loading
در حال بررسی درخواست شما
ساکا آماده برداشتن قدم بعدی است
ساکا آماده برداشتن قدم بعدی است

ساکا آماده برداشتن قدم بعدی است

وینگر جوان ما در مورد پیشرفت خود به عنوان بازیکن، تکامل تیم و لذت مبارزه برای بزرگترین جوایز صحبت می‌کند.

با سه کلمه آرسنال را توصیف کن، پاسخ بوكایو تقریبا بدون مکث: "خانواده، عطش و کیفیت."

و قطعا بوكایو باشگاه را به خوبی می‌شناسد. او از زمانی که در سال ۲۰۱۰ در هشت سالگی قرارداد امضا کرد در این باشگاه بوده است و از آن زمان به بعد به یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین چهره‌ها تبدیل شده است، به طوری که در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ دو بار متوالی عنوان بهترین بازیکن سال را برای ما کسب کرد.

پیشرفت او همزمان با پیشرفت تیم بوده است و مسیر صعودی که بوكایو از زمان اولین بازی خود مقابل ورسکلا در سال ۲۰۱۸ داشته است، هیچ نشانه‌ای از کند شدن ندارد. حالا او با تنها سه بازی باقی مانده، مشتاق است تا در نهایت با کسب جام های بیشتر، قهرمانی جام حذفی ۲۰۲۰ را تکرار کند و فرصت فوق العاده ای را برای رسیدن به این هدف در این فصل حس می‌کند.

این وینگر بر این باور است که عوامل متعددی وجود دارند که برای رسیدن به آن، چه در سال جاری و چه در آینده، نقش اساسی دارند و همبستگی در خط حمله را به عنوان یکی از موارد مهم می‌داند.

همانطور که دوران حرفه ای بوكایو در آرسنال پیشرفت کرده است، تیم نیز در طول سال‌های گذشته به طور پیوسته تکامل یافته و رشد کرده است و او معتقد است که ما آماده برداشتن قدم بعدی هستیم.

"من ۱۴ سال است که در این باشگاه هستم و فکر نمی‌کنم اصلاً چیزی را تغییر دهم"، این بازیکن جوان شروع می‌کند. "من از همه چیزش لذت بردم، خیلی خوب بوده. آرسنال برای من همه چیز است."

"میکل آرتتا از زمانی که برای اولین بار وارد شد، یک چشم انداز داشت. او در اولین روز این موضوع را برای ما روشن کرد و حالا می‌بینید که این تیم اوست – پر از بازیکنانی است که او جذب کرده است و می‌توانید ببینید که ما الان کجا هستیم. ویژگی هایی که او ارزش قائل است فروتنی، نظم و مبارزه است. این کلمات آنچه را که او از تیم می‌خواهد خلاصه می‌کند."

"فکر می‌کنم چیزی که ما را متفاوت می‌کند این است که ما یک تیم واقعی هستیم," او ادامه می‌دهد. "ما واقعاً با هم هستیم. خارج از زمین مثل یک خانواده هستیم، آن عطش را داریم، ما واقعاً می‌خواهیم امسال به چیزی برسیم، این همان چیزی است که ما را هدایت می‌کند."

ممکن است از ابتدای سال جاری تنها پنج امتیاز از دست داده باشیم، اما بوكایو کاملاً اذعان می‌کند که اگر بخواهیم قهرمانان سه گانه فصل گذشته را پشت سر بگذاریم، همچنان به لغزش منچسترسیتی در بازی های باقی مانده تکیه می‌کنیم.

او اخیراً روند پیشرفت رقبای ما را زیر نظر داشته است ("بله، من عاشق فوتبال هستم، بنابراین اگر بازی‌ای باشد، معمولاً آن را تماشا می کنم"). پس چقدر برای او ناامیدکننده بوده است که در این فصل چنین عملکرد فوق العاده ای داشته باشد، اما همچنان سرنوشت خود را در دستان خود نداشته باشد؟

"می‌توانید آن را به دو صورت ببینید. یا می‌توانید آن را ناامیدکننده ببینید یا یک چالش زیبا," او لبخند می‌زند. "همه می‌دانند که آنها یکی از بهترین تیم های جهان هستند، در پنج سال گذشته در صدر بوده‌اند و برای همه چیز مبارزه می‌کنند، بنابراین رقابت با آنها برای خودمان خوب است. ما آنها را در تمام طول مسیر تحت فشار قرار می‌دهیم و ببینیم چه می‌شود." 

"اما ما ناامید نمی‌شویم، ما آن را چالشی می‌بینیم که می‌خواهیم تا آخر برای آن مبارزه کنیم. آنها یک استاندارد تعیین کرده‌اند و این به ما بستگی دارد که سعی کنیم بهتر از آنها باشیم. ما فقط روی خودمان تمرکز می‌کنیم، این تنها کاری است که می‌توانیم انجام دهیم."

قطعا از ابتدای سال ۲۰۲۴ کار بیشتری نمی‌توانستیم انجام دهیم. اولین بازی لیگ ما در سال جاری با پیروزی ۵-۰ مقابل کریستال پالاس رقم خورد و این نتیجه جرقه‌ای برای فرم خوب ما شد که در آن در ۱۶ بازی لیگ گذشته ۵۱ گل به ثمر رساندیم، تنها ۸ گل دریافت کردیم و از مجموع ۴۸ امتیاز ممکن، ۴۳ امتیاز کسب کردیم.  

احساس بوکایو در مورد این روند طوفانی آرسنال در سال ۲۰۲۴ چیست؟ "ای کاش جواب را می‌دانستم!" او می‌خندد. "فقط خوشحالم که توانستیم در ابتدای سال این روند را تغییر دهیم. سفر به دبی برای ما بسیار مهم بود، برای اینکه ریستارت کنیم، کمی استراحت کنیم و با قدرت بیشتری به سال جدید برگردیم، و دقیقاً همین کار را انجام دادیم."

"پایان فصل گذشته ما را قوی‌تر کرد و ما را برای تلاش بیشتر در این فصل تشنه‌تر کرد. بدون شک، تیم هم خیلی قوی تر شده است. بازیکنان جدید نیز تاثیر زیادی داشته‌اند. ما امسال بسیار باثبات بودیم، گل‌های زیادی دریافت نکردیم، فقط یک بار در لیگ باختیم، بنابراین می‌خواهیم این روند را ادامه دهیم."

سه خرید تابستانی - داوید رایا، کای هاورتز و دکلان رایس - همچنان تأثیر زیادی روی تیم دارند. بوکایو از سرعت سازگاری هر یک از آنها در این فصل تحت تاثیر قرار گرفته است، که نمونه دیگری از حس خانوادگی در تیم است.

او می‌گوید: "می‌توانم تمام روز در مورد آنها به صورت جداگانه صحبت کنم و اینکه چقدر از بازی با آنها خوشحالم. آنها برای تیم فوق‌العاده بوده‌اند، بازی‌های زیادی انجام داده‌اند. کای و دکلان چند گل مهم به ثمر رساندند و همه آنها در هر بازی بهترین عملکرد خود را ارائه دادند."

"در ابتدای فصل سروصداهای زیادی در مورد کای وجود داشت، مردم در مورد او صحبت می‌کردند، بنابراین اینکه او چطور ایستادگی کرد بسیار تاثیرگذار بود. او فقط کار خودش را انجام داده، او حالا در اوج است و دیگر کسی صحبت نمی‌کند! امیدواریم گل‌های بیشتری در راه باشد."

یکی دیگر از عوامل پیشرفت تیم در طول چند فصل گذشته، جو فوق‌العاده‌ای است که هواداران ما - چه در خانه و چه خارج از خانه - ایجاد کرده‌اند. بوکایو می‌گوید این اواخر واقعاً روی بازیکنان تأثیر گذاشته است و با توجه به اینکه دو بازی از سه بازی آخر ما در ورزشگاه امارات است، می‌تواند در این ماه هم بسیار مهم باشد.

"بله، ما به عنوان یک تیم در مورد آن صحبت کرده‌ایم، تفاوت را در ورزشگاه احساس می‌کنیم و می‌شنویم، هواداران تا چه حد سر و صدا می‌کنند و چه مقدار از ما حمایت می‌کنند. ما واقعاً از آن قدردانی می‌کنیم، زیرا قطعاً به ما کمک می‌کند تا سطح خود را بالا ببریم."

"من آهنگی را که هواداران برایم ساخته‌اند دوست دارم - بدیهی است که داشتن آهنگ اختصاصی خود واقعاً لذت بخش است، بنابراین فقط می‌خواهم از همه هواداران به خاطر آن و به خاطر آهنگ همه بچه‌ها تشکر کنم. من آهنگ کای هاورتز را هم الان خیلی دوست دارم و همچنین آهنگ سالیبا را هم."

او می‌گوید سرودهای هواداران همچنین او را به دوران کودکی‌اش در سکوهای ورزشگاه برای تماشای تیم برمی‌گرداند، زمانی که "...دوست داشت بازیکنانی مثل الکسیس سانچز و مسوت اوزیل را تماشا کند. الکسیس بازیکن فوق العاده ای بود، همیشه بهترین عملکرد خود را برای تیم ارائه می‌داد - چه در حمله و چه در دفاع - گل‌های زیادی به ثمر می‌رساند و بازی‌ها را می‌برد."

بنابراین، خارج از زمین و در داخل زمین، حس همبستگی و وحدت در دوران اخیر به طور قطع شکوفا شده است. با نگاه از درون، بوکایو فکر می‌کند این حس خانواده چگونه در باشگاه شکل گرفته است؟

"اولاً، همه بازیکنان با هم کنار می‌آیند. این به طور طبیعی و با گذشت زمان اتفاق افتاده است، فکر نمی‌کنم چیزی اجباری باشد. درد سال گذشته نیز ما را به هم نزدیک کرد و همه ما بسیار مشتاق هستیم که امسال و همچنین در سال های آینده یک قدم جلوتر برویم. ما می‌خواهیم برنده شویم."

"او ادامه می‌دهد که "ما قطعاً می‌توانیم خیلی بهتر شویم. ما جوان هستیم، ما گرسنه هستیم، ما کیفیت داریم اما همچنین سال های زیادی در پیش داریم و تجربه های زیادی را با هم کسب خواهیم کرد. سال گذشته برای ما یک تجربه بود، سپس امسال دوباره در لیگ قهرمانان. ما می‌خواهیم از همه اینها یاد بگیریم و رشد کنیم و به پیشرفت خود ادامه دهیم."

ستاره شماره ۷ ما تا اوایل فصل آینده ۲۳ ساله نخواهد شد، اما او در حال حاضر بهترین گلزن و بیشترین بازی را در ترکیب تیم انجام داده است. او قبل از بازی امروز مقابل بورنموث ۲۲۴ بازی (۱۹۷ بازی از ابتدا) انجام داده و ۵۷ گل به ثمر رسانده است - که او را با رکورد مالکوم مک‌دونالد و سسک فابرگاس به عنوان چهل و دومین گلزن برتر تاریخ باشگاه در کنار هم قرار می‌دهد.

بوکایو در طول بیش از ۲۰۰ بازی خود تا به امروز، اغلب مورد چالش های شدید حریفان قرار گرفته و مصدومیت های بیشتری نسبت به سایر بازیکنان داشته است، پس چگونه او همچنان به این ثبات و آمادگی باورنکردنی خود ادامه می‌دهد؟

او شانه بالا می‌اندازد و می‌گوید: "این فقط عطش برد است که مرا به جلو می‌برد. به همین دلیل است که بلند می‌شوم و ادامه می‌دهم. این بخشی از کار است. احساس می‌کنم از نظر فیزیکی بسیار قوی تر از چهار یا پنج سال پیش هستم. حالا تجربه بیشتری دارم، از نظر اینکه بدانم از کدام تکل‌ها رد شوم و از کدام‌ها پرش داشته باشم. سعی می‌کنم از تکل های سنگین اجتناب کنم، بنابراین فکر می‌کنم علاوه بر قوی تر شدن، باهوش تر هم شده‌ام."

"من فقط سعی می‌کنم بازی را انجام دهم، هر کاری که بازی می‌طلبد را انجام دهم. اگر روی زمین بمانم، می‌تواند ریتمی را که در تیم ساخته‌ایم را بهم بزند، بنابراین فقط سعی می‌کنم به بازی ادامه دهم."

بوکایو برای چهارمین فصل متوالی از مرز ۵۰ بازی (با احتساب بازی های ملی) عبور کرده است و او فاش می‌کند که میکل آرتتا او را به چالش کشیده تا این تعداد بازی را سال به سال حفظ کند.

"بله، او به من گفت که همه بازیکنان نخبه این کار را انجام می‌دهند، بنابراین اگر من هم می‌خواهم در آن سطح باشم، باید برای انجام این تعداد بازی آماده باشم. همچنین باید سعی کنم در تمام این بازی‌ها به تیمم کمک کنم. این اعداد زیادی هستند، اما قابل دستیابی هستند. می‌بینید که بهترین بازیکنان جهان این کار را انجام می‌دهند، بنابراین من هم اعتقاد دارم که می‌توانم این کار را انجام دهم."

اما این چیزی است که بین بازی‌ها نیز اتفاق می‌افتد، و این برای دوام او بسیار مهم است. او می‌گوید روش ترجیحی او برای ریکاوری بعد از ۹۰ دقیقه طاقت فرسا در لیگ برتر، سونا به جای حمام یخ است و اضافه می‌کند: "اما این ترکیبی از همه چیز است، غذا خوردن، خوابیدن - استراتژی های ریکاوری شما."

این چیز دیگری است که سرمربی و کادر مربیگری در طول سال‌ها حرف زیادی برای گفتن داشته‌اند، و یک مزیت دیگر از بودن در باشگاه برای مدت طولانی است. تیم پزشکی توانسته‌اند قابلیت های بدن او را بشناسند و بر اساس آن برنامه ریزی کنند. به نظر می‌رسد این و اعتماد آرتتا، ترکیبی برنده باشد.

بوکایو اضافه می‌کند: "بله، من رابطه عالی با او دارم، او با من خیلی خوب رفتار کرده است. او به من اعتماد کرده است، خیلی من را بازی می‌دهد و احساس می‌کنم بهترین بازی‌ها را از من می‌گیرد، بنابراین برای آن واقعاً از او سپاسگزارم. امیدوارم حالا چیزهای بیشتری برای ارائه داشته باشم."

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۲۲ ۱۶:۴۱
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۱۵۹ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
لیگ های دیگر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۵/۶ ۱۹:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 1
بورنموث
بورنموث
لیگ های دیگر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۵/۴ ۰۶:۰۰