loading
در حال بررسی درخواست شما
گلادیاتور چکش ها به تفنگ داران شمال لندن پیوست
گلادیاتور چکش ها به تفنگ داران شمال لندن پیوست

گلادیاتور چکش ها به تفنگ داران شمال لندن پیوست

دکلان رایس برای طرفداران فوتبال در سراسر جهان شناخته شده است و نه تنها طرفداران ما مشتاق دیدن او را در لباس قرمز و سفید باشگاه ما بودند، بلکه طرفداران باشگاه وستهم یونایتد و تیم ملی انگلیس نیز خواهان دیدار او بودند و میخواستند او را همراهی کنند.

اما، شما چقدر درمورد بازیکنان جدید ما می‌دانید؟

برای امتحان کردن اطلاعات شما، ما چند حقیقت جالب را درباره دکلان پیدا کرده‌ایم تا بیشتر درباره شخصیت او بدانید، بنابراین در ادامه چند نکته راجع به شماره جدید ما، شماره ۴۱، برای شما توضیح داده ایم.

عدد جادویی

همان‌طور که در استادیوم شمال لندن مشخص بود، دکلان پس از انتقال به تیم ما، تصمیم گرفت که شماره ۴۱ را بپوشد، اما چرا؟

به گفته رایس، هیچ دلیل ویژه‌ای برای انتخاب شماره ۴۱ وجود نداشت، این شماره زمانی که در آکادمی باشگاه وستهم حضور داشت به او داده شده بود، اما اکنون او احساس می‌کند که تغییر شماره ممکن است عملکرد او را مختل کند و به همین دلیل، همان شماره را انتخاب کرده است که الان با همان در شمال لندن است.

بازی با الگو؟

در گذشته از دکلان سوال شده بود که از کدام بازیکنان الهام گرفته و سعی در تقلید از آن‌ها داشته است و او سرخیو بوسکتس و انگولو کانته را به عنوان دو نمونه اشاره کرده بود، در حالی که به دقت پاتریک ویرا و یحیی توره را نیز مورد مطالعه قرار داده بود.

 با این حال، او به زودی ممکن است در کنار کسی که از او الهام گرفته است، قرار بگیرد، زیرا در سال 2019، او اینگونه اظهار داشته است: "من برای خودم، بازی‌های خودم و دیگران را مطالعه می‌کنم. من از سبک بازی و پاس دادن جورجینیو خوشم می‌آید. چیزهایی هست که می‌توانم به بازی خود اضافه کنم."

چهره های آشنا

دکلان تاکنون در 21 بازی تیم ملی انگلیس با بوکایو ساکا به میدان رفته است. از جمله همکاری  های آن‌ها در بازی های ملی اتحادیه فوتبال اروپا در برابر بلژیک در سال 2020 بوده است که از این تعداد، چهار بازی در جام ملت‌های اروپا و تمامی بازی‌های جام جهانی 2022 را با هم بازی کرده‌اند.

همچنین، او با بازیکنان دیگری از آرسنال از جمله آرون رمزدیل، بن وایت و امیل اسمیت رو در تیم ملی انگلیس بازی کرده است. به این معنی که برای کمک به او برای ساکن شدن در لندن کلنی، چهره ‌هایی آشنا خواهند بود.

در کنار انکتیا

یکی از بازیکنانی که دکلان با او آشنا است، ادی انکتیا است. این دو نفر در دوران کودکی به عنوان بازیکنان آکادمی چلسی، هم تیمی بودند و دکلان از غذا‌های خانگی ادی استفاده می‌کرد!

دکلان قبل ‌تر گفته بود: "وقتی ما در چلسی بودیم، برای مسافرت با اتوبوس سفر می‌کردیم. ادی همیشه یک کاسه بزرگ، مثل برنج برای تمام تیم می‌آورد. بچه‌ها خیلی خوشحال بودند!"

فلش بک به اولین گل

هیچ چیزی به حسی نزدیک نمی‌شود که برای اولین بار، گل به ثمر برسانید. باور کنید یا نه، اولین گل دکلان در مقابل تیم ما در ژانویه 2019 به ثمر رسید.

این گل، درواقع گلی بود که باعث برتری باشگاه وستهم در استادیوم شمال لندن شد و از زمان حکمرانی اونای امری، دکلان به عنوان بازیکن شکست ناپذیر به شمار می‌رود. در واقع، ادی انکتیا تنها بازیکنی است که در آن روز در ترکیب بازی تیم ما بود و هنوز در باشگاه فعالیت می‌کند.

بازی در تمام دقایق

در فصل 2019/20، دکلان یکی از چهار بازیکن زیر 21 سالی شد که توانست همه دقایق فصل را در لیگ برتر انگلیس بازی کند و به مجموع 3420 دقیقه بازی در فصل دست یابد.

او با گری کلی، فرانک لمپارد و وین بریج به این رکورد رسید و پایداری او باعث شد تا در فصل‌های 2021/22 و 2022/23، او موفق به انجام 50 بازی پشت سر هم در تمام رقابت‌هایی که در آن شرکت کرد بشود.

تجربه بالا با وجود سن کم

در آوریل سال جاری، دکلان نهمین بازیکن جوانی شد که به 200 بازی در لیگ برتر انگلیس دست یافت، اما او هم‌اکنون جوان‌ترین بازیکنی است که در حال حاضر در این لیگ با این تعداد بازی حضور دارد.

در باشگاه وستهم، او همچنین چهارمین بازیکن جوانی بود که برای یک باشگاه، رکورد 200 بازی در لیگ برتر انگلیس را کسب کرد و به لیست بازیکنان رکورد داری مانند سسک فابرگاس پیوست.

رتبه بندی رایس

فصل گذشته، دکلان در طول فصل لیگ برتر انگلیس، آمار قابل توجهی را به دست آورد. او در رده اول لیگ در زمینه توانایی دریافت توپ و راندن توپ از حوزه دفاعی حریفان قرار گرفت و همچنین در رده دوم در زمینه حمل توپ قرار گرفت و در بین 10 بازیکن برتر در خصوص تعداد کل تکل‌ها قرار گرفت.

او همچنین با به ثمر رساندن چهار گل، بهترین رکورد گلزنی خود را در لیگ برتر انگلیس به دست آورد و تنها برونو فرناندز بیشترین تعداد موقعیت در فاز انتقال از دفاع به حمله را داشته است، در حالی که دکلان در 261 موقعیت موفق بود.

رهبر افسانه ای

دکلان در این فصل نیز با کمک به تیم وستهم، توانست موفقیتی در رقابت‌های لیگ کنفرانس اروپا کسب کند و به عنوان جوان‌ترین بازیکن 24 ساله و 144 روزه، تیم انگلیسی خود را به قهرمانی در یک رقابت مهم از مسابقات اروپایی با کاپیتانی هدایت کند، و مثل بزرگانی از جمله بابی مور در فینال جام برنده‌گان کاپ در سال 1965 باشد.

در واقع، تنها سه کاپیتان از تیم وستهم توانستند جایزه‌های بزرگی را برای این تیم بیاورند، که بیلی باندز به عنوان یکی از ستارگان آنها شناخته میشد.

از وستهم به آرسنال

دکلان با بازی برای هر دو تیم وستهم و آرسنال در لیگ برتر انگلیس از سال 1992، به بازیکنانی مانند جک ویلشر - که در دو سال بین 2018 و 2020 با او بازی کرد، فردی لیونبرگ، الکس سانگ، یان رایت و لوکاس فابیانسکی، پیوست.

با این حال، باید به شگفتی اشاره کرد که علیرغم فاصله جغرافیایی کوتاه بین دو باشگاه، دکلان اولین بازیکنی است که مستقیما از باشگاه وستهم به تیم ما ملحق می‌شود.

مجموعه پیراهن

دکلان قبل از این، نمایشی از مجموعه پیراهن های فوتبال خود در خانه اش داده است، که شامل دیواری از پیراهن‌های آرسنال است که در آن، پیراهن‌هایی از وایت، ویلشر، پیر امریک اوبامیانگ و دیوید لوئیز با امضای این بازیکنان قرار دارد.

به مجموعه پیراهن‌های او، پیراهن‌هایی که در مسابقات با حریفان به دست آورده و همچنین پیراهن‌هایی که به او هدیه داده شده و یا خودش خریداری کرده است، اضافه شده‌اند. یکی از آخرین اضافات مجموعه پیراهن‌های او به زمانی برمی‌گردد که در تونل استادیوم لندن در ماه آوریل عکسی از تعویض پیراهن با مارتین اودگارد گرفت و سپس آن را توسط کاپیتان تیم ما امضا کرد.

جوایز فردی

دکلان با دریافت شش جایزه در پایان فصل، به جایزه‌های فردی عادت دارد. این جایزه ها شامل دریافت سه بار عنوان بازیکن جوان سال بین سال‌های 2017 تا 2019 و دریافت سه جایزه بازیکن سال در فصول بعدی، از جمله دو فصل اخیر، می‌شود.

او همچنین توسط یوفا به عنوان بهترین بازیکن لیگ کنفرانس اروپا در فصل 2022/23 شناخته شد و پس از اینکه در فصل قبل در تیم فصل لیگ اروپا انتخاب شده بود، در تیم فصل این رقابت‌ها نیز قرار گرفت،.

خارج از فوتبال

دکلان به جز فوتبال، سرگرمی‌های دیگری نیز دارد و به ویژه از بازی گلف در وقت آزاد خود لذت می‌برد، در حالی که یک تخته پرتاب دارت نیز دارد و یک میز بیلیارد نیز در خانه دارد.

او همچنین علاقه‌مند به کفش‌های ورزشی بوده و یک مجموعه بزرگ از آن‌ها را دارد، علاقه‌مند به پیاده‌روی با سگ‌های خانگی‌اش و بازی کامپیوتری است، در حالی که معمولاً با غذایی مانند سی بس و برنج، پیش از مسابقات، بدون توجه به ساعت شروع بازی از این غذاها میخورد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۴/۲۵ ۱۳:۲۱
به قلم ارسلان آیرم پور
دسته‌بندی: نقل و انتقالات
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۴۱۳ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰