loading
در حال بررسی درخواست شما
۲ نکته مثبت و منفی از پنجره نقل و انتقالات تابستانی آرسنال
۲ نکته مثبت و منفی از پنجره نقل و انتقالات تابستانی آرسنال

۲ نکته مثبت و منفی از پنجره نقل و انتقالات تابستانی آرسنال

پنجره نقل و انتقالات تابستانی ۲۰۲۴ اکنون بسته شده است و آرسنال سهم خود را در این پنجره انجام داد.

توپچی‌ها پنج بازیکن تیم اول را خریداری کردند و سه بازیکن را فروختند. دو بازیکن به آکادمی باشگاه جذب شدند، در حالی که سه بازیکن دیگر به تیم‌های دیگر منتقل شدند و تعدادی از بازیکنان از تیم اول و جوانان به صورت قرضی به تیم‌های دیگر رفتند.

هواداران آرسنال دیدگاه‌های مختلفی در مورد این پنجره دارند. برخی معتقدند که تمام مسائل مورد توجه قرار گرفته است، در حالی که برخی دیگر احساس می‌کنند که مورد توجه قرار نگرفته‌اند. صرف نظر از این، دو نکته مثبت و منفی از پنجره نقل و انتقالات تابستانی توپچی‌ها می‌توان گرفت.

نکته مثبت ۱: اکثر بازیکنان مازاد فروخته شدند

یکی از اولویت‌های اصلی آرسنال در این تابستان، خلاص شدن از بازیکنان مازاد بود و آن‌ها در انجام این کار موفق بودند.

امیل اسمیت رو، آرون رمزدیل و ادی انکتیا پس از زمان بازی محدود در فصل گذشته در طول پنجره فروخته شدند. بازیکنانی مانند میکا بیرث و چارلی پاتینو نیز از آکادمی باشگاه منتقل شدند.

توپچی‌ها همچنین چندین بازیکن که نیاز به بازی منظم داشتند را قرض دادند. کارل هین، فابیو ویرا و ریس نلسون همه از تیم اول به صورت قرضی به تیم‌های دیگر رفتند تا بهبود یابند و تجربه ارزشمندی کسب کنند. بازیکنان آکادمی جک هنری فرانسیس و چارلز ساگو جونیور نیز به صورت موقت به تیم‌های دیگر قرض داده شدند.

آرسنال نه تنها بازیکنان ناخواسته را فروخت، بلکه درآمد خوبی نیز از آن‌ها کسب کرد، چیزی که باشگاه در سال‌های گذشته نتوانسته بود انجام دهد. بدون احتساب افزودنی‌های احتمالی، توپچی‌ها در مجموع ۷۶.۷ میلیون پوند درآمد کسب کردند.

نکته منفی ۱: برخی بازیکنان مازاد باقی ماندند

در حالی که آرسنال موفق شد اکثر بازیکنان مازاد را بفروشد، دو بازیکن در شمال لندن باقی ماندند. کیران تیرنی و یاکوب کیویور هر دو انتظار داشتند که تابستان امسال باشگاه را ترک کنند، اما هیچ کدام از آن‌ها نقل و انتقالات خود را تکمیل نکردند.

حرفه تیرنی در توپچی‌ها عملاً تمام شده است، زیرا از فصل ۲۰۲۲/۲۳ به بعد در بین مدافعان چپ سقوط کرده است. بسیاری انتظار داشتند که او تابستان امسال فروخته شود، اما مصدومیت و عدم علاقه باعث شد که او باشگاه را ترک نکند.

کیویور نیز بازیکن دیگری بود که بسیاری فکر می‌کردند در طول پنجره فروخته خواهد شد. این بازیکن لهستانی در بیشتر فصل گذشته در پست مدافع چپ بازی کرد، اما حضور ریکاردو کالافیوری و مایلز لوئیس اسکلی در تیم و همچنین حضور یورین تیمبر و الکساندر زینچنکو به این معنی است که او بعید است در طول این فصل فرصت‌های زیادی داشته باشد.

باشگاه باید تلاش می‌کرد تا این دو بازیکن را بفروشد، اما با توجه به عدم علاقه، این کار بسیار دشوار بود. کیویور احتمالاً حداقل تا ژانویه به عنوان بازیکن ذخیره استفاده خواهد شد. هر چیزی ممکن است، و تیرنی ممکن است پس از بازگشت از مصدومیت، دوباره به تیم بازگردد.

نکته مثبت ۲: بازیکنان در پست‌های اولویت‌دار جذب شدند

پیش از پنجره نقل و انتقالات، گزارش شده بود که آرسنال قصد دارد مدافع چپ، هافبک، مهاجم و دروازه‌بان جذب کند. باشگاه به این مسائل رسیدگی کرد و برای هر یک از پست‌های مورد نیاز، بازیکنی را جذب کرد.

توپچی‌ها ریکاردو کالافیوری و میکل مرینو را با قراردادهای دائمی جذب کردند که انتظار می‌رود به ترتیب در پست‌های مدافع چپ و هافبک بازی کنند. ادو گاسپار همچنین در آخرین روز پنجره نقل و انتقالات، قرارداد قرضی برای دروازه‌بان بورنموث، نتو، و مهاجم چلسی، رحیم استرلینگ، امضا کرد. دروازه‌بان جوان، تامی ستفورد، از آژاکس جذب شد و احتمالاً به عنوان گزینه سوم دروازه‌بانی فعالیت خواهد کرد.

برخلاف پنجره‌های نقل و انتقالات قبلی، آرسنال ارزیابی کرد که به کدام پست‌ها نیاز دارد و در بازار نقل و انتقالات به طور مناسب عمل کرد. باید به میکل آرتتا و ادو برای نقش‌هایی که در انجام هر یک از این نقل و انتقالات ایفا کردند، تقدیر کرد.

نکته منفی ۲: می‌توانست این معاملات زودتر انجام شود

آرسنال در طول پنجره نقل و انتقالات، زمان زیادی را برای تکمیل معاملات صرف کرد. پنجره در ۱۴ ژوئن باز شد و توپچی‌ها تا ۲۹ ژوئیه، به جز قرارداد دائمی قبلی با داوید رایا از برنتفورد، بازیکنی برای تیم اول جذب نکردند.

مذاکرات نقل و انتقالات می‌تواند یک فرآیند طولانی و دشوار باشد، اما آرسنال می‌توانست تلاش کند معاملات را کمی زودتر نهایی کند. این مربوط به هم ورودی‌ها و هم خروجی‌ها است، زیرا چندین معامله تا آخرین روز پنجره نقل و انتقالات باقی مانده بود.

باشگاه، جذب مهاجمی که بسیار مورد تقاضا بود را تا ساعات پایانی آخرین روز به تعویق انداخت و قرارداد رحیم استرلینگ را پس از نیمه‌شب تأیید کرد. پیش از این، بسیاری احساس می‌کردند که توپچی‌ها به نیاز برای یک مهاجم بی‌توجه بوده‌اند و تمام کارهای خود را پیش از مهلت نهایی انجام داده‌اند.

برای جلوگیری از اعتراض هواداران، آرسنال می‌توانست معاملات برای پست‌های اولویت‌دار خود را زودتر در پنجره نقل و انتقالات تکمیل کند. با این حال، نکته مهم این است که هر اولویت مورد توجه قرار گرفته است و توپچی‌ها پس از بسته شدن پنجره، یک تیم عالی دارند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۶/۱۳ ۱۵:۴۱
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: نقل و انتقالات
منبع : paininthearsenal
بازدید: ۱۴۹ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
بورنموث
بورنموث
2 - 0
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - دین کورت
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
شاختار دونتسک
شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
پرستون - آرسنال
لیگ کاپ
۱۴۰۳/۸/۹ ۲۳:۱۵
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰
چلسی - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۲۰ ۲۰:۰۰
آرسنال - ناتینگهام فارست
لیگ برتر
۱۴۰۳/۹/۳ ۱۸:۳۰