loading
در حال بررسی درخواست شما
لحظاتی با اعداد و ارقام داربی شمال لندن
لحظاتی با اعداد و ارقام داربی شمال لندن

لحظاتی با اعداد و ارقام داربی شمال لندن

 بازی یکشنبه میان آرسنال و تاتنهام یکصدو پنجاهمین دیدار دو تیم در لیگ برتر بود که توپچی ها توانستند به شصت و یکمین برد دست یابند و این بدین معناست که توپچی ها 13 برد بیشتر نسبت به تاتنهام کسب کرده اند و 41 دیدار نیز به تساوی رسیده است.
 
در کلیه رقابتها دو تیم 168 بار به مصاف یکدیگر رفته اند که سهم آرسنال 70 برد-45تساوی و 53 شکست بوده و آرسنال 260 وگل در این رقابتها به ثمر رسانده و همچنین 227 گل دریافت کرده است.
 
از تاریخ 26 دسامبر 1983 زمانی که آرسنال توانست  تاتنهام را در وایت هارت لین4.2 شکست دهد و آمار بردهای آرسنال در بازیهای رودرو به عدد 40 برسد(در مقابل 39 برد برای تاتنهام) همواره تعداد بردهای آرسنال در مقابل تاتنهام در بازیهای رودرو بیشتر بوده است.
 
 برد 5.2 یکشنبه سومین برد آرسنال با اختلاف سه گل در سه فصل گذشته بود و پنجمین بار در کل داربی ها بود که آرسنال توانسته5 گل مقابل تاتنههام به ثمر برساند(قبلا در سالهای  2004  978.1935.1934آرسنال موفق به انجام این کار شده بود)
 
در طول 168 دیدار انجام شده میان آرسنال و تاتنهام تنها 7 مسابقه وجود دارد که در انها دو تیم 7 گل یا بیشتر در یک مسابقه به ثمر رسانده اند که سه مورد از آنها از سال 2004 به بعد بوده و همچنین این اولین نتیجه 5.2 در طول تاریخ داربی می باشد
.
 
 در تاریخ داربی میانگین 2.9 گل در هر بازی ثبت شده د رحالی که در 16 دیدار گذشته دو تیم(از سال 2007) به طور میانگین4.2 گل در هر مسابقه به ثمر رسیده و همچنین در این 16 مسابقه تنها سه کلین شیت وجود داشته است.
 
 8دیدار ابتدایی میان آرسنال و تاتنهام به این دلیل که قبل از انتقال آرسنال به اسلینگتون(Islington) انجام شده داربی شمال لندن محسوب نمیگردد و بنابرین فقط 160 بازی به عنوان داربی میان این دو تیم انجام شده هرچند نتایج آن 8 دیدار(سه برد برای هر تیم و دو تساوی) تاثیر چندانی بر آمار کلی ندارد.

 
 
دستاور آرسن ونگر در داربی ها نیز در این آمار بسیار موثر بوده است. پیروزی یکشنبه هفدهمین پیروزی او در داربی شمال لندن بود که در این مدت تاتنهام دارای 14 مربی متفاوت بوده است.
 
به طور کلی ونگر در 38 مسابقه مقابل تاتنهام قرار گرفته که حاصل آن 17 پیروزی 16 متساوی و 5 شکست بوده و آرسنال در این دیدارها 74 گل به ثمر رسانده و همچنین49 گل را دریافت کرده است.
 
این 74 گل توسط 32 بازیکن مختلف به ثمر رسیده (البته باستثنای گل به خودی ها) و رابرت پیرس به همراه امانوئل آدبایور با 8 گل در صدر این فهرست قرار دارند. همچنین انها در کل تاریخ برترین زنندگان گل در مقابل تاتنهام محسوب میشوند.
 
قبل از ونگر آرسنال به صورت میانگین در هر بازی مقابل اسپرز 1.43 گل به ثمر رسانده بود که در دوران آرسن این آمار میانگین  به 1.95 گل در هر بازی افزایش یافته است.
 
 از 19 مارچ 2000 تا 22 ژانویه 2008 آرسنال 21 بازی بدون شکست مقابل تاتنهام انجام داد که طولانی ترین دوره بدون شکست برای هر دو طرف می باشد.(2865 روز) که از جمله دیدارهای مهم در این این دوره برد در نیمه نهایی جام حذفی و نیمه نهایی کارلینگ کاپ و همچنین تساوی در وایت هارت لین در سال 2004 که موجب قهرمانی آرسنال در آن رقابتها شد.




پیروزی روز یکشنبه به آرسنال این شانس را میدهد که بتواند این فصل را نیز بالاتر از اسپرز تمام کنند. در 32 فصل گذشته که آرسنال آمار بهتری در بازیهای رودرو نسبت به اسپرز داشته است 26 بار لیگ را در جایگاه بهتری نست به اسپرز تمام کرده است.(81 درصد)
 
در حالی که در 28 فصلی که اسپرز در بازیهای رودرو عملکرد بهتری نسبت به آرسنال داشته 16 فصل لیگ را بالاتر از آرسنال تمام کرده است.(57 درصد)
 
در 14 فصلی که که عملکرد دیدارهای رودرو برابر بوده 8بار آرسنال لیگ را بالاتر از اسپرز تمام کرده است
 
به طور کلی در تمام فصولی که هردو تیم در یک لیگ مشابهه حضور داشته اند آرسنال 46 فصل از 74 فصل را بالاتر از تاتنهام در لیگ تمام کرده است. در حالی که این آمار نیز باید مورد توجه قرار بگیرد که 16 سال تاتنهام در لیگهای پاین تر از آنچه آرسنال بوده حضور داشته و تنها دو سال آرسنال در لیگهای پایین تری نسبت به اسپرز بوده است.
 
از زمان تاسيس ليگ برتر انگلستان در فصل 92-93 تا الان ، كفه ترازو به طرز قابل توجهی به سمت آرسنال سنگينی می كند.

آرسنال در طی اين 19 فصل ، 17 مرتبه فصل را در رتبه ای بالاتر از ديگر تيم های شمال لندنی به پايان رسانده است ( 89 درصد ). به طور متوسط آرسنال در هر فصل 5.58 رتبه بالاتر از تاتنهام قرار گرفته است و 19.05 امتياز بيش از آنها داشته است.

بيش ترين فاصله ميان دو تيم در تاريخ ليگ برتر به سال 2004 باز می گردد كه ارسنال با اختلاف 45 امتيازی و 13 رتبه كار را بالاتر از تاتنهام به پايان رساند.

مجموع گل های زده دو تيم در بازی های رو در رو در ليگ برتر برای آرسنال 66 و برای تاتنهام 48 می باشد.


آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۰/۱۲/۹
به قلم آرش فقیهی
دسته‌بندی: دیگر خبرها
منبع : سایت رسمی باشگاه
بازدید: ۱,۲۹۰ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
2 - 0
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
ساوتهمپتون
ساوتهمپتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بازی آغاز شده است
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰