loading
در حال بررسی درخواست شما
تاثیرات تیری آنری بروی تیم ملی بلژیک
تاثیرات تیری آنری بروی تیم ملی بلژیک

تاثیرات تیری آنری بروی تیم ملی بلژیک

این مهاجم بلند قامت حالا با اسطوره‌ی دوران کودکی‌اش رابطه نزدیکی دارد و دیدارهای منظمشان بعد از بازی‌های لیگ‌برتر در جام‌جهانی روسیه ثمر داده‌اند.

روملو لوکاکو از بسیاری جهات، پروژه تیری آنری محسوب می‌شود. آنها در این تابستان در کمپ تمرینی Dedovsk  در روسیه متعلق به تیم‌ملی بلژیک همیشه درکنار یکدیگر دیده شده‌اند، و ساعت‌ها توصیه و تمرین می‌تواند منجر شود تا لوکاکو سه‌شنبه تیم‌ملی کشورش را به فینال جام هدایت کند؛ آنهم در بازی مقابل فرانسه ای که آنری ۲۰ سال پیش با  آن فاتح جام‌جهانی شد.

لوکاکو اخیرا به Player's Tribune د ستایش از الگویش گفته است: "او درباره بسیاری از موضوعات داخل زمین به من کمک می‌کند؛ مهارت‌هایم، آگاهی‌ام، شوت‌ها و کنترلم روی توپ، حرکاتم، و اینکه چگونه در زمین از هیچ گل بسازم. این کاری است که یک بازیکن بزرگ انجام می‌دهد، نباید منتظر توپ بمانی تا به سمتت بیاید، خودت باید گل بسازی.

"از زمانی که بطور نزدیک با یکدیگر کار می‌کنیم، حس می‌کنم دوبرابر چیزی که فکر می‌کردم پیشرفت داشته‌ام، من واقعا به او در این دوسال مدیونم. واقعا به او مدیونم."

از زمانی که تیری آنری به کادرفنی روبرتو مارتینز در تیم‌ملی بلژیک اضافه شده است، رابطه نزدیکی با یکدیگر پیدا کرده‌اند و آنری گهگاه بعد از بازی‌های لوکاکو در لیگ برتر با او درمورد عملکردش به گفتگو می‌پردازد. آنری با کمک ویدئوهای مختلف سعی دارد به این بازیکن آموزش دهد که چگونه کورس های بهتری بگذارد و چگونه حرکاتش را تقویت کند.
مدیر کانال. پارسا
چگونه اسطوره‌ی فوتبال فرانسه لوکاکو را به کامل‌ترین مهاجم جام‌جهانی تبدیل کرده است؟ این مهاجم بلند قامت حالا با اسطوره‌ی دوران
خود مارتینز هم نکاتی را به مهاجم نوک منچستريونايتد گوشزد کرده‌ و ویدئویی از ۳۸ گل به‌ثمر رسیده توسط هوگو سانچز در یک فصل را به او نشان داده که همه توپ‌ها را تک‌ضرب به گل تبدیل کرده‌است. هدف تنها تقویت قدرت تمام کنندگی لوکاکو نیست بلکه همچنان حرکاتش اهمیت دارند؛ تا مدافعان را به یک سمت ببرد و از نقطه کور غافل کند. لوکاکو در هفته‌های اخیر این ویدئوها را تماشا کرده است تأثیر چشمگیری داشته است خصوصا در به‌ثمر رسیدن گل سوم بازگشت دراماتیک مرحله یک شانزدهم مقابل ژاپن، که دو مدافع مرکزی ژاپن را مشغول خود کرد تا فضا برای ارسال سانتر توسط توماس مونیه مهیا شود، و سپس لوکاکو با پریدن از روی توپ ارسالی آن را برای ناصر شادلی رها کرد تا گل پیروزی بخش را به‌ثمر برساند.

لوکاکو هنوز ۲۵ سال دارد و هنوز درحال یادگیری است. او در این تورنومنت درحال پیشرفت است و شانس پیروزی در آن‌را هم دارد.

او در دو بازی گروهی به‌عنوان بازیکن پست ۹ سانتی چهار گل به‌ثمر رساند، البته درحقیقت به‌عنوان یکی از سنتی ترین شماره ۹ های موجود در جام. او در مرکز حملات تیمش قرار داشت، چه پشت به دروازه در محوطه جریمه صاحب توپ شود، چه روی ارسال ها با پا با سر ضربه بزند و چه درفضای پشت مدافعین استارت زده و صاحب توپ شود.

او در بازی روز جمعه مقابل برزیل کمی به سمت راست متمایل شد، که یادآور حرکات ویران کننده‌اش در ۴ سال پیش در بازی اورتون مقابل آرسنال بود، در زمان حضور مارتینز روی نیمکت تافی‌ها در گودیسون پارک.

به‌غیر از لوکاکو، کوین میرالاس و استیون نایزمیت ترکیب شده بودند تا تاثیر چشمگیری را در آن روز ایجاد کنند، دقیقا همان کاری که دیبروین و هازارد در مقابل برزیل انجام دادند. لوکاکو در یک تیم هجومی که در آن حمایت مناسبی از او صورت بگیرد، عملکرد فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

او بیشتراز بسیاری از بازیکنان این حس را منتقل می‌کند که درحال رشد و پیشرفت است، و درحال حاضر بهترین فوتبال دوران حرفه‌ای خود را ارائه می‌کند و در ۱۳ حضور آخرش در پیراهن بلژیک، روی ۲۰ گل تاثیرگذار بوده است.

نقشی که آنری در این زمینه ایفا کرده‌است قابل چشم‌پوشی نیست. لوکاکو وقتی در Antwerp بزرگ میشد اسطوره فوتبالی‌اش تیری آنری بود، و بسیار خرسند شد وقتی مارتینز سکان هدایت تیم‌ملی را عهده‌دار شد و آنری را به‌عنوان یکی‌از دستیارانش قرار داد.

این مرد فرانسوی مستقیماً به‌عنوان مربی در تیم فعالیت نمی‌کند بلکه به مهاجمان بلژیک درمورد تمام کنندگی و رویکرد بازی‌شان مشاوره می‌دهد، خصوصا به لوکاکو. این دو طر دو دوسال اخیر رابطه بسیار صمیمی‌ای با یکدیگر پیدا کرده‌اند و می‌توان ثمره‌اش را به وضوح در زمین مشاهده کرد.

اعضای تیم‌ملی بلژیک می‌گویند که آنری مرتبا شاگردش را به چالش می‌کشد. لوکاکو بسیار مصمم و لجوج است، اما مربی‌اش مرتبا وظایفی را به او محول می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که لوکاکو هرکدام را به‌درستی انجام بدهد.

لوکاکو درمورد دوست و مربی‌اش اینچنین می‌گوید: "کار کردن با او بسیار مشکل است زیرا این آدم دو زندگی‌اش همه چیز برده است. وقتی با دروگبا در چلسی بودم می‌بایست با او رقابت می‌کردم. دیدیِر بُت من بود، او روحیه رقابت را به من آموخت زیرا میخواستم همیشه بازی کنم.

"اما تیری متفاوت است زیرا مربی من است، ما درمورد فوتبال با یکدیگر بحث و گفت‌وگو می‌کنیم. وقتی بچه بودیم توانایی دیدن آنری حتی در Match of the Day را هم نداشتیم! او حالا در تیم‌ملی بلژیک مربی من است و از او یاد می‌گیرم. من از نزدیک با اسطوره‌ام در تماسم و به من درمورد چگونه حرکت کردن در فضاها مانند خودش آموزش می‌دهد. تیری شاید تنها فرد در دنیا باشد که از من بیشتر فوتبال تماشا می‌کند. ما درمورد همه‌چیز بحث می‌کنیم. ما می‌نشینیم و درمورد لیگ دسته دوی آلمان صحبت می‌کنیم!"

آن‌ها آنقدر باهم صمیمی هستند که گاهی هم‌تیمی های لوکاکو مسخره‌اش می‌کنند. ایده‌ای که لوکاکو به پروژه‌ی آنری تبدیل شده‌است هم از همینجا می‌آید، البته اصلا چیز بدی نیست. و اگر لوکاکو سه‌شنبه تیم‌ملی کشور آنری را به‌ آتش بکشد اصلا با هم درگیر نخواهند شد!

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۴/۱۹
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: اخبار جام جهانی 2018
منبع : Goal.com
بازدید: ۱,۵۴۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
ولوز
ولوز
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰
بازی قبلی آرسنال
بایرن مونیخ
بایرن مونیخ
1 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - آلیانز آرنا
۱۴۰۳/۱/۲۹ ۲۲:۳۰