loading
در حال بررسی درخواست شما
چه اشتباهاتی از دفاع آرسنال در مقابل بایرن مونیخ سر زد؟
چه اشتباهاتی از دفاع آرسنال در مقابل بایرن مونیخ سر زد؟

چه اشتباهاتی از دفاع آرسنال در مقابل بایرن مونیخ سر زد؟

آرسنال در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا روز سه شنبه، شروع درخشانی مقابل بایرن مونیخ داشت. شوت محکم و فنی بوکایو ساکا دروازه مانوئل نویر را باز کرد.

اما مشکلات خط دفاعی توپچی‌ها به زودی آشکار شد، چرا که آنها در مهار بازیکنانی مثل هری کین، سرژ گنبری و لروی سانه با مشکل مواجه شدند. شاگردان آرتتا پس از اینکه در نیمه اول با نتیجه ۲-۱ عقب افتادند، مجبور شدند تمام توان خود را به کار بگیرند تا در نهایت با گل دقایق پایانی لئاندرو تروسارد، به عنوان بازیکن تعویضی، بازی را به تساوی بکشانند و امیدوار به دیدار برگشت در هفته آینده باشند.

میکل آرتتا، سرمربی آرسنال، وقت را تلف نکرد و بلافاصله پس از بازی اعلام کرد که به اعتقاد او، خودشان با اشتباهات خود، گل های بایرن را تقدیم کرده‌اند.

بیایید نگاهی به عملکرد خط دفاعی آرسنال در این دیدار بیندازیم و دلایل ناکامی آنها مقابل بایرن را بررسی کنیم.

آرسنال در برابر ضدحملات آسیب‌پذیر بود

عملکرد خط دفاعی آرسنال در لیگ برتر تحسین‌برانگیز است. با این حال، در مقابل بایرن مونیخ، آن‌ها بارها در برابر ضدحملات آسیب‌پذیر نشان دادند و فضای زیادی در اختیار خط حمله باواریایی‌ها قرار دادند.

توپچی‌ها انتظار نداشتند بایرن با چنین روشی بازی کند. در بوندس‌لیگا، بایرن اغلب در پوشش بازیکنان یا پر کردن فضاهای خالی با مشکل مواجه می‌شود، چرا که آن‌ها عادت به حفظ توپ بالا دارند. اما تاکتیک‌های آرسنال به بایرن این فرصت را داد تا به سادگی از اشتباهات حریف بهره ببرد.

بایرن مجبور شد عقب‌نشینی کرده و با به دست آوردن فرصت، از آن استفاده کند. آن‌ها یک گل از ضدحمله پس از یک توپ‌گیری و یک گل از پنالتی به دست آوردند که حاصل یک ضدحمله سریع بود.

کیویور در حد و اندازه بازی نبود

عملکرد یاکوب کیویور در برابر بایرن مونیخ ناامیدکننده بود. او به سادگی قادر به مهار حرکات سرعتی بازیکنان بایرن نبود. به طور خاص، لروی سانه برای کیویور دردسر زیادی ایجاد کرد، زیرا او به هیچ وجه نمی‌توانست با سرعت این بازیکن برابری کند.

تصمیم میکل آرتتا برای قرار دادن کیویور در پست دفاع چپ، به جای تاکهیرو تومیياسو که آماده بود اما سابقه مصدومیت دارد، یک انتخاب عجیب به نظر می‌رسید. او همچنین به جای اولکساندر زینچنکو که تجربه کارآمدی در لیگ قهرمانان دارد، به میدان رفت.

با این حال، آرتتا در بین دو نیمه اشتباه خود را جبران کرد و کیویور را با زینچنکو تعویض کرد.

ویلیام سالیبا

ویلیام سالیبا در مقابل بایرن مونیخ اشتباهات بچگانه‌ای مرتکب شد که در نهایت به سود تیم مهمان تمام شد. بی‌دقتی او در تلاش برای گرفتن توپ از سانه، در نیمه اول یک پنالتی برای حریف به ارمغان آورد که هری کین به راحتی آن را تبدیل به گل کرد.

این مدافع ۲۳ ساله در نیمه اول، بیش از هر بازیکن دیگری در زمین، پنج نبرد تن به تن را واگذار کرد. او در کنار بازیکنان حریف عصبی به نظر می‌رسید، که این ویژگی‌ای غیرمعمول برای یک مدافع میانی خونسرد به حساب می‌آید.

ممکن است فشار بازی او را تحت تاثیر قرار داده باشد، که احتمالا دلیل کنار گذاشته شدن او توسط دیدیه دشان از تیم ملی فرانسه را توضیح می‌دهد. اما سالیبا برای اینکه بتواند هفته آینده به تیمش در آلمان کمک کند، باید عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارد.

داوید رایا

داوید رایا احتمالا ضعیف‌ترین بازیکن آرسنال در زمین بود، چرا که تصمیمات اشتباه او کار را برای بایرن مونیخ بسیار راحت کرد.

هرچند او در مهار توپ‌های مستقیم عملکرد قابل دفاعی داشت، اما تصمیمات کوچک او در طول بازی برای تیمش گران تمام شد. او در صحنه‌ای که گابریل ماگالائس قصد داشت توپ ارسالی به پشت خط دفاع را دفع کند، به اشتباه خیلی زود از دروازه خارج شد و عملا پاس رو به عقب را برای او غیرممکن ساخت. این اشتباه، گابریل را مجبور به از دست دادن توپ کرد و در نهایت منجر به گل تساوی بایرن شد.

در صحنه پنالتی هری کین نیز رایا نتوانست واکنش درستی نشان دهد. او خیلی زود حرکت کرد و به این ترتیب به کاپیتان تیم ملی انگلیس این اجازه را داد تا توپ را به گوشه دیگر دروازه بفرستد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱/۲۳ ۱۸:۱۳
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ قهرمانان اروپا
منبع : 90Min
بازدید: ۱۸۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰