loading
در حال بررسی درخواست شما
اولین مصاحبه اوزیل با سایت رسمی باشگاه
اولین مصاحبه اوزیل با سایت رسمی باشگاه

اولین مصاحبه اوزیل با سایت رسمی باشگاه


مسوت، به آرسنال خوش آمدی. پیوستن به باشگاه چه حسی دارد؟
واقعاً حس خوبی دارد. بی صبرانه منتظر چالش رو به رو هستم، زندگی در لندن و ملاقات با هم تیمی های جدید، سرمربی و هواداران و همچنین حضور در لیگ برتر. واقعاً هیجان زده هستم. این یک تصمیم عالی برای من است و منتظر تمام اتفاقات پیش رو هستم.

چه چیز به خصوصی باعث شد آرسنال را انتخاب کنی؟ نقش آرسن ونگر در این تصمیم گیری چه قدر مهم بود؟
من آرسنال را انتخاب کردم چون آنها یکی از بهترین تیمهای انگلستان هستند. اینجا یک سرمربی سطح بالا حضور دارد که این را در چندین سال اثبات کرده است. در گذشته بازیکنان زیادی زیر نظر او پیشرفت کرده اند و من به این خاطر تصمیم گرفتم به آرسنال بپیوندم. می خواهم بیشتر پیشرفت کنم و از خو گرفتن با سبک بازی آنها استقبال می کنم. آرسنال به قدرت بازی تکنیکی و شوق به انجام بازی تهاجمی شهرت دارد. فکر می کنم به خوبی می توانم در این سیستم جا بیفتم. این دلیل انتخاب آرسنال بود.

جاه طلبی باشگاه و برنامه هایی که آنها دارند چه قدر در تصمیم شما مهم بود؟
این نکته ی خیلی مهمی بود. مهمترین چیز این بود که سرمربی اعتماد کامل به من دارد. من هم می خواهم توان خود را در زمین نشان دهم و در زمین از فوتبال لذت ببرم. فکر می کنم می توانم با عملکردم به تیم کمک کنم.

آیا قبل از تصمیم گیری با پر مرتساکر و لوکاس پودولسکی صحبت کردی؟
متاسفانه نه. همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد. من خیلی با سرمربی از طریق تلفن صحبت کردم و او نظرات خودش را گفت و اینکه چه اعتقادی به من دارد. آن صحبت ها مرا متقاعد کرد و این دلیلی است که در حال حاضر در آرسنال هستم.

و راجع به سبک بازی آرسنال. این مساله چه قدر برایت جذاب بود؟
همانطور که گفتم، آرسنال از نظر تکنیکی یکی از بهترین های جهان است. سرمربی همیشه تمایل دارد بازی جذاب و هجومی ارائه دهد. فکر می کنم من مناسب این سبک بازی هستم چون من از بازی تک ضرب لذت می برم. از اینکه عضوی از این باشگاه هستم خوشحالم و امیدوارم بتوانم به تیم کمک کنم.

احساس می کنی این تیم توانایی بردن جام در این فصل را دارد؟
قطعاً. در چند سال اخیر آرسنال خیلی تیم موفقی نبوده ولی ما می خواهیم تیم را به موفقیت برسانیم. می خواهیم جام ببریم. فکر می کنم هواداران هم منتظر چنین چیزی هستند. ما تیم قدرتمند و در عین حال جوانی داریم که می توانیم زیر نظر سرمربی پیشرفت زیادی داشته باشیم. به نظر من ما جام برنده خواهیم شد چون توانایی آن را داریم.

در پنج سال گذشته هیچ بازیکنی در اروپا بیشتر از شما موقعیت گلزنی ایجاد نکرده است. از نقطه نظر شخصی، آیا اهمیت پاس گل را به اندازه ی گل زدن می دانید؟
بله، البته. پاس گل پایه گذار موفقیت می شود و من از آن دست بازیکنانی هستم که دوست دارند گل سازی کنند. همه هم تیمی هایم مرا به عنوان بازیکنی که خودخواه نیست می شناسند. ساختن گل یا زدن گل مرا بسیار خوشحال می کند. ولی مهمترین چیز این است که تیم به اهداف خودش برسد و بازی خوبی ارائه کند.

لیگ برتر با لا لیگا تفاوت های زیادی دارد. چگونه با این لیگ هماهنگ می شوی و چه ویژگی هایی به بازیت اضافه خواهد شد؟
از اینکه در لیگ برتر بازی می کنم خوشحالم چون همه می دانند که این بهترین لیگ دنیاست. تیمهای بزرگ زیادی اینجا حضور دارند و من می خواهم در لیگ برتر خودم را اثبات کنم. این یک چالش جدید برای من است، وظیفه ی جدید من. منتظر آن هستم. می خواهم زیر نظر سرمربی بیشتر پیشرفت کنم و به این خاطر واقعاً هیجان زده هستم.

به دوران کودکی شما برگردیم و اینکه همیشه گفته می شود بازی فوتبال گل کوچک تاثیر زیادی در بازی شما گذاشته است. می توانی دلیلش را به ما بگویی؟
چون زمین بازی خیلی کوچک بود. اکثر اوقات من مقابل کسانی بازی می کردم که پنچ یا شش سال از من بزرگتر بودند. در آن زمان من قد بلندی هم نداشتم، باید خودم را مقابل بازیکنان بزرگتر و قوی تر از خودم ثابت می کردم. چون زمین خیلی کوچک بود اوت نداشتیم و بازی همواره در جریان بود. این موضوع به من کمک کرد تا از نظر تکنیکی پیشرفت زیادی داشته باشم. آن بازی ها کارم را در آینده آسانتر کرد. فکر کنم در زمین بازی هم می توانید ببینید که من تکنیک خوبی دارم.

در زمان کودکی که فوتبال بازی می کردی سعی می کردی شبیه کدام بازیکن باشی و چرا؟
اخیراً گفته ام که الگوی من زین الدین زیدان بود چون از نظر من او بازیکن کاملی بود. او در هوا خوب بود، در دفاع و حمله هم قدرتمند بود. او بت من بود. به سختی می توانستید در روزنامه ها چیزی منفی در مورد زندگی شخصی او پیدا کنید. او از همه نظر برای من الگو بود. بنابراین در کودکی سعی می کردم شبیه زیدان باشم.

برای اولین بار در سال 2009 و در جریان رقابتهای زیر 21 سال اروپا توجه انگلیسی ها را به خودت جلب کردی، در بازی مقابل انگلیس با عملکردت پایه گذار پیروزی 4-0 آلمان شدی. تئو ولکات و کیرون گیبس در آن تیم انگلیس حضور داشتند. چیزی از آن بازی به خاطر داری؟
آن بازی از همه نظر عالی بود. ما قهرمان زیر 21 ساله های اروپا شدیم. آن تیم کلاسی فوق العاده داشت. بازیکنان سطح بالای زیادی داشتیم که زیر نظر مربی های تیم هورست هروبش و دیتر ایلتس کار می کردیم. آن بازی خیلی لذت بخش بود. ما بازی را در اختیار داشتیم. واقعاً از تمام توانایی هایمان استفاده کردیم و شایسته پیروزی با آن نتیجه بودیم. به شخصه تجربه ی بزرگی برای من بود.

به عنوان یک فرد، فکر می کنی تا چه اندازه از نقل مکان به شهری مثل لندن لذت ببری؟
فکر کنم خیلی. چیزهای مثبت زیادی در مورد لندن شنیده ام. این شهر برای خودش یک دنیاست و اتفاقات زیادی در آن می افتد. همچنین به طور شخصی شما می توانید کارهای زیادی در آن انجام دهید. منتظر حضور در لندن هستم ولی مهمترین نکته این است که کار من در آن شهر خواهد بود.

پیامی برای هواداران آرسنال داری؟
از بازی برای آرسنال بسیار خوشحالم و به آن افتخار می کنم. امیدوارم بتوانیم فصل موفقی داشته باشیم.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۶/۱۴
به قلم حسین محمودی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۲,۸۶۸ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
4 - 2
لستر سیتی
لستر سیتی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۷ ۱۷:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
آرسنال - ساوتهمپتون
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰