loading
در حال بررسی درخواست شما
۵۰ بازیکن برتر آرسنال - اندی دوکات
۵۰ بازیکن برتر آرسنال - اندی دوکات

۵۰ بازیکن برتر آرسنال - اندی دوکات

سال‌ها بعد، دنیس کمپتون از آرسنال نماینده کشورش در کریکت شد و برادرش لزلی، که او هم بازیکن کریکت بود، برای آرسنال و انگلیس فوتبال بازی کرد. انجام این کار آسان نیست، اما دوکات از هر دو آنها پیشی گرفت. او آنقدر خوب بود که به تیم ملی انگلستان دعوت شد.

شاید دلیل اینکه نام خانوادگی دوکات، آرسنال  نیست این است که "آرسنال" زمانی که او برای آنها بازی می کرد، نام خانوادگی نبود. دوکات در سال 1905 به وولویچ آرسنال پیوست و هفت سال در آنجا ماند و در 188 بازی 21 گل به ثمر رساند، اما او پس از رفتن به باشگاه بزرگتر آن دوره، استون ویلا، موفقیت بیشتری کسب کرد.

با این وجود، دوکات در آرسنال به خوبی پیشرفت کرد. او اولین بازی خود را در فوریه 1905 در پیروزی 2-0 مقابل بلکبرن روورز انجام داد. دوکات در آن روز به عنوان مهاجم مرکزی بازی کرد، اما پس از از دست دادن جایگاه خود در فصل بعد، به نیمه راست منتقل شد.

دوکات در آن موقعیت شکوفا شد و در فصل های 1907/08 و 1908/09 یکی از بازیکنان اصلی آرسنال بود. در طول حضور خود در آرسنال، دوکات سه بازی ملی برای انگلستان انجام داد و اولین بازی ملی خود را در پیروزی 6-1 مقابل ایرلند در فوریه 1910 انجام داد. او در دومین حضور خود یک ماه بعد، تنها گل را مقابل ولز به ثمر رساند.

دوکات بازیکن کلیدی آرسنال بود، اما با توجه به اینکه باشگاه در بحران مالی قرار داشت، در سال 1912 به ویلا فروخته شد. این یک حرکت هوشمندانه بود - دوکات در سال 1920 کاپیتان ویلا را به قهرمانی جام حذفی رساند و در همان سال سه بازی ملی دیگر برای انگلستان انجام داد.

در طی 12 ماه او همچنین در کریکت نماینده کشورش بود و یک حرفه ورزشی قابل توجه را به پایان رساند، اما زندگی دوکات نیز در زمین کریکت به پایان رسید. در سال 1942، او در حالی که در یک مسابقه کریکت در زمان جنگ در لردز بازی می کرد، بر اثر حمله قلبی درگذشت.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۹/۱۲ ۱۵:۳۱
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: ۵۰ بازیکن برتر آرسنال
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۸۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰