loading
در حال بررسی درخواست شما
هفت ناکامی بزرگ در کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر
هفت ناکامی بزرگ در کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر

هفت ناکامی بزرگ در کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر

فصل 2022/23 لیگ برتر با رقابت هیجان انگیز قهرمانی بین آرسنال و منچسترسیتی در خاطره ها باقی خواهد ماند. شاگردان میکل آرتتا از ماه آگوست به طور مداوم در صدر جدول بودند، اما آنها پس از تساوی مقابل لیورپول، وستهم و ساوتهمپتون در بازی های متوالی به سیتی اجازه دادند تا به قهرمانی امیدوار شوند.

 

پس از شکست مقابل سیتی و برایتون، برخی آنها را به ارتکاب فجیع ترین گناه در فوتبال متهم کردند. در مقطعی از ژانویه، آرسنال با یک بازی کمتر نسبت به سیتی، پنج امتیاز برتری داشت. اما چگونه آنها را با بزرگترین سقوط‌ها در کسب عنوان قهرمانی در دوران لیگ برتر مقایسه می‌کنند؟ ما نگاهی به هفت تیمی انداخته‌ایم که بیشترین فاصله امتیازات را در بالای جدول از دست داده‌اند.

 

آرسنال - 2007/08 - 5 امتیاز

 

تا قبل از این فصل، فصل 08-2007 بهترین تلاش آرسنال برای قهرمانی آرسنال در دوران پس از هایبوری بود. تیم آرسن ونگر تنها یکی از 26 بازی اول خود را شکست خورده بود و به نظر می‌رسید در ماه فوریه در حال ساختن یک قدرت واقعی است.

 

آنها پس از پیروزی در چهار مسابقه متوالی و ادامه روندی که در آن 26 امتیاز از 30 امتیاز قبلی خود کسب کردند، پنج امتیاز در صدر فاصله گرفتند. سپس به سنت اندرو رفتند. بعد از اینکه مارتین تیلور در دقیقه سوم پای ادواردو را شکست، بیرمنگام 10 نفره شد.

 

 آرسنال از برتری نفری برخوردار بود اما به نظر می‌رسید که از نظر روانی متزلزل شده باشد و گل تساوی را در وقت های اضافه دریافت کرد تا بازی با تساوی 2-2 به پایان برسد. آرسنال در 6 بازی از 7 بازی بعدی خود امتیاز از دست داد و به طور کامل از رقابت قهرمانی کنار رفت.

 

نوریچ - 1992/93 - 8 امتیاز

 

فصل افتتاحیه لیگ برتر وحشیانه بود. مدافع عنوان قهرمانی لیدز در تمام فصل در خارج از خانه پیروز نشد و دو امتیاز از منطقه سقوط فاصله داشت. آرسنال و چلسی به ترتیب در رده های دهم و یازدهم قرار گرفتند.

 

استون ویلا در رده دوم قرار گرفت، در حالی که نوریچ، بلکبرن و کوئینز پارک رنجرز بقیه پنج تیم برتر را تشکیل دادند زیرا سر الکس فرگوسن منچستریونایتد را به اولین قهرمانی خود در لیگ از سال 1967 رساند. تیم فرگوسن در نهایت با 10 امتیاز اختلاف به قهرمانی رسید اما در ماه‌های ابتدایی فصل از عنوان قهرمانی دور بود.

 

آنها در اوایل نوامبر پس از هفت مسابقه بدون برد در رده دهم قرار گرفتند. در همین حال، نوریچ قبل از اینکه نتوانست فرم خود را در نیم فصل آخر حفظ کند، 8 امتیاز برتری داشت. قرارداد با اریک کانتونا لحظه‌ای است که همه چیز را تغییر داد.

 

آرسنال - 2002/03 - 8 امتیاز

 

ونگر هرگز آرسنال را به قهرمانی های متوالی در لیگ نرساند، اما به نظر می‌رسید که آنها در فصل 2002/03 قهرمانی خود را حفظ کنند. در ماه مارس، آنها 8 امتیاز نسبت به منچستریونایتد برتری داشتند و کاملا آماده به نظر می‌رسیدند.

 

اما آنها در بهار از هم پاشیدند و تنها در چهار بازی از 9 بازی آخر خود پیروز شدند و شکست خانگی 3-2 مقابل لیدز که در حال مبارزه با سقوط بود، ضربه مهلکی به آنها زد. شیاطین سرخ در 15 بازی از 18 بازی آخر خود پیروز شدند و در نهایت با پنج امتیاز اختلاف قهرمان لیگ شدند.

 

منچستریونایتد - 2011/12 - 8 امتیاز

 

یونایتد به خوبی پس از شکست 6-1 خود در خانه مقابل منچسترسیتی در اکتبر 2011 بهبود یافت. پس از آن بازی، آنها در طول زمستان قدرتمند ظاهر شدند و در 20 بازی از 24 بازی پیروز شدند تا با کنار گذاشتن تیم روبرتو مانچینی در نیم فصل، 8 امتیاز برتری داشته باشند.

 

شکست غافلگیرکننده 1-0 مقابل ویگان در ماه آوریل باعث شد تا تصویر عنوان قهرمانی باز شود و پس از از دست دادن دو امتیاز دیگر در یک بازی هیجان انگیز هشت گله در خانه اورتون، رقابت قهرمانی گسترده شد. تساوی 4-4 مقابل تافی های دیوید مویس به معنای بازگشت قهرمانی لیگ به دست سیتی بود.

 

تیم مانچینی کار را انجام داد و پس از پیروزی در شش بازی آخر خود، از جمله پیروزی 1-0 مقابل یونایتد در اتحاد و آن بازگشت دیوانه‌وار مقابل QPR در روز پایانی، جام را بالای سر برد.

 

لیورپول - 2018/19 - 9 امتیاز

 

انصافاً آنها در فصل 2018/19 اشتباه زیادی نکردند. امتیازات آنها در آن فصل (97) تنها از سه تیم در طول تاریخ لیگ برتر کمتر بوده است که یکی از آنها من سیتی پپ گواردیولا با 98 امتیاز در آن سال بود. شکست 2-1 خارج از خانه مقابل قهرمان احتمالی در ژانویه 2019 تعیین کننده بود.

 

در غیر این صورت آنها در آن فصل بدون شکست بودند و 13 برد از 17 بازی آخر خود کسب کردند، اما تساوی مقابل لستر، وستهم، منچستریونایتد و اورتون در ژانویه و فوریه برای ناکامی آنها کافی بود. شاید بهترین گواه این باشد که برای شکست دادن این تیم سیتی باید واقعاً فوق العاده باشید.

 

منچستریونایتد - 1997/98 - 11 امتیاز

 

جدای از سوپرکاپ، یونایتد در فصل 1997/98 بدون جام بود. در بهار که آنها 11 امتیاز از آرسنال پیش افتادند، چنین چیزی غیرقابل تصور بود.

 

اما آرسنال سه بازی کمتر داشت و موفق شد از آنها به خوبی استفاده کند. توپچی ها در هشت بازی آخر خود پیروز شدند و با پیروزی فراموش نشدنی 1-0 در اولدترافورد در اواسط مارس، تصویر عنوان قهرمانی را برگرداندند.

 

نیوکاسل - 1995/96 - 12 امتیاز

 

سرگرم کنندگان کوین کیگان به یاد ماندنی ترین تیم لیگ برتری است که موفق به کسب عنوان قهرمانی نشده است.

 

آنها در یک مقطع 12 امتیاز نسبت به منچستریونایتد برتری داشتند، اما همه چیز به طرز چشمگیری با 5 شکست در 8 بازی در ماه مارس از هم پاشید.

 

فروپاشی عنوان قهرمانی با نام کیگان مرتبط است - او در حال خم شدن بر روی تابلوهای تبلیغاتی در آنفیلد و سخنرانی "من عاشقشم" او، دو قطعه ضروری از شاخصه‌های اصلی لیگ برتر هستند و داستان کمپین نیوکاسل را روایت می‌کنند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۲/۲۹ ۱۸:۵۹
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Planet Football
بازدید: ۳۹۲ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۲/۹ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
5 - 0
چلسی
چلسی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۴ ۲۲:۳۰