loading
در حال بررسی درخواست شما
ونگر و نقل و انتقالات گذشته
ونگر و نقل و انتقالات گذشته

ونگر و نقل و انتقالات گذشته


این انتقال با شکستن رکورد نقل و انتقالات باشگاه تمامی خریدهای گذشته ونگر را تحت تاثیر قرار داده، خرید یکی از بهترین بازیکنان پست شماره 10 در دنیا از رئال مادرید که در دوران اوج بازی خودش قرار دارد. این انتقال پایانی بود بر فصل نقل و انتقالاتی پر سر و صدا که شایعات پیرامون تیم بیشتر از گذشته بود.

حتی قبل از پایان فصل گذشته توپچی ها به بازیکنان مختلفی از تمام دنیا مرتبط شدند، طبق بعضی برآوردها 200 بازیکن، اهداف احتمالی آرسنالی ها در رسانه ها مطرح می شدند. در نهایت رئیس چهار بازیکن جدید را به خدمت گرفت.

یایا سانوگو مهاجم جوان فرانسوی از اوسر آمد، متیو فلامینی به عنوان بازیکن آزاد از میلان دوباره به آرسنال بازگشت، امیلیانو ویویانو دروازه بان ملی پوش ایتالیایی با قراردادی یکساله و قرضیبه تیم پیوست، و بالاخره مسوت اوزیل که به عنوان دومین بازیکن گران قیمت تاریخ لیگ برتر شناخته می شود خریدهای آرسنال در این فصل بودند.

در این مصاحبه رئیس از دلایل خرید این چهار بازیکن می گوید و اذعان می کند در فصل نقل و انتقالات دو ماه پر از تنش و استرس را پشت سر گذاشت.

آرسن، خرید اوزیل فقط نیم ساعت مانده به پایان نقل و انتقالات اعلام شد، دلیل دیر اعلام شدن این انتقال چه بود؟
زمان این انتقال به انتقال گرت بیل مرتبط بود، البته به خریدهای دیگر رئال مادرید نیز مرتبط بود چون آنها ایارامندی و ایسکو را هم در تابستان به خدمت گرفتند. وقتی برای اولین بار با رئال مادرید تماس گرفتم هیچ چیزی قطعی نبود و احتمال هر چیزی وجود داشت. همچنین آنها می خواستند به آنچلوتی فرصت بدهند که ترکیب تیمش را بهتر بشناسد، پس او نمی توانست در آن موقع تصمیم بگیرد. تمام این موارد باعث شد تا این انتقال خیلی دیر صورت بگیرد. ما یک برتری داشتیم و آن هم این بود که قبلاً با اوزیل تماس داشتم. سه سال قبل زمانی که او به رئال مادرید پیوست من تلفنی با او صحبت کردم ولی او گفت می خواهم به رئال مادرید بروم و من هم برایش آرزوی موفقیت کردم، به هر حال اولین تماس در گذشته صورت گرفته بود. او می دانست من برای مدت زیادی است که او را می خواهم و این اولین باری نیست که برای جذب او تلاش می کنم.

این قرارداد بیشتر از دو برابر رکورد قبلی نقل و انتقالات آرسنال بود، آیا برای پرداخت چنین مبلغی برای یک بازیکن محتاط بودید؟
البته، خرج کردن این مقدار پول مسئولیت بزرگی به همراه دارد. اما من احساس خوبی نسبت به این کار دارم چون پول آن را داشتیم. در گذشته نمی توانستیم این کار را انجام دهیم چون پول نداشتیم. به همین سادگی. وقتی این ورزشگاه را ساختیم من مسئولیت بسیار بزرگی داشتم تا جلوی ورشکستگی باشگاه را بگیرم. سالهای ابتدایی مشکل بودند و به همین خاطر ما چند بازیکن را از دست دادیم. حالا از نظر مالی در موقعیت بهتری هستیم. من بیشتر از هر کس دیگری می خواهم بازیکنان بزرگ برای باشگاه فوتبال آرسنال بازی کنند. اگر برای این کار مجبور به خرج کردن پول باشیم این کار را خواهم کرد.

پس آیا خرید بازیکنان بزرگ سیاست جدید آرسنال است؟
نه، سیاست ما همان چیزی است که در گذشته بود، من همیشه می خواهم بهترین بازیکنان را به اینجا بیاورم، بازیکنان سطح بالا، با بهترین قیمت ممکن. و می خواهم این کار که 60 تا 80 درصد از بازیکنانی که در ترکیب خودمان داریم را آموزش دهیم ادامه دهم. فرهنگ باشگاه، روشی که ما می خواهیم فوتبال بازی کنیم و رفتار کنیم از این طریق حاصل می شود. ویلشرها، رمزی ها و گیبس ها هستند که نشان دهنده فرهنگ باشگاه هستند. پس از آن ما می خواهیم بازیکنان سطح بالا را به تیم اضافه کنیم تا به ما در تقویت تیم کمک کنند.

اما آیا هواداران می توانند انتظار داشته باشند هر فصل یکی دو بازیکن بزرگ به تیم اضافه شوند؟
اگر نیاز باشد بله. اگر فقط به این خاطر باشد که خریدی کرده باشیم نه. اما اگر دلایل فوتبالی داشته باشد چرا که نه.

اوزیل جدیدترین بازیکن آلمانی است که به تیم اضافه می شود...
این فقط یه یک چیز مربوط می شود، کیفیت بازیکنان. در حال حاضر آلمان بازیکنان سطح بالا تولید می کند. به تیم ملی آنها نگاه کنید، آنها مشابه اسپانیای دو یا سه سال پیش هستند. آنها گوتزه، درکسلر، شواین اشتایگر، کروس، اوزیل و پودولسکی را دارند. آنها در هر پست دو یا سه بازیکن دارند. به همین خاطر شما بیشتر به دنبال بازیکنان آلمانی می روید، به خاطر کیفیت آنها. قبلاً هم گفته ام بازیکنان آلمانی در کشورهای دیگر خوب جا می افتند. آنها از این جنبه مثل مردم کشورهای شمالی هستند و جا افتادن آنها در کشور جدید ریسک کمتری به همراه دارد، مخصوصاً اگر آنها در گذشته هم تجربه رفتن به کشوری دیگر را داشته باشند، مثل اوزیل در اسپانیا، ریسک جا افتادن این بازیکنها در کشور جدید کمتر است چون آنها می دانند که باید انتظار چه چیزی داشته باشند.

از زمان پیوستن اوزیل به آرسنال او به شکل شگفت انگیزی مورد توجه همگان قرار گرفته است، او چگونه با این فشار کنار می آید؟
دو جنبه مختلف وجود دارد. اول اتفاقاتی است که در بیرون اتفاق می افتد و شما باید تلاش کنید آنها را تحت کنترل خود در بیاورید و من هم با این موضوع موافقم که همیشه این کار راحتی نیست. دوم این است که ببینید بازیکن چگونه رفتار می کند. آیا او می خواهد با انسجام و با تواضع مثل سایر بازیکنان یک بازیکن در خدمت تیم باشد؟ به نظر من این مهمترین بخش است و از این جنبه من اصلاً نگران نیستم.

واکنش تیم به این انتقال چگونه بود؟ آیا وقتی یک سوپر استار به تیم اضافه می شود ممکن است روند کاری تیم مختل شود؟
اگر فقط به خاطر توجه بیش از حد به یک بازیکن شود نه. اما اگر خود بازیکن هم از این توجه استقبال کند آنوقت ممکن است مشکل ساز شود. اما مسوت به خاطر اینکه از سبک بازی ما خوشش می آمد به ما ملحق شد، او می خواهد بخشی از این تیم باشد، پس من از این بابت نگران نیستم.

در مجموع نقل و انتقالات چگونه بود؟ آیا با توجه به شایعاتی که پیرامون باشگاه وجود داشت فشار بیشتری را احساس می کردید؟
باید بگویم در نهایت این من نیستم در زمان بندی نقل و انتقالات نقش دارم. من همیشه این را گفته ام، حتی به کسانی در باشگاه با آنها کار می کنم، به آنها گفتم این یک دوره پر استرس است ولی ما باید صبور باشیم چون ممکن است در پایان اتفاقات خوبی رقم بخورد. بارها این را گفته ام. در خرید اوزیل همه اعضای باشگاه اشتیاق داشتند که این اتفاق بیفتد، اما در همان زمان هم ممکن بود این انتقال با شکست مواجه شود چون در روز پایانی چند باشگاه دیگر هم رقیب ما بودند، پس باید این را قبول کنیم. فشار روی ما به خاطر نقل و انتقالات خیلی زیاد بود. مردم می دانستند ما پول برای خرج کردن داریم ولی این اصلاً کار آسانی نبود. بارها گفتم اگر بازیکن مناسبی پیدا کنم خرج خواهم کرد و اگر به عملکرد ما از سال گذشته نگاه کنید می بینید که ما برای تقویت تیم به استعدادی خاص نیاز داشتیم.

آیا دوست داشتید در کنار اوزیل یکی دو نام بزرگ دیگر هم به تیم اضافه می کردید؟
نباید فراموش کنیم که در بازی ساندرلند ما در خط میانی با ویلشر، رمزی، فلامینی و اوزیل بازی کردیم. چه کسانی بازی نکردند؟ کازورلا، آرتتا، چمبرلین، پودولسکی، روزیسکی. پس متوجه می شوید که فوتبال فقط این نیست که بازیکنان بیشتری به تیم اضافه کنید. شما باید به بازیکنانی که در اختیار دارید فرصت بازی بدهید، باید به بازیکنانی مثل رمزی و چمبرلین فرصت بدهید. یک سال پیش همه رمزی را مورد سوال قرار می دادند اما امروز او در چه وضعیتی است؟ این به خاطر اعتقادی است که ما به او داشتیم و فرصتی که به او دادیم. بنابراین شما باید تعادل خوبی بین پیشرفت بازیکنان و اضافه کردن بازیکنان جدید ایجاد کنید.

به نظر شما شکل نقل و انتقالات موجب به وجود آمدن فشار بیشتر می شود؟ روز پایانی نقل و انتقالات مورد توجه همه رسانه ها قرار می گیرد.
این فقط یک توجه بیش از حد رسانه ای نیست، همه انتظار دارند طرف مقابل کاری انجام دهد پس همه تیمها سعی می کنند هر چه دیرتر کار خود را انجام دهند. من توضیح دادم چرا ما خریدهایمان را دیر انجام دادیم، شما فقط باید آرامش خودتان را حفظ کنید. به این خاطر که ما موفق به این کار شدیم افتخار می کنم، ما ایوان گازیدیس و دیک لاو را داشتیم که روی نقل و انتقالات کار می کردند، ما آرامش و اعتقاد خود را حفظ کردیم.

خرید بازیکن در حال حاضر نسبت به ده سال پیش دشوارتر است؟
خیلی دشوارتر است، این را رد نمی کنم. اما در کنار این باشگاه زیادی در اروپا هستند که منابع مالی بزرگی در اختیار دارند. همانطور که گفتم تیمهای زیادی خواهان اوزیل بودند.

در حالت ایده آل ترجیح می دهید خرید بازیکن را به روز پایانی موکول نکنید یا خرید بازیکن در روز آخر را ترجیح می دهید؟
البته که شما دوست ندارید کارتان را به آن روز موکول کنید، چون ممکن است به خاطر اینکه نتوانید کارهای اداری را به موقع انجام دهید در یک انتقال شکست بخورید. شما باید به افرادی که در بخش های قانونی باشگاه کار می کنند اعتبار دهید. آنها شگفت انگیز هستند چون شما فکر می کنید وقتی در مذاکرات به توافق رسیدید همه چیز تمام شده ولی اینگونه نیست. شما باید کارهای اداری را انجام دهید. اگر این را به روزهای پایانی موکول کنید ریسک بزرگی را متحمل شده اید.

شایعات پیرامون نقل و انتقالات ژانویه شروع شده است، آیا در حال حاضر به نقل و انتقالات ژانویه فکر می کنید؟
برای من لذت بخش ترین چیز فوتبال نقل و انتقالات نیست. برای من لذت بخش ترین چیز دیدن بازی تیم است، بردن بازیها و ارائه یک بازی خوب. ولی نقل و انتقالات هم بخشی از فوتبال است و شما باید به بهترین شکل ممکن در آن کار کنید.

آیا انتظار دارید در ژانویه به دنبال بازیکن جدید بروید؟
این موضوع را رد نمی کنم. به هیچ وجه، اما این را بگویم که از به وجود آمدن شایعات بیشتر استقبال نمی کنم. ما تازه نقل و انتقالاتی را پشت سر گذاشتیم که خیلی دوره سختی برای ما بود، پس بگذارید از امروز سراغ نقل و انتقالات بعدی نرویم! من در حال حاضر فقط می خواهم روی فوتبال تمرکز کنم.


نظر ونگر در مورد یایا سانوگو...
" خرید او یک قمار است. نه به خاطر استعداد و کیفیتش، بلکه به خاطر مصدومیت هایی که در گذشته داشته است. او برای دو سال بازی نکرده بود. من خیلی زود و در ماه ژانویه با او صحبت کردم و به او گفتم در آرسنال به او فرصت می دهم. او کیفیت، فیزیک بدنی و قدرت خوبی دارد پس فکر می کنم مشکلی نخواهد داشت. اما می دانیم که باید روی او کار کنیم، چون بازیکنی که دو سال است بازی نکرده به یک زمان برای تطبیق نیاز دارد تا از نظر فیزیکی آماده شود. باید در قبال او صبور باشیم. او یک مهاجم نوک سنتی است ولی در عین حال تکنیک خوبی هم دارد. او به خوبی از بدنش استفاده می کند، حضور خوبی در محوطه جریمه دارد و می داند کجا باید جایگیری کند. توپها همیشه به او می رسند. او می تواند یک گلزن خوب و یک استعداد بزرگ باشد. در مجموع او اشتیاق زیادی برای پیشرفت و موفقیت دارد. چیزی که او نیاز دارد این است که بدنش برایش مشکل ساز نشود و ما باید او را از نظر بدنی در شرایط مناسبی قرار دهیم. از نظر من برای اینکه ببینیم او چه کارهایی می تواند انجام دهد شش ماه یا بیشتر زمان نیاز است."

نظر ونگر در مورد متیو فلامینی...
" این متیو فلامینی نسبت به متیو فلامینی که تقریباً 10 سال پیش در اختیار داشتیم با تجربه تر است و می داند در بالاترین سطح فوتبال چه چیزی نیاز است. در کنار این فکر می کنم حالا او عشق بیشتری نسبت به باشگاه دارد چون حالا درک کرده با ترک باشگاه چه چیزی را از دست داده بود. او با اشتیاقی زیاد به اینجا بازگشت. باید بگویم در ابتدا علاقه ای به خریدش نداشتیم چون دوست ندارم یک بازیکن را برای بار دوم به خدمت بگیرم. اما او خیلی رک و راست و صادقانه گفت که آرزوی بازی در آرسنال را دارد و مرا متقاعد کرد. او از باشگاه های دیگر هم پیشنهاد داشت ولی او گفت دلش برای چیزهایی که در اینجا داشت تنگ شده است. بیش از این نگرش او در تمرینات بود که مرا متقاعد کرد او را به تیم بازگردانم، اشتیاق او برای تلاش زیاد و بردن. سیاست من همیشه این بود که بازیکنانی که تیم را ترک کرده اند را باز نگردانم اما چند سال پیش این سیاست را عوض کردم چون نمی خواستم مربی لجبازی باشم. به نظرم این مهم است که بازیکنان جدا شده از تیم بدانند این آسان نیست که نظر خود را عوض کنند و یک فرصت دیگر در اینجا داشته باشند. مهم است که بازیکنان بدانند بازگشت آنها به اینجا به نظر آنها بستگی ندارد. اما در نهایت تنها یک چیز مهم است و آن هم این است که بهترین اتفاق برای باشگاه فوتبال آرسنال بیفتد. اگر به این نتیجه برسید که بازگرداندن بازیکنان سابق به نفع تیم است باید این کار را انجام دهید."

نظر ونگر در مورد امیلیانو ویویانو...
" ما او را به صورت قرضی به خدمت گرفتیم چون فکر می کنیم داشتن سه دروازه بان با کیفیت ضروری است. دیمین مارتینز دروازه بان سوم ما بود، اما در حال حاضر به کسب تجربه نیاز دارد و کاملاً آماده نیست. اخیراً ویچک و لوکاژ مصدومیتهایی داشتند، پس می دانستیم که اگر هر دوی آنها همزمان مصدوم شوند دچار مشکل خواهیم شد. به همین خاطر او را جذب کردیم. در حال حاضر شزنی شماره یک ماست، فابیانسکی هم دروازه بان دوم است و ویویانو دروازه بان سوم، اما ممکن است دروازه بانهای دوم و سوم را جا به جا کنم. آنها به تمرین نیاز دارند و وقتی هر سه روز یکبار بازی دارید شما به اندازه کافی تمرین نمی کنید. شزنی و فابیانسکی دروازه بانان سطح بالایی هستند اما برای پست دروازه بان اصلی رقابت وجود دارد و اگر ویویانو بهتر از آنها باشد از ابتدا بازی خواهد کرد."

نظر ونگر در مورد مسوت اوزیل...
" خرید یک بازیکن سطح بالا پیغامی از سوی ما بود. بازی ما بر اساس خلاقیت و کیفیت تکنیکی است و او می تواند در این سبک بازی جا بیفتد. ضمناً این مهم است که جاه طلبی های باشگاه را با چنین خریدی نشان دهیم. در سالهای گذشته بازیکنانی را از دست داده ایم که زیر نظر ما آموزش دیدند و شکل پیدا کردند و وقتی آنها به سطح بالایی رسیدند آنها را از دست دادیم. مهم بود که این رویه را عوض کنیم و نشان دهیم باشگاه جاه طلبی هستیم. اخیراً ثبات خوبی از خودمان نشان داده ایم. این خرید باز هم جاه طلبی ما را به بازیکنان و هواداران نشان می دهد و اعتماد به نفس همه کسانی که در باشگاه آرسنال دخیل هستند را افزایش خواهد داد."

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۷/۲۴
به قلم حسین محمودی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۱,۹۹۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
لیگ های دیگر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۵/۶ ۱۹:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
2 - 1
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰