملکرد خوبی در خارج از خانه نیز از خود نشان داده است. کاپیتان آرسنال در شش بازی اخیر خارج از خانه در لیگ برتر، در روند خلق موقعیت درخشان بوده است، به طوری که سه گل زده و سه پاس گل داده است.

به نظر نمی‌رسد آرتتا برای دیدار روز یکشنبه با مصدومیت جدیدی مواجه شود، چرا که یورین تیمبر (که در بازگشت به تیم زیر ۲۳ سال، گل فوق‌العاده‌ای به ثمر رساند)، تنها مصدوم بلندمدت باقی‌مانده است، هرچند ممکن است دوری او به پایان نزدیک باشد.

پوستک‌اوغلو همچنان اولیور اسکیپ، مانور سولومون، رایان سسنیون و فریزر فورستر را در اختیار نخواهد داشت. با این حال، غیبت دستینی اودوگی، ضربه مهلکی برای تیم خواهد بود، چرا که مدافع چپ این تیم به دلیل نیاز به جراحی ران پا، تا فصل بعد نمی‌تواند به میدان برود.

پدرو پورو و ریچارلیسون می‌توانند حداقل از مصدومیت‌های ناحیه‌ی ران و زانو به ترتیب، برگردند، چرا که تاتنهام قصد دارد ضربه‌ای مهلک به امیدهای قهرمانی رقیب دیرینه‌ی خود بزند و در مقابل، شانس خود را برای رسیدن به لیگ قهرمانان فصل بعد، افزایش دهد.

بازی‌های رودررو

تا پایان فصل ۲۰۱۵/۱۶، دیدارهای آرسنال و تاتنهام، با ۲۰ تساوی در ۴۸ تقابل (۴۲٪)، به عنوان بیشترین بازی مساوی در تاریخ لیگ برتر شناخته می‌شد. از آن زمان به بعد، تنها چهار بازی از ۱۵ دیدار این دو رقیب همشهری با تساوی به پایان رسیده است (۲۷٪).

آرسنال موفق شد در همین دیدار فصل گذشته، با نتیجه‌ی ۲-۰ به پیروزی برسد. این برتری با گل به خودی هوگو لوریس و ضربه‌ی اودگارد در نیمه اول رقم خورد. با این حال، آن‌ها از زمان کسب سه برد متوالی بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۸، موفق به کسب پیروزی در دو بازی خارج از خانه‌ی متوالی مقابل اسپرز نشده‌اند.

با این حال، در دیدار رفت این فصل، دو تیم نتوانستند بر یکدیگر چیره شوند. سون در ورزشگاه امارات دو گل به ثمر رساند تا گل به خودی کریستین رومرو و پنالتی ساکا را جبران کند.

این تساوی باعث شد تا تاتنهام تنها یک برد در شش دیدار اخیر خود در لیگ برتر مقابل آرسنال کسب کرده باشد (۱ تساوی، ۴ باخت). تعداد باخت‌های آن‌ها در این مقطع (۴ باخت)، به اندازه‌ی کل شکست‌هایشان مقابل آرسنال در ۱۶ بازی قبلی‌شان بوده است (۶ برد، ۶ تساوی).

فرم اخیر دو تیم

تاتنهام در ۲۵ بازی خانگی اخیر خود در لیگ برتر موفق به گلزنی شده است. این سومین رکورد طولانی آن‌ها در این زمینه بعد از دو دوره‌ی ۲۹ جلسه‌ای بین ژانویه ۲۰۱۶ تا آگوست ۲۰۱۷ و آوریل ۲۰۱۱ تا اکتبر ۲۰۱۲ به شمار می‌آید.

با این حال، اسپرز در ۱۲ بازی اخیر خود در لیگ برتر در ورزشگاه تاتنهام هاتسپر، موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود نشده است. این طولانی‌ترین دوره‌ی آن‌ها بدون کلین‌شیت خانگی از سپتامبر ۲۰۰۳ (۱۵ بازی) به شمار می‌رود.

تنها برنلی و شفیلد یونایتد (هر کدام یک کلین‌شیت) در این فصل، تعداد کلین‌شیت‌های خانگی کمتری نسبت به تاتنهام (۲) داشته‌اند و شاید پوستک‌اوغلو با حسرت به آمار دفاعی آرتتا نگاه کند.

آرسنال در شش بازی اخیر خارج از خانه خود در لیگ برتر، موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌ی خود شده است. تنها دو تیم در تاریخ لیگ برتر موفق شده‌اند در هفت بازی خارج از خانه، کلین‌شیت کنند (چلسی از سپتامبر تا دسامبر ۲۰۰۸ و منچستر یونایتد از نوامبر تا فوریه‌ی ۲۰۰۸/۰۹).

با این حال، توپچی‌ها هرگز در دو دیدار متوالی خارج از خانه‌ی خود مقابل اسپرز، موفق به کلین‌شیت نشده‌اند. این فرصتی است که آن‌ها بعد از پیروزی ۲-۰ فصل گذشته، می‌توانند به دنبال آن باشند.

پیش‌بینی

ابر کامپیوتر اپتا، آرسنال را با اندکی برتری در روز یکشنبه معرفی می‌کند، به طوری که تیم مهمان در ۴۰.۵٪ از ۱۰ هزار شبیه‌سازی پیش از بازی، رقیب همشهری خود را شکست می‌دهد.

شاگردان پوستک‌اوغلو در ۳۱.۵٪ از شبیه‌سازی‌های مبتنی بر داده، با پیروزی، شانس خود را برای رسیدن به لیگ قهرمانان افزایش می‌دهند، در حالی که احتمال تساوی با ۲۸.۰٪، کمی پایین‌تر است.

پس از پیروزی پرگل منچستر سیتی مقابل برایتون در روز پنجشنبه، شانس قهرمانی این تیم در لیگ برتر بر اساس پیش‌بینی‌های پایان فصل اپتا، به ۷۱.۷٪ افزایش یافت. با این حال، آرسنال همچنان ۲۶.۶٪ شانس قهرمانی دارد.

در مورد میزبان بازی روز یکشنبه، تاتنهام در ۷۸.۴٪ از شبیه‌سازی‌های فصل، در جایگاه پنجم به کار خود پایان می‌دهد و احتمال رسیدن آن‌ها به جمع چهار تیم برتر، ۱۹.۰٪ پیش‌بینی شده است.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۸ ۱۹:۱۷
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Opta Analyst
بازدید: ۱۱۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰