loading
در حال بررسی درخواست شما
ونگر: ورزش الگویی برای نابودی نژاد پرستی است
ونگر: ورزش الگویی برای نابودی نژاد پرستی است

ونگر: ورزش الگویی برای نابودی نژاد پرستی است


نژاد پرستی در فوتبال برای مدتی است بحث داغ رسانه هاست، از داستانهای مربوط به جان تری و لوئیز سوارز گرفته تا خودداری بازیکنان سیاه پوست از پوشیدن تی شرت های مخصوص مبارزه با نژاد پرستی در هفته گذشته.

جیسون رابرتز و ریو فردیناند دو بازیکنی بودند که به طرح اتحادیه بازیکنان حرفه ای در مورد مبارزه با نژاد پرستی و سایر جرایم ورزشی اعتراض داشتند.

ونگر می خواهد چنین رفتارهایی ریشه کن شود ولی معتقد است ورزش در حال درست کردن یک الگوی خوب در مبارزه با نژاد پرستی است.

" از اینکه این مساله به یکباره به مشکلی جدی تبدیل شده است خیلی تعجب می کنم چون به نظر من ورزش می تواند یک نمونه بارز برای مبارزه با نژاد پرستی باشد، ناگهان با این مساله مواجه شده ایم که در داخل ورزش نیز مشکلاتی داریم که البته به نظر من اینگونه نیست.

" ورزش یک مزیت بزرگ دارد و آن هم این است که می توانید عملکرد دیگران را مورد ارزیابی قرار دهید، اگر خوب باشید بازی می کنید، به همین خاطر من فکر می کنم ورزش می توانید یک الگوی بسیار مناسب برای جامعه باشد، آنها باید از ورزش الگو بگیرند.

" اینکه به یکباره با چنین مشکلاتی رو به رو شده ایم برای من عجیب است چون من فکر نمی کنم شما هیچ بازیکنی را به دلیل نژاد پرستی از ترکیب بیرون بگذارید، شما سعی می کنید بهترین بازیکنانتان را به زمین بفرستید و به کیفیت آنها نگاه می کنید، فقط کیفیت بازیکنان مد نظر شماست.

" نمی دانم اتحادیه بازیکنان حرفه ای دقیقاً چه برنامه ای دارد، اطلاعات زیادی در این مورد تا در مورد جزئیات صحبت کنم، فقط باید ببینیم این طرح ها چگونه اجرا می شوند، همچنین این کارها باید در جامعه نیز صورت بگیرد، من همیشه آماده مبارزه با آن هستم.

"به همین خاطر ورزش می تواند سرمشق جامعه باشد، همچنین دیگر مشکل زبان وجود ندارد، اگر به اندازه کافی بازیکن خوبی باشید ولی زبان بلد نباشید باز هم می توانید بازی کنید، بنابراین در شغل ما تخلفات کمی وجود دارد."

در حال حاضر مربیان سیاه پوست کمی در فوتبال انگلیس شاغل هستند و ونگر از این قضیه متعجب است.

" دلیلش را نمی دانم، من از حضور آنها استقبال می کنم، برای من سیاه و سفید هیچ تفاوتی ندارند، هیچوقت نمی توانم تفاوت بین آنها را درک کنم.

" شما از روی حقایق و کارهایی که یک فرد در طول زندگی اش انجام می دهید در موردش قضاوت می کنید، هیچ وقت این مساله برای من مهم نبوده که شما اهل چه کشوری هستید یا رنگ پوستتان چیست، اینگونه فکر می کنم که اگر انسان خوبی هستید به مردم کمک می کنید، اگر انسان ها خوب باشند به مردم کمک می کند.

" من همچنین به این مساله اعتقاد دارم که باید اولویت هایی داشته باشیم، به این معنی که از افراد مناسب در کارهای مختلف استفاده کنیم."

* باشگاه آرسنال در بازی روز شنبه مراسم "آرسنال برای همه" را جشن خواهد گرفت، پروژه ای مداوم که شامل تنوع هواداران و همچنین یکسان دانستن باشگاه و پایگاه مردمی آن است.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۸/۴
به قلم حسین محمودی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۸۰۱ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
2 - 0
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
ساوتهمپتون
ساوتهمپتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰