loading
در حال بررسی درخواست شما
برگکمپ: می خواهم به خانه بازگردم
برگکمپ: می خواهم به خانه بازگردم

برگکمپ: می خواهم به خانه بازگردم


همه چیز در این فصل باب میل هواداران آرسنال بوده است. آنها در صدر جدول لیگ برتر و همچنین در صدر گروه خود در لیگ قهرمانان حضور دارند و با پیوستن اوزیل به آرسنال، آنها بهترین نمایش های خود در چند سال اخیر را به نمایش می گذارند. و حالا دنیس برگکمپ می گوید دوست دارد به آرسنال بازگردد.

دنیس برگکمپ در مصاحبه ای اختصاصی با تلگراف گفت امیدوار است روزی به آرسنال بازگردد ولی به عنوان یک مربی نه سرمربی.

او همچنین می گوید امسال زمان آن رسیده که ونگر به هشت سال ناکامی پایان دهد و به تمجید از اوزیل پرداخته و در مورد تشابه بین اوزیل و خودش صحبت می کند.

دنیس که در حال حاضر به عنوان کمک مربی در تیم دوران کودکی اش یعنی آژاکس کار می کند گفت:

" احساسی که من به آرسنال دارم مثل احساسی است که یوهان کرایف به بارسلونا دارد.

" من و آرسنال به هم می آمدیم، همیشه از دورانم در آنجا لذت بردم. هیچ روز بدی نداشتم و آنها همیشه در ذهن من هستند. اینکه یک روز به آنجا بازگردم بخشی از آرزوهای من در آینده است.

" واقعاً نمی توانم در مورد آینده برنامه ریزی کنم. می دانم که برای حداقل سه تا پنج سال آینده در آژاکس خواهم بود و نمی دانم پس از آن چه اتفاقی می افتد. فکر نمی کنم برای تمام دوران مربی گری ام در آژاکس بمانم و همچنین نمی توانم خودم را به عنوان یک سرمربی تصور کنم.

" همیشه خودم را یکی از اعضای کادر فنی می دانم. واقعاً از این پست لذت می برم، مخصوصاً تمرینات اختصاصی با مهاجمان.

" من با چند تا از همبازیان سابقم در آرسنال صحبت کرده ام و شنیده ام که آنها هم عاشق بازگشت به باشگاه هستند.

" حالا استیو بولد در آنجاست که این عالی است. من با پاتریک ویرا و تیری هانری هم صحبت کرده ام و آنها نیز دوست دارند روزی به آرسنال بازگردند. تونی آدامز هم یک گزینه بزرگ دیگر است."

برگکمپ که بین سالهای 1996 تا 2006 در آرسنال بود همراه با آرسنال دو بار موفق به فتح دو گانه شد و همچنین در تیم بدون شکست حضور داشت. او می گوید می دانست به محض اینکه اوزیل تاثیر خودش در آرسنال را نشان دهد مقایساتی بین او و اوزیل وجود خواهد داشت.

" من مقایسه را دوست ندارم. همه ما بازیکنان خاصی هستیم. اما من وجوه تشابهی که مردم می بینند را درک می کنم و اعتقاد دارم او می تواند بازیکن بسیار مهمی برای تیم باشد.

" هنوز دوران ابتدایی حضور او در آرسنال است. او بازیکن شگفت انگیزی است که خصوصیات بارزی مثل حفظ توپ، دادن پاسهای خلاقانه و پاس گل و همچنین جاگیری خوب در همه جای زمین دارد. او همچنین تجربه بالایی هم دارد.

" وقتی همه اینها را در نظر می گیریم به این نتیجه می رسیم که شما بازیکنی دارید که مهره گمشده در تیم بود، بازیکنی که برای مهاجمان موقعیت گلزنی فراهم می کند و می تواند بازی آرسنال که بر پایه حفظ توپ است را به جلو منتقل کند، او همچنین می تواند گلزنی کند."

اعتقاد برگکمپ همیشه فوتبالی متفکر، تکنیکی و تعیین کننده بوده است.

" پشت هر پاسی باید یک تفکر وجود داشته باشد. اوزیل دقیقاً می داند در فضاهای مختلف توپ را چگونه کنترل کند که بتواند برای خودش زمان لازم برای تصمیم گیری را فراهم کند. این تفاوت بین بازیکنان معمولی و بازیکنان بزرگ است. او با توجه به هوش، توانایی کار با توپ و تکنیکش سعی می کند هر بار که صاحب توپ می شود کار درست را انجام دهد."

در بازی روز یکشنبه مقابل وست بروم اوزیل با پاسی که به ژیرو داد شروع کننده حرکتی بود که منجر به گل ویلشر شد.

" وقتی آن پاس اوزیل را می بینید به نظر می رسد او پیش خودش محاسبه کرده بود که پاس بعدی باید چگونه باشد. او توپ را به کناره ها فرستاد تا تنها انتخاب برای ژیرو پاس دادن توپ به نفر سوم باشد. منظورم این است که پشت پاس او یک تفکر بود. شما این را از مهار توپ و جا به جایی های او متوجه می شوید و این چیزی است که من دوست دارم.

" با تمام احترامی که برای بقیه بازیکنان آرسنال قائل هستم ولی فکر می کنم او کسی است که می تواند تفاوت رقم بزند. بقیه بازیکنان در خط میانی خوب هستند ولی شما به بازیکننی سطح بالا نیاز دارید که بتواند در همه جای زمین خوب کار کند."

پاتریک ویرا در کتاب تازه منتشر شده ی برگکمپ می گوید او عادت داشت فرارهایی در جلوی زمین انجام دهد چون می دانست برگکمپ او را پیدا خواهد کرد. وقتی دنیس در زمین نبود او این فرارها را انجام نمی داد چون می دانست سایر بازیکنان او را پیدا نخواهند کرد. برگکمپ حالا چنین چیزی را در آرسنال می بیند.

" به نظر می رسد این یک آرامش خاطر به سایر بازیکنان می دهد. آنها می گویند "این پاسی است که ما می خواهیم." "این یک توپ عالی است". آنها خودشان را با اوزیل وفق می دهند و در فضاهایی حرکت می کنند که شاید قبلاً این کار را نمی کردند چون انتظار نداشتند توپ در آن فضاها به آنها برسد."

برگکمپ که چندین بار بازی اوزیل را در تیم ملی آلمان و رئال دیده بود از فرم خوب او متعجب نشده است.

" ما چند بار با آژاکس مقابل او بازی کردیم پس از نزدیک بازی او را دیده ام.

" مساله ای که در مادرید وجود داشت این بود که در آنجا نامهای بزرگی وجود دارند و او همیشه چهارمین یا پنجمین نام بزرگ در تیم بود. او لیاقت بیش از اینها را داشت. او شایسته این بود که نقش یک بازیکن آزاد و محوری را ایفا کند چون او یک بازیکن خلاق است."

ایان رایت زوج سابق برگکمپ در آرسنال می گوید حضور دنیس در آرسنال باعث شد تیم آرسنال که لقب یک تیم خسته کننده را به آن داده بودند به تیمی تبدیل شود که توتال فوتبال را اجرا می کند. او می گوید تاثیر برگکمپ در تیم فرهنگ فوتبال بازی کردن باشگاه را برای همیشه تغییر داد.

" اما این قضیه برعکس هم اتفاق افتاد! فوتبال انگلیسی من را هم تغییر داد.

" این مرا به بازیکن بهتری تبدیل کرد. من یازده سال برای آرسنال بازی کردم و استقبال گرم بازیکنان، مربیان و هواداران نشان می دهد حتماً کارم را درست انجام داده ام. در هلند مردم همیشه از من در مورد "تیم من" یعنی آرسنال سوال می کنند."

برگکمپ از دیدن اینکه بعضی هواداران آرسنال پس از شکست در بازی اول لیگ مقابل استون ویلا به ونگر توهین و بی احترامی کردند شوکه شده است.

" بعضی حرفهایی که هواداران به ونگر می زدند کاملاً شوکه کننده بود. آرسن یک انسان فوق العاده است و من مطمئنم او اولین کسی است که می خواهد جامها را برنده شود."

برگکمپ هنوز هم ونگر را رئیس خطاب می کند و باور اینکه مردم جاه طلبی ونگر را زیر می برند برایش دشوار است.

" البته که او می خواهد جامها را ببرد. این در ذات اوست. شاید دلایلی بیشتر از چیزی که ما می دانیم پشت این چند سال ناکامی آرسنال وجود داشته باشد.

" برای چندین سال آرسنال یک باشگاه سلامت با یک ورزشگاه بزرگ و شگفت انگیز بوده که فوتبال خوبی هم ارائه می کند. ولی حالا همه ما این احساس را داریم که حالا زمان آن است که این قضایا را پشت سر بگذاریم.

" پرداخت بدهی های استادیوم، ارائه فوتبالی خوب، آوردن چند بازیکن خوب. حالا شما با خودتان احساس می کنید بسیار خب، حالا وقت این است که واقعاً برای قهرمانی تلاش کنیم.

" برای مقطعی هدف باشگاه هر ساله این بود که بیایید سال بعد دوباره سهمیه لیگ قهرمانان را بگیریم، پول حاصل از آن را به باشگاه تزریق کنیم و تیم را تقویت کنیم و امیدوار باشیم سال بعد می توانیم یک جام ببریم.

" اما این اتفاق نیفتاد، پس حالا بیش از قبل فشار روی باشگاه وجود دارد. آیا آرسنال می تواند تا پایان فصل خوب کار کند و جام ببرد؟ نشانه های خوبی وجود دارد.

" هنوز احساس می کنم در جلوی زمین آنها به گلهای بیشتری نیاز دارند. شاید در نقل و انتقالات زمستانی برای پیدا کردن یک مهاجم تلاش کنند. اما در مجموع فکر می کنم شانس این وجود دارد که این تیم به سطح بالاتری برسد."

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۷/۱۷
به قلم حسین محمودی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Telegraph.co.uk
بازدید: ۱,۹۰۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
لیگ های دیگر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۵/۶ ۱۹:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
2 - 1
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰