loading
در حال بررسی درخواست شما
پیش بازی جدال منچستر یونایتد و آرسنال
پیش بازی جدال منچستر یونایتد و آرسنال

پیش بازی جدال منچستر یونایتد و آرسنال

با نزدیک شدن به هفته‌ی پایانی لیگ برتر، همچنان قهرمانی در دستان منچسترسیتی است و آرسنال می‌داند که حتی با عملکردی بی‌نقص، شاید نتواند به انتظار ۲۰ ساله‌ی خود برای فتح لیگ برتر انگلیس پایان دهد. شاگردان میکل آرتتا با کسب چهار پیروزی متوالی، منچسترسیتی را تحت فشار قرار داده‌اند، اما جدال روز یکشنبه مقابل رقیب سنتی‌شان، منچستریونایتد، حتی با وضعیت اسفبار تیم اریک تن‌هاخ، می‌تواند به نوعی پوست خربزه باشد.

آرسنال با برتری مقابل تاتنهام، رقیب همشهری‌شان، و بورنموث آماده در دو بازی اخیر، از دو آزمون سخت عبور کرده است، اما ابرکامپیوتر اپتا همچنان این تیم را در کورس قهرمانی ضعیف‌تر می‌داند و شانس قهرمانی توپچی‌ها را ۳۵.۵ درصد و منچسترسیتی را ۶۴.۵ درصد ارزیابی کرده است.

بوکایو ساکا، لئاندرو تروسارد و دکلان رایس در درخشش ۳-۰ آرسنال مقابل چری‌ها در هفته گذشته نقش داشتند، هرچند می‌توان گفت که توپچی‌ها در دو صحنه‌ی مهم داوری در دو طرف وقت استراحت، کمی خوش‌شانس بودند. آندونی ایرائولا، سرمربی بورنموث، به شدت از تمارض کای هاورتز برای گرفتن پنالتی ساکا خشمگین شد. همچنین در شرایطی که آرسنال با نتیجه‌ی ۲-۰ پیش بود، گل بورنموث به دلیل خطای خفیف روی داوید رایا، مردود اعلام شد.

با احتساب تمام رقابت‌ها، ضربه‌ی پنالتی ساکا او را به ۲۰ گل در این فصل رساند و او را به اولین بازیکن انگلیسی آرسنال تبدیل کرد که پس از تئو والکات (با ۲۱ گل در فصل ۲۰۱۲/۱۳) به چنین رکوردی دست می‌یابد.

او از سفر یکشنبه به اولدترافورد لذت می‌برد، چرا که در هر یک از چهار بازی اخیر خود در لیگ برتر مقابل یونایتد، موفق به گلزنی (۳ بار) یا پاس گل (۱ بار) شده است. در مجموع، او در رقابت‌های لیگ برتر ۵ بار روی گل‌های تیمش مقابل شیاطین سرخ تاثیرگذار بوده است (۳ گل و ۲ پاس گل) و تنها تیری آنری آمار بیشتری (۱۲) در این زمینه دارد.

در حالی که این هفته از ساکا به همراه هم‌تیمی‌اش ویلیام سالیبا به عنوان نامزدهای جایزه‌ی بهترین بازیکن جوان فصل لیگ برتر تقدیر شد، دو هافبک تیم، رایس و مارتین اودگارد، هر دو برای کسب جایزه‌ی اصلی این رقابت‌ها کاندید هستند.

به یادماندنی‌ترین گل رایس برای آرسنال، گل برتری بود که در دقیقه‌ی ۹۶ بازی رفت مقابل یونایتد در ماه سپتامبر به ثمر رساند و کاپیتان سابق وستهام ثابت کرده است که خریدی تاثیرگذار برای توپچی‌ها بوده است. رایس فراتر از یک تخریب‌گر صرف در خط میانی، بیش از هر بازیکن دیگری در لیگ برتر این فصل (۷،۵۲۰ متر) توپ را حمل کرده است. همچنین، تنها هفت بازیکن – که چهار نفرشان مدافع هستند – آمار او را در ۱۴۷ پیشروی موفقِ توپ به جلو به میزان حداقل ۱۰ یارد را پشت سر گذاشته‌اند.

یورین تیمبر همچنان در انتظار اولین بازی خود پس از مصدومیت رباط صلیبی است، در حالی که وضعیت ساکا که هفته گذشته دچار یک پارگی شدید در پای خود شد، تحت بررسی قرار خواهد گرفت.

با نیاز به لغزش سیتی، شاید آرسنال آرزو می‌کرد که فصل کمی طولانی‌تر می‌بود. برای یونایتد، هر چه زودتر فصل تمام شود، بهتر است.

دومین فصل وحشتناک آن‌ها زیر نظر تن‌هاخ با شکست تحقیرآمیز ۴-۰ مقابل کریستال پالاس که از درخشش مایکل اولیسه تغذیه می‌کرد، به بدترین شکل خود در روز دوشنبه رسید. نتیجه‌ای که آن‌ها را در رتبه‌ی هشتم جدول قرار داد و با یک نبرد برای کسب سهمیه‌ی هر لیگ اروپایی‌ای برای فصل آینده مواجه کرد.

این شکست تلخ، سیزدهمین باخت آن‌ها در لیگ برتر این فصل بود که بدترین آمارشان در یک دوره‌ی لیگ از فصل ۱۹۸۹/۹۰ (۱۶ باخت) به شمار می‌رود و هجدهمین باخت‌شان در تمامی رقابت‌ها در این فصل است. آخرین باری که آن‌ها در یک فصل (۱۹۷۷/۷۸) با ۱۹ باخت عملکرد بدتری داشتند، در حالی که بیشترین گل خورده‌ی آن‌ها در یک فصل (۸۲ گل خورده) به فصل ۱۹۷۰/۷۱ برمی‌گردد.

با مصدومیت همزمان هری مگوایر، رافائل واران، ویکتور لیندلوف و لیساندرو مارتینز، کاسمیرو در کنار جانی ایوانز به عنوان یک مدافع وسط اجباری به میدان رفت و روز کابوس‌واری را پشت سر گذاشت. این چهاردهمین زوج خط دفاعی متفاوت بود که تن‌هاخ در این فصل لیگ برتر به کار گرفت. رایج‌ترین زوج (ایوانز و واران) تنها در ۶ بازی کنار هم در ترکیب اصلی قرار گرفته‌اند.

تن‌هاخ امیدوار است که پیش از بازی یکشنبه با آرسنال، اخبار مثبتی از وضعیت تیم داشته باشد. لیساندرو مارتینز، مدافع چپ لوک شاو و برونو فرناندز، کاپیتان تیم، آماده‌ی بازی در روز یکشنبه هستند و سرمربی هلندی می‌خواهد مقداری از غرور از دست‌رفته‌ی خود را در این فصل ناامیدکننده جبران کند. مارکوس رشفورد نیز با بازگشت به تمرینات پس از سه بازی غیبت، در لیست بازیکنان آماده قرار دارد.

رشفورد در چهار بازی اخیر خود در لیگ برتر مقابل آرسنال، در ۶ گل نقش داشته است (۴ گل و ۲ پاس گل). به طور کلی، ۱۰ تاثیرگذاری او روی گل‌های یونایتد مقابل توپچی‌ها (۶ گل و ۴ پاس گل) بهترین آمار او در برابر یک حریف خاص در لیگ برتر است.

یونایتد امیدوار است که راسموس هویلوند بتواند این آخر هفته دوباره در خط حمله به فرم خود بازگردد. مهاجم دانمارکی در فاصله‌ی ژانویه تا فوریه در ۶ بازی متوالی برای باشگاه گلزنی کرد (۷ گل)، اما از آن زمان تاکنون تنها در ۹ بازی رسمی یک گل به ثمر رسانده است (گل چهارم در پیروزی خانگی ۴-۲ مقابل شفیلد یونایتد که به لیگ پایین‌تر سقوط کرده بود، در ۲۴ آوریل).

بازی‌های رو در رو

رشفورد در بازی رفت ماه سپتامبر، اولین گل را به ثمر رساند، اما اودگارد، رایس و گابریل ژسوس با درخشش خود، برد ۳-۱ آرسنال در ورزشگاه امارات را رقم زدند.

آرسنال اکنون به دنبال تکرار پیروزی در هر دو دیدار لیگ مقابل یونایتد برای اولین بار از فصل ۲۰۰۶/۰۷ است و همچنین می‌تواند برای اولین بار از زمانِ ثبت این رکورد بین نوامبر ۱۹۹۷ و سپتامبر ۱۹۹۸، به سه برد متوالی مقابل شیاطین سرخ دست یابد.

با این حال، یونایتد تنها در یکی از ۱۶ بازی خانگی اخیر خود در لیگ برتر مقابل آرسنال شکست خورده است، که این تیم ۱۰ برد و ۵ مساوی کسب کرده است. آن تنها شکست با نتیجه‌ی ۱-۰ پشت درهای بسته در نوامبر ۲۰۲۰ رقم خورد.

آنتونی در اولین بازی خود برای یونایتد گلزنی کرد و رشفورد نیز در همین دیدار در فصل گذشته دو بار دروازه‌ی آرسنال را باز کرد. بدین ترتیب، یونایتد با پیروزی ۳-۱ در سپتامبر ۲۰۲۲، شروع رویایی آرسنال در فصل ۲۳-۲۰۲۲ را متوقف کرد.

آرسنال در ۹ دیدار آخر خود در لیگ برتر در اولدترافورد، حداقل یک گل به ثمر رسانده است، در حالی که در ۱۲ دیدار از ۲۲ دیدار اول خود در این ورزشگاه موفق به گلزنی نشده بود.

فرم اخیر دو تیم

در تمامی رقابت‌ها، منچستریونایتد تنها یک برد در ۹ بازی اخیرش در وقت‌های قانونی کسب کرده است، که شامل ۶ تساوی و ۲ باخت، و همچنین کشیده شدن به وقت‌های اضافه مقابل لیورپول و کاونتری در جام حذفی می‌شود.

در همین حال، آرسنال در ۸ بازی اخیر خارج از خانه خود در لیگ برتر بدون شکست بوده است که شامل ۷ برد و ۱ تساوی می‌شود. آن‌ها پیش از پیروزی ۳-۲ در دربی شمال لندن مقابل تاتنهام، در ۶ بازی خارج از خانه متوالی کلین‌شیت کرده بودند.

به طور کلی، آن‌ها در این فصل لیگ برتر ۱۰ کلین‌شیت خارج از خانه داشته‌اند که آخرین بار در فصل ۱۹۹۰/۹۱ (۱۳ کلین‌شیت) موفق به ثبت چنین آماری در یک فصل شده بودند.

آرسنال در ۳ فصل از ۴ فصل گذشته‌ی خود تحت نظر آرتتا، در آخرین بازی خارج از خانه‌ی خود در لیگ باخته است. تنها استثنا، پیروزی ۳-۱ مقابل کریستال پالاس در فصل ۲۰۲۰/۲۱ بوده است. با این حال، توپچی‌ها در آخرین بازی خارج از خانه‌ی خود در لیگ برتر مقابل یونایتد شکست نخورده‌اند (۱ برد و ۲ تساوی) که شامل کسب عنوان قهرمانی با پیروزی ۱-۰ در اولدترافورد در سال ۲۰۰۲ می‌شود.

شاگردان آرتتا پس از حذف از لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن مونیخ در ۱۷ آوریل که تنها سه روز پس از باخت خانگی ناامیدکننده مقابل استون ویلا بود، توانستند به خوبی دوباره تمرکز کنند. چهار برد متوالی مقابل ولورهمپتون، چلسی، تاتنهام و بورنموث، امیدهای قهرمانی آن‌ها در لیگ برتر را زنده نگه داشته است.

در همین حال، یونایتد در فصل جاری در خانه مقابل تیم‌های لندنی، کریستال پالاس و فولام، شکست خورده است. آن‌ها تنها دو بار دیگر در یک فصل از لیگ برتر در خانه مقابل سه تیم پایتخت‌نشین باخته‌اند که در هر دو مورد، یکی از باخت‌ها مقابل آرسنال بوده است (۲۰۰۱/۰۲ و ۲۰۲۰/۲۱).

پیش‌بینی

ابرکامپیوتر اپتا در آستانه بازی یکشنبه با آرسنال طرف است، اما احتمال از دست دادن امتیاز توسط توپچی‌ها به هیچ وجه منتفی نیست.

بر اساس 10,000 شبیه سازی قبل از بازی که توسط ابرکامپیوتر انجام شد، آرسنال با ۴۲.۸ درصد مقابل ۲۹.۰ درصد یونایتد به پیروزی رسید و در ۲۸.۲ درصد سناریوها امتیازات تقسیم شد.

با توجه به نتایج ضعیف اخیر یونایتد، پیش بینی های ما برای این فصل، آن‌ها را به گزینه‌ای غیرمحتمل برای کسب سهمیه اروپا تبدیل کرده است. بدین ترتیب، شیاطین سرخ در ۵۷.۳ درصد سناریوها در رده هشتم لیگ قرار می‌گیرند و تنها در ۳۹.۱ درصد موفق به بازگشت به جمع هفت تیم برتر می شوند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۲۲ ۱۷:۰۶
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Opta Analyst
بازدید: ۱۳۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
لیگ های دیگر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۵/۶ ۱۹:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 1
بورنموث
بورنموث
لیگ های دیگر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۵/۴ ۰۶:۰۰