loading
در حال بررسی درخواست شما
ترکیب اصلی آرسنال در فصل ۲۰۲۴/۲۵ از نگاه 90Min
ترکیب اصلی آرسنال در فصل ۲۰۲۴/۲۵ از نگاه 90Min

ترکیب اصلی آرسنال در فصل ۲۰۲۴/۲۵ از نگاه ۹۰Min

آرسنال با یک هدف روشن وارد فصل ۲۰۲۴/۲۵ می‌شود: قهرمانی در لیگ برتر.

پروژه میکل آرتتا توپچی‌ها را به دو مقام دومی متوالی و بهترین عملکردشان در بیست سال اخیر در بالاترین سطح فوتبال انگلیس رسانده است - زمانی که آن‌ها آخرین بار آن جام باشکوه را بالای سر بردند. 

با این حال، آن‌ها به نقطه‌ای رسیده‌اند که به نظر می‌رسد برای عبور از این مرحله فقط به "چند بازیکن دیگر" نیاز دارند. ترکیب اصلی آرسنال آنقدر قوی است که تقویت آن بسیار دشوار است. این مشکلی است که مائوریسیو پوچتینو پس از یک فصل فوق‌العاده در فصل ۲۰۱۶/۱۷ در تاتنهام با آن روبرو شد و اسپرز هرگز نتوانست با آرژانتینی روی نیمکت، یک قدم جلوتر برود.

آرتتا برای عبور دادن آرسنال از این مرحله به متخصص نیاز دارد، اما نباید انتظار داشته باشیم که ترکیب اصلی توپچی‌ها تفاوت زیادی با قوی‌ترین ترکیب اسپانیایی در فصل گذشته داشته باشد.

این می‌تواند ترکیب آرسنال در فصل ۲۰۲۴/۲۵ باشد.

داوید رایا

آرسنال فصل گذشته با اضافه کردن رایا برای کنار زدن آرون رمزدیل محبوب هواداران، بی‌رحمانه اقدام به ارتقای پست دروازه‌بانی خود کرد. ماه‌ها بسیاری با این تصمیم مخالف بودند و اگرچه رایا بی‌نقص نبود، اما ثابت کرد که نسبت به انگلیسی ارتقا یافته است. این اسپانیایی فصل لیگ برتر را با دستکش طلایی به پایان رساند و قرارداد قرضی او این تابستان دائمی شد.

بن وایت

خروج گرت ساوتگیت ممکن است به این معنی باشد که وایت دیگر نمی‌تواند از لذت بردن از تعطیلات بین‌المللی خود بهره‌مند شود. این مدافع تبدیل‌شده به دفاع راست مطمئنا اگر آن جنجال در جام جهانی ۲۰۲۲ نبود، در یورو ۲۰۲۴ نیز حضور داشت. وایت فصل گذشته، به خصوص در پایان فصل، یکی از بهترین مدافعان راست لیگ بود و اگرچه آرتتا جایگزین قوی دارد، اما وایت همچنان اولین انتخاب خواهد بود.

ویلیام سالیبا

سالیبا پس از نادیده گرفته شدن مداوم توسط دیدیه دشان، ارزش خود را در سطح بین‌المللی در تابستان نشان داد. ستاره آرسنال یکی از برجسته‌ترین مدافعان یورو ۲۰۲۴ بود و او با دانستن نقش کلیدی خود در رقابت قهرمانی باشگاه به شمال لندن بازخواهد گشت.

گابریل

به نظر می‌رسد آرتتا زمانی گابریل برزیلی را قابل فروش می‌دانست و آرسنال تابستان گذشته با ایده فروش او به لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی بازی می‌کرد. در نتیجه، شروع فصل ۲۰۲۳/۲۴ او مختل شد، اما این مدافع خشن پس از بازگشت به ترکیب اصلی تقریباً اشتباهی نکرد. گابریل بهترین فصل دوران حرفه‌ای خود را در فصل گذشته داشت.

ریکاردو کالافیوری

باید به یورین تیمبر اشاره کنیم که چند پسته بودن او می‌تواند منجر به شروع کمتر بازی برای او شود. او در خط دفاعی عالی است و در ابتدای دوران حضورش در آرسنال نشان داد که می‌تواند نقش دفاع چپ را در سطح بسیار بالایی انجام دهد. با این حال، کالافیوری یکی از متخصصانی است که آرتتا این تابستان به دست آورده است. این ایتالیایی نیز چندپسته است و در دریافت توپ در مناطق مختلف ماهر است. آرتتا باید شیفته سهولت بازی او، همچنین توانایی بدنی چشمگیر و طبیعت پیشرو او باشد. 

دکلان رایس

رایس فصل گذشته بین پست‌های ۶ و ۸ شناور بود، اما باید انتظار داشت که در این تابستان ثبات بیشتری داشته باشد. به نظر نمی‌رسد آرسنال قبل از بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات یک بازیکن دفاعی خریداری کند، بنابراین رایس احتمالاً مسئولیت بیشتری در یک موقعیت عمیق‌تر بر عهده خواهد گرفت. این بازیکن انگلیسی در یورو عملکرد نسبتا متفاوتی داشت، اما در فصل اول حضورش در توپچی‌ها عالی بود.

میکل مرینو

در حالی که ممکن است برخی را ناامید کند، این حرکت منطقی است. اگر آرتتا سیستم ۲۰۲۲/۲۳ را دوباره احیا کند، او یک گرانیت ژاکا دیگر در مرینو دارد. پروفایل‌های آن‌ها متفاوت است، اما اسپانیایی این پتانسیل را دارد که نقش ژاکا را در سطحی مشابه انجام دهد. آرسنال علاقه‌مند به جذب هافبک رئال سوسیداد است و اگر تصمیم به پیگیری آن بگیرند، انجام این انتقال باید بسیار آسان باشد.

مارتین اودگارد

تصور این تیم آرسنال بدون کاپیتان آن سخت است. وقتی اودگارد در فرم نیست، که البته نادر است، توپچی‌ها در سطح مطلوب خود عمل نمی‌کنند.

بوکایو ساکا

ساکا پس از تلاش‌هایش در فصل ۲۰۲۳/۲۴، هنوز هم در برخی مواقع در یورو برای کمک به تیمش برای رسیدن به دو فینال متوالی، کشورش را حمل کرد. ساکا قبل از شروع فصل جدید به استراحت طولانی نیاز دارد، زیرا تضمینی وجود ندارد که آرسنال پوشش کافی برای استراحت دادن به او به دست آورد. ریس نلسون نیز در حال ترک تیم است.

کای هاورتز

به نظر می‌رسید اجتناب‌ناپذیر است که آرسنال در آغاز پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی یک مهاجم جدید جذب کند و علاقه آن‌ها به بنجامین سسکو نیز مشهور بود. با این حال، از دست دادن ستاره اسلوونیایی، ارتباط با مهاجمان کم شده است و به نظر می‌رسد که آن‌ها خوشحال هستند که با هاورتز به عنوان مرد اول خود وارد فصل ۲۰۲۴/۲۵ شوند.

گابریل مارتینلی

یک فصل بازگشت برای مارتینلی مورد نیاز است. این برزیلی فصل گذشته از فرم خارج بود اما عوامل تخفیف‌دهنده‌ای وجود داشت. این وینگر در پایان فصل با مصدومیت پا دست و پنجه نرم کرد و همچنین پس از خروج ژاکا دچار مشکل شد. او در غیاب ارتباطات و ترکیب‌های واضح، در سمت چپ منزوی‌تر بود.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۵/۱۴ ۱۷:۵۳
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : 90Min
بازدید: ۸۰۸ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
بورنموث
بورنموث
2 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - دین کورت
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
شاختار دونتسک
شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
پرستون - آرسنال
لیگ کاپ
۱۴۰۳/۸/۹ ۲۳:۱۵
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰
چلسی - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۲۰ ۲۰:۰۰
آرسنال - ناتینگهام فارست
لیگ برتر
۱۴۰۳/۹/۳ ۱۸:۳۰