loading
در حال بررسی درخواست شما
زیر ذره بین: ادی انکتیا جانشین ژسوس مصدوم
زیر ذره بین: ادی انکتیا جانشین ژسوس مصدوم

زیر ذره بین: ادی انکتیا جانشین ژسوس مصدوم

گابریل ژسوس در تابستان از منچسترسیتی به آرسنال پیوست. این بازیکن برزیلی قبل از جام جهانی از فوتبال  برای باشگاه جدیدش لذت می برد. رقابت های جام جهانی به دلیل مصدومیت برای او خیلی زود به پایان رسید و این نگرانی های زیادی در آرسنال ایجاد کرد. آنها در صدر جدول لیگ برتر انگلیس بودند و نگران این موضوع که آیا می توانند با غیبت مهاجم برزیلی خود کنار بیایند؟ ادی نکتیا مهاجم دوم روی نیمکت بود. این جوان 23 ساله فاقد تجربه و مهارت هایی بود که ژسوس به عنوان یک بازیکن با تجربه داشت. با این حال، او در این شرایط بلند شد و به تیمش کمک کرده تا در اوج بماند. انکتیا از زمان شروع مجدد لیگ معمولا موفق به گلزنی شده است و اکنون در ترکیب آرسنال جای خود را تثبیت کرده است. به برخی از آمارهای این بازیکن جوان نگاه می کنیم تا ببینیم او چگونه به تیم میکل آرتتا کمک کرده است تا برتری خود را در صدر جدول لیگ برتر انگلیس 2022-23 حفظ کند.

 

ادی انکتیا دومین انتخاب برای پست شماره 9 در تیم میکل آرتتا است. او 17 حضور در ترکیب داشته است که 12 بار به عنوان بازیکن تعویضی بوده. پنج حضور در ترکیب ابتدایی او در بازی های آرسنال از زمان جام جهانی بوده است. ادی نکتیا در این فصل چهار بار موفق به گلزنی شده است. تصویر بالا آمار بر حسب درصد بازیکن را در مقایسه با سایر مهاجمان نوک لیگ برتر انگلیس نشان می دهد. می توان مشاهده کرد که بازیکن دوست دارد حریفان خود را دریبل بزند تا برای خود فضا ایجاد کند و موقعیت های گلزنی برای تیمش ایجاد کند. او همچنین برای ارسال پاس های دقیق آمار بالایی دارد. یکی از مواردی که انکتیا، دیگران را تحت تاثیر قرار داده است، توانایی او در انجام وظایف دفاعی است. این بازیکن برای جنگیدن و برنده شدن در دوئل های دفاعی در رتبه بالایی قرار دارد. انکتیا پس از جدا شدن از نیمکت دقایق بیشتری در زمین سپری کرده است. آرسنال معمولا در این شرایط پیروز است. وظیفه او بیشتر نگه داشتن توپ است تا گلزنی.

 

پیشرفت از زمان جام جهانی

ادی نکتیا قبل از جام جهانی تنها 209 دقیقه در زمین حضور داشت. این بازیکن 23 ساله از 8 شوتی که زده بود نتوانست بود گلی به ثمر برساند. این بازیکن پس از کسب یک جایگاه ثابت در ترکیب اصلی، زنده شده است. او در 5 مسابقه اخیر 15 شوت زده است و دقت بالای 66.67 درصد را کسب کرده است. تقریباً تمام شوت ها از داخل محوطه جریمه حریف انجام شده است. او مقابل برایتون و وستهام یونایتد یک گل به ثمر رسانده است. این بازیکن 23 ساله در آخرین بازی خود در خانه مقابل منچستریونایتد بازی خوبی داشت. انکتیا مقابل شیاطین سرخ موفق به ثبت یک دو گله که شامل گل پیروزی بخش در لحظات آخر بازی بود هم شد. این بازیکن در فرم گلزنی خوبی به سر می برد و به آرسنال کمک کرد تا اختلاف پنج امتیازی خود را نسبت به منچسترسیتی در صدر جدول حفظ کند.

 

 

از زمان جام جهانی، انکتیا تقریبا تمام دقایق برای توپچی ها بازی کرده است. شرایط او بسیار خوب بوده است و ادی توانسته مربی را تحت تاثیر قرار دهد. او در این فصل به طور متوسط 5.26 لمس توپ درون محوطه جریمه در هر 90 دقیقه دارد. در 5 بازی اخیر به طور متوسط 5.6 لمس توپ در هر 90 دقیقه ثبت کرده است. این بازیکن توانایی بالای در پیدا کردن فضاهای خطرناک دارد و این چیزی است که او را در ترکیب توپچی ها تبدیل به یک تهدید برای حریفان کرده است. ضریب مصدومیت گابرییل ژسوس در بنگاه های شرط بندی 1×2 در آرسنال است و حد بالا و پایین گل نیز کمی بالای خط حد بالا افزایش یافته است. با این حال، این روند ممکن است با فرم فعلی انکتیا کمتر شود. انتظار می رود شانس 1×2 کمتر شود، و همچنین این انتظار می رود که حد بالا گل در سمت حد پایین برود. ادی نکتیا قبل از شروع فصل مورد تردید بود. او در شروع فصل زمان زیادی برای بازی نداشت اما اکنون ارزش خود را در ترکیب آرسنال ثابت کرده است. این بازیکن 23 ساله به طور معمول گل می زند و نقش مهمی در تلاش آرسنال برای قهرمانی در لیگ خواهد داشت. میکل آرتتا از مهاجمش انتظار دارد که فرم فعلی را تا زمان بازگشت ژسوس حفظ کند.

 

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۰۴:۱۸
به قلم آرمان امیراحمدی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : eplanalysis.com
بازدید: ۴۷۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰