loading
در حال بررسی درخواست شما
پیش بازی آرسنال در مقابل چلسی
پیش بازی آرسنال در مقابل چلسی

پیش بازی آرسنال در مقابل چلسی

آرسنال و میکل آرتتا در مواجهه با بزرگترین آزمون قهرمانی‌اش، با نتیجه 4-1 مقابل گواردیولا و منچسترسیتی شکست خورد. بریس کوین دی بروینه، ضربه سر جان استونز و سی و سومین گل ارلینگ هالند به پیروزی شاگردان پپ کمک کرد تا باعث شود سرنوشت قهرمانی در دست خودشان باشد.

به لطف پیروزی 2-1 من سیتی مقابل فولام، مردان آرتتا از جایگاه طولانی مدت خود خارج شدند و در رده دوم قرار گرفتند، اگرچه شکست برایتون مقابل ناتینگهام فارست، بازگشت آرسنال به لیگ قهرمانان اروپا را برای اولین بار از فصل 2016/17 تضمین کرد.

شکست در ورزشگاه اتحاد، هفتمین بازی متوالی آرسنال بود که هم گل می‌زنند و هم گل می‌خورند. در چهار بازی اخیر، آرسنال 11 گل دریافت کرده است؛ اما تنها نیوکاسل امسال موفق شده است تا جلوی گلزنی آرسنال در استادیوم امارات را بگیرد، و با توجه به وضعیت کنونی چلسی، حتی آن‌ها هم از این موضوع خیلی خوشحال نیستند.

آرسنال در جستجوی سومین پیروزی متوالی مقابل چلسی در لیگ برتر است، چیزی که از فوریه 2004 تاکنون به آن دست نیافته است. خوشحالیم که این بازی به سه شنبه شب منتقل شد، زیرا آرسنال هرگز در یک بازی وسط هفته (سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه) لیگ برتر مقابل چلسی شکست نخورده است (4 برد و 6 تساوی). این اولین دیدار از این دست در ورزشگاه امارات پس از تساوی 2-2 در ژانویه 2018 است.

با این حال، چلسی فصل گذشته در این دیدار در ورزشگاه امارات پیروز شد. برد 2-0 آنها در دومین هفته از فصل 2021/22 با گل های روملو لوکاکو و ریس جیمز به دست آمد، اما این تیم آرسنال کاملاً متفاوت بود. از ترکیب اصلی توپچی‌ها در آن روز، احتمالاً تنها چهار بازیکن در این بازی به میدان می‌روند: راب هولدینگ، گرانیت ژاکا، بوکایو ساکا و گابریل مارتینلی.

تنها دو شکست از 35 شکست میکل آرتتا در لیگ برتر به عنوان سرمربی آرسنال برابر چلسی بوده است و یکی از آنها اولین شکستی بود که او به عنوان سرمربی در این رقابت ها متحمل شد، زمانی که آبی ها در دسامبر 2019 آنها را با نتیجه 2-1 در امارات شکست دادند، این تنها دومین بازی آرتتا در آرسنال بود. از آن زمان، او پنج دیدار از هفت دیدار خود با آبی‌ها را در تمام رقابت‌ها پیروز شده است (یک تساوی و یک شکست)، هرچند سه تا از این بردها در استمفورد بریج بوده است. پیر امریک اوبامیانگ، مهاجم فعلی چلسی، در آن روز تک گل آرسنال را به ثمر رساند، در حالی که هافبک فعلی آرسنال، جورجینیو، برای باشگاه سابقش چلسی گلزنی کرد.

آرسنال با روند چهار بازی پیاپی بدون برد در لیگ برتر به استقبال این بازی می‌رود. تنها دوره طولانی‌تر آن‌ها در لیگ برتر بدون پیروزی تحت هدایت میکل آرتتا، برمیگرده به نوامبر تا دسامبر 2020 که در 7 بازی متوالی پیروز نشدند. این چهار بازی با تساوی مقابل لیورپول، وستهم و ساوتهمپتون پیش از باخت 4-1 مقابل من سیتی در ورزشگاه اتحاد در دیداری که هفته گذشته برگزار شد، شاهد بودیم.

علیرغم این افت در فرم، این همچنان دومین عملکرد برتر آرسنال (پس از فصل شکست ناپذیران - 81 امتیاز پس از 33 بازی) پس از 33 بازی در یک فصل از لیگ برتر می‌باشد (75 امتیاز). همچنین آن‌ها شش امتیاز بیشتر از کل فصل گذشته جمع آوری کرده‌اند. در واقع، آخرین فصل کامل لیگ برتر که در آن آرسنال امتیاز بیشتری نسبت به این فصل به دست آورد، فصل 14-2013 بود (79).

در آن سو چلسی فصل وحشتناکی را پشت سر گذاشته است. آنها باید در 6 بازی باقیمانده خود 5 امتیاز کسب کنند تا از این که فصل 2022/23 بدترین عملکرد امتیازگیری آنها در یک دوره از لیگ برتر نباشد، در حالی که حتی اگر تمام 6 بازی پایانی خود را ببرند، باز هم این فصل بدترین دوره آنها در شش سال اخیر خواهد بود. تنها در چهار فصل کامل لیگ برتر، چلسی در بازی‌های بیشتری نسبت به این فصل شکست خورده است (13) که سه مورد از آن‌ها در فصل‌هایی بوده است که هر تیم 42 بازی انجام می‌داده:
1992-93 (14)
1993-94 (17)
1994-95. (14)
1997-98 (15)

چلسی از زمان بازگشت فرانک لمپارد به باشگاه، هر 5 بازی را در تمام رقابت ها باخته است، که بدترین روند آنها بعد از 6 باخت پیاپی در اکتبر تا نوامبر 1993 است. در ماه آوریل، چلسی در هفت بازی تنها یک گل به ثمر رساند. آبی‌ها در مجموع 19 بازی در این فصل شکست خورده‌اند و آخرین بار در فصل 1987/88، 20 شکست را در یک فصل تجربه کردند. در واقع، آنها 11 بازی از 26 بازی خود در لیگ برتر را از زمان جدایی توماس توخل باخته‌اند (7 برد و 8 تساوی)، یا به همان اندازه که در 63 بازی خود تحت هدایت این مربی آلمانی بین ژانویه 2021 تا سپتامبر 2022 شکست خورده بودند (35 برد، 17 تساوی و 11 شکست).

لمپارد سرمربی موقت چلسی در طول مدتی که به عنوان سرمربی اورتون و چلسی حضور داشت، تنها یکی از 15 بازی اخیر خود در لیگ برتر را به عنوان سرمربی پیروز شده است و تنها 5 امتیاز از 45 امتیاز ممکن را کسب کرده است. کریستال پالاس روز شنبه به لطف پیروزی 4-3 مقابل وستهم، در جدول لیگ برتر بالاتر از چلسی قرار گرفت. چلسی تنها 9 امتیاز از منطقه سقوط فاصله دارد و به طرز باورنکردنی همچنان در خطر سقوط به چمپیونشیپ قرار دارد. همچنین از نظر ریاضی غیرممکن است که آنها در جمع چهار تیم برتر قرار گیرند.

آرتتا فاش کرده است که ویلیام سالیبا همچنان از ترکیب آرسنال برای این دیدار خارج خواهد بود و این مدافع میانی فرانسوی به تاکهیرو تومیاسو و محمد الننی در کنار زمین خواهند پیوست. چلسی در اعلام خبرهای تیم قبل از بازی، روی آمادگی کای هاورتز مردد بود، در حالی که ریس جیمز، آرماندو بروخا، کالیدو کولیبالی، میسون مانت و مارک کوکوریا این دیدار را به دلیل مصدومیت از دست داده‌اند.

ترکیب های احتمالی دو تیم از نگاه هواسکورد و فوت موب

پیشبینی نتیجه از نگاه رسانه های مختلف

Whoscored : تساوی 1-1
Sky Sport : پیروزی 1-0 چلسی
Squawka : پیروزی 2-0 آرسنال
90Min : پیروزی 3-0 آرسنال
Evening Standard : پیروزی 2-1 چلسی
Sports Mole : پیروزی 2-1 آرسنال

آرسنال از شش دیدار گذشته خود مقابل چلسی در تمامی رقابت‌ها، پنج پیروزی کسب کرده است.

آرسنال در 4 بازی از 5 بازی اخیر خود در لیگ برتر مقابل چلسی (یک شکست) به همان اندازه پیروز شده است که در 23 بازی قبلی خود مقابل آبی ها (6 تساوی و 13 شکست) پیروز شده بود.

آرسنال برای اولین بار از فوریه 2004 به دنبال کسب سه پیروزی متوالی در لیگ برتر مقابل چلسی است. آنها می‌توانند به دومین دبل چلسی در لیگ برتر در سه فصل اخیر دست یابند، که پیش از آن فقط یک بار در 20 دوره قبلی این کار را انجام داده بودند (2003/04).

آرسنال در صورت دریافت دو گل از چلسی، برای اولین بار از آگوست 1985 در 5 بازی متوالی لیگ حداقل دو گل دریافت می‌کنند.

در بازی های خانگی لیگ برتر در این فصل، تنها ساوتهمپتون کمتر از آرسنال (3) کلین شیت داشته است. با این حال، توپچی ها تنها در یکی از 16 بازی خانگی خود در لیگ برتر این فصل موفق به گلزنی نشده‌اند (0-0 مقابل نیوکاسل).

آرسنال در 7 بازی از 14 بازی قبلی خود در لیگ برتر امتیاز از دست داده، در حالی که در 19 بازی ابتدایی خود در این فصل تنها 3 بار امتیاز از دست داده بود.

بوکایو ساکا در 16 بازی خود در استادیوم امارات در لیگ برتر این فصل بر روی 16 گل تاثیر مستقیم داشته است (9 گل، 7 پاس گل). او در لیگ برتر این فصل در سه بازی مختلف در استادیوم امارات هم گل زده و هم پاس گل داده است. الکسیس سانچز در فصل 2014/15 آخرین بازیکن آرسنال است که 4 بار این کار را در یک فصل انجام داده است.

لئاندرو تروسار در پیروزی 4-1 برایتون در اکتبر این فصل مقابل چلسی گلزنی کرد. تنها دو بازیکن تا به حال با دو باشگاه مختلف در یک دوره لیگ برتر مقابل آبی‌ها گلزنی کرده‌اند - گری اسپید در فصل 98-1997 (اورتون و نیوکاسل) و دین وینداس در فصل 01-2000 (بردفورد و میدلزبرو).

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۲/۱۲ ۱۳:۴۵
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Internet
بازدید: ۴۴۳ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر سیتی
منچستر سیتی
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - ورزشگاه اتحاد
۱۴۰۳/۱/۱۲ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 0
پورتو
پورتو
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۲/۱۲/۲۲ ۲۳:۳۰