loading
در حال بررسی درخواست شما
شش پیروزی کلاسیک خانگی آرسنال مقابل اورتون
شش پیروزی کلاسیک خانگی آرسنال مقابل اورتون

شش پیروزی کلاسیک خانگی آرسنال مقابل اورتون

همانطور که در هر دوره از لیگ برتر اتفاق افتاده است، اورتون برای رویارویی با ما راهی شمال لندن می‌شود و برخی از سفرهای قبلی آن‌ها به گوشه شمالی لندن، خاطرات ماندگاری را برای هواداران آرسنال در تمام سنین رقم زده است.

ما در بازی‌های خانگی مقابل تافی‌ها قهرمانی کسب کرده‌ایم، گل‌های زیادی به ثمر رسانده‌ایم و شاهد نمایش‌های فوق‌العاده فردی بوده‌ایم، بنابراین برای مرور برخی از بهترین بازی‌ها به آرشیو مراجعه کرده‌ایم.

برای اینکه برای رویارویی اخیرمان با اورتون آماده شوید، در اینجا شش بازی کلاسیک آورده شده است تا اشتهای شما را برای این بازی حساس برانگیزد:

۲۱ دسامبر ۱۹۹۱
آرسنال ۴-۲ اورتون

در یک بعدازظهر دیوانه‌کننده در هایبری، یان رایت و آندرس لیمپار ثابت کردند که زوجی غیرقابل مهار هستند. مهاجم افسانه‌ای ما در این دیدار چهار بار با پاس‌های هافبک سوئدی به گل رسید.

تنها پس از گذشت ۱۵ دقیقه، بازی با نتیجه ۲-۲ مساوی شد. رابرت وارژخا برای مهمانان پیش افتاد، اما رایت به سرعت بازی را به تساوی کشاند و سپس ما را پیش انداخت، اما مو جانسون این برتری را از بین برد. با این حال، رایت آتشین بود و هت‌تریک خود را تنها در دقیقه ۲۶ به ثمر رساند و سپس در نیمه دوم با پاس دیگری از لیمپار، خیالش را برای کسب امتیاز راحت کرد.

۳ می ۱۹۹۸
آرسنال ۴-۰ اورتون

در دیداری به یاد ماندنی در هایبری، به مصاف اورتون رفتیم، با علم به اینکه پیروزی در این بازی به منزله‌ی کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر خواهد بود. و چه نمایشی از خود به عنوان قهرمانان واقعی به جا گذاشتیم!

کار با گل به خودی اسلاون بیلیچ آغاز شد و سپس مارک اورمارس با دو گل، جشن قهرمانی را به راه انداخت. اما اوج ماجرا، همکاری تونی آدامز و استیو بولد بود که به کاپیتان نمادین‌مان فرصت داد تا با شوتی تماشایی، یکی از به‌یادماندنی‌ترین گل‌های تاریخ باشگاه را به ثمر برساند و قند قهرمانی را در دل هواداران شیرین‌تر کند.

۱۱ می ۲۰۰۵
آرسنال ۷-۰ اورتون

آرسنال در دیداری به یاد ماندنی، با نتیجه‌ی پرشور ۷-۰ مقابل اورتونی که جواز حضور در لیگ قهرمانان را کسب کرده بود، به برتری رسید تا مشترکا به پرگل‌ترین برد خود در لیگ برتر دست پیدا کند. دنیس برکمپ در این دیدار در اوج آمادگی قرار داشت و با پاس‌های گل خود برای رابین فن پرسی، رابرت پیرس و پاتریک ویرا، خیال‌مان را در نیمه‌ی اول راحت کرد.

در نیمه‌ی دوم، پیرس گل دوم خود را به ثمر رساند و سپس ادو در آخرین حضور خانگی‌اش برای آرسنال، یک پنالتی را تبدیل به گل کرد. در نهایت، خود برکمپ نیز موفق به گلزنی شد تا نمایشی درخشان را کامل کند و متئو فلامینی با به ثمر رساندن اولین گل خود برای باشگاه، جشن پیروزی را باشکوه‌تر کرد.

۳ فوریه ۲۰۱۸
آرسنال ۵-۱ اورتون

این بازی برای آرون رمزی فراموش نشدنی شد، کسی که در نیمه‌ی اول مقتدرانه با هت‌تریک (تنها هت‌تریک دوران حرفه‌ای‌اش) برابر تافی‌ها درخشید و زمینه‌ساز پیروزی پرگل ما شد.

ستاره ولزی تنها پس از ۶ دقیقه قفل دروازه حریف را باز کرد و سپس لورن کوشیلنی گل دوم را به ثمر رساند. رمبو پیش از اتمام نیمه اول با زدن گل دومش، شماره‌ی پاس گل‌هایش را هم به دو رساند و پیر امریک اوبامیانگ، در اولین بازی خود برای آرسنال، گل چهارم را زد تا با خیالی آسوده به رختکن برویم.

در نیمه‌ی دوم، دومینیک کالورت لوین یکی از گل‌های خورده را جبران کرد، اما حرف آخر را رمزی زد که با شوت محکمی از پشت محوطه‌ی جریمه، توپ را وارد دروازه حریف کرد و توپ بازی را به خانه برد.

۲۲ می ۲۰۲۲
آرسنال ۵-۱ اورتون

در آخرین روز از فصل ۲۰۲۱/۲۲، با همان نتیجه‌ی بازی رفت، به کار خود پایان دادیم و  فصل را باشکوه به اتمام رساندیم. گابریل مارتینلی یک پنالتی را به گل تبدیل کرد و ادی انکتیا با ضربه سر، برتری خوبی را برایمان رقم زد. این برتری با گلزنی دونی فن‌ده‌بیک از بین رفت تا امید را به اردوی اورتون بازگرداند.

اما ضربات سریع سدریک سوارز و گابریل ماگالائس بعد از کرنر، خیال‌مان را راحت کرد تا با گل پنجم مارتین اودگارد در هشت دقیقه مانده به پایان بازی، جشن باشکوهی برپا کنیم.

۱ مارس ۲۰۲۳
آرسنال ۴-۰ اورتون

با درهم کوبیدن تافی‌ها در ورزشگاه امارات، فاصله‌ی خود را در صدر جدول لیگ برتر به ۵ امتیاز افزایش دادیم. بازی کم‌تحرکی که پنج دقیقه مانده به پایان نیمه اول جان گرفت. بوکایو ساکا با حرکتی پا به توپ در محوطه جریمه، توپ را با ضربه‌ای محکم به تور دروازه‌ی جردن پیکفورد چسباند و دقایقی بعد، مارتینلی با پاس گلی که توسط VAR تایید شد، گل دوم را به ثمر رساند.

در نیمه‌ی دوم، حرکت خوبی از لئاندرو تروسارد، اودگارد را در موقعیتی عالی قرار داد تا خیال‌مان را از بابت پیروزی راحت کند. در حالی که ۱۰ دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود، مارتینلی با فرار به تیر نزدیک و ضربه سر روی ارسال ادی انکتیا، دومین گل خود را به ثمر رساند تا دوازدهمین برد با نتیجه‌ی چهار گل یا بیشتر مقابل اورتون در لیگ برتر را جشن بگیریم.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۲۸ ۱۴:۲۲
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۱۸۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۶/۲۵ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 1
برایتون
برایتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۶/۱۰ ۱۵:۰۰