loading
در حال بررسی درخواست شما
آرسنال به رکورد ۲۰۰ بازی در لیگ قهرمانان اروپا رسید.
آرسنال به رکورد ۲۰۰ بازی در لیگ قهرمانان اروپا رسید.

آرسنال به رکورد ۲۰۰ بازی در لیگ قهرمانان اروپا رسید.

دیدار مقابل بایرن مونیخ در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به خودی خود، یک رویداد بزرگ بود؛ اما برای باشگاه آرسنال، یک شب به یاد ماندنی به حساب می‌آید، چرا که توپچی‌ها به دویستمین بازی خود در این رقابت‌ها می‌رسند.

از زمان اولین حضور آرسنال در لیگ قهرمانان مقابل لنس در سپتامبر ۱۹۹۸، شاهد لحظات باورنکردنی‌ای در این تورنمنت بوده‌ایم و میکل آرتتا امیدوار است که امسال بتوانیم یک قدم فراتر از تیم ۲۰۰۶ برداریم و برای اولین بار، قهرمان این رقابت‌ها شویم.

آرسنال در ۲۰۰ بازی گذشته خود، ۱۰۱ برد، ۴۴ تساوی و ۵۵ شکست را تجربه کرده است. پرشورترین برد ما، پیروزی ۷-۰ مقابل اسلاویا پراگ در اکتبر ۲۰۰۷ بود، در حالی که سنگین‌ترین شکست‌های ما، سه باخت ۵-۱ مقابل همین بایرن مونیخ هستند.

این نوزدهمین فصل حضور ما در این رقابت‌هاست و علاوه بر رسیدن به فینال ۲۰۰۵/۰۶، به نیمه‌نهایی ۲۰۰۸/۰۹ نیز راه پیدا کردیم و حالا برای پنجمین بار در مرحله یک‌چهارم نهایی حضور داریم.

دیشب سیزدهمین تقابل ما با باواریایی‌ها بود که با اختلاف، بیشترین تعداد بازی مقابل هر تیم دیگری در تاریخ این رقابت‌هاست. جالب است بدانید که دو تیم دیگر از مرحله یک‌چهارم نهایی امسال، نیز در جمع ۶ تیمی که بیشترین بازی را مقابل‌شان انجام داده‌ایم، قرار دارند. در مجموع، در تاریخ حضورمان در لیگ قهرمانان اروپا با ۶۰ تیم مختلف بازی کرده‌ایم.

۱۳ - بایرن مونیخ
۹ - بارسلونا
۸ - دورتموند، آیندهوون، پورتو، المپیاکوس

در دو بازی رفت و برگشت مقابل بایرن مونیخ در طی چند هفته‌ی آینده، آلمان از نظر تعداد تقابل با تیم‌های ملی، از اسپانیا پیشی خواهد گرفت، هرچند که این موضوع می‌تواند با پیشروی ما در این دوره و حضور تیم‌هایی مثل رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکو مادرید در کورس قهرمانی، دوباره تغییر کند.

در طول تاریخ حضورمان در لیگ قهرمانان، با تیم‌هایی از ۲۱ کشور مختلف رقابت کرده‌ایم.

از نظر آمار فردی، بازیکنی که بیشترین حضور را در ۲۰۰ بازی ما داشته، تیری آنری است که ۷۸ بار در لیگ قهرمانان برای آرسنال به میدان رفته است.

۷۸ - تیری آنری
۶۷ - تئو والکات
۶۵ - فردی لیونبرگ، کولو توره
۶۳ - رابرت پیرس
۶۱ - سسک فابرگاس

در زمینه گلزنی، در ۲۰۰ بازی گذشته، ۳۳۰ گل به ثمر رسانده‌ایم و ۲۱۵ گل دریافت کرده‌ایم. در رابطه با بهترین گلزنان‌مان، جای تعجب ندارد که یک‌بار دیگر، برترین گلزن تاریخ باشگاه در صدر قرار دارد.

آنری در آن ۷۸ بازی، ۳۵ گل به ثمر رساند که شامل گل‌های به یاد ماندنی‌ای مثل گل او به رئال مادرید در برنابئو می‌شود، گلی که ما را به فینال پاریس نزدیک‌تر کرد.

۳۵ - تیری آنری
۲۰ - رابین فن‌پرسی
۱۸ - تئو والکات
۱۷ - سسک فابرگاس
۱۴ - فردی لیونبرگ
۱۳ - اولیویر ژیرو

برای تکمیل اطلاعات، باید بگوییم قبل از شکل‌گیری لیگ قهرمانان اروپا در سال ۱۹۹۲، در ۱۰ بازی از جام باشگاه‌های اروپا نیز شرکت کردیم. در فصل ۱۹۷۱/۷۲ به مرحله یک‌چهارم نهایی و در ۱۹۹۱/۹۲ به دور دوم رسیدیم. با احتساب این آمار، در رده‌ی چهاردهمین تیم با بیشترین بازی در معتبرترین رقابت باشگاهی اروپا قرار می‌گیریم و تنها لیورپول (۲۴۸ بازی) و منچستر یونایتد (۲۹۹ بازی) از نظر نمایندگان انگلستان بالاتر از ما هستند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱/۲۳ ۱۸:۱۰
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ قهرمانان اروپا
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۸۱ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰