loading
در حال بررسی درخواست شما
میکل آرتتا : اگر مثل رونالدینیو بودم ، مصدوم می شدم!
میکل آرتتا : اگر مثل رونالدینیو بودم ، مصدوم می شدم!

میکل آرتتا : اگر مثل رونالدینیو بودم ، مصدوم می شدم!



اگر هافبک اسپانیایی توپچی ها فوتبالیست حرفه ای نمی شد ممکن بود او را در لباس یک تنیسور ببینیم ، هر چند که خود او از وضعیت موجود راضی است و از راهی که در پیش گرفته است تاسف نمی خورد. او یکی از بهترین استعدادهای فوتبال اروپا بوده است و در سال های ابتدایی دوران حرفه ای فوتبال خود در کنار بازیکن هایی نظیر ژاوی و اینیستا در بارسلونا بازی کرده است ، زمانیکه هنوز پپ گواردیولا مشغول فوتبال بازی کردن بود.

پاریس سنت ژرمن که پرورش دادن ستاره ای همچون رونالدینیو را بر عهده داشته است ، آرتتای 17 ساله را در سال 2001 و قبل از پیوستن او به گلاسکو رنجرز و کمک به آن ها برای کسب مقام قهرمانی لیگ برتر اسکاتلند در فصل 2002-3 به خدمت گرفت. سپس قبل از انتقال 10 میلیون پاوندی به آرسنال ، به رئال سوسیه داد پیوست و بعد از آن با لباس اورتون سال ها در لیگ برتر انگلستان درخشید.

در این مصاحبه آرتتا لحظات پر فراز و نشیب و حوادثی را که موجب شد او به یک فوتبالیست حرفه ای تبدیل شود برای ما شرح می دهد.

وقتی داشتی پیشرفت می کردی و بزرگ تر می شدی ، بازیکن مورد علاقه ات چه کسی بود ؟

پپ گواردیولا. نه فقط به خاطر این که یک بازیکن فوق العاده بود ، بلکه او در تیم بارسلونا یک رهبر و یک بازیکن متشخص و همه کاره ی تیم بود.

می توانی بهترین گلی رو که زده ای برای ما توصیف کنی ؟

نمی دانم این بهترین گل است یا نه اما من در آن موقع 19 یا 20 ساله بودم و برای رنجرز بازی می کردم. این آخرین بازی فصل بود و در نود و سومین دقیقه از بازی و به نوعی آخرین ضربه ی فصل. ما هم در گلشماری با سلتیک برابر بودیم و هم در امتیاز ، در بازی هم فکر می کنم 5-1 از رقیبمان پیش بودیم که این پنالتی اتفاق افتاد و من خواستم که آن ضربه را بزنم. در آن برحه از زمان بازیکن های بزرگی نظیر رونالد دی بوئر در تیم ما حضور داشتند اما من پنالتی را به ثمر رساندم . قهرمان لیگ برتر شدیم. این گل خیلی خاصی بود.

با استعدادترین بازیکنی که در کنارت یا در مقابلت بازی کرده ، چه کسی است؟

بدون شک ، رونالدینیو. اگر بعضی از کارهایی که او می تواند با توپ انجام دهد را من بخواهم تقلید کنم ، مصدوم می شوم!

در ورزش دیگری هم به خوبی فوتبال هستی؟

در دوران جوانی ، یک تنیسور خیلی خوب بودم. باید تصمیم می گرفتم که یک تنیسور حرفه ای شوم یا یک فوتبالیست حرفه ای. این تصمیم فوق العاده سختی بود ، چون واقعا عاشق تنیس بودم. اما وقتی پای یک تصمیم شخصی در میان است شما به تنهایی باید در مورد آن تصمیم بگیرید.

کی فهمیدی که می توانی یک فوتبالیست حرفه ای شوی؟

وقتی که 15 ساله بودم و بارسلونا به سراغ من آمد. آنها برای من شرح دادند که چه برنامه ای برای تبدیل کردن من به یک فوتبالیست حرفه ای دارند. بعد از مدتی آن ها من را در گروهی از آینده سازان بارسلونا انتخاب کردند که بازیکن هایی نظیر ژاوی و اینیستا هم در آن عضویت داشتند. آن اتفاق برای من یک خوش آمدگویی بزرگ به فوتبال بود.

آمار آرتتا

آرتتا از زمانیکه اولین بازی خود را برای آرسنال انجام داده است ، بیش از هر بازیکن دیگری در لیگ برتر پاس داده است. ( 4344 پاس )

همچنین او بیش از هر بازیکنی در لیگ برتر پاس صحیح داده است ( 3977 پاس ) که آمار خارق العاده ی 92% را به نام خود ثبت نموده است

همچنین به نظر می رسد پیروزی های آرسنال با طلسم حضور او در تیم گره خورده است بطوریکه 61% از بازیهایی را که آرتتا برای آرسنال به میدان رفته است با پیروزی برای آن ها همراه بوده ، در حالیکه بدون حضور او تنها در 20% از مسابقات خود پیروز شده اند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱/۱
به قلم Saeed Milani
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Sky
بازدید: ۱,۱۸۰ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
4 - 2
لستر سیتی
لستر سیتی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۷ ۱۷:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
آرسنال - ساوتهمپتون
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰