loading
در حال بررسی درخواست شما
چهار پیروزی کلاسیک آرسنال در خانه شفیلد یونایتد
چهار پیروزی کلاسیک آرسنال در خانه شفیلد یونایتد

چهار پیروزی کلاسیک آرسنال در خانه شفیلد یونایتد

دوشنبه شب مهمان برامال لین خواهیم بود، قدیمی‌ترین ورزشگاه بزرگ جهان که همچنان میزبان مسابقات حرفه‌ای فوتبال باشگاهی است و از سال ۱۹۰۴ در آنجا به مصاف شفیلد یونایتد رفته‌ایم.

از آن زمان تاکنون، ما در خانه‌ی "تیغه‌ها" از برخی بازی‌های به یاد ماندنی لذت برده‌ایم و در مسیر قهرمانی و موفقیت در جام‌ها، چندین پیروزی مهم در آنجا کسب کرده‌ایم.

در اینجا به برخی از بازی‌های کلاسیک در یورکشایر از دوران اخیر اشاره می‌کنیم:

۶ آوریل ۱۹۹۱
شفیلد یونایتد ۰-۲ آرسنال

در حالی که شش بازی تا پایان فصل اول لیگ برتر باقی مانده بود، توپچی ها با پیروزی مقابل "تیغه‌ها" در صدر جدول باقی ماندند. قفل بازی در دقیقه ۱۰ شکسته شد، جایی که پرتاب بلند دیوید سیمن با ضربه سر درخشان آلن اسمیت به کوین کمپل رسید و او هم با یک ضربه محکم دروازه سایمون تریسی را گشود تا به هفتمین گل خود در هشت بازی اخیر برسد.

بازی تا دقایق پایانی با چنگ و دندان پیش رفت و توپچی ها در تلاش برای حفظ سه امتیاز ارزشمند بودند، اما در دقیقه ۷۳، کمپل زودتر از همه خود را به توپ دفع شده توسط لی دیکسون رساند و آن را به اسمیت پاس داد. اسمیت نیز با یک ضربه راحت و یک ضرب، توپ را به گوشه بالای دروازه فرستاد تا نوزدهمین گل خود را در آن فصل به یادماندنی برای خودش و باشگاه به ثمر برساند.

۳۱ اکتبر ۲۰۰۷
شفیلد یونایتد ۰-۳ آرسنال

همانطور که در جام اتحادیه معمول بود، آرسن ونگر به بازیکنان جوان خود اعتماد کرد و با ترکیبی شامل نوجوانان تئو والکات، نیکلاس بنتنر، دنیلسون و کیران گیبس به راحتی به پیروزی در دور چهارم رسید. این بازی با ضربه دیدنی ادواردو از لبه محوطه جریمه در دقیقه ۸ آغاز شد.

این بازیکن کروات پنج دقیقه پس از شروع نیمه دوم، با پاس عالی گیبس، گل دوم خود را به ثمر رساند. پس از اینکه ضربه والکات به تیر دروازه برخورد کرد، دنیلسون با شوتی از راه دور که تغییر مسیر داد و وارد دروازه شد، گل سوم را به ثمر رساند تا صعود توپچی ها به دور بعدی رقابت ها قطعی شود.

۲۸ ژوئن ۲۰۲۰
شفیلد یونایتد ۱-۲ آرسنال

این دیدار یک جدال دیگر در جام حذفی بود و ما در شرایطی دراماتیک، جواز حضور در نیمه نهایی را کسب کردیم. شاگردان وایلدر، تصور می‌کردند که به گل برتری دست یافته‌اند، اما ضربه سر جان لاندسترم به دلیل آفساید توسط VAR رد شد. در عوض، توپچی‌ها در دقیقه ۲۵ از روی نقطه پنالتی که توسط نیکولاس پپه زده شد، به گل رسیدند.

جان ایگان نیز به دلیل آفساید، گلی برای میزبان به ثمر رساند که مردود اعلام شد، اما با سه دقیقه باقی مانده، دفع ناقص سئاد کولاسیناچ به راب هولدینگ برخورد کرد و این فرصت را به دیوید مک گلدریک داد تا به نظر، بازی را به وقت های اضافه بکشاند. با این حال، لحظاتی بعد، دنی سبایوس صاحب توپ شد و علی رغم زاویه بسته، توپ را از بین دین هندرسون و تیر نزدیک او عبور داد تا ما را به ومبلی برساند.

۱۱ آوریل ۲۰۲۱
شفیلد یونایتد ۰-۳ آرسنال

فصل بعد، ما مجبور شدیم در ورزشگاه برامال لین، بدون حضور هواداران به میدان برویم، اما نمایشی ارائه کردیم که هواداران پرشورمان را در جایگاه مهمان به وجد می‌آورد. این پیروزی با گل الکساندر لاکازت در دقیقه ۳۵ آغاز شد. پاسکاری های هماهنگ در محوطه جریمه، به او فرصت داد تا دروازه آرون رمزدیل، سنگربان شفیلد را باز کند.

در نیمه دوم، شاهد درخشش گابریل مارتینلی بودیم که پس از مصدومیت طولانی مدت، برای اولین بار از ژانویه ۲۰۲۰ موفق به گلزنی شد. او پس از مهار رمزدیل روی ضربه پپه، توپ برگشتی را به راحتی به تور دروازه رساند و پیش از آنکه لاکازت در دقایق پایانی با پاس فوق‌العاده توماس پارتی، کار را تمام کند، مصدومیت های خود را به فراموشی سپرد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ۱۰:۳۸
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۱۰۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰