loading
در حال بررسی درخواست شما
پیش بازی جدال شفیلد یونایتد و آرسنال
پیش بازی جدال شفیلد یونایتد و آرسنال

پیش بازی جدال شفیلد یونایتد و آرسنال

در آخرین بازی از هفته بیست و هفتم لیگ برتر انگلیس، نبردی با حال و هوای "داوود و جالوت" در انتظار ماست، جایی که شفیلد یونایتد در خانه میزبان آرسنال پرقدرت خواهد بود. در حالی که به نظر می‌رسد تیم کریس وایلدر بدون هیچ نشانه‌ای از بهبود در حال سقوط است و در چندین بازی خانگی متوالی در برامال لین متحمل شکست‌های سنگینی شده است، توپچی ها در سال ۲۰۲۴ گل‌های زیادی به ثمر رسانده‌اند و برای شکست دادن "تیغه‌ها" (لقب شفیلد یونایتد) اعتماد به نفس بالایی دارند.

شفیلد یونایتد در سه بازی خانگی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها، در هر بازی پنج گل دریافت کرده است. آنها در جام حذفی با نتیجه ۵-۲ به برایتون باختند و سپس در لیگ برتر مقابل استون ویلا و برایتون دوباره متحمل شکست ۵-۰ شدند. حالا آنها به دنبال این هستند تا از تبدیل شدن به اولین تیمی در تاریخ لیگ‌های انگلیس که در چهار بازی خانگی متوالی پنج گل یا بیشتر دریافت می‌کند، اجتناب کنند.

در همین حال، آرسنال در دو سفر اخیر خود به خارج از خانه در لیگ برتر، وستهام را ۶-۰ و برنلی را ۵-۰ شکست داده است. تا به حال هیچ تیمی در تاریخ چهار سطح برتر انگلیس نتوانسته است در سه بازی خارج از خانه پیاپی با اختلاف پنج گل یا بیشتر به پیروزی برسد. نتیجه بازی رفت در ورزشگاه امارات در ماه اکتبر چه بود؟ برد ۵-۰ آرسنال.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد مردان میکل آرتتا پس از نمایش درخشان دیگری مقابل نیوکاسل در هفته گذشته، به این حس نزدیک شده‌اند که تاریخ در دستان آنهاست. توپچی‌ها از همان ابتدا بازی با نیوکاسل را در دست داشتند و با درخشش کای هاورتز، بوکایو ساکا و یاکوب کیویور که بعد از گل به خودی اسون بوتمن موفق به گلزنی شدند، به پیروزی ۴-۱ دست یافتند.

در بازی مقابل نیوکاسل، هافبک‌های میانی آرسنال، مارتین اودگارد، دکلان رایس و جورجینیو، نبض بازی را در دست داشتند و با خفه کردن حریف توانستند ۱۱ بار تا پیش از نیمه اول در یک سوم هجومی زمین توپ ربایی کنند. در همین حال، "کلاغ‌های سیاه" (لقب نیوکاسل) تا آن زمان تنها یک لمس توپ در محوطه جریمه توپچی‌ها داشتند.

آرسنال با مجموع نتایج ۲۵-۳، هر شش بازی خود در لیگ برتر در سال ۲۰۲۴ را با پیروزی پشت سر گذاشته است. تنها سه تیم در تاریخ این رقابت‌ها شروع بهتری با بردهای متوالی در ابتدای سال داشته‌اند - منچسترسیتی در سال ۲۰۲۱ (۱۳ بازی)، منچستریونایتد در سال ۲۰۰۹ (۹ بازی) و لیورپول در سال ۲۰۲۰ (۸ بازی).

ساکا در پنج بازی اخیر در گلزنی موفق بوده است، همچنین در دو بازی خارج از خانه اخیر خود در لیگ برتر دو بار دروازه حریفان را باز کرده است. او اکنون می‌تواند بعد از دنیس برکمپ (در سپتامبر ۱۹۹۷) و هری کین (سپتامبر ۲۰۱۷)، به سومین بازیکنی تبدیل شود که در سه بازی خارج از خانه متوالی موفق به زدن چند گل می‌شود.

خط دفاعی آرسنال همپای درخشش خط حمله این تیم بوده است، به طوری که در شش بازی لیگ خود در سال جدید میلادی تنها با میانگین شگفت‌انگیز ۱.۸۸ گل خورده مورد انتظار (xGA) روبرو شده‌اند. برای درک بهتر این آمار، سیتی - که در این مدت دومین خط دفاعی برتر لیگ را داشته - ۶.۸۳ گل خورده مورد انتظار داشته است و در طرف دیگر جدول، نیوکاسل ۲۰.۵۱ گل خورده مورد انتظار را تجربه کرده است.

آرتتا ممکن است قبل از بازی روز دوشنبه با بازگشت توماس پارتی، تقویت سه‌نفره داشته باشد، در حالی که تاکهیرو تومیاسو و اولکساندر زینچنکو با تست‌های آمادگی دیرهنگام مواجه خواهند شد. یورین تیمبر به آمادگی کامل نزدیک‌تر می‌شود، اما این بازی برای مدافع هلندی زود است.

شفیلد یونایتد در آخرین دیدار خود مقابل ولورهمپتون عملکرد به مراتب بهتری نسبت به گذشته از خود نشان داد، اما باز هم کافی نبود، زیرا ضربه سر پابلو سارابیا آن‌ها را در مالینی با نتیجه ۱-۰ محکوم به شکست کرد. تیم وایلدر در میدلندز غرب فرصت‌های زیادی برای کسب یک امتیاز داشت، اما ریان بروستر، جیمز مک‌آتی و آستون تراستی در مقابل موقعیت‌های خوب، عملکرد ضعیفی ارائه دادند.

شفیلد در تمام فصل لیگ برتر تنها یک بار دروازه خود را بسته نگه داشته‌اند، آن هم در پیروزی ۱-۰ مقابل برنتفورد در دسامبر. در همین حال، مجموع ۶۶ گل خورده آنها پس از ۲۶ بازی، بیشترین تعداد گل خورده در این مقطع از یک فصل لیگ برتر از زمان ایپسویچ تاون در فصل ۱۹۶۳/۶۴ (۷۴ گل) بوده است.

آنل احمدهودزیچ، که در غیاب جان ایگان برای بخش زیادی از این فصل بازوبند کاپیتانی را بر بازو بسته است، یکی از بازیکنانی است که وظیفه مهار مهاجمان آماده آرسنال را بر عهده دارد. اما او در مجموع در ۱۶ مورد از ۲۰ بازی خود در لیگ برتر در تیم بازنده حضور داشته است (دو برد، دو مساوی). در تاریخ این رقابت‌ها، تنها جونینو باکونا، یوسیپ درمیچ و الیور بورک در ۲۰ بازی اول خود شکست‌های بیشتری متحمل شده‌اند (هر کدام ۱۷ باخت).

اگر شفیلد بخواهد در زمین حریف ضربه بزند، اولی مک‌برنی می‌تواند نقش کلیدی ایفا کند، زیرا او در هر یک از پنج بازی خانگی اخیر خود در لیگ برتر، یا گلزنی کرده (چهار بار) یا پاس گل داده است (یک بار). با این حال، شفیلد یونایتد در هیچ یک از آن بازی‌ها به پیروزی نرسیده و دو تساوی و سه شکست داشته است.

مدافع میسون هولگیت پس از دریافت کارت قرمز مستقیم به دلیل خطای وحشتناک روی کائورو میتوما دو هفته پیش، همچنان محروم است، در حالی که کامرون آرچر و انیس بن سلیمان قبل از تعطیلات بین‌المللی مارس به دلیل مصدومیت برنخواهند گشت. با این حال، بن برتون دیاز پس از به ثمر رساندن دو گل در سه بازی اول لیگ خود برای شفیلد قبل از مصدومیت همسترینگ، به میادین بازگشته است.

بازی‌های رودررو

ادی انکتیا با هت‌تریک درخشان خود، نمایشی پنج ستاره برای آرسنال در بازی برگشت فصل گذشته در شمال لندن به نمایش گذاشت، و تومیاسو و فابیو ویرا نیز در این دیدار گلزنی کردند.

شفیلد یونایتد سه بازی آخر لیگ خود را مقابل آرسنال با مجموع نتیجه ۱۰-۱ شکست خورده است، در حالی که قبل از این دور تنها دو بازی از ۹ بازی قبلی خود را مقابل این تیم باخته بودند (دو برد، پنج تساوی).

برامال لین به طور سنتی برای آرسنال خوش‌یمن نبود، اما این روند در سال‌های اخیر تغییر کرده است، زیرا توپچی‌ها در سه بازی از چهار بازی اخیر خود در لیگ در آنجا (یک شکست) به پیروزی رسیده‌اند، به اندازه ۱۲ بازی قبلی خود (پنج تساوی، چهار شکست).

حالا آنها برای اولین بار فرصت دارند که در سه بازی خارج از خانه مقابل شفیلد یونایتد به پیروزی برسند.

گابریل مارتینلی در آخرین باری که آرسنال در آوریل ۲۰۲۱ به برامال لین رفت، گلزنی کرد و الکساندر لاکازت در پیروزی ۳-۰ دو بار گلزنی کرد. شفیلد شش روز بعد سقوط خود به چمپیونشیپ را قطعی کرد.

فرم اخیر دو تیم

شفیلد یونایتد تنها در یکی از ۱۰ بازی اخیر خود در لیگ برتر به پیروزی رسیده است، دو تساوی و هفت شکست نتیجه‌ی کارنامه‌ی ضعیف آن‌هاست.

پس از شکست‌های سنگین مقابل ویلا و برایتون، آن‌ها در خطر ثبت رکوردی ناخوشایند در تاریخ لیگ انگلیس قرار دارند: تبدیل شدن به اولین تیمی که سه بازی خانگی متوالی را با اختلاف پنج گل یا بیشتر واگذار می‌کند.

در همین حال، آرسنال به رکوردی خارق‌العاده دست یافته است. آن‌ها در هفت نیمه اخیر خود در لیگ برتر موفق به زدن حداقل دو گل شده‌اند (نیمه دوم مقابل لیورپول، هر دو نیمه مقابل وستهام، برنلی و نیوکاسل) و اولین تیمی در تاریخ این رقابت‌ها هستند که به چنین دستاوردی می‌رسند.

با این حال، آرسنال در تمامی رقابت‌ها، در پنج بازی از هشت بازی اخیر خارج از خانه خود (سه برد) موفق به کسب پیروزی نشده است. آن‌ها مقابل آیندهوون و لیورپول به تساوی رسیدند و مقابل ویلا، فولام و پورتو شکست خوردند.

پیش‌بینی

طبق شبیه‌سازی ۱۰.۰۰۰ بازی توسط سوپرکامپیوتر اپتا پیش از شروع بازی، آرسنال با ۷۰.۰ درصد آرا پیروز می‌شود - که بیشترین میزان برای هر تیمی پیش از هفته بیست و هفتم است.

احتمال پیروزی برای شفیلد یونایتد تنها ۱۰.۲ درصد و احتمال کسب تساوی برای آن‌ها ۱۹.۸ درصد پیش‌بینی شده است.

با وجود شروع طوفانی در سال ۲۰۲۴، آرسنال همچنان در پیش‌بینی‌های فصلی سوپرکامپیوتر، با ۱۴.۳ درصد شانس قهرمانی، در جایگاه سوم قرار دارد. این در حالی است که شانس قهرمانی برای سیتی ۵۱.۵ درصد و لیورپول ۳۴.۱ درصد است.

از طرف دیگر، برای شفیلد یونایتد تقریباً هیچ امیدی برای فرار از سقوط وجود ندارد، زیرا تنها در ۰.۴ درصد از سناریوها در لیگ باقی می‌مانند. احتمال ۵۹.۵ درصدی سقوط آن‌ها به انتهای جدول، بالاترین درصدی است که هر تیمی در لیگ برای قرار گرفتن در یک رتبه خاص دارد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ۱۰:۳۲
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Opta Analyst
بازدید: ۱۵۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰