loading
در حال بررسی درخواست شما
پیش بازی جدال آرسنال و بایرن مونیخ
پیش بازی جدال آرسنال و بایرن مونیخ

پیش بازی جدال آرسنال و بایرن مونیخ

با اینکه کار به ضربات پنالتی کشید، آرسنال ماه گذشته برای اولین بار از سال ۲۰۱۰ موفق شد در یک بازی حذفی لیگ قهرمانان اروپا پیروز شود و پورتوی سرسخت را مغلوب کرده و به مرحله یک چهارم نهایی برسد. میکل آرتتا که حالا بعد از ۱۴ سال حسرت در معتبرترین رقابت باشگاهی اروپا، به دنبال راهی برای عبور از سد بایرن مونیخ است، تیمی که در گذشته قلب توپچی‌ها را به درد آورده است.

آرسنال در سه بازی آخر خود مقابل بایرن مونیخ با نتیجه ۵-۱ شکست خورده است که هر سه باخت در لیگ قهرمانان اروپا رقم خورده است. توپچی‌ها که در مرحله گروهی فصل ۲۰۱۵/۱۶ در باواریا باخته بودند، فصل بعد در مرحله یک هشتم با شکست تحقیرآمیز ۱۰-۲ در مجموع مقابل غول‌های بوندس‌لیگا مواجه شدند. این بازی‌ها، سه مورد از چهار باری هستند که آرسنال در رقابت‌های اروپایی با اختلاف چهار گل شکست خورده است که باخت ۴-۰ مقابل میلان در ۲۰۱۱/۱۲ هم جزو آن‌ها است.

با این حال، این تیم آرسنال یک تیم کاملاً متفاوت است. آن‌ها با نمایشی پخته، روز شنبه با نتیجه ۳-۰ برایتون را شکست دادند و با پشت سر گذاشتن لیورپول، به صدر جدول لیگ برتر صعود کردند. بوکایو ساکا از روی نقطه پنالتی گلزنی را آغاز کرد و ضربه کای هاورتز و یک ضربه تمام عیار از لئاندرو تروسارد در نیمه دوم به نتیجه درخشش بخشید.

ساکا در این فصل لیگ برتر به اندازه کل فصل ۲۰۲۲/۲۳ (۱۴ گل) گل به ثمر رسانده است، اما عملکرد خوب او تنها به لیگ داخلی محدود نمی شود. او در لیگ قهرمانان اروپا در این فصل با ثبت هفت مشارکت در گل (سه گل، چهار پاس گل) بهترین بازیکن تیم بوده است، که بیشترین تعداد مشارکت توسط یک بازیکن آرسنال در یک فصل از زمان الکسیس سانچز در فصل ۲۰۱۵/۱۶ (هشت مشارکت – سه گل، پنج پاس گل) به ثبت رسیده است.

هاورتز در اروپا در این فصل تنها یک گل به ثمر رسانده است، اما نقش مهمی در رهبری پرس شدید آرسنال ایفا کرده است. توپچی‌ها در لیگ قهرمانان این فصل تنها به حریفان خود اجازه ۹.۴ پاس در هر اقدام دفاعی (PPDA) داده‌اند که در میان ۳۲ تیمی که در مرحله گروهی حضور داشتند، تنها پاریسن ژرمن با (۸.۷) کمتر از آنها بوده است.

تنها هاورتز در این دوره از رقابت ها ۳۷۴ پرس با شدت بالا انجام داده است که ۷۰ مورد از آنها در پیروزی آرسنال در دیدار برگشت مقابل پورتو در مرحله یک هشتم نهایی بوده است. هیچ بازیکنی که در حال حاضر در این رقابت باقی مانده است نمی‌تواند به مجموع فشارهای او برسد.

یورین تیمبر تنها غایب آرسنال است و در حال بازگشت از مصدومیت رباط صلیبی است، در حالی که بازیکنانی مانند توماس پارتی، امیل اسمیت رو و تاکهیرو تومیاسو دوباره آماده بازی هستند.

با وجود کم تجربگی نسبی در عرصه اروپا، بسیاری آرسنال را به دلیل بحران بایرن مونیخ، به عنوان تیم موردعلاقه در این دیدار می‌بینند.

آنها پس از شکست باورنکردنی مقابل هایدنهایم در روز شنبه، در بوندس لیگا ۱۶ امتیاز با بایر لورکوزن فاصله دارند که تنها به یک برد دیگر برای کسب اولین قهرمانی خود در سطح اول نیاز دارند.

گل‌های هری کین و سرژ گنبری به بایرن برتری ۲-۰ در نیمه اول را داد، اما کوین سسا یکی از گل ها را جبران کرد قبل از اینکه دبل تیم کلیندیست، پیروزی تاریخی ۳-۲ را برای تیم رده پایین رقم بزند، که اولین تیم صعود کرده در تاریخ بوندس لیگا شد که توانست باخت دو گله مقابل بایرن را جبران کند.

آن نتیجه باعث شد تا برخی پیشنهاد کنند که توماس توخل، سرمربی در حال جدایی، حتی ممکن است زودتر از موعد از وظایفش برکنار شود، اما کریستوف فروند، مدیر ورزشی باشگاه، گفته است که سرمربی سابق چلسی "۱۰۰٪" برای بازی سه شنبه مسئولیت را بر عهده خواهد داشت. 

این رقابت تنها فرصت توخل برای نجات کمی از غرور خود در یک فصل ناامیدکننده است و بایرن نمی‌تواند اجازه دهد که نتیجه بازی رفت از دسترس آنها خارج شود. آنها دو بازی خارج از خانه اخیر خود را در مراحل حذفی لیگ قهرمانان باخته‌اند، با نتایج ۳-۰ مقابل منچستر سیتی و ۱-۰ مقابل لاتزیو. آخرین باری که آنها سه بازی خارج از خانه را به طور متوالی در مراحل حذفی این رقابت ها باختند، بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ مقابل بارسلونا، فیورنتینا و منچستر یونایتد بود.

خوشبختانه برای بایرن، آنها بازیکنی دارند که از حضور در ورزشگاه امارات لذت می‌برد، هری کین، ستاره سابق تاتنهام. پنج گل او در این ورزشگاه، بهترین رکورد مشترک برای یک بازیکن مهمان در کنار دیوگو ژوتا و جیمی واردی است، در حالی که او در مجموع ۱۹ بازی مقابل توپچی‌ها ۱۴ گل به ثمر رسانده است و تنها مقابل لستر سیتی (۲۰) و اورتون (۱۶) گل بیشتری به ثمر رسانده است.

توخل در آستانه بازی سه شنبه در مورد وضعیت چند بازیکن تردید دارد. مانوئل نویر، کینگزلی کومان، لروی سانه و نصیر مزروعی همگی باید مورد ارزیابی قرار گیرند. رافائل گوئررو پس از بازگشت از مصدومیت ران در روز شنبه در دسترس خواهد بود.

بازی‌های رودررو

این پنجمین باری است که آرسنال و بایرن مونیخ در مراحل حذفی لیگ قهرمانان با هم روبرو می‌شوند. در چهار دوره قبلی، تیم آلمانی در مرحله یک هشتم در سال های ۲۰۰۴/۰۵، ۲۰۱۲/۱۳، ۲۰۱۳/۱۴ و ۲۰۱۶/۱۷ به مرحله بعد صعود کرده است.

بایرن مونیخ در شش بازی خارج از خانه اخیر خود مقابل تیم های انگلیسی در لیگ قهرمانان، تنها یک شکست متحمل شده است (چهار برد، یک تساوی). آن شکست مقابل سیتی در ورزشگاه اتحاد در همین مرحله فصل گذشته رقم خورد.

غول های باواریایی در طول این مدت، سه بازی را در لندن انجام داده‌اند و آرسنال، تاتنهام و چلسی را با مجموع نتیجه ۱۵-۳ شکست داده‌اند.

آخرین سفر آنها به امارات در مارس ۲۰۱۷، شاهد سنگین ترین شکست آرسنال در این ورزشگاه در هر رقابتی بود.

لورن کوشیلنی در اوایل نیمه دوم زمانی که آرسنال با نتیجه ۱-۰ پیش بود، اخراج شد و سپس روبرت لواندوفسکی، آرین روبن، داگلاس کاستا و آرتورو ویدال (دو گل) برای بایرن مونیخ گلزنی کردند.

فرم اخیر

آرسنال از زمان شکست در دیدار رفت مقابل پورتو در دور گذشته، در هفت بازی در تمامی رقابت‌ها بدون شکست بوده است، که شامل کسب شش برد و یک تساوی بدون گل مقابل منچستر سیتی می‌شود.

پیروزی ۱-۰ آنها در دیدار برگشت مقابل پورتو، به پنج شکست خانگی متوالی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان پایان داد.

آخرین باری که آنها در یک فصل بیش از یک بازی خانگی در مرحله حذفی را بردند، به فصل ۲۰۰۸/۰۹ برمی‌گردد، زمانی که در مسیر رسیدن به نیمه نهایی، رم و ویارئال را شکست دادند و در نهایت مقابل منچستر یونایتد حذف شدند.

توپچی‌ها تنها در دو مورد از هفت بازی مقابل حریفان خود در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان پیروز شده‌اند، هرچند این اولین حضور آنها در مرحله یک چهارم نهایی از فصل ۲۰۰۹/۱۰ است، زمانی که با نتیجه کلی ۶-۳ مقابل بارسلونای پپ گواردیولا شکست خوردند.

در همین حال، بایرن مونیخ از زمان کسب آخرین قهرمانی اروپا در فصل ۲۰۱۹/۲۰، سه بار خروج متوالی از مرحله یک چهارم نهایی را تجربه کرده است. تیم توخل پیش از شکست روز شنبه مقابل هایدنهایم، دو بازی متوالی را با نتیجه ۲-۰ مقابل بوروسیا دورتموند واگذار کرده است. آنها می‌توانند برای دومین بار در کمتر از دو ماه، متحمل سه شکست متوالی شوند، چرا که در ماه فوریه نیز چنین وضعیتی را تجربه کردند - که شامل باخت ۱-۰ مقابل لاتزیو در لیگ قهرمانان می‌شد.

ترکیب احتمالی دو تیم

پیش‌بینی

در حالی که آرسنال در آخرین دیدار لیگ قهرمانان خود با بایرن در سال ۲۰۱۷ به عنوان تیم کم‌شانس وارد زمین شد، اما شرایط برای بازی سه شنبه شب تغییر کرده است.

بر اساس ۱۰,۰۰۰ شبیه‌سازی بازی توسط ابررایانه اپتا پیش از شروع بازی، آرسنال با ۵۱.۵٪ شانس پیروزی در این دیدار روبرو است، در حالی که بایرن مونیخ تنها در ۲۴.۱٪ از سناریوها برنده می‌شود و ۲۴.۴٪ بازی مساوی به پایان می‌رسد.

ابررایانه این دیدار را به عنوان سخت ترین پیش‌بینی از بین چهار بازی مرحله یک چهارم نهایی می‌بیند، به طوری که آرسنال ۵۶.۹٪ شانس صعود به مرحله بعد را دارد و این رقم برای بایرن مونیخ ۴۳.۱٪ است.

لیست بازیکنان دو تیم در لیگ قهرمانان:

آرسنال: آرون رمزدیل، داوید رایا، کارل هاین، ویلیام سالیبا، بن وایت، گابریل ماگالائس، یورین تیمبر، یاکوب کیویور، سدریک سوارس، تاکهیرو تومیاسو، اولکساندر زینچنکو، توماس پارتی، مارتین اودگارد، لئاندرو تروسارد، جورجینیو، فابیو ویرا، محمد الننی، کای هاورتز، دکلان رایس، مایلز لویس اسکلی، اتان نوانری، بوکایو ساکا، گابریل ژسوس، امیل اسمیت رو، گابریل مارتینلی، ادی انکتیا، ریس نلسون

بایرن مونیخ: مانوئل نویر، دنیل پرتز، اسون اولریش، دایوت اوپامکانو، کیم مین جائه، ماتیاس دلیخت، اریک دایر، بونا سار، رافائل گوریرو، ساشا بوی، طارق بوچمن، نصیر مزروعی، جاشوا کیمیش، لئون گورتزکا، لروی سانه، اریک ماکسیم چوپو موتینگ، آلفونسو دیویس، کونراد لایمر، جمال موسیالا، سرجی گنبری، هری کین، کینگزلی کومان، برایان زاراگوزا، توماس مولر، ماتیاس تل

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱/۲۱ ۱۹:۱۰
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ قهرمانان اروپا
منبع : Opta Analyst
بازدید: ۱۲۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰