loading
در حال بررسی درخواست شما
نباید به حریف هدیه بدهید
نباید به حریف هدیه بدهید

نباید به حریف هدیه بدهید

بازی دیشب در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان در ورزشگاه امارات، نکات صحبت زیادی به همراه داشت. 

هر دو تیم در جریان این بازی پر حادثه از موقعیت پیش بودن برخوردار بودند، اما در نهایت برای صعود به مرحله بعد، هفته آینده باید در مونیخ به پیروزی برسیم.

پس از بازی از میکل آرتتا در مورد عملکرد تیم، نحوه دریافت گل‌ها، وضعیت فعلی در جدول و نظر او درباره پنالتی دقایق پایانی سوال شد.

در اینجا کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی او آمده است:

  • درباره پنالتی دقایق پایانی...

هنوز صحنه را ندیده‌ام، تصمیم گرفته شده است و ما باید روی جنبه‌های دیگری که می‌توانیم کنترل کنیم تمرکز کنیم. می‌توانستیم امشب عملکرد بسیار بهتری داشته باشیم.

  • درباره اینکه آیا بوكایو ساکا می‌توانست در صحنه پنالتی ادامه دهد...

تصویر را ندیده‌ام، از نظر من با تماشای از راه دور بازی راحت است حرف بزنم، اما آن را بررسی خواهم کرد.

  • درباره اعتماد به نفس به دست آمده از بازی رفت برای دیدار برگشت مقابل بایرن مونیخ...

فکر می‌کنم بازی را خیلی خوب شروع کردیم، مسلط بودیم، در زمین حریف بازی کردیم، چند موقعیت ایجاد کردیم، گل اول را زدیم و سپس به یک مقطع حساس بازی رسیدیم، بن وایت با نویر تک به تک بود تا نتیجه را دو بر صفر کند و توپ را به تور دروازه برسانیم و آن وقت شرایط فرق می‌کرد، اما در لیگ قهرمانان شما نمی‌توانید به حریف هدیه بدهید. ما امشب دو گل به آنها هدیه دادیم و وقتی چنین وضعیتی را رقم بزنید، آنها شما را مجازات می‌کنند. در این رقابت‌ها، فضا برای نفوذ و خلق موقعیت‌های باکیفیت مقابل حریفانی در این سطح، بسیار کم است. باید مطمئن شویم که هیچ چیزی به آنها نمی‌دهیم، اما فکر می‌کنم تیم به خصوص بعد از گل دوم حریف، خونسردی زیادی نشان داد، چون در این شرایط ممکن است کنترل خود را از دست بدهید، برای حریف فضا ایجاد کنید و در عرض ۲۰ دقیقه بازی را از دست بدهید. ما این کار را نکردیم و فکر می‌کنم بازیکنانی که به عنوان یار تعویضی وارد زمین شدند تأثیر زیادی گذاشتند و نحوه ورودشان به زمین، زبان بدن، نگرش و ابتکار عمل آنها برای ایجاد موقعیت، تفاوت بزرگی برای تیم رقم زد. 

  • در مورد دریافت دو گل پس از نمایش‌های دفاعی خوب اخیر:

این اتفاق می‌افتد، شاید قبلا هم افتاده باشد اما تنبیه نشده باشید. اما این سطح از بازی مقابل بازیکنان و حریفان اینچنینی است، به خصوص وقتی به آن‌ها فضا می‌دهید، آن‌ها می‌توانند شما را مجازات کنند. چند بار اجازه دادیم حریف‌مان در موقعیت‌های خوبی قرار بگیرد. این چیزی است که در بازی برگشت باید خیلی بهتر عمل کنیم.

  • در مورد خطای هری کین روی گابریل:

هنوز صحنه را دوباره ندیده‌ام. داور تصمیم خودش را گرفته و کار تمام است.

  • در مورد تاثیر مثبت بازیکنانی که به عنوان جانشین وارد زمین شدند:

قطعا. وقتی دو، سه بازیکن مثل کاری که انجام دادیم وارد زمین می‌شوند، با آلکس که بلافاصله در نیمه اول برای تغییر روند بازی به میدان رفت، و بعد لئو و گابی و در نهایت توماس، چون بازی کمی آشفته شد و خطر باخت جدی بود. فکر می‌کنم همه آن‌ها امشب تاثیر زیادی داشتند.

  • در مورد تغییر روند بازی به خاطر کم تجربگی در این رقابت‌ها:

نمی‌دانم، اما قطعا این موضوع باعث ایجاد کمی ناامنی در تیم شد. ما به آن‌ها فرصت‌هایی دادیم که باید برایشان تلاش می‌کردند، بعدش مجبور شدیم از فضاهای باز دفاع کنیم که در آنجا قدرت زیادی برای ضربه زدن به ما دارند. اما بعد از آن خوب واکنش نشان دادیم و هرگز تسلیم نشدیم. باز هم از هواداران به خاطر آن شور و هیجان فوق‌العاده تشکر می‌کنم. در مونیخ دوباره تلاش می‌کنیم.

  • در مورد درس‌هایی که از بازی تیم در لیگ قهرمانان گرفتید:

بله، این همان تجربه است و آن‌ها به خوبی این کار را انجام دادند. لحظاتی در بازی وجود دارد که بسیار تعیین کننده هستند، به خصوص در لیگ قهرمانان، و ما امشب یک نمونه‌ی واضح از آن را دیدیم.

  • در مورد واکنش ساکا به اعلام نشدن پنالتی:

من در آن لحظه حواسم به دروازه خودمان بود، چون با 10 نفر بازی می‌کردیم و بازی تمام نشده بود. بنابراین بیشتر از واکنش او، نگران این موضوع بودم.

  • آیا با ساکا همدردی می‌کنید؟

بله، مطمئناً. اگر او به این موضوع که پنالتی بوده مطمئن بود، چنین واکنشی نشان می‌داد.

  • فضای رختکن بعد از تساوی امشب؟

خب، به نوعی هنوز در کورس هستیم و کارهایی را که بعد از سخت شدن بازی برای ما ضروری بود، انجام دادیم. اما در عین حال می‌دانیم که برای داشتن یک شانس واقعی برای بردن بازی، باید در جنبه‌های خاصی از بازی سطح‌مان را بالاتر ببریم و خیلی بهتر عمل کنیم.

  • در مورد مدیریت تیمی با تجربه کم در لیگ قهرمانان اروپا؟

خب، امروز چند اشتباه داشتیم و باید کاری کنیم که دفعه بعد این اتفاقات کمتر رخ دهد. اشکالی ندارد که امروز اتفاق افتاد، اما بیایید از آن درس بگیریم و از بازیکنانی که فوق‌العاده عمل کردند حمایت کنیم. این بخشی از فوتبال است.

  • نکات مثبت بازی:

خب، شما باید این را در زمین احساس کنید و شرایط بازی به شما اطلاعات زیادی می دهد. اینکه آیا بازی قابل برد است یا نه؟ آیا باید ریسک را بالا برد و بازیکنان بیشتری را به حمله فرستاد یا کار دیگری انجام داد؟
وقتی بازی در چنین وضعیتی است، باید مراقب باشید. فکر می کنم بعد از گل زدن، دادن سه، چهار یا پنج پاس مستقیم و اجازه دادن به ضدحملات، شرایط را برای بردن بازی مهیا نمی کند. بلکه با چند اشتباه دیگر، به باخت نزدیک تر می شدیم.

  • آیا از واکنش بازیکنان بعد از عقب افتادن 2-1 راضی هستید؟

بله، خیلی راضیم. حالا حس می کنم که ایمان در تیم وجود دارد. ما به مونیخ می رویم و برای بردن بازی شانس داریم و در برخی از زمینه ها بهتر عمل خواهیم کرد و اینگونه است که برای بازی آماده خواهیم شد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱/۲۲ ۱۱:۳۴
به قلم میلاد بهرام
دسته‌بندی: لیگ قهرمانان اروپا
منبع : arsenal.com
بازدید: ۱۰۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰