loading
در حال بررسی درخواست شما
یازده باری که مسوت اوزیل نشان داد واقعا در سطح جهانی است
یازده باری که مسوت اوزیل نشان داد واقعا در سطح جهانی است

یازده باری که مسوت اوزیل نشان داد واقعا در سطح جهانی است

مسوت اوزیل بعد از خداحافظی از فوتبال، قطعا به عنوان یکی از بهترین بازیسازانی شناخته خواهد شد که تا به حال دیده‌ایم.

او در روز خوبش، فوتبالیستی فوق‌العاده است؛ کسی که می‌تواند با چشمان بسته یک موقعیت گل را تشخیص دهد.

متأسفانه برای این بازیکن آلمانی، او احتمالا به عنوان یکی از مرموزترین بازیکنانی که به زمین فوتبال قدم گذاشته نیز شناخته می‌شود.

اوزیل نمونه بارز یک بازیکن دو قطبی است. برخی او را دوست دارند و برخی دیگر به شدت از او متنفرند. هر دو دیدگاه قابل درک است.

اوضاع خجالت‌آور برای گرت بری

آه، صدای مهیب ووووزلا، گل به اصطلاح فرانک لمپارد که هیچوقت رد نشد، و صحنه‌ی ضربه کاراته‌مانند نایجل دی‌یانگ به قفسه سینه ژابی آلونسو! چه جام جهانی‌ای را در آفریقای جنوبی شاهد بودیم!

اتفاقاً همان جام جهانی‌ای بود که اوزیل واقعاً در آن به میدان آمد. او در طول آن تورنمنت برای آلمان درخشان بود و در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل انگلیس جولان داد و به پیروزی ۴-۱ کشورش کمک کرد. با این حال، نحوه‌ی مشارکت او در گل چهارم واقعاً مضحک بود. اوزیل سریع‌ترین بازیکن زمین نیست، اما او گرت بری را از نظر سرعت کاملاً خجالت‌زده کرد، از جناح چپ نفوذ کرد و سپس توپ را روی پا برای توماس مولر فرستاد تا به راحتی گلزنی کند.

گل مقابل غنا

اوزیل در آفریقای جنوبی فقط پاس گل نمی‌داد، بلکه گل هم می‌زد و ضربه او مقابل غنا توانایی پای چپ جادویی‌اش را به رخ کشید. توپ در نزدیکی محوطه جریمه به او پاس داده شد و اوزیل با یک ضربه قدرتمند، توپ را مستقیم به گوشه بالای دروازه فرستاد. فکر نمی‌کنم از آن زمان به بعد، اوزیل را دیده باشیم که توپ را به این سختی بزند.

جادوی بیرون پا

اوزیل موفق شده در طول دوران حرفه‌ای‌اش آمار خیره‌کننده ۲۱۶ پاس گل (تا لحظه ثبت مقاله) را ثبت کند، اما تعداد کمی از این پاس گل‌ها بهتر از دو پاس گلی است که او زمانی برای رئال مادرید ساخته بود. همه ما می‌دانیم که دید اوزیل چقدر عالی است، اما نحوه‌ای که او در سال ۲۰۱۱ مقابل ختافه برای کریستیانو رونالدو موقعیت گل ایجاد کرد، واقعاً باورنکردنی بود.

اوزیل در حالی که توپ را در سمت راست زمین در اختیار داشت، رونالدو حتی در تصویر هم دیده نمی‌شد که اوزیل با یک پاس فوق‌العاده با بیرون پای خود، توپ را برای ضربه سر موفق رونالدو فرستاد.

به طور قابل توجهی، او تنها دو بازی بعد در جریان پیروزی ۸-۱ مقابل آلمریا دوباره این کار را تکرار کرد. این بار توپ از پشت مدافعان برای امانوئل آدبایور فرستاده شد تا او با سرعت به آن برسد و گلزنی کند.

در همین فصل، اوزیل در مجموع رقابت‌ها ۲۹ پاس گل داد - آماری واقعاً دیوانه‌کننده.

پاس گل مقابل ویارئال

مدافعان لالیگا احتمالا از دیدن اوزیل پس از انتقالش از رئال مادرید به آرسنال خسته شده بودند. او در مجموع در ۱۵۹ بازی برای لوس بلانکوس، ۲۷ گل به ثمر رساند و ۸۰ پاس گل داد.

ملی‌پوش آلمان در زمان حضورش در اسپانیا درک فوق‌العاده‌ای با رونالدو داشت و در آن مدت ۳۰ گل برای این مهاجم قهار ساخت. تعداد کمی از این موقعیت‌ها بهتر از پاس پشت پا عالی او مقابل ویارئال بعد از یک حرکت یک-دو فوق‌العاده بین این دو بازیکن بود. به محض اینکه اوزیل پاس را می‌داد، مارسلو از همین حالا شروع به خوشحالی می‌کرد. این یعنی آن پاس چقدر خوب بود.

پاس گل زیرکانه برای ژیرو

حالا به دوران حضور اوزیل در آرسنال می‌پردازیم. او با توپچی‌ها شروع خوبی داشت و در اولین فصل خود، ۲۰۱۳/۱۴، ۱۴ پاس گل و ۷ گل به ثمر رساند. این آمار به اندازه عملکرد او در اسپانیا نبود، اما برای کسی که در حال وفق دادن خود با فوتبال انگلیس بود، عملکردی قابل قبول به شمار می‌رفت.

او لحظات درخشانی با پیراهن قرمز آرسنال داشته است، اما یکی از بهترین پاس گل‌های او مقابل استون ویلا رقم خورد. اوزیل با یک ضربه چیپ و ظریف، توپ را دور مدافع حریف چرخاند که اولیویه ژیرو تمام تلاشش را کرد تا آن را خراب کند، اما در نهایت توپ وارد دروازه شد.

گل مقابل لودگورتس

فصل ۲۰۱۵/۱۶ سالی بود که اوزیل واقعاً دوران حضورش در آرسنال را به جریان انداخت و گل او مقابل تیم لودگورتس تا به امروز، یکی از بهترین لحظات کل دوران حرفه‌ای اوست. محمد الننی توپی بلند را برای او فرستاد تا به آن برسد، و سپس اوزیل بعد از اینکه با ظرافت توپ را از روی سر دروازه‌بان چیپ زد، روی زمین دو مدافع را جا گذاشت و توپ را وارد دروازه خالی فرستاد.

با هر بار دیدن این گل، لذت آن بیشتر می‌شود. واقعاً تماشایی است.

نزدیک بود رکورد پاس گل آنری شکسته شود

این آمار سال‌ها هواداران آرسنال را آزار خواهد داد. اوزیل فصل ۲۰۱۵/۱۶ را تنها با یک پاس گل کمتر از رکورد ۲۰ پاس گل تیری آنری در یک دوره لیگ برتر به پایان رساند.

شماره ۱۰ آرسنال در ماه دسامبر فقط به چهار پاس گل دیگر برای شکستن رکورد نیاز داشت، بنابراین سرزنش آن بر دوش مهاجمان آرسنال در آن زمان است که نتوانستند او را در رسیدن به این مهم یاری کنند. با این حال، اولیویر ژیرو ارتباط خوبی با اوزیل برقرار کرد - کافیست ویدیوی زیر را ببینید که چگونه آنها با هم ترکیب شدند.

تحقیر کردن کانته

یکی از درخشان‌ترین لحظات دوران پایانی حضور آرسن ونگر در صدر باشگاه، برتری چشمگیر ۳-۰ مقابل چلسی در ابتدای فصل ۲۰۱۶/۱۷ بود. اوزیل در آن روز فوق العاده بود و گل او به سادگی تماشایی بود.

اوزیل ابتدا انگولو کانته را به زیبایی از پیش رو برداشت و سپس رهبری یک ضدحمله طوفانی را برعهده گرفت که به رد و بدل پاس های زیبا با الکسیس سانچز ختم شد. اوزیل در نهایت با یک ضربه والی تماشایی از تیر دوم دروازه چلسی را باز کرد. این ونگربال در بهترین حالتش بود.

پاس گل مقابل سوانزی

احتمالا اوزیل بهترین کلکسیون پاس گل را در بین تمامی بازیکنان تاریخ فوتبال دارد و پاس او برای ناچو مونرئال مقابل سوانزی، یادآور دوران درخشان او در رئال مادرید بود.

مدافع اسپانیایی در سمت چپ زمین کاملا از دیدرس خارج شده بود، اما اوزیل با هوش سرشار خود، حرکت او به سمت تیر دوم را تشخیص داد و با یک ارسال قوسی و تماشایی توپ را روی سر مدافعین به او رساند تا مونرئال با ضربه ای دقیق دروازه سوانزی را باز کند. خلاقیت اوزیل در این صحنه، همان چیزی بود که آرسنال در فصل گذشته به شدت به آن نیاز داشت.

شعبده بازی های اوزیل

هیچکس به طور دقیق نمی‌داند اوزیل چطور این نوع شعبده بازی با توپ را انجام می‌دهد، حتی باهوش ترین ذهن‌ها هم در درک راز این حرکت دچار مشکل می‌شوند. او اولین بار این حرکت را در فصل اول حضورش در رئال مادرید به نمایش گذاشت و سپس در آرسنال، مقابل لیورپول، دوباره همه را متحیر کرد.

حقه اوزیل این است که با سرعت به سمت توپ حرکت می‌کند، سپس به آرامی آن را به سمت زمین ضربه می‌زند تا توپ با قوسی غیرمنتظره از بالای سر دروازه‌بان عبور کند. این حرکت به طرز باورنکردنی‌ای موثر است و تا به حال هیچ‌کس راهی برای مهار آن پیدا نکرده است.

پشت پا طلایی مقابل لیورپول

عادت اوزیل آزار دادن لیورپول در طول سال‌های اخیر به اثبات رسیده است و او حتی توانسته شعبده بازی اش را دو بار مقابل این تیم به نمایش بگذارد. اگر فکر می‌کنید بهترین لحظات اوزیل به اوایل دوران حرفه‌ای او برمی‌گردد، باید بدانید که این حرکت جادویی در فصل ۲۰۱۹/۲۰ رخ داده است.

ایینسی مایتلند نایلز با یک تکل عالی دروازه‌بان را تحت فشار قرار می‌دهد و توپ را از او می‌گیرد، اما به نظر می‌رسد توپ به بیرون زمین خواهد رفت. اما ناگهان اوزیل با یک پشت پای فوق العاده باهوش، توپ را در زمین نگه می‌دارد و مایتلند نایلز هم با یک ضربه دقیق از فاصله نزدیک دروازه لیورپول را باز می‌کند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱/۲۳ ۲۰:۵۲
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : GivemeSport
بازدید: ۱۷۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰