loading
در حال بررسی درخواست شما
پیش بازی جدال منچستر سیتی و آرسنال
پیش بازی جدال منچستر سیتی و آرسنال

پیش بازی جدال منچستر سیتی و آرسنال

منچستر سیتی که فصل گذشته برای چهارمین بار متوالی قهرمان لیگ برتر شد، در فصل ۲۰۲۴/۲۵ نیز با سرعت زیاد به دنبال رقبا پیش می‌رود.

سیتی تنها تیمی است که از چهار بازی، چهار پیروزی کسب کرده و در حال حاضر دو امتیاز نسبت به نزدیکترین تعقیب کننده خود پیشتاز است. درخشش سیتی به حدی بوده که جمع‌آوری ۱۷۳ امتیاز در دو فصل گذشته برای آرسنال کافی نبوده تا انتظار طولانی‌مدت خود برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر را به پایان برساند.

با این حال، پیروزی هفته گذشته در دربی شمال لندن بر تاتنهام، نشان داد که آرسنال تمام ویژگی‌های یک قهرمان بالقوه را دارد. توپ‌گیری آرام و هوشیارانه آن‌ها، با ضربه سر گابریل ماگالائس، تفاوت را ایجاد کرد.

اما آیا توپچی‌ها می‌توانند یک قدم جلوتر بروند و کاری را انجام دهند که فصل گذشته نتوانستند انجام دهند - پیروزی در ورزشگاه اتحاد؟

باید گفت که آخرین دیدار بین این دو رقیب، کلاسیک نبود. پپ گواردیولا و میکل آرتتا تصمیم گرفتند بین خود، هشت مدافع مرکزی شناخته شده را شروع کنند و تیم‌ها در ورزشگاه اتحاد، با نتیجه بدون گل به پایان رسید.

این بازی در مجموع تنها ۱.۶۸ گل انتظار داشت (xG) و اگرچه بسیاری احساس می‌کردند آرسنال از نتیجه راضی خواهد بود، حتی پیروزی در هشت بازی از نه بازی پایانی فصل ۲۰۲۳/۲۴ (یک شکست) نیز کافی نبود تا در صدر جدول از سیتی سبقت بگیرد.

آیا آرتتا این بار تصمیم خواهد گرفت ترمز دستی را آزاد کند؟ آخرین باری که آرسنال از اتحاد بازدید کرد، تنها شش شوت با مجموع ۰.۶۶ xG انجام داد، کمترین تعداد شوت‌های ثبت شده آن‌ها در یک بازی لیگ برتر از زمانی که پنج شوت در شکست ۴-۰ مقابل لیورپول در نوامبر ۲۰۲۱ انجام داده بودند.

آرسنال همچنین تنها ۱۵ لمس توپ در محوطه جریمه سیتی نسبت به ۴۰ لمس حریف خود داشت، این کمترین تعداد در هر بازی لیگ برتر فصل گذشته بود، در حالی که تنها در بورنموث (۲۸ در پیروزی بی‌رحم ۴-۰) پاس‌های کمتری به سومین منطقه پایانی داد (۳۶).

آرسنال در چهار بازی ابتدایی فصل، به جای چشمگیر بودن، پایدار بوده است و در لیگ برتر رتبه مشترک چهاردهم را از نظر شوت (۴۵) و رتبه چهاردهم را از نظر xG (۴.۹۹) دارد، علیرغم اینکه بیشترین لمس در منطقه جریمه حریف را دارد (۱۴۰).

با کنار گذاشتن کاپیتان مارتین اودگارد به دلیل آنچه آرتتا آن را "آسیب مچ پا قابل توجه" توصیف کرده است، احتمال زیادی وجود دارد که آرسنال به منچستر با رویکرد مشابهی که در آخر هفته گذشته در تاتنهام استفاده کرد، برود. در میان هفته، آنها یک تساوی بدون گل با آتالانتا انجام دادند که بار دیگر قدرت دفاعی آنها را نشان داد، اما همچنین نشان داد که بدون نروژی چقدر در حمله کمبود دارند.

توپچی‌ها نیاز دارند تا بوکایو ساکا به شروع پر پرواز خود در فصل ادامه دهد. او در پنج گل از شش گل لیگ آرسنال در این فصل (یک گل، چهار پاس گل) نقش داشته است و تاکنون در چهار بازی پاس گل داده است. تنها بازیکن آرسنال، تیری آنری (در فصل ۲۰۰۴/۰۵) تا به حال در پنج بازی متوالی برای شروع یک فصل لیگ برتر پاس گل داده است.

آرتتا دکلان رایس را پس از محرومیت برای پیروزی هفته گذشته در تاتنهام در دسترس خواهد داشت، در حالی که رحیم استرلینگ می‌تواند با باشگاه سابق خود درگیر شود، پس از اینکه از چلسی قرض گرفته شد.

استرلینگ (۹۱)، همراه با سرخیو آگوئرو (۱۸۴)، یکی از دو بازیکنی است که در مقایسه با ارلینگ هالند (۷۲) گل‌های بیشتری در لیگ برتر برای سیتی به ثمر رسانده‌اند. نروژی همچنان چشم به گل صدم خود برای سیتی در تمام رقابت‌ها دارد، پس از اینکه توسط اینتر در بازی افتتاحیه لیگ قهرمانان اروپا روز چهارشنبه در ۹۹ گل نگه داشته شد.

هالند در چهار بازی لیگ در این فصل نه گل به ثمر رسانده است، که هشت گل از این تعداد در سه بازی آخر او بوده است - هت‌تریک مقابل ایپسویچ تاون و وستهام و بریس مقابل برنتفورد. در تاریخ لیگ برتر، تنها لوئیس سوارز تا به حال توانسته در چهار حضور متوالی گل‌های چندگانه به ثمر برساند، با زدن یک هت‌تریک و سه بریس در یک دوره فوق‌العاده برای لیورپول در دسامبر ۲۰۱۳.

یک گل دیگر در اینجا همچنین شاهد خواهد بود که هالند رکورد کمترین بازی برای رسیدن به تعداد دو رقمی گل‌های لیگ برتر در شروع یک فصل را بشکند، با میک کوئین در ۱۹۹۲/۹۳ و خود هالند در ۲۰۲۲/۲۳ که قبلاً این کار را در شش حضور انجام داده بودند.

پس از ناکامی سیتی برای یافتن راهی برای عبور از اینتر، گواردیولا ممکن است معرفی جرمی دوکو را در ترکیب اصلی خود در نظر بگیرد. این هافبک در این دوره لیگ برتر در مجموع پیشرفت در زمین از حملات (۷۴۷.۸۱ متر) پیشرو همه بازیکنان است و در حملات پیشرونده (۶۴) رتبه دوم را دارد، پشت سر تنها جان پل ون هکه (۶۶) از برایتون. در واقع، او تنها بازیکن غیر مدافع است که هفت نفر برتر را برای این معیار خاص ساخته است.

هر چه در بازی اصلی هفته پنجم مسابقه اتفاق بیفتد، چیزی باید تغییر کند. سیتی در هر یک از ۱۳ بازی لیگ برتر گذشته خود پیروز شده است و تنها شش مورد وجود داشته است که یک تیم ۱۴ یا بیشتر پیروزی متوالی داشته باشد.

سیتی - و سرمربی فعلی گواردیولا - مسئول نیمی از این موارد هستند، با ۱۸ پیروزی متوالی در سال ۲۰۱۷، ۱۵ پیروزی متوالی در سال ۲۰۱۹ و همان مقدار در سال ۲۰۲۱.

با این حال، آرسنال در هیچ مرحله‌ای از ۱۱ بازی خارج از خانه لیگ برتر گذشته خود عقب نیفتاده است. آنها می‌توانند اولین تیم در تاریخ این رقابت باشند که ۱۲ بازی متوالی بدون عقب افتادن انجام دهند، در حالی که استون ویلا نیز در سال ۱۹۹۸ یک سری ۱۱ بازی را داشت.

بازی های رو در رو

منچستر سیتی از زمان شکست ۲-۰ در ژانویه ۲۰۱۵، در نه بازی خانگی اخیر لیگ برتر خود مقابل آرسنال شکست ناپذیر است (هفت برد، دو تساوی).

با این حال، آرسنال فصل گذشته در لیگ برتر چهار امتیاز مقابل سیتی کسب کرد، دو برابر مقداری که از ۱۵ دیدار قبلی خود با شهروندان (دو تساوی، ۱۳ شکست) کسب کرده بود.

توپچی‌ها همچنین در هر دو دیدار لیگ برتر با سیتی در فصل گذشته دروازه خود را بسته نگه داشتند، در حالی که پیش از این در ۱۶ دیدار گذشته خود مقابل شهروندان حداقل یک گل دریافت کرده بودند (در مجموع ۴۰ گل).

آرسنال در ۲۱۱ دیدار خود با منچستر سیتی در تمام رقابت‌ها، ۹۹ پیروزی کسب کرده است (۴۷ تساوی، ۶۵ شکست). آنها تنها به ۱۱۱ پیروزی مقابل اورتون رسیده‌اند، در حالی که این بیشترین شکستی است که شهروندان در تاریخ خود متحمل شده‌اند.

پیش‌بینی

سوپرکامپیوتر اپتا از سیتی حمایت می‌کند تا پنج برد از پنج بازی را روز یکشنبه انجام دهد، با پیروز بازی در ۵۲٪ شبیه‌سازی‌های ما پیش از مسابقه.

آرسنال ۲۳.۵٪ احتمال کسب سه امتیاز کامل را دارد، در حالی که تساوی ۲۴.۵٪ احتمال دارد.

در آخرین پیش‌بینی‌های فصل ۲۰۲۴/۲۵ ما، سیتی ۸۵.۰٪ احتمال کسب پنجمین عنوان متوالی بی‌سابقه را دارد، در حالی که آرسنال به عنوان محتمل‌ترین تیم برای خلع قدرت آنها دیده می‌شود، با ۱۰.۷٪ احتمال صدر جدول.

ترکیب احتمالی دو تیم

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۷/۱ ۱۱:۳۴
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Opta Analyst
بازدید: ۳۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۷/۱ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آتالانتا
آتالانتا
0 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا - جیاکومو مئاتزا
۱۴۰۳/۶/۲۹ ۲۲:۳۰