loading
در حال بررسی درخواست شما
اتوبوس مهاجمان آرسنال، ماشین گلزنی میشوند
اتوبوس مهاجمان آرسنال، ماشین گلزنی میشوند

اتوبوس مهاجمان آرسنال، ماشین گلزنی میشوند



به نظر می‌رسد مهاجمین گرانقیمت آرسنال مانند اتوبوس هستند، مدت‌های طولانی برای یکی از آنها صبر می‌کنید اما دو تا از آنها همزمان با هم می‌رسند!با شکستن گران ترین انتقال باشگاه در تابستان با خرید الکساندر لاکازت، حالا آرسنال تنها ۶ ماه از آن روز، یکبار دیگر رقم بالاتری برای جذب پیر امریک اوبامیانگ پرداخت کرده است. این یک انتقال چشمگیر برای آرسنال به حساب می‌آید، تیمی که نیاز مبرمی به جذب ستاره داشت، تا بتواند مرحمی بر روی جدایی الکسیس سانچز شود.

به‌ هرحال، این انتقال به نظر می‌رسد برای لاکازت دردسر ساز باشد، بازیکنی که بعد از عدم تطبیق مناسب با فوتبال انگلستان، حالا خود را نیمکت نشین می‌بیند.اما همه‌اش تقصیر خود او نیست. از وقتی که او به استادیوم امارات آمده است، با نمایش های ناامید کننده‌ای از تیم مواجه شده است. مهم ترین ویژگی او حرکات هوشمندانه‌اش است، اما در اکثر مواقع هافبک های آرسنال فرارهای سریع او را نادیده گرفته اند و به جای آن سبک بازی صبورانه خود را (که گاهی اوقات منفعلانه بوده است) در پیش گرفته اند.وقتی شانش هایی برای او ایجاد شده است، عموما به خوبی از آنها استفاده کرده است. اگرچه، روند گلزنی او به شکل نگران کننده‌ای افت کرده است. لاکازت در ۱۰ بازی آخر خود تنها یکبار موفق به گلزنی شده است.زدن ۹ گل شاید در حال حاضر او را به بهترین گلزن آرسنال تبدیل کرده باشد، اما احتمالا آرسن ونگر از بازیکنی که چند ماه پیش با گران ترین بازیکن تاریخ باشگاه تبدیل شده بود، انتظار بیشتری داشته باشد.

لاکازت نتوانسته است در بازی ها خودش را تحمیل کند. ونگر در نیم فصل اول تلاش کرد که از او محافظت و بعد از دقیقه هفتاد او را از ترکیب خارج کند و برای لیگ اروپا به او استراحت بدهد. این کار ها با این هدف انجام شدند که لاکازت سرحال بماند، اما اثر عکس بر روی او و اعتماد به نفسش گذاشته اند.در بازی مقابل سوانزی، لاکازت با این ذهنیت به میدان رفت که می‌دانست ورود اوبامیانگ به باشگاه قریب‌الوقوع است. او به یک نمایش بزرگ احتیاج داشت تا ارزش های خود را به ونگر ثابت کند، اما در همان بازی یکی از بدترین مهره‌های آرسنال بود.به نظر می‌رسید که لاکازت در باتلاق فرو می‌رود، وقتی فشار زیاد میشد او به لاک خودش فرو می‌رود.
فرو رفتن در لاک خود، چیزی نیست که هیچوقت بتوانید راجع به اوبامیانگ بگویید. ملی‌پوش گابنی بدون شک شخصیت لازم برای بدست آوردن جایگاه مهاجم نوکی آرسنال را دارد. او با پوشیدن پیراهن شماره ١۴ افسانه‌ای تیری هانری نشان دهنده‌ی این تمایل اوست، و به شکل چشمگیری ويژگی های فیزیکی او مناسب بازی در فوتبال انگلستان است.

وقتی از ونگر در مورد بهترین ویژگی اوبامیانگ سوال شد، او مشخصا به توانایی های بدنی او اشاره کرد: "ظرفیت فیزیکی بسیار بالای او در لیگ برتر بسیار مهم خواهد بود زیرا فشار فیزیكی در اینجا بسیار بالاست." در صحبت‌های ونگر دلیل اقدام او برای جذب یک مهاجم دیگر نهفته است.به نظر می‌رسد سرمربی آرسنال در مورد توانایی جسمی لاکازت برای بازی در لیگ برتر تردید دارد. اوبامیانگ سریع‌تر، بلند تر، قوی تر است و به نظر می‌رسد اعتماد به نفس بالاتری دارد.البته او هنوز بطور کامل لاکازت را از دور خارج نکرده است. عدم امکان اوبامیانگ در لیگ اروپا، نشان دهنده این است که ملی‌پوش فرانسوی می‌بایست در لیگ اروپا به میدان برود، که می‌توان گفت مهم‌ترین رقابت باقی مانده برای آرسنال در این فصل است.جدایی اولیویر ژیرو هم دقایق بیشتر بازی برای لاکازت را تضمین خواهد کرد و بالاخره هواداران آرسنال می‌توانند بفهمند بازی او در بیست دقیقه پایانی به چه شکل خواهد بود!

البته موقعیت‌هایی هم می‌تواند وجود داشت باشد که ونگر از این دو بازیکن بطور همزمان استفاده کند. لاکازت در مواقع ضروری اگر لازم باشد می‌تواند در پست وینگر هم بازی کند.به هر حال، بسیار دشوار است که آرسنال با دو مهاجم به میدان برود. آنها از زمان حضور کوتاه مدت امانوئل آدبایور و رابین فن پرسی در کنار هم به این طرف، این موقعیت را تجربه نکرده اند.با ورود اوبامیانگ به آرسنال یک چالش بزرگ برای لاکازت خواهد بود. اگر می‌خواهد برچسب بازنده به او نچسبد، باید خیلی بهتر از عملکردی که در استادیوم لیبرتی داشت را به نمایش بگذارد.او در حال حاضر نه تنها برای وقف دادن خود، بلکه برای داشتن جایگاهی در تیم باید بجنگد، با توجه به شروع خوب اوبامیانگ در آرسنال و به ثمر رساندن اولین گل خود در اولین دیدار با پیراهن آرسنال این رقابت بین مهاجمین آرسنال داغ تر خواهد شد و شاید این رقابت دلیلی برای بیرون آمدن لاکازت از لاک خود باشد.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : ESPN
بازدید: ۱,۹۴۸ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۷/۱ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آتالانتا
آتالانتا
0 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - جیاکومو مئاتزا
۱۴۰۳/۶/۲۹ ۲۲:۳۰