loading
در حال بررسی درخواست شما
آرسنال در لیگ قهرمانان با بایرن مونیخ ۲-۲ مساوی کرد
آرسنال در لیگ قهرمانان با بایرن مونیخ ۲-۲ مساوی کرد

آرسنال در لیگ قهرمانان با بایرن مونیخ ۲-۲ مساوی کرد

آرسنال با گل دقایق پایانی لی تروسارد موفق شد در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا که به میزبانی ورزشگاه امارات و با حضور ۶۰ هزار هوادار پرشور برگزار شد، نتیجه بازی با بایرن مونیخ را به تساوی ۲-۲ بکشاند. این در حالی بود که هری کین، مهاجم سابق تاتنهام، با یک ضربه پنالتی در نیمه اول، باواریایی‌ها را پیش انداخته بود.

حامیان آرسنال که نگران مسائل امنیتی بودند، پس از بالا رفتن تدابیر امنیتی در بازی‌های لیگ قهرمانان در این هفته، توانستند با خیال راحت‌تری به تماشای این دیدار حساس بنشینند. پیش از این گروه رسانه‌ای وابسته به داعش، تهدیدهایی را علیه ورزشگاه‌های میزبان بازی‌های این مرحله از لیگ قهرمانان منتشر کرده بود. با این حال، یوفا، نهاد حاکم بر فوتبال اروپا، ضمن تایید آگاهی از این تهدیدات، اعلام کرد که بازی‌های امارات و مادرید (دیدار رئال مادرید و منچسترسیتی که با تساوی به پایان رسید) طبق برنامه برگزار خواهند شد.

آرسنال در این دیدار با درخشش بوكایو ساکا به گل نخست دست یافت، اما سرژ گنبری، وینگر سابق توپچی‌ها، خیلی زود کار را به تساوی کشاند. 

هری کین که در دوران حضورش در تاتنهام، رکورد ۱۴ گل در بازی‌های حساس شمال لندن مقابل آرسنال را به ثبت رسانده بود، با خوشحالی پس از گلزنی، مورد تشویق هواداران بایرن قرار گرفت. این ششمین گل دوران حرفه‌ای کین در ورزشگاه امارات و سی و نهمین گل او در تمامی رقابت‌ها در اولین فصل حضورش با بایرن بود و به نظر می‌رسید کاپیتان تیم ملی انگلیس، حرف آخر را خواهد زد.

اما ضربه تماشایی تروسارد در دقایق پایانی، همه معادلات را برهم زد و این دیدار حساس را با تساوی ۲-۲ به پایان رساند. به این ترتیب، سرنوشت این نبرد جذاب، به دیدار برگشت که در تاریخ ۱۷ آوریل در مونیخ برگزار خواهد شد، موکول گردید.

آرسنال، صدرنشین لیگ برتر انگلیس، در این فصل عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به جا گذاشته، در حالی که بایرن مونیخ پس از یک فصل ناامیدکننده در بوندس‌لیگا، در آستانه از دست دادن قهرمانی برای اولین بار طی ۱۲ سال اخیر قرار دارد. با این حال، توپچی‌ها که برای اولین بار از سال ۲۰۱۰ به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافته‌اند، در لحظاتی از بازی با احتیاط بیش از حد ظاهر شدند و خوشحال خواهند بود که با حفظ امید قهرمانی در اروپا، به دیدار برگشت بروند.

  • روی لبه تیغ

بايرن مونيخ متناسب با افت اخيرش، بازی را با اضطراب شروع کرد و آلفونسو ديویس به سرعت به خاطر خطايی روي ساکا کارت زرد گرفت که باعث محروميت او در بازی برگشت خواهد شد.

شاگردان ميكل آرتتا در دقيقه ۱۲ پيش افتادند و بازی را به نمايش گذاشتند که باعث شده بود سرمربی بايرن، توماس توخل، آن‌ها را «بهترين تيم ليگ برتر» بنامد.

ساکا پرس سنگين آرسنال را آغاز کرد، توپ را در زمين بايرن گرفت و سپس پاس برگشت بن وايت، وينگر انگليسی را در محوطه جريمه پيدا کرد.

ضربه ساکا بینقص بود، با ضربه‌ای کات دار از کنار مانوئل نوير به گوشه دور دروازه رفت تا هجدهمين گل او در تمام رقابت‌ها در اين فصل را به ثمر برساند.

اما تيم توخل با استفاده از لحظه‌ای ناپختگی نادر از آرسنال، شش دقيقه بعد به بازی برگشتند.

گابريل ماگالائس از آرسنال به سادگی توپ را لو داد و بايرن با پاس‌هاي دقيق لروی سانه و لئون گورتزکا، گنبری را در موقعيت گل قرار دادند. او با ضربه‌ای ماهرانه، توپ را از فاصله ۱۲ ياردی به تور دروازه رايا فرستاد.

اين اولين باری بود که آرسنال در ليگ قهرمانان اروپا در اين فصل در خانه‌اش گل میخورد و رايا مجبور شد در دقيقه ۳۲ دوباره توپ را از دروازه خود بيرون بياورد.

حرکت خيره کننده لروی سانه از ميان مدافعان بیتحرک آرسنال، تنها با خطای ويليام ساليبا متوقف شد که منجر به اعلام پنالتی شد.

با سوت‌های اعتراض‌آميز در ورزشگاه امارات، کين خونسردی خود را حفظ کرد و رايا را در ضربه پنالتی فریب داد و سپس با لبخندي گستاخانه به سمت دروازه‌بان آرسنال در راه بازگشت به مرکز زمين حرکت کرد.

آرتتا در يک تغيير تاکتيکی الهام‌بخش، تروسارد و گابريل ژسوس را در نيمه دوم به ميدان فرستاد تا آرسنال را از رخوت بيرون بکشد و در دقيقه ۷۶ گل تساوی را به ثمر برساند.

ژسوس با يک حرکت عالی به محوطه جريمه بايرن نفوذ کرد که با پاس دقيقی به تروسارد همراه شد و او با خوشحالی، يک ضربه تمام کننده زيبا را به تور دروازه نوير زد.

ساکا و نویر

آرسنال در ثانيه‌هاي پاياني بازي بسيار عصباني شد که يک پنالتی برايشان اعلام نشد. نوير در پايان بازي نفس‌گيری روی لبه تيغ، ساکا را متوقف کرد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱/۲۲ ۱۱:۲۱
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: لیگ قهرمانان اروپا
منبع : arsenal.com
بازدید: ۱۱۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰