loading
در حال بررسی درخواست شما
چهار پیروزی کلاسیک آرسنال در خانه برایتون
چهار پیروزی کلاسیک آرسنال در خانه برایتون

چهار پیروزی کلاسیک آرسنال در خانه برایتون

سفرهای خاطره انگیز به جنوب انگلیس برای هواداران آرسنال، به ویژه با کسب نتایج مثبت، همیشه لذت بخش بوده است و طی سال های گذشته، شاهد چندین مورد از این دست بوده‌ایم. 

برای هواداران پرشور آرسنال، سفر به استادیوم امکس برای رویارویی با برایتون، که همواره حریفی سرسخت بوده و نقش پررنگی در رقم خوردن مسابقات هیجان انگیز داشته است، یادآور خاطرات خوشایندی است.

برای داغ کردن تنور هواداری شما پیش از رویارویی بعدی، نگاهی می‌اندازیم به چهار پیروزی به یاد ماندنی در ساسکس:

برایتون ۲-۳ آرسنال (۲۶ ژانویه ۲۰۱۳)

دو تیم در مرحله چهارم جام حذفی به مصاف هم رفتند و دیداری تماشایی را رقم زدند. این دیدار با ضربه تماشایی اولیویه ژیرو به گوشه دروازه در دقیقه ۱۵ آغاز شد، اما اشلی بارنز پیش از پایان نیمه اول با ضربه سر بازی را به تساوی کشاند. 

در نیمه دوم، ژیرو با پاس دیدنی آبو دیابی، بار دیگر برتری را به آرسنال بخشید، اما دقایقی بعد لئوناردو اولوا، بازیکن تازه وارد برایتون، گل تساوی را برای تیم گاس پویت به ثمر رساند تا نشان دهد تسلیم نخواهد شد. با این حال، در حالی که پنج دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود، یک ضربه کرنر به تئو ولکات رسید و شوت او با تغییر مسیر، باعث صعود توپچی ها به مرحله پنجم شد.

برایتون ۲-۳ آرسنال (۲۵ ژانویه ۲۰۱۵)

دو سال بعد، تاریخ تکرار شد و در مسیر دفاع از قهرمانی، سفری دیگر به ورزشگاه امکس برای ما رقم خورد. باز هم شروع خوبی داشتیم؛ در دقیقه دوم، تئو ولکات پس از کار خوب کالوم چمبرز، توپ را با یک ضربه فنی به گوشه پایین دروازه فرستاد و مسوت اوزیل روی پاس عالی توماس روسیچکی در دقیقه ۲۴، برتری ما را دو برابر کرد.

برایتون در نیمه دوم بازگشت و کریس اوگریدی یکی از گل های خورده را جبران کرد، اما روسیچکی با یک ضربه والی تماشایی از پشت محوطه جریمه، نتیجه را به ۳-۱ رساند. سم بالدوک با گلزنی در دقیقه ۷۵، هیجان را به بازی تزریق کرد، اما ما توانستیم با اقتدار از سد برایتون عبور کنیم.

برایتون ۰-۱ آرسنال (۲۹ دسامبر ۲۰۲۰)

در دیداری که کمی بیش از یک سال از انتصاب میکل آرتتا به عنوان سرمربی آرسنال می‌گذشت، الکساندر لاکازت تنها گل این مسابقه را ظرف یک دقیقه پس از ورود به زمین به ثمر رساند. در نیمه اول، تک موقعیت مهم به ضربه علیرضا جهانبخش اختصاص داشت که واکنش خوبی را از برند لنو، دروازه‌بان آرسنال، به دنبال داشت. با این حال، عملکرد ما در نیمه دوم به مراتب بهتر شد.

رابرت سانچز، دروازه‌بان برایتون، با عکس العملی دیدنی مانع از گلزنی پیر امریک اوبامیانگ شد و در ادامه ضربه گابریل مارتینلی با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت. اما در دقیقه ۶۶، با برتری بوكایو ساکا از دن برن در سرعت، توپ در مقابل لاکازت، بازیکن تعویضی ما، قرار گرفت و او با یک ضربه دقیق، برای سومین بازی متوالی موفق به گلزنی شد و سه امتیاز ارزشمند را برای توپچی ها به ارمغان آورد.

برایتون ۲-۴ آرسنال (۳۱ دسامبر ۲۰۲۲)

این یک شب سال نوی به یاد ماندنی برای تمام هواداران آرسنال بود که به لطف این نمایش در ورزشگاه امکس، سال ۲۰۲۳ را با تیم خود در صدر جدول با اختلاف ۷ امتیاز آغاز کردند. این یک جشن واقعی بود! ساکا تنها بعد از ۶۶ ثانیه ما را پیش انداخت و سپس مارتین اودگارد قبل از اینکه ادی انکتیا در دقیقه ۴۸ گل سوم را به ثمر برساند، برتری ما را دو برابر کرد. 

یک بار دیگر، قدرت چنگ‌زدن برایتون به چشم آمد و کائورو میتوما یکی از گل‌های خورده را جبران کرد، اما مارتینلی با سرعتی مثال‌زدنی به سمت دروازه حریف یورش برد و اختلاف را دوباره به سه گل رساند. گل اول لیگ ایوان فرگوسن در این دیدار، تنها تسکینی برای شکست برایتون بود و ما توانستیم با اقتدار پیروزی را از آن خود کنیم تا جشن پیروزی با چند ساعت پیش‌قدم، آغاز شود.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱/۱۷ ۲۳:۰۶
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۹۳ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰