loading
در حال بررسی درخواست شما
دنیلسون - سامبای فراموش شده
دنیلسون - سامبای فراموش شده

دنیلسون - سامبای فراموش شده

دنیلسون پریرا نوس (زاده 16 فوریه 1988)، معروف به دنیلسون که در سائوپائولو برزیل به دنیا آمد. او کار خود را در سائوپائولو آغاز کرد، جایی که او بخشی از تیمی بود که در سال 2005 کوپا لیبرتادورس و جام باشگاه های جهان را به دست آورد. با این حال، او کمتر مورد استفاده قرار می‌گرفت و تنها 12 بازی برای این باشگاه انجام داد که 8 تای آن‌ها به عنوان بازیکن تعویضی بود.

در سال 2006، دنیلسون با مبلغ 3.4 میلیون پوند به آرسنال پیوست و شماره 15 را به عنوان شماره پیراهن خود انتخاب کرد. بسیاری از انتقال او به آرسنال به دلیل عدم تجربه او در فوتبال باشگاهی شگفت زده شدند. دنیلسون در فهرست 19 نفره آرسنال برای دیدار با زسکا مسکو در لیگ قهرمانان اروپا در 17 اکتبر 2006 قرار داشت. او در این مسابقه روی نیمکت ذخیره ها قرار گرفت و به میدان نرفت. او مجبور شد تا 24 اکتبر 2006 برای اولین بازی خود در تیم اصلی صبر کند، زمانی که او در بازی دور سوم جام اتحادیه مقابل وست بروم در ترکیب اصلی حضور داشت. او در فصل 07-2006 در تمام مسابقات آرسنال در جام اتحادیه حضور داشت.

او اولین بازی خود را در لیگ برتر برای آرسنال در 30 دسامبر 2006 در شکست 1-0 مقابل شفیلد یونایتد در برامال لین به عنوان بازیکن تعویضی انجام داد.

فصل 2007/08

اولین گل او برای آرسنال در پیروزی 2-0 مقابل نیوکاسل بازی دور سوم جام اتحادیه در 25 سپتامبر 2007 به ثمر رسید. به نظر می‌رسید که عملکرد خوب او جایگاهی طولانی‌مدت در آرسنال را برای او تضمین کرده است، پس از اینکه اعلام شد او قرارداد جدیدی با این باشگاه در 18 اکتبر 2007 منعقد کرده است. وی در 31 اکتبر 2007، گل نهایی را در برد 3-0 آرسنال مقابل منچستریونایتد به ثمر رساند. اولین بازی دنیلسون در لیگ در 24 نوامبر 2007 در بازی مقابل ویگان انجام شد و این بازیکن جوان برزیلی بار دیگر تحت تأثیر قرار گرفت و در نهایت آرسنال به لطف گل های دیرهنگام ویلیام گالاس و توماس روسیچکی، بازی را 2-0 برد. او اولین کارت قرمز خود را در ایوود پارک مقابل بلکبرن در مرحله یک چهارم نهایی لیگ کاپ دریافت کرد، جایی که لحظاتی قبل از وقت اضافه اخراج شد.

فصل 2008/09

وقتی متئو فلامینی، لاسانا دیارا، گیلبرتو سیلوا و الکساندر هلب در سال 2008 آرسنال را ترک کردند، بسیاری انتظار داشتند که آرسن ونگر وارد بازار نقل و انتقالات شود و جایگزینی بخرد. در عوض، سرمربی فرصتی به دنیلسون داد و این هافبک با دو بازی مداوم مقابل اورتون و استاندارد لیژ به اعتماد مربی جواب مثبت داد.
او در تمام پنج بازی آرسنال در اوت 2008 در ترکیب اصلی قرار گرفت و اولین گل خود را در لیگ برتر در 30 اوت 2008 در برد 3-0 مقابل نیوکاسل در ورزشگاه امارات به ثمر رساند. در 13 سپتامبر 2008 او 90 دقیقه کامل را در مقابل بلکبرن در ایوود پارک در پیروزی 4-0 برای توپچی ها بازی کرد. او تا دسامبر به عنوان بازیکن ثابت آرسنال به بازی ادامه داد و دومین گل خود را در لیگ برتر در برد 3-1 مقابل بولتون در 20 سپتامبر 2008 به ثمر رساند. دنیلسون در 26 دسامبر 2008 سومین گل خود در لیگ برتر را مقابل استون ویلا در ویلا پارک در تساوی 2-2 به ثمر رساند. ​​در 11 مارس 2009، او پنالتی خود را تبدیل به گل کرد تا آرسنال با پیروزی 7-6 مقابل رم در ضربات پنالتی، به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند.

فصل 2009/10

دنیلسون اولین بازی فصل را با یک ضربه قدرتمند از فاصله 25 یاردی شروع کرد تا تیم هاوارد دروازه بان اورتون را مغلوب کند و منجر به پیروزی 6-1 آرسنال در گودیسون پارک شود. یک ماه بعد او قراردادی پنج ساله با آرسنال امضا کرد. با این حال، پس از آن تشخیص داده شد که او یک آسیب در کمر دارد و او در مرحله حساس فصل دو ماه از میادین دور بود. دنیلسون در 23 نوامبر در بازی مقابل استاندارد لیژ به میادین بازگشت و در آنجا گل دوم آرسنال را به ثمر رساند. این صدمین حضور دنیلسون برای این باشگاه بود. او پس از آن بار دیگر برای آرسنال مقابل هال سیتی، اورتون، استوک و وستهم گلزنی کرد. دنیلسون مجموعاً 6 گل در طول آن فصل به ثمر رساند که همه این گلها ضربات از راه دور بودند. در رقابت‌های لیگ برتر، دنیلسون 28 بار به میدان رفت که در 25 بازی از آن بازی‌ها به طور ثابت به میدان رفت. او در مجموع 5 گل در لیگ برای توپچی ها در یک فصل پر حادثه به ثمر رساند که در آن آن‌ها در لیگ برتر سوم شدند.

فصل 2010/11

در سال 2010، مشکلات مصدومیت، همراه با ظهور جک ویلشر، باعث شد که فرصت حضور در ترکیب اصلی کمتر برای دنیلسون پیش بیاید. او تنها شش بازی در لیگ برتر در ترکیب اصلی حضور داشت و در مجموع فقط در 16 بازی در لیگ به میدان رفت. وی آن فصل در مجموع 32 بازی در تمامی رقابت ها انجام داد که 20 بازی را در ترکیب اصلی حاضر بود و 12 بازی را از روی نیمکت شروع کرد.

در 19 می 2011، دنیلسون اعلام کرد که قرار است در تابستان آرسنال را ترک کند و گزارش شد که او می خواهد به برزیل بازگردد. بنابراین پس از پنج فصل و 153 بازی، دنیلسون به صورت قرضی در فصل 2011/12 به سائوپائولو بازگشت.

دنیلسون در ژوئن 2020 اعلام کرد: وقتی آرسنال را ترک کردم ذهنم در جای درستی نبود.

این هافبک مرکزی با استعداد، که کاپیتان کشورش در هر رده سنی بین رده های زیر 15 تا زیر 19 سال بود، از فوتبال بازی کردن برای باشگاه شهر خود لذت می‌برد و مدت کوتاهی پس از آن قرارداد خود را دائمی کرد.

او سپس تجربه بازی در تیم های الوحده امارات، کروزیرو، بوتافوگو، سلیما واندرز مالت و برازیل د پلوتاس را به دست آورد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۲/۵ ۱۶:۳۷
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مقاله
منبع : Wikipedia
بازدید: ۵۱۳ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰
بازی آغاز شده است
بازی قبلی آرسنال
ولوز
ولوز
0 - 2
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - مولینکس
۱۴۰۳/۲/۱ ۲۲:۰۰