loading
در حال بررسی درخواست شما
پیش بازی جدال آرسنال و اورتون
پیش بازی جدال آرسنال و اورتون

پیش بازی جدال آرسنال و اورتون

با وجود خوشحالی برخی از هواداران تاتنهام، آرسنال در اواسط هفته از رقیب همشهری خود لطف مورد نظر را دریافت نکرد و منچسترسیتی را همچنان در کورس قهرمانی لیگ برتر برای دیدارهای نهایی روز یکشنبه نگه داشت. توپچی ها حالا باید دعا کنند که وستهم بتواند در ورزشگاه اتحاد از شکست جلوگیری کند و در عین حال مقابل اورتون نیز وظیفه خود را انجام دهند.

با توجه به پیروزی ۲-۰ سیتی مقابل تاتنهام، ابرکامپیوتر اپتا به قهرمانان پپ گواردیولا ۸۴.۱ درصد شانس برای حفظ عنوان قهرمانی می‌دهد و آرسنال تنها در ۱۵.۹ درصد از شبیه سازی های هفته ۳۸ موفق به شکست دادن آنها می‌شود.

پیروزی در روز پایانی برای آرسنال آنها را به ۸۹ امتیاز در فصل ۲۰۲۳/۲۴ خواهد رساند، یک امتیاز کمتر از رکورد ۹۰ امتیازی باشگاه که توسط شکست ناپذیران (لقب تیم بدون شکست آرسنال) در فصل ۲۰۰۳/۰۴ به دست آمده و دو امتیاز بیشتر از ۸۷ امتیاز کسب شده توسط تیم قهرمان ۲۰۰۱/۰۲ آنها. تیم میکل آرتتا همچنین در این فصل ۸۹ گل در لیگ برتر به ثمر رسانده است که بیشترین تعداد گل آنها در یک دوره لیگ برتر از فصل ۱۹۶۳/۶۴ (۹۰ گل) است.

نشانه های روز پایانی برای آرتتا که از دوران بازیگری خود دوران درخشان شش ساله ای را در اورتون گذرانده است، مثبت است. او در چهار فصل سرمربیگری خود در لیگ برتر، شاهد چهار پیروزی در روز پایانی بوده که همه آنها در خانه بوده است و او را در کنار کریس کلمن به عنوان بهترین مربی با ۱۰۰٪ برد در روز پایانی در تاریخ این رقابت‌ها قرار می‌دهد.

هیچ تیمی در لیگ برتر به اندازه اورتون بازی پایانی فصل را نباخته است، آنها ۱۴ فصل را با شکست به پایان رسانده‌اند. البته آنها فصل ۲۰۲۲/۲۳ را با پیروزی مهم مقابل بورنموث به پایان رساندند، به این معنی که آنها می‌توانند برای اولین بار از زمان پنج برد متوالی بین فصل های ۲۰۰۷/۰۸ تا ۲۰۱۱/۱۲، در دو فصل متوالی بازی پایانی خود را ببرند.

با اطمینان از ماندن در لیگ، تیم شان دایچ در روز یکشنبه بسیار آرام‌تر از سال گذشته خواهد بود، زمانی که برای جلوگیری از سقوط به چمپیونشیپ به گل عبدولای دوکوره نیاز داشتند.

اورتونی‌ها بدون شک خوشحال خواهند شد که پرده روی فصلی بکشند که شاهد از دست دادن هشت امتیاز آنها به دلیل دو کسر امتیاز جداگانه برای نقض قوانین سود و پایداری مالی بوده است، اما آنها فصل را با قدرت به پایان می‌رسانند. پیروزی هفته گذشته با نتیجه ۱-۰ مقابل شفیلد یونایتد، آنها را به پنج برد در هفت بازی اخیرشان رساند.

بازگشت دومینیک کالورت لوین به فرم خوب، عامل اصلی پیشرفت آنها بوده است. این مهاجم در دو بازی خارج از خانه اخیر خود مقابل نیوکاسل (۱-۱) و لوتون تاون (۱-۱) گلزنی کرده است و او را با چهار گل در لیگ برتر در خارج از خانه در سال ۲۰۲۳/۲۴ به عنوان بهترین گلزن تیم تبدیل کرده است. او آخرین بار در سه بازی خارج از خانه متوالی بین نوامبر و دسامبر ۲۰۲۰ موفق به گلزنی شده بود.

جک هریسون، ویتالی مایکلنکو و ناتان پترسون همگی برای تیم مهمان به میدان نخواهند رفت، در حالی که آندره گومز پس از مصدومیت صورت در مقابل شفیلد یونایتد در هفته گذشته، حضورش در ابهام است. یورین تیمبر تنها غایب قطعی آرسنال است و به احتمال زیاد بوکایو ساکا با وجود مصدومیت جزئی در دیدار هفته گذشته مقابل منچستریونایتد که با نتیجه ۱-۰ به سود آرسنال به پایان رسید، به میدان خواهد رفت.

لئاندرو تروسارد تک گل توپچی‌ها را در اولدترافورد به ثمر رساند، بیستمین گل او در لیگ برتر از ابتدای فصل گذشته (۱۳ گل برای آرسنال، ۷ گل برای برایتون). هیچ یک از این گل‌ها از روی نقطه پنالتی به ثمر نرسیده است، تنها فیل فودن (۲۸) و گابریل مارتینلی (۲۱) در این مدت بدون گل از روی نقطه پنالتی، بیشتر از او گل زده‌اند.

تروسارد، ساکا و هاورتز اخیراً مثلث هجومی مرگباری برای آرسنال تشکیل داده‌اند، اما اگر آرتتا تصمیم به ایجاد تغییرات بگیرد، می‌تواند بازیکنی را وارد زمین کند که تجربه زیادی در پایان دادن قدرتمندانه به فصل دارد.

گابریل ژسوس در هفته ۳۸ لیگ برتر پنج گل به ثمر رسانده است که بیشترین تعداد گل در بین بازیکنان فعال حال حاضر لیگ است. او همچنین مقابل اورتون (هشت گل) بیشتر از هر تیم دیگری در این رقابت‌ها گلزنی کرده است.

بازی‌های رو در رو

آرسنال در ۲۷ بازی خانگی اخیر خود در لیگ برتر مقابل اورتون، تنها یک بار شکست خورده است (۲۲ برد، ۴ تساوی) که آن باخت با نتیجه ۱-۰ در آوریل ۲۰۲۱ رقم خورد.

این آمار شامل سه برد در روز پایانی مقابل اورتون می‌شود؛ ۴-۳ در فصل ۲۰۰۱/۰۲، ۳-۱ در فصل ۲۰۱۶/۱۷ و ۵-۱ در فصل ۲۰۲۱/۲۲.

در بازی رفت این فصل در گودیسون پارک، اورتون با تک گل تروسارد مغلوب شد، اما آنها از فصل ۲۰۱۷/۱۸ به بعد، در هیچ فصل از لیگ برتر، در خانه و خارج از خانه مقابل آرسنال شکست نخورده‌اند.

فرم اخیر دو تیم

اورتون در ۱۰ بازی اخیر خارج از خانه خود در لیگ برتر پیروز نشده است (۴ تساوی، ۶ شکست) و در هیچ یک از این بازی‌ها موفق به زدن بیش از یک گل نشده است.

این طولانی ترین روند آنها بدون پیروزی خارج از خانه تحت نظر یک سرمربی از زمان ۱۲ بازی با هدایت رونالد کومان بین فوریه و اکتبر ۲۰۱۷ است.

در همین حال، آرسنال از زمان شکست خانگی ۲-۰ مقابل استون ویلا در ماه گذشته، پنج بازی متوالی را با ثبت چهار کلین شیت در این بازی‌ها، به پیروزی رسیده است.

توپچی‌ها بیش از هر تیم دیگری موفق شده‌اند آخرین بازی فصل خود در لیگ برتر را با پیروزی به پایان برسانند، که این اتفاق در ۲۲  مورد، از جمله ۱۲ مورد آخر به صورت متوالی رخ داده است. آنها همچنین بهترین درصد پیروزی در چنین بازی هایی در این رقابت‌ها را دارند (۷۱٪).

آنها از فصل ۲۰۰۴/۰۵ (باخت ۲-۱ مقابل بیرمنگام) آخرین بازی فصل خود را نباخته‌اند و از فصل ۱۹۹۲/۹۳ (۳-۱ مقابل تاتنهام) در خانه نیز شکستی نداشته‌اند.

پیش‌بینی

ابرکامپیوتر اپتا هیچ غافلگیری در ورزشگاه امارات پیش بینی نمی‌کند، اما متأسفانه برای آرسنال، شوکی را در ورزشگاه اتحاد نیز پیش‌بینی نمی‌کند.

به آرسنال ۶۱.۹ درصد شانس پیروزی مقابل اورتون که ۱۴.۵ درصد شانس برد دارد اختصاص داده شده است، در حالی که احتمال تساوی ۲۳.۶ درصد است.

آخرین تیمی که با شروع از رتبه دوم جدول در روز پایانی موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر شد، آرسنال در فصل ۱۹۸۸/۸۹ بود، زمانی که آنها با شکست دادن لیورپول در آنفیلد، قهرمانی را به دست آوردند.

با این حال، با توجه به اینکه به منچسترسیتی ۷۵ درصد شانس پیروزی مقابل وستهم اختصاص داده شده است، توپچی‌ها همچنان شانس بسیار کمی برای قهرمانی دارند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۲/۲۹ ۱۹:۰۱
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: لیگ برتر انگلستان
منبع : Opta Analyst
بازدید: ۱۵۰ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
لیگ های دیگر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۵/۶ ۱۹:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
2 - 1
اورتون
اورتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۳۰ ۱۸:۳۰