loading
در حال بررسی درخواست شما
پنج گل برتر دنیس برکمپ در لیگ برتر
پنج گل برتر دنیس برکمپ در لیگ برتر

پنج گل برتر دنیس برکمپ در لیگ برتر

دنیس برکمپ اسطوره بی چون و چرا آرسنال و بدون شک یکی از بهترین بازیکنانی است که تا به حال در لیگ برتر بازی کرده است.

این ستاره سابق آژاکس پس از گذراندن دورانی کابوس‌وار در اینترمیلان، با پیوستن به آرسنال در تابستان ۱۹۹۵، به سرعت ثابت کرد که سطحی بالاتر از اکثر بازیکنان لیگ دارد. او در کنار بازیکنانی مثل ایان رایت، نیکولاس آنلکا و تیری آنری، در طول ۱۱ سال حضورش در شمال لندن، هم گلزن فوق العاده‌ای بود و هم یک گلساز تمام عیار.

او ۸۷ گل در لیگ برتر به ثمر رساند که اکثر آن‌ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بودند. اما بهترین گل‌های او کدامند؟

بیایید نگاهی به پنج گل برتر دنیس برکمپ در لیگ برتر بیندازیم.

۵. آرسنال vs ساوتهمپتون - ۲۳ سپتامبر ۱۹۹۵

همانطور که گفته شد، برکمپ در سال ۱۹۹۵ به آرسنال که در آن زمان تحت هدایت بروس ریوچ قرار داشت، پیوست. آمادگی او در سری آ تا حدی به لیگ برتر منتقل شد، زیرا او در هیچ یک از شش بازی اول خود موفق به گلزنی نشد.

مثل اتوبوس‌های شهری که حالا در آن زندگی می‌کرد، گل‌های او بعد از انتظار طولانی، دوتا دوتا به ثمر رسیدند. گل اول او یک ضربه والی تماشایی از داخل محوطه جریمه بود، اما گل دوم او را می‌توان به عنوان اعلام واقعی ورود یک اسطوره آينده آرسنال در نظر گرفت.

توپچی‌ها که از برتری ۲-۰ عقب افتاده بودند، به جرقه‌ای الهام‌بخش نیاز داشتند و بدیهی‌ست که برکمپ آن را فراهم کرد. او با برداشتن توپ از حدود ۴۰ یاردی جلو آمد، با آن ظرافتی که بعدها به عنوان ویژگی بازی او شناخته می‌شد، مدافع را جا گذاشت و سپس توپ را با ضربه‌ای سهمگین به گوشه بالای سمت راست دروازه زد.

در نهایت آرسنال با نتیجه ۴-۲ برنده شد و برکمپ به طور کامل خودی نشان داد.

۴. دربی کانتی vs آرسنال - ۱۱ می ۱۹۹۷

فصل ۱۹۹۶/۹۷ را می‌توان یکی از مهم‌ترین فصل‌های تاریخ طولانی آرسنال دانست، چرا که شاهد حضور آرسن ونگر در اوایل فصل از لیگ دسته یک ژاپن بودیم.

در اولین فصل حضور ونگر، هیچ جامی به دست نیامد، اما سبکی که او به کار می‌برد کاملاً با برکمپ هماهنگ بود و او به سرعت به بهترین و مهم‌ترین بازیکن باشگاه تبدیل شد.

در آخرین روز فصل، توپچی‌ها به دربی سفر کردند و در ورزشگاه بازبال گراوند به میدان رفتند. با وجود عقب افتادن از حریف با یک گل زودهنگام، دو گل از ایان رایت و یک گل از برکمپ، این فصل را با برد ۳-۱ و کاملاً سرحال به پایان رساندند.

گل برکمپ بهترین گل بازی بود. او پاس نه چندان دقیق ری پارلور را در محوطه جریمه قطع کرد، اما با ضربه خود توپ را به سمت راست محوطه جریمه کشاند. او در اینجا با یک چیپ استادانه، دروازه‌بان قوچ‌ها، مارت پووم را مغلوب کرد تا آرسنال با تنها هشت دقیقه باقی مانده به پایان بازی، ۲-۱ پیش بیفتد.

این بدان معنا بود که توپچی‌ها در لیگ برتر به مقام سومی رسیدند، که بهترین جایگاه آن‌ها در لیگ از زمان قهرمانی در فصل ۱۹۹۰/۹۱ بود. این، زمینه‌ساز سال‌های بعد شد.

۳. آرسنال vs تاتنهام - ۲۴ نوامبر ۱۹۹۶

در اوایل اولین فصل حضور ونگر، او در هایبری با یک پایان مهیج و در خور این رقابت، اولین تجربه خود را در داربی شمال لندن مقابل اسپرز تجربه کرد.

بازی در دقایق پایانی با نتیجه ۱-۱ مساوی بود. پس از اینکه گل ایان رایت برای آرسنال با گل اندی سیتون پاسخ داده شد، تونی آدامز با یک "گل کاپیتانی" درخشان، توپچی‌ها را تنها دو دقیقه مانده به پایان پیش انداخت. اما برکمپ با یک گل سوم خیره کننده در وقت‌های تلف شده، کار را تمام کرد.

رایت در حالیکه زمان را نگه می‌داشت به سمت پرچم کرنر می‌دوید تا اینکه سانتر او به سمت شریک محبوب خط حمله‌اش کمی بیش از حد بلند شد. کنترل این توپ برای بازیکنان معمولی، نیازمند دو تا سه ضربه بود، اما برکمپ در زمینه‌ی لمس اول، یک خدا بود. او با یک ضربه نرم با پایش، توپ را کنترل کرد و مدافع حریف را از سر راه برداشت.

از اینجا به بعد همه چیز تشریفاتی بود، او توپ را با یک شوت دقیق از کنار ایان واکر، دروازه‌بان اسپرز عبور داد. سه گل، سه امتیاز و آغاز سلطه طولانی مدت قرمزها بر این داربی تحت هدایت ونگر.

۲. لستر سیتی vs آرسنال - ۲۷ آگوست ۱۹۹۷

با شروع فصل دوم حضور ونگر در راس کادرفنی، اولین تیم قهرمان آرسنال با او شکل گرفت. امانوئل پتی و مارک اورمارس در تابستان به خدمت گرفته شدند و نیکلاس آنلکا نیز برای جانشینی ایان رایت در خط حمله به میدان آمد.

برکمپ به عنوان رهبر تیم باقی ماند و بیشتر بازی‌های آرسنال در نقش شماره ۱۰ با محوریت او شکل می‌گرفت. ورزشگاه فیلبرت استریت، شاهد درخشش او در یکی از به یاد ماندنی‌ترین نمایش‌هایش برای توپچی‌ها بود، نمایشی که با اولین و تنها هت‌تریک او در طول ۱۱ سال حضورش در این باشگاه همراه شد. این بازی همچنین یکی از بهترین بازی‌های تاریخ لیگ برتر تا آن زمان به شمار می‌رود.

برکمپ با به ثمر رساندن دو گل اول بازی، تیمش را در یک موقعیت ایده‌آل قرار داد. گل اول او یک شوت سهمگین دیگر بود؛ با این حال، لستر (که در آن زمان تحت هدایت مارتین اونیل قرار داشت) در آن زمان تیم سرسختی به حساب می‌آمد و در شش دقیقه پایانی بازی، نتیجه را به تساوی ۲-۲ کشاند.

اما هیجان به همین جا ختم نشد. برکمپ با گلی که او را به عنوان یک بازیکن کامل توصیف می‌کرد، دوباره آرسنال را پیش انداخت. دیوید پلات توپ را به سمت او در گوشه سمت چپ محوطه جریمه فرستاد. او با یک ضربه دوپا، توپ را از مدافع حریف عبور داد و سپس همین کار را مقابل کیسی کلر، دروازه‌بان روباه‌ها تکرار کرد و به نظر می‌رسید هر سه امتیاز را به آرسنال هدیه داده است.

با این حال، لستر برای بار دیگر (در دقیقه سوم وقت‌های تلف شده) موفق به گلزنی شد و بازی با تساوی ۳-۳ به پایان رسید. این نتیجه ناامیدکننده بود، اما در پایان فصل، آرسنال قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شد و دنیس نیز جایزه بهترین بازیکن سال اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای (PFA) را از آن خود کرد.

۱. نیوکاسل vs آرسنال - ۲ مارس ۲۰۰۲

یکی از معروف‌ترین و به یادماندنی‌ترین گل‌های تاریخ لیگ برتر، با این سوال که اغلب پرسیده می‌شود، آیا برکمپ اولین لمس خود را عمدی زد؟ با توجه به کنترل توپ بی‌نقص او، شجاعت زیادی می‌خواهد که بگوییم نه.

در آن زمان، نیوکاسل و آرسنال در کنار منچستریونایتد و لیورپول برای قهرمانی می‌جنگیدند و به همین دلیل این بازی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بود.

در دقیقه ۱۱ بازی، برکمپ اولین گل آرسنال را در یک برد قاطع ۲-۰ به ثمر رساند. او توپ را از رابرت پیرس در داخل محوطه جریمه دریافت کرد، اما پشت به نیکوس دابیزاس بود، کاری که او در ادامه انجام داد، با منطق همخوانی نداشت.

با یک ضربه، توپ را از کنار مدافع رد کرد و او را هم با یک چرخش دور زد، و خود را برای یک ضربه تمام‌کننده‌ی ساده از فاصله‌ی ۶ یاردی مقابل شی گیون آماده کرد. بلافاصله، این گل به عنوان یکی از بهترین گل‌های تاریخ لیگ برتر و یک نمایش منحصر به فرد از مهارت معرفی شد.

این گل نماد درخشش دنیس برکمپ به عنوان یک بازیکن است. همچنین به آرسنال برای کسب یک قهرمانی دیگر در لیگ و جام حذفی کمک کرد و تضمین کرد که این گل، همچنان یکی از محبوب‌ترین گل‌های تاریخ برای هواداران این تیم باقی بماند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۱/۲۰ ۱۲:۱۳
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : GivemeSport
بازدید: ۱۲۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰
بازی قبلی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
2 - 3
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰