loading
در حال بررسی درخواست شما
والکات در تیم ملی انگلیس
والکات در تیم ملی انگلیس

والکات در تیم ملی انگلیس


بعد از سپری کردن یک فصل دشوار با آرسنال در انگلستان و اروپا ، اینکه بخواهید هم از لحاظ جسمانی و هم از لحاظ ذهنی خود را برای دیدار با جمهوری ایرلند و برزیل در بهترین شرایط حفظ کنید کمی دشوار به نظر می رسد ، این طور نیست؟


همیشه بازی کردن برای تیم ملی کشورتان یک افتخار است به خصوص وقتی در پایان فصل در ویمبلی بازی کنید و سپس به برزیل بروید این به شما کمک شایانی خواهد کرد.این یک گام رو به جلو است. این برای من اولین فرصتی است که می توانم به برزیل سفر کنم و آن جا را از نزدیک بینم. اگر ما به جام جهانی برزیل راه پیدا کنیم ، می تواند فرصتی برای به نمایش گذاشتن استعدادهای بازیکن های جوان ترمان باشد. به هر حال بازی های دوستانه فرصت مناسبی برای بازیکن هایی است که کمتر فرصت بازی در دیدارهای رسمی نصیبشان می شود.

بازی با برزیل اولین دیداری است که در ورزشگاه بازسازی شده ی ماراکانا با ظرفیت 78000 نفر برگزار خواهد شد ، آیا برای شما به عنوان یک بازیکن ، تاریخچه ی این استادیوم ، آن حس و شور و شوق کودکانه ی بازی با برزیل در برزیل را ایجاد می کند؟


این یک حقیقت است ، وقتی استادیوم کاملا پر شد نشان خواهد داد که چه مقدار شور و شوق برای این بازی وجود داشته است. ما با برزیل در همین فصل جاری در ویمبلی بازی کردیم و آن ها در اینجا تنها نبودند. ما از کودکی آموخته ایم که آن ها را دوست داشته باشیم حتی برای سال های متمادی. خوشحالم که دوباره در بالاترین سطح با آن ها روبرو خواهیم شد. وقتی ما در ویمبلی با برزیل بازی کردیم حضور رونالدینیو در میدان واقعا ماوراء تصوارت من بود. من زمان کودکی ام را به یاد می آورم که او بازی می کرد و من در تلویزیون بازی هایش را تماشا می کردم ، پس بازی کردن در مقابل او واقعا شگفت انگیز خواهد بود. ضربه ی آزاد او در مقابل دیوید سیمن صحنه ای است که هرگز از ذهن من پاک نخواهد شد. بازی کردن در ماراکانا قطعا خاص خواهد بود و چیزی بیشتر از آن که انتظارش را می کشیم در انتظارمان است. حضور تماشاگران با سر و صدایی که ایجاد خواهند کرد قطعا حس حضور در یک بازی رسمی از یک تورنومنت را بیشتر از یک بازی دوستانه القا خواهد نمود. این چیزی است که انتظارش را داریم.

صرف نظر از اینکه اهل کجا هستید ، به عنوان یک تماشاگر فوتبال همیشه این حس وجود دارد که بازیکن های برزیلی را بشناسیم و در مورد آن ها اطلاعات جمع آوری کنیم ، آیا بازیکنی از برزیل وجود دارد که شما علاقه مند به بازی او بوده باشید و او را به خوبی بشناسید؟


از همان بچه گی رونالدو بازیکن برزیلی مورد علاقه ی من بوده است. احتمالا آن سالی که مدل موی او کمی خنده دار بود. ریوالدو هم یک بازیکن باورنکردنی بود ، سال 2002 و در دیدار برابر ترکیه ، وقتی که توپ به پای او برخورد کرد و او روی زمین افتاد و صورتش را گرفت. تمام چیزهایی که او در دوران حرفه ای بازی خود به دست آورده فوق العاده است. رونالدو بازیکنی است که من عاشق تماشای بازیهایش بودم. قطعا او اسطوره ی من است.

حدس می زنم درک این مطلب که برزیلی ها با داشتن این آب و هوا چگونه بیش از هر جای دیگری عاشق فوتبال بازی کردن هستند دشوار باشد. آب و هوایی که خیلی از بازیکن های فوتبال برای بازی کردن در آن دچار مشکل می شوند ، این طور نیست؟


دقیقا. عادت کردن به آب و هوای گرم و مرطوب آمریکای جنوبی قطعا برای ما یک آزمایش مفید است. این خیلی سخت است که به آنجا بروید و نتیجه بگیرید ، هیچ شکی در این مورد وجود ندارد ، اما اگر ما شجاعت خود را نشان دهیم هیچ دلیلی وجود ندارد که چیزی که در تلویزیون خواهید دید شایسته ی تقدیر و تشویق نباشد. این یک فرصت برای همه ی بازیکن ها است تا توانایی های خود را نشان بدهند. این یک فرصت برای اثبات ادعای بهترین بودن در برزیل 2014 خواهد بود ، اگر ما بالاترین کیفیت خود را نشان بدهیم. من فکر می کنم در گام اول باید با سر و صدایی که تماشاگران ایجاد می کنند سازگاری پیدا کنیم ، و سپس با جو آن جا کنار بیاییم و کارایی خود را نشان بدهیم و نهایتا آن چیزی که هستیم را به نمایش بگذاریم و در حقیقت بازی خودمان را انجام بدهیم.

احتمالا در پس زمینه ی ذهنی شما این حس وجود دارد که از دست دادن جام جهانی برزیل به عنوان یک بازیکن فوتبال چه قدر می تواند بد باشد؟


به وضوح از دست دادن جام جهانی 2010 را به یاد می آورم و می دانم و حس می کنم که چه قدر دردناک است. این که بینید هم تیمی هایتان از تورنومنت بیرون می روند ، با آن توپی که گل نشد در برابر آلمان واقعا حس خوبی نیست. شما می خواهید تلاش کنید و به هم تیمی هایتان کمک کنید. بودن در تورنومنتی مثل جام جهانی واقعا اتفاق خاصی است. بازیکن های زیادی فرصت بازی در جام جهانی را پیدا نمی کنند و ما نمی خواهیم یکی از آن ها باشیم.هواداران یک تورنومنت عالی می خواهند و کسب افتخار تنها چیزی است که برای آن ها مهم است. وقتی که تابستان آینده جام و جهانی آغاز شود سر و صدای زیادی به پا خواهد شد. به عنوان یک بازیکن بعد از مسابقات یورو در دو سال پیش ، مسابقات بزرگ دیگری را تجربه نکرده ام و یقینا جام جهانی جایی است که می خواهم در آن بازی کنم.

هر مسابقه ای در برابر برزیل می تواند زمینه ی ظهور یکی از استعدادهای ناب آمریکای جنوبی را فراهم کند ، بازیکن هایی که قبلا ما در مورد آن ها شناختی نداشته ایم. به عنوان یک بازیکن ، بازی کردن در برابر بازیکنی مثل نیمار تا چه حد هیجان برانگیز است ، اینکه تجربه کنی او تا چه حدی خوب است؟


یقینا جذاب خواهد بود ، چون اتفاقات امسال حول و حوش نیمار رخ خواهد داد. او بازیکنی در کلاس جهانی است و فوتبالیست واقعا خوبی است. شخصا دوست دارم او را در لیگ برتر ببینم. من فکر می کنم لیگ برتر بهترین لیگ فوتبال در دنیا است و اگر او بتواند خود را در این لیگ و در برابر بهترین فوتبالیست های دنیا محک بزند ، می تواند نشان بدهد که تا چه حد خوب است.فکر می کنم این جا تیم های زیادی هستند که دوست داشته باشند او را در بین بازیکن های خود ببینند.

همه ساله تعداد زیادی از استعدادهای فوتبال برزیل به سوی لیگ برتر روانه شده اند ، فکر می کنی برزیل از این مسابقه به عنوان ویترینی برای معرفی استعدادهایی که می خواهند در فوتبال اروپا به موفقیت برسند استفاده خواهد نمود؟


بدون شک این بازی جایی است که برزیلی ها می خواهند نشان بدهند چه کارهایی از دستشان بر می آید. اگر آن ها برای تیم ملی کشورشان بازی کنند و اگر استعداد واقعی باشند ، من فکر می کنم استعدادیاب های زیادی از باشگاه های انگلستان این بازی را زیر نظر دارند و آن ها را خواهند دید. اگر بازی کنند و به اندازه ی کافی خوب باشند ، شانس این را دارند که پیشنهادهایی را دریافت کنند و در نهایت بتوانند به لیگ برتر قدم بگذارند. شما می بینید که از ملیت های مختلفی در لیگ برتر حضور دارند و همه دوست دارند به عنوان بازیکن اینجا حاضر باشند ، فکر نمی کنم برزیلی ها از این قاعده مستثنی باشند.

درست است که بازی با برزیل تمامی توجهات را معطوف به خود کرده است ، اما بازی با ایرلند همیشه یک اتفاق ویژه است. آیا بازی با ایرلند که جزو بریتانیا است برای شما جذاب است؟


من مسابقات راگبی را دنبال نمی کنم ، اما وقتی هر یک از این شش کشور در رقابتی حاضر می شوند یا در مسابقات کشورهای مشترک المنافع به میدان می روند ، همگی از نتایج آن ها لذت می بریم و موفقیت آن ها برای من تفاوت کمی با هم دارد. این فقط یک جنجال رسانه ای در مورد این بازی است. این یک آزمون متفاوت و خوب برای ما است. من فکر می کنم اگر ما این تیپ از بازی ها را انجام بدهیم قطعا به ما کمک می کند در برابر سایر کشورها هم بازی خوبی از خود به نمایش بگذاریم. من فکر می کنم ایرلند نمی خواهد به انگلستان ببازد ، طبیعتا انگلستان هم نمی خواهد نتیجه ی این بازی را به ایرلند واگذار نماید. این کیفیت این بازی را بسیار بالا خواهد برد ، زیرا هیچ یک از دو تیم نمی خواهند بازنده ی این دیدار باشند.

نهایتا این بازی ها برای کسب بهترین نتیجه از سوی انگلستان در دیدارهای انتخابی جام جهانی است. وضعیت گروه انگلیس و جایگاهی که این تیم در آن به دست خواهد آورد را چگونه ارزیابی می کنید؟


ما سه بازی در خانه داریم و باید در هر سه آن ها امتیازات کامل را به دست بیاوریم ، ما به این امتیازات نیاز داریم. ما نمی خواهیم اتفاقاتی مشابه آن چه در راه رسیدن به مسابقات یورو در سال های گذشته برایمان اتفاق افتاد پیش بیاید. من جایگاه انگلستان را مناسب نمی بینم برای رسیدن به تورنومنتی با این ابعاد نیازمند رتبه ی بهتری هستیم. وقتی شما به جام جهانی فکر می کنید ، می گویید انگلستان آن جا خواهد بود و مشکلی نیست. صادقانه بگویم در دیدارهایی که با تیم های همگروهی مان برگزار کردیم ، فرصت های زیادی را به هدر دادیم. ما همیشه خوب بازی کردیم. در دیدار برابر مونته نگرو ، صادقانه باید بگویم بهترین بازی را از انگلستان در سال های اخیر دیدیم. در ویمبلی هم فوق العاده بودیم ، فقط در کسب نتایج کمی مشکل داریم. ما نتوانسته ایم زیاد گل بزنیم و این مساله ی مهمی است که باید از ابتدای مسابقه سعی به رفع آن بکنیم. من فکر می کنم همه ی بازی ها دشوار خواهد بود و نباید تنها بر روی بازی با مونته نگرو که مردم اعتقاد دارند سرنوشت گروه را تعیین خواهد کرد ، تمرکز کنیم. من فکر می کنم بازی پیش رو همیشه مهمترین بازی برای ما است. ما می دانیم که چه کاری می خواهیم انجام بدهیم. ما نمی خواهیم بر پایه ی نتایج سایر تیم ها بازی کنیم ، ما فقط باید کار خودمان را انجام بدهیم.

از نظر شخصی ، شما با یک فرم خوب به استقبال این بازی ها میروید ، به عنوان یکی از بهترین بازیکن های تیم خود ، آیا این مساله روی اعتماد به نفس شما تاثیر خواهد گذاشت؟


هدفم این بود که بین پانزده تا بیست گل بزنم که موفق به انجام این کار شدم. به طور کلی این یک فصل خوب برای من بود. یک وقفه ی کوتاه به واسطه ی مصدومیت داشتم اما در حال حاضر کاملا آماده ام. در ابتدا و مهمترین مساله این است که تیم به جایگاه اصلی خود بازگردد. گرفتن سه امتیاز مهمترین مساله است. اما در حال حاضر اهداف من هم بزرگتر شده است و می خواهم هر سال بیشتر از گذشته پیشرفت کنم. مربی همیشه به من اعتماد داشته است و هم تیمی هایم نیز به همچنین. آن ها حمایت خود را در طول سال نشان داده اند. در سال های اخیر از فرم خودم راضی بوده ام ، اما امسال بیشتر از هر سالی از خودم راضی هستم.

این احساس وجود دارد که شما در حال بهتر نشان دادن  قابلیت هایتان هستید ، آیا به واقع این چنین است؟


بهترین نمایش من وقتی به وقوع می پیوندد که احساسم فوق العاده باشد. من فکر می کنم روی خیلی از مسائل کار کرده ام ، و همیشه با خودم تمرین می کنم که اینگونه باشم و یقینا می توانید این چیز ها را راجع به من بگویید. وقتی که شما تمرین می کنید ، در نهایت نتیجه ی آن را خواهید دید. ذهنیت من به کلی تغییر کرده است. هر سال بهتر از سال گذشته می شوم اکنون از فوتبالم لذت می برم. از تک تک لحظات آن لذت می برم.

تمایل شما برای بازی کردن به عنوان مهاجم مرکزی در آرسنال کاملا برای همه شفاف شده است ، آیا این جاه طلبی را در تیم ملی هم دارید و دوست دارید در تیم ملی انگلستان هم پست مشابهی را به شما اختصاص بدهند؟


این گزینه همیشه در تیم ملی هم وجود داشته است و مربی هم می داند که من می توانم به خوبی در این پست به ایفای نقش بپردازم. اما اولویت اصلی من در حال حاضر این است که آمادگی خودم را حفظ کنم و بتوانم برای تیم ملی بازی کنم.

روی هاجسون در بهترین برهه از سال ، هم اکنون سرمربی تیم ملی انگلستان است ، عملکرد او را چگونه ارزیابی می کند و چه تفاوتی با سبک کاری فابیو کاپلو دارد؟


روی فوق العاده است. این دو مربی هایی با سبک کاری بسیار متفاوت هستند. نحوه ای که تیم را سازماندهی می کنند ، نحوه ی برخورد با مردم و رسانه ها و نحوه ی بازی گرفتن از تیم ، همگی متفاوت از هم می باشد. من فکر می کنم روی دوست دارد تیم همیشه در بالاترین سطح بازی کند و برای کار جمعی اهمیت فوق العاده ای قائل است. او دوست دارد هر کدام از بازیکن ها به عنوان یک تیم در کار دفاعی شرکت کند. به حریف فشار بیاورد و بازی را باز کند و اعتماد مردم را با فوتبالش جذب نماید. وقتی اشتباه می کند حس مسئولیت پذیری خود را نشان دهد و آماده ی سرزنش شدن باشد. کاپلو هم در کار خود نمونه بود. فشار آوردن به حریف از مقابل دروازه ی آنها و سرعت بخشیدن به بازی و گرفتن نبض آن در اختیار تیم.

سبک مدیریتی و رسمی کاپلو برای همه به خوبی واضح است ، آیا این حقیقت دارد که جو تیم با حضور هاجسون کمی متعادل تر و آزادانه تر نسبت به گذشته شده است؟


او در زمان تمرینات بسیار حرفه ای است و سبک کاری مشابهی دارند. بعد از تمرین و وقتی که در اختیار خودمان هستیم همه چیز آرام است. سازماندهی او فوق العاده است. وقتی که در سنت جورج پارک حضور داریم ، همگی ما ، می دانیم که همه چیز خوب خواهد بود. من فکر می کنم این تغییرات به ما کمک می کند. من همچنین فکر می کنم فوتبال در ویمبلی بهتر از گذشته خواهد بود ، من فکر می کنم شما به وضوح خواهید دید که نمایش ما نسبت به گذشته بهبود یافته است.

نحوه ی اجرا در ویمبلی برای سال های متمادی بحث اصلی بوده است ، فکر می کنید چرا در سال های اخیر این نمایش ها بهبود یافته است؟


من فکر می کنم در حال حاضر اعتماد به نفس در کل تیم نسبت به گذشته بیشتر شده است. تعادلی که از ترکیب بازیکن های جوان و با تجربه در این تیم پدید آمده به بهبود روند این تیم کمک شایانی نموده است. مردم همیشه انتظار دارند  در ویمبلی پیروز شویم و بهترین نمایش ها را ارائه کنیم. ما نمی خواهیم مردم را مایوس کنیم و فکر می کنم این عامل انگیزاننده ی ما باشد.

در ابعاد شخصی این خیلی خوب است که هم تیمی هیی مثل آلکس اوکسلاد چمبرلین و جک ویلشر در آرسنال دارید که به همراه شما در تیم ملی هم حاضر هستند ، چگونه در این سن پایین با هم هماهنگ شده اید؟


این فوق العاده است که هم تیمی هایتان نیز در تیم ملی کنار شما باشند. هر دوی آن ها بازیکن های خوبی هستند اما سبک متفاوتی نسبت به هم دارند. وقتی که جک به میدان آمد و در برابر برزیل بازی کرد ، شما دیدید که انگلستان می تواند به سبک های دیگری هم بازی کند. این که بگوییم او مثل برزیلی ها با آن ها بازی کرد ، پر بیراه نگفته ایم. وقتی توپ را در اختیار دارد بسیار با اعتماد به نفس ظاهر می شود. اگر ما به خوبی در کنار هم کار کنیم ، امیدوارم در سه بازی پیش رو نتایج خوبی کسب نماییم. اینکه همه ی آرسنالی ها بتوانند برای تیم ملی بازی کنند به ما کمک شایانی خواهد کرد.

به نظر می رسد مردم از ویلشر انتظارات ویژه ای دارند و به عنوان پسری که به گفته ی رسانه ها خارق العاده است ، بار سنگینی بر روی دوش های او خواهد بود. آیا در این مورد به او پیشنهادی داده اید یا او را راهنمایی کرده اید؟


او شخصیتی دارد که می تواند همه چیز را به خوبی مدیریت کند. او مردی است که می تواند به خودش متکی باشد. او می داند که چه می کند ، به خود و توانایی هایش اعتماد کامل دارد و بسیار حرفه ای است. او به خوبی قابلیت های خود را می شناسد و در زمان های مختلفی ما به همدیگر مشاوره هایی می دهیم و این هم ناشی از احترام خاص و متقابلی است که بین ما حاکم است. این فوق العاده است که می توانی با هم تیمی ات با صداقت صحبت کنی.



By Alex Dunn

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۳/۲
به قلم Saeed Milani
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Skysports.com
بازدید: ۱,۸۸۳ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
4 - 2
لستر سیتی
لستر سیتی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۷ ۱۷:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
آرسنال - ساوتهمپتون
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰