loading
در حال بررسی درخواست شما
گزارش: آرسنال 6-0 رنجرز
گزارش: آرسنال 6-0 رنجرز

گزارش: آرسنال ۶-۰ رنجرز

تیم فوتبال زنان آرسنال فصل 2024/25 خود را با یک پیروزی قاطعانه در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان زنان اروپا آغاز کرد. توپچی‌ها با نتیجه 6-0 رنجرز اسکاتلند را در هم کوبیدند.

کیتلین فورد با به ثمر رساندن 4 گل، عملکردی خیره‌کننده داشت. آلسیا روسو و کیم لیتل نیز دو گل دیگر آرسنال را وارد دروازه حریف کردند تا صعود تیم لندنی به پلی آف مرحله اول مسابقات قطعی شود. آرسنال روز شنبه به مصاف روزنبورگ خواهد رفت.

  • **شرح بازی**

یوناس ایدوال تنها یک تغییر نسبت به بازی قبلی مقابل ساوتهمپتون در ترکیب تیمش ایجاد کرد و لایا کودینا را به جای کیتی رید در خط دفاعی قرار داد.

ماریونا کالدنتی، هم‌تیمی اسپانیایی کودینا، اولین بازی رسمی خود را برای آرسنال انجام داد و در سمت چپ خط حمله در کنار آلسیا روسو و کیتلین فورد به میدان رفت.

فورد و امیلی فاکس، مدافع راست تیم، از همان ابتدا عملکرد خوبی داشتند و با نفوذهای مکرر، خط دفاعی رنجرز را آزار می‌دادند.

رنجرز بازی را با انرژی و فیزیک بالا آغاز کرد و سعی داشت مانع از ایجاد موقعیت برای آرسنال شود، اما توپچی‌ها محکم ایستادند.

لایا کودینا نمایش قدرتمندی در خط دفاعی داشت و اولین نفر در رسیدن به توپ‌ها بود. او به خوبی از نیمه زمین آرسنال در برابر ضد حملات حریف محافظت می‌کرد. لیا ویلیامسون نیز با ارسال‌های بلند معروف خود، بازیکنان کناری را در موقعیت‌های خوب صاحب توپ می‌کرد.

پس از یک شروع مسلط، آرسنال در دقیقه 16 به گل رسید. ماریونا ارسالی عالی به تیر دوم داشت و فورد با یک ضربه سر دقیق، اولین گل بازی را به ثمر رساند.

حرکات سیال ماریونا در خط حمله، فضاهای خالی زیادی برای مهاجمان آرسنال ایجاد می‌کرد و فشار برای گل دوم ادامه داشت.

آرسنال نیمه دوم را هم با قدرت آغاز کرد و در 5 دقیقه ابتدایی نزدیک بود به گل دوم برسد. ویلیامسون، مانوم را در محوطه جریمه پیدا کرد اما ضربه هافبک نروژی ما دقت کافی نداشت.

کیم لیتل هم موقعیتی داشت و با کنترل توپ عالی وارد محوطه جریمه شد، اما شوت او با برخورد به مدافع رنجرز به کرنر رفت.

کاپیتان آرسنال نقش کلیدی در گل دوم داشت. او با دریبل‌های تکنیکی از بین مدافعان رنجرز عبور کرد و توپ را برای فورد فراهم کرد. مهاجم استرالیایی در موقعیت تک به تک توپ را به گوشه راست دروازه فرستاد.

قبل از اینکه رنجرز فرصت نفس کشیدن پیدا کند، آلسیا روسو با یک ضربه قاطع گل سوم را به ثمر رساند.

از این لحظه به بعد، بازیکنان آرسنال با آزادی و لذت بیشتری بازی می‌کردند و هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت دیده نمی‌شد.

زیباترین گل بازی در دقیقه 69 به ثمر رسید. فورد روی یک ارسال عمیق از کیتی مک‌کیب، با یک ضربه والی تماشایی هت‌تریک کرد و هواداران حاضر در ورزشگاه مِیدو پارک را به وجد آورد.

به نظر می‌رسید پنالتی کیم لیتل در اواخر بازی، پایان‌بخش این شب پیروزی در مِیدو پارک باشد. ضربه محکم او گل پنجم را رقم زد.

اما فورد هنوز تمام نکرده بود. پس از یک شلوغی در محوطه جریمه رنجرز، او بار دیگر در موقعیت مناسب قرار گرفت و چهارمین گل خود و ششمین گل تیمش را به ثمر رساند.

**معنای این پیروزی**

پس از پیروزی دراماتیک روزنبرگ مقابل اتلتیکو مادرید در ضربات پنالتی، آرسنال اکنون روز شنبه به مصاف روزنبرگ خواهد رفت تا برای صعود به مرحله دوم تلاش کند.

تمامی لحظات این بازی به صورت زنده از وب‌سایت رسمی آرسنال پخش خواهد شد.

**ترکیب تیم**

**آرسنال:** زینسبرگر، فاکس (وینرویتر 79)، کودینا، ویلیامسون، مک‌کیب، کونی-کراس (والتی 79)، لیتل (کاپیتان)، مانوم (کفاجی 71)، فورد، ماریونا (کول 87)، روسو (بلکستنیوس 71)


 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۶/۱۶ ۰۹:۳۸
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: بانوان
منبع : arsenal.com
بازدید: ۴۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آتالانتا
آتالانتا
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - جیاکومو مئاتزا
۱۴۰۳/۶/۲۹ ۲۲:۳۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
0 - 1
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۶/۲۵ ۱۶:۳۰