loading
در حال بررسی درخواست شما
آرتتا: شاید روزی مربیگری کنم
آرتتا: شاید روزی مربیگری کنم

آرتتا: شاید روزی مربیگری کنم


این هافبک اسپانیایی پس از پیوستنش به آرسنال کاملاً به بازیکن متفاوتی تبدیل شده و اخیراً هم به عنوان کاپیتان دوم تیم انتخاب شده است، آرتتای 30 ساله هنوز چند سالی تا پایان دوران بازیش فرصت دارد ولی ممکن است پس از آن تفکرات فوتبالی خود را از درون زمین به بیرون از زمین منتقل کند.

میکل می گوید در مورد آینده بلند مدتش فکر کرده است ولی از فشاری که در این روزها روی مربیان است نگران است.

" نمی دانم که آیا مربیگری خواهم کرد یا خیر، این روزها این یک کار بزرگ و دشوار است.

" فکر می کنم این شغل در سالهای اخیر بسیار فرق کرده است، می توانید استرس و احساس مسئولیتی که مربیان دارند را ببینید، بعضی اوقات مردم آن را متوجه نمی شوند، این روزها هدایت گروهی از بازیکنان با 10 یا 15 ملیت مختلف و شخصیتهای متفاوت کار بسیار دشواری است.

" من به این مساله خیلی فکر کرده ام و در آینده خواهیم دید چه اتفاقی خواهد افتاد، هنوز برای تصمیم گیری نهایی در این مورد زود است. واضح است که می توانید از مربیان مختلف چیزهایی یاد بگیرید، همچنین از بازیکنان و آنها حتماً در آینده به شما کمک خواهند کرد.

" بعضی اوقات درون زمین هم به این فکر می کنید که بعضی کارها باید بهتر انجام شود یا باید با سبک متفاوتی بازی را دنبال کنید، بعضی اوقات هم با توجه به نتیجه ای که کسب کرده اید و اینکه تیم به چه چیزی نیاز دارد باید سبک بازی خودتان را تعریف کنید."

آرتتا در اورتون زیر نظر دیوید مویس کار کرده و حالا نیز شاگرد آرسن ونگر است، دانش تاکتیکی آرتتا یکی از نقاط قوت بازی اوست ولی او معتقد است توانایی یک مربی در برقراری ارتباط با بازیکنانش به اندازه دانش تاکتیکی او اهمیت دارد.

" اگر 24 بازیکن داشته باشید همه آنها با هم متفاوت خواهند بود، یکی از بزرگترین اشتباهاتی که دیده ام این است که بعضی اوقات همه بازیکنان یکسان تلقی می شوند، مردم می گویند همه بازیکنان باید یکسان باشند، آنها باید در بعضی از کلیات یکسان باشند ولی هر بازیکنی شخصیت خاص خودش را دارد.

" شیوه حرف زدن شما با هر بازیکن بسیار مهم است، اگر بین دو نیمه به یک بازیکن بتوپید بسته به شخصیتی که دارد ممکن است در نیمه دوم روحیه ای بسیار بد داشته باشد.

" بعضی اوقات باید تلنگری به یک بازیکن بزنید چون شخصیت او را می شناسید، می دانید که اگر کمی روی خودش فشار بیاورد می تواند بازیش را بهبود ببخشد و به تیم کمک کند، باید این شخصیتها را شناسایی کنید و به نظر من این بخش بسیار دشوار مربیگری فوتبال است."


آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۷/۲۶
به قلم حسین محمودی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۸۵۴ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
2 - 0
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
ساوتهمپتون
ساوتهمپتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰