loading
در حال بررسی درخواست شما
آرسنال در فصل ۲۰۰۳/۰۴
آرسنال در فصل ۲۰۰۳/۰۴

آرسنال در فصل ۲۰۰۳/۰۴

تیم قهرمان لیگ برتر ما در فصل ۲۰۰۳/۰۴، با ثبت یک فصل رویایی بدون شکست، تاریخ‌سازی کرد و لقب شکست ناپذیران را به خود گرفت.

این شاید درخشان‌ترین دستاورد در تاریخ پرافتخار ما باشد، اما اگر هوادار جدیدی هستید یا برای دیدن درخشش تیم پرستاره‌ی آرسن ونگر خیلی جوان بوده‌اید، در اینجا هر آنچه در مورد آن‌ها باید بدانید، آمده است:

چه سالی آرسنال با تیم شکست ناپذیران قهرمان لیگ برتر شد؟

تیم شکست ناپذیر ما در فصل ۲۰۰۳/۰۴ قهرمان لیگ برتر شد و با پشت سر گذاشتن چلسیِِ دوم و منچستریونایتد سوم به مقام قهرمانی رسید. ما فصل را با رکورد ۲۶ برد، ۱۲ مساوی و بدون شکست به پایان رساندیم.

چرا به آرسنال لقب شکست ناپذیران داده شد؟

در فصل ۲۰۰۳/۰۴، ما موفق شدیم در تمام ۳۸ بازی خود در لیگ برتر بدون شکست باقی بمانیم و قهرمان شویم. تنها یک تیم دیگر در تاریخ لیگ برتر انگلیس توانسته بود بدون شکست بماند؛ پرستون نورث‌اند در فصل ۱۸۸۸/۸۹، که اولین تیمی بود که لقب شکست ناپذیران را دریافت کرد، هرچند فصل آن‌ها فقط ۲۷ بازی داشت.

چند بازی تیم شکست ناپذیر ما بدون شکست باقی ماند؟

تیم شکست ناپذیر ما موفق شد در ۴۹ بازی بدون شکست بماند که رکوردی در لیگ برتر انگلیس است. این روند در سه فصل ادامه داشت، از ماه مه ۲۰۰۳ که با نتایج ۶-۱ مقابل ساوتهمپتون و ۴-۰ مقابل ساندرلند در انتهای فصل ۲۰۰۲/۰۳ شروع شد و تا کل فصل رویایی ۲۰۰۳-۲۰۰۴ و ۹ بازی ابتدایی فصل ۲۰۰۴/۰۵ ادامه پیدا کرد. چهل و نهمین بازی آن‌ها با پیروزی ۳-۱ مقابل استون ویلا در اکتبر ۲۰۰۴ همراه بود، پیش از آنکه این روند با یک باخت جنجالی مقابل منچستریونایتد به پایان برسد.

چه کسانی در تیم شکست ناپذیران آرسنال حضور داشتند؟

۲۰ بازیکن با انجام حداقل ۱۰ بازی در فصل شکست ناپذیری مدال قهرمانی لیگ برتر را دریافت کردند. ینس لمن دروازه‌بانی بود که در تمام بازی‌ها به میدان رفت، در حالی که اشلی کول، لاورن و گائل کلیشی مدافعان کناری و سول کمپل، کولو توره، پاسکال سیگان و مارتین کیون مدافعان وسط بودند.

پاتریک ویرا، ادو و گیلبرتو هافبک‌های وسط بودند و فردی لیونبرگ، رابرت پیرس و ری پارلور در کناره‌ها بازی می‌کردند. مهاجمان تیم تیری آنری، دنیس برکمپ، خوزه آنتونیو ریس، سیلوین ویلتورد، کانو و جرمی آلیادیر بودند. همچنین دو بازیکن جوان، دیوید بنتلی و جاستین هویت، هر کدام یک بازی برای تیم انجام دادند.

سرمربی تیم شکست ناپذیران چه کسی بود؟

آرسن ونگر، در هشتمین سال حضورش به عنوان سرمربی آرسنال، طراح این فصل موفق بود. او یک سال قبل گفته بود که تیمش توانایی بدون شکست ماندن در طول یک فصل را دارد و این را در فصل ۲۰۰۳/۰۴، زمانی که به سومین قهرمانی لیگ برتر خود رسید، ثابت کرد. او ۲۲ سال سرمربی آرسنال بود و در سال ۲۰۱۸ پس از کسب ۱۰ افتخار بزرگ، از این تیم جدا شد.

کاپیتان تیم شکست ناپذیران چه کسی بود؟

پاتریک ویرا در فصل ۲۰۰۳/۰۴ و در حالی که در ۲۹ بازی از ۳۸ بازی به میدان رفت، کاپیتانی تیم شکست ناپذیران را به عهده داشت و آن‌ها را به قهرمانی رساند. هافبک میانی فرانسوی در آن فصل سه گل به ثمر رساند که هر سه گل در بازی‌های حساس بودند - یک بازی حساس صدرنشینی مقابل چلسی، دربی شمال لندن مقابل تاتنهام که در آن قهرمان شدیم و بازی پایانی فصل مقابل لستر سیتی که فصل را بدون شکست به پایان رساندیم.

تیم شکست ناپذیران در فصل ۲۰۰۳/۰۴ چند امتیاز کسب کرد؟

تیم شکست ناپذیر در طول فصل ۲۰۰۳/۰۴ با ۲۶ برد و ۱۲ مساوی، ۹۰ امتیاز از ۳۸ بازی کسب کرد. آن‌ها ۷۳ گل زدند و تنها ۲۶ گل دریافت کردند و با ۱۱ امتیاز بالاتر از چلسی دوم به کار خود پایان دادند.

چرا تیم شکست ناپذیران اینقدر قدرتمند بود؟

آرسن ونگر تیمی ساخت که با هر تیمی در اروپا قابل مقایسه بود. سول کمپل، کولو توره و پاتریک ویرا استحکام خط دفاعی را تضمین می‌کردند و به رابرت پیرس و دنیس برکمپ اجازه می‌دادند تا خلاقیت خود را به نمایش بگذارند. تیری آنری در آن دوران بدون شک بهترین مهاجم جهان بود، در حالی که اشلی کول شاید بهترین دفاع چپ نسل خودش به شمار می‌رفت. این تیم سرشار از روحیه بود و تسلیم شدن را نمی‌پذیرفت، به طوری که در هیچ‌یک از ۴۹ بازی که بدون شکست ماندند، در ۲۰ دقیقه پایانی عقب نیفتادند.

چرا دستاورد شکست ناپذیری آرسنال تا این حد ویژه است؟

ما اولین تیمی در دوران مدرن شدیم که در لیگ برتر انگلیس بدون شکست ماندیم. ما همچنین موفق شدیم این کار را در لیگ برتر با ۳۸ بازی در یک فصل انجام دهیم، در حالی که با منچستریونایتد تحت مدیریت سر الکس فرگوسن و چلسی که تابستان قبل ۱۱۰ میلیون پوند هزینه کرده بود، که در آن زمان مبلغی بی‌سابقه بود، رقابت می‌کردیم.

تیم شکست ناپذیران چه رکوردهایی را به نام خود ثبت کرد؟

تیم شکست ناپذیران تنها تیمی است که توانسته یک فصل ۳۸ بازی بدون شکست را در لیگ برتر انگلیس به پایان برساند. آن‌ها همچنین رکورد طولانی‌ترین روند بدون شکست در لیگ را در اختیار دارند، که شامل ۴۹ بازی بین می ۲۰۰۳ تا اکتبر ۲۰۰۵ می‌شود.

آیا تیمی به رکورد شکست ناپذیران نزدیک شده است؟

لیورپول در فصل ۲۰۱۹/۲۰ تا ۲۷ بازی بدون شکست پیش رفت که نزدیک‌ترین عملکرد به افتخار شکست ناپذیران بوده است. از فصل ۲۰۰۳/۰۴، دو تیم فقط یک بازی در یک فصل لیگ برتر را باخته‌اند - چلسی در ۲۰۰۴/۰۵ و لیورپول در ۲۰۱۹/۲۰. با این حال، تیم شکست ناپذیران همچنان تنها تیمی در تاریخ است که توانسته در یک فصل ۳۸ بازی در لیگ برتر انگلیس بدون شکست بماند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۲۵ ۱۶:۴۲
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۱۹۷ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
لیگ های دیگر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۵/۶ ۱۹:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 1
بورنموث
بورنموث
لیگ های دیگر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۵/۴ ۰۶:۰۰