loading
در حال بررسی درخواست شما
دو هفته نفس گیر...!
دو هفته نفس گیر...!

دو هفته نفس گیر...!

آرسن ونگر هرگز قانون جنگ لیگ برتر را در 25 رقابتی که طی 15 سال حضور در آرسنال در آن شرکت کرده فراموش نکرده است.بخشی از راز این قانون احترام گذاشتن به حریف و تحقیق و مطالعه راجع به آنهاست. ونگر در این باره توضیح می دهد:

"ما همیشه تلاش می کنیم تا خود را به بهترین شکل آماده کنیم (برای هر مسابقه). این کار این اطمینان را به شما می دهد که همیشه همه چیز را جدی بگیرید اما البته این موضوع را که همیشه با کیفیت و شایسته باشید تضمین نمی کند.

این راز و طلسم بازی است: برای رسیدن به موفقیت در آخر هر رقابتی شما باید اینگونه بازی ها را پشت سر بگذارید(بازی با تیم های ضعیف و لیگ یکی). این یک آزمایش روانی است از این که ما چقدر می خواهم برنده باشیم و چقدر گرسنه ایم. اگر می خوهیم برنده و قهرمان باشیم باید در برابر لیتون اورینت خوب بازی کنیم"

" ما گزارش هایی از بازی آنان داشته ایم و کمی از بازی آنها در برابر MK Dons را دیده ایم. مدافع چپ خوبی دارند و همینطور مهاجمی که خطرناک به نظر می رسد، Alex Revell . بنابراین می بینید که ما همیشه مراقب حریفانمان هستیم."

"اگر منصفانه نگاه کنیم من از بازی بارسلونا تا به امروز هیچ زمان و وقت آزادی نداشته ام. اما ما 30 دقیقه از نیمه اول بازی اورینت برابر MK Dons را دیده ایم و بقیه آن را نیز امروز بعد از ظهر (شنبه بعد از ظهر) خواهیم دید."

به طوری باور نکردنی یوهان ژورو پنجشنبه از مصدومیت رها شد و اگر کاملا آماده باشد بازی خواهد کرد. اسکیلاچی یقینا حضور دارد و سانیا نیز محرومیتش تمام شده اما آبو دیابی همچنان محروم است (و مصدوم) .

ونگر در این باره گفت : " ژورو شنبه یک تست خواهد داشت. من اسکیلاچی را در ترکیب قرار می دهم و سپس باید ارزیابی کنم که از ژورو استفاده کنم یا کاسیلنی. کاسیلنی کاملا تحلیل رفته و خسته شده است بنابراین اگر من حق انتخاب داشته باشم از ژورو استفاده می کنم"

با وجود بازی حساس چهارشنبه آینده در لیگ برابر استوک و فینال کارلینگ کاپ در یکشنبه هفته بعد آرسن ونگر اذعان داشت که به طور قطع ترکیب تیمش را به هم خواهد زد و تغییراتی وجود خواهد داشت. اما سوال اینجاست که اندازه این تغییرات چه میزان است؟

آرسنال در 17 روز حساس و تعیین کننده باید پنج بازی انجام دهد که البته اگر بازی برابر اورینت را مساوی کند این تعداد به عدد شش افزایش خواهد یافت.
در پایان این دوره 17 روزه آرسنال باید اولین جام خود طی شش سال گذشته را برنده شود و همچنین احتمالا عالی ترین پیروزی اروپایی خود را رقم بزند. و البته در این میان دوبازی حساس هم در لیگ وجود دارد. که اگر در این دو بازی نتیجه لازم را نگیرد ممکن است همه چیز را به طور معنی داری از دست بدهد و منچستر یونایتد را غیر قابل دسترسی ببیند .

این یکی از حساس ترین و تعیین کننده ترین مقاطع فصل است و شاید بهتر است بگوییم تعیین کننده ترین آنها! درست نیست که در مورد دو هفته آینده زیاد صحبت کنیم اما واقعا امیدواریم این راهی باشد برای رسیدن به چیزهای بسیار بهتر (بردن چند جام).

روز جمعه گذشته آرسن ونگر بسیار بر این موضوع تاکید داشت:

"این یک دوره بسیار مهم است. اما هرچه که در این دو هفته پیش بیاید ما تنها م توانیم به بازی بعدیمان فکر کنیم و این بهترین راه برای رسیدن به هدف است زیرا ما می خواهیم در هر چهار رقابت را ببریم"

" من هرگز به گذشته خیره نمی شوم و همینطور هیچ گاه چشم انداز های بسیار دور را نمی نگرم و خیل خود را به آینده معطوف نمی کنم. نتیجه بازی بعد می تواند همه چیز را تحت تاثیر قرار دهد. اگر شما یک نا امیدی بزرگ داشته باشید این موضوع می تواند بر دیگر بازی های شما تاثیر گذار باشد. شما به سختی و به کندی اعتماد به نستان را بدست می آورید اما به سرعت آن را از دست می دهید. پس برای اینکه آن را در بالاترین سطح نگه دارید این بسیار مهم است که به بازی بعدی خود توجه داشته باشید"

لیتون اورینت در بیشتر طول فصل در میانه بالایی جدول در تردد بوده است اما فرمی که آنها در سال 2011 از خود به نمایش گذاشته اند باعث شده که خود را از بخت های حضور در پلی-آف ببینند. تیم راسل اسلید (سرمربی اورینت) در 11 بازی گذشته خود شکست تخورده اند و از ماه سپتامر تا به حال در ورزشگاه خانگی خود یعنی Brisbane Road شکست نخورده اند. آنها در دور سوم نورویچ را شکست دادند و در دور چهارم بر سوانسی غلبه کردند تا برای اولین بار در 29 سال اخیر به جمع 16 تیم پایانی راه یابند.
گرچه دو تیم همسایگان نزدیکی هستند اما تنها 10 بار با هم بازی کرده اند که آخرین پیروزی های اورینت به سال های 1913 و 1915 برمی گردد و آخرین دیدار این دو تیم در مرحله نیمه نهایی سال 1978 بود که به برتری 3 بر صفر آرسنال انجامید.

آرسن ونگر می گوید : " من در اورینت بوده ام. به یاد دارم که یک بار با آرسنال در یک بازی پیش فصل برابر آنها بازی کردیم و در آن زمان آنها بن چرلی را داشتند که از بازیکنان آکادمی آرسنال بوده است. و همچنین جیسون کرو که وقتی من تازه به آرسنال آمده بودم در اینجا بازی می کرد."

" تیم آنها در حال حاضر در مسیر خوبی قرار دارد بنابراین آنها برای ما خطرناک هستند باور کنید که من گمانه زنی نمی کنم آنها برای پیروزی و حذف ما می آیند"

"در انگلستان تاریخی وجود دارد که شما هرکجای آن بروید تغییر نمی کند. قبل از اینکه ما واقعا به آنجا برویم و بازی را ببریم هیچ چیز تضمین شده نیست و هیچ اتفاقی نمی افتد. هیچ چیز را نمی توان پیش بینی کرد. ما در مسیر قدرتمندی قدم بر می داریم و همگان این بازی را با هیجان بالایی می نگرند. خواهیم دید که لیتون اورینت چه کارهایی می تواند در برابر ما انجام دهد."

مطمئننا تنها به خود آرسنال بستگی دارد که خودش چقدر بتواند موفق باشد

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۸۹/۱۱/۳۰
به قلم پیام مشایخ نسب
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : arsenal.com
بازدید: ۸۸۰ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 1
ساوتهمپتون
ساوتهمپتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بازی بعدی آرسنال
بورنموث
بورنموث
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - دین کورت
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰