loading
در حال بررسی درخواست شما
چگونه برای دیداری بزرگ آماده می شویم
چگونه برای دیداری بزرگ آماده می شویم

چگونه برای دیداری بزرگ آماده می شویم

جانی کوپر از تلگراف پیرامون 24 ساعت آخر قبل از یک بازی بزرگ به گفتگو با الکس اکسلید چمبرلین نشسته که مشروح این مصاحبه را در ادامه ملاحظه میفرمایید.
 
گام اول: آمادگی بدنی
 
" در آرسنال ما معمولا صبح قبل از بازی تمرین میکنیم و بعد از آن تنها چیزی که اهمیت دارد این است که بدن خود را به طور صحیح ریکاوری کنید تا برای مسابقه آماده باشد. ممکن است توصیه هایی داشته باشید یا مقداری حرکات کششی انجام دهید و یا به حمام یخ بروید. زمانی که عضلاتم سفت میشوند، شخصا فقط به سراغ حمام یخ میروم."
 
" یک ساعت و نیم بعد از تمرین دوست دارید چیزی به بدن خود اضافه کنید.اکثر بازیکنان پروتئین را ترجیح میدهند و بعد از آن ناهار میخورند. ضروریست در ادامه روز برنامه غذایی درستی داشته باشید ؛ به اندازه کافی کربوهیدرات صرف کنید و بدنتان را پر آب نگه دارید. من یک لیتر در غروب و سپس یک لیتر دیگر صبح آب مینوشم."
 
" هنگامی که به به زمان بازی نزدیکتر میشویم من به جای آب از یک نوشیدنی الکترولیتی مانند lucozade sport ( نوعی نوشیدنی  ایزوتونیک کربوهیدرات دار و الکترولیتی) استفاده میکنم که انرژی بیشتری در طول بازی  به من میدهد."
 
 
گام دوم: حفظ آرامش بوسیله ریلکسیگ
 
در حالی که الکس  هنوز 21 ساله است 61 بازی برای آرسنال و 16 بازی برای تیم ملی به ثبت رسانده با این وجود میگوید هنوز هم اعصابش میتواند در زمین تاثیر زیادی داشته باشد.
 
" اکنون احساس راحتی بیشتری نسبت به گذشته  دارم اما برخی مسابقات بویژه در اواخر فصل عصبی و جنجالی دنبال میشوند . برای من راه حل این مشکل تبدیل آن به  چیزهای مثبت است. درک میکنم که عصبی هستم چون در بازی بزرگی حضور دارم و این حقیقت مرا به هیجان وا میدارد، فرصتیست برای من تا تواناییهایم را نشان دهم و اگر شما در این شرایط عصبی نباشید احتمالا یک جای کارتان میلنگد."
 
بنابرین او چگونه شب قبل از بازی را سپری میکند؟
 
"مسئله اصلی این است که مطمئن شوید در محیطی آرام هستید و لازم نیست کار خاصی انجام دهید. بعضی از بازیکنان یک روز قبل از بازی با همه قطع رابطه میکنند، آنها دوست ندارن اطرافشان کسی باشد. برای من بودن در کنار دوستانم آرامش بخش تر است یا اینکه در خانه استراحت کنم یا پلی استیشن بازی کنم. وقتی تنها باشم مسائل عصبی بیشتر به سراغم می آیند."
 
 
 
 
گام سوم : خواب زیاد
 
جدا از جنبه پر زرق و برق زندگی ورزشکاران ، اکثر آنها در بیشتر اوقات از نظر فیزیکی خسته هستند و چاره آن از نظر الکس خوابیدن است.
 
"همیشه سعی میکنم  در شب بازی 10 ساعت بخوابم. آیا این زیاد است؟ در غیر اینصورت من میمیرم."
 
"اگر بازی غروب برگزار شود من ظهر نیز چرت میزنم بنابرین میشود ده ساعت خواب به علاوه اندکی چرت زدن. عادت داشتم  ظهرها دو ساعت بخوابم اما فهمیدم این نمیتواند برایم خوب باشد. شما به فاز عمیقی از خواب میروید و وقتی زنگ ساعتتان به صدا در میاد کسل هستید و با این وضعیت باید به سراغ مسابقه بروید. به نظر من خواب ظهرتان را در حد 40 دقیقه نگه دارید."
 
" اولین چرت چهل دقیقه ای من قبل از بازی با گالاتاسرای بود ( که آرسنال در این بازی 4-1 پیروز شد و اکسلید موفق به ثبت یک پاس گل برای دنی ولبک شد) و احساس خوبی داشتم بنابرین فکر میکنم این راهیست که باید ادامه دهم."
 
گام چهارم: روال خود را داشته باشد
 
"پایبند بودن به یک روال روزمره به شما کمک میکند تا به موقع در شرایط مسابقه قرار بگیرید. من همیشه ساقبند پای چپم را قبل از پای راست میبندم . زمانی که وارد زمین مسابقه میشوم سه بار روی پای چپم میپرم. نمیدانم دلیل شروع این کارم چه بود اما چه مقابل مسی بخواهم قرار بگیرم چه هرکس دیگر این کار را انجام میدهم."
 
"یک بار زمانی که روی نیمکت بودم و میخواستم به بازی فرستاده شوم ، لباسم را بهمراه نداشتم و سریع به رختکن رفتم تا آن را پیدا کنم و لباسم روی سینک دستشویی جا مانده بود. کمی دیر برگشتم بنابرین به نظرم مربی زیاد خوشحال نبود و نباید دیگر این کار را تکرار کنم."
 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۷/۱۹
به قلم آرش فقیهی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : telegraf.co.uk
بازدید: ۱,۶۵۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰