loading
در حال بررسی درخواست شما
ژيرو : زير دستان فرد مناسبی قرار دارم
ژيرو : زير دستان فرد مناسبی قرار دارم

ژيرو : زير دستان فرد مناسبی قرار دارم

اوليويه ،‌ پيوستن به آرسنال برای تو رويایی بود كه به حقيقت پيوست ؟‌ اگه آره ، چرا؟

حتی از زمانی كه يك پسر جوان بودم ، رويایی اين را داشتم كه در ليگ برتر بازی كنم. به خاطر دارم كه آن زمان بازيكنان فرانسوی بزرگی در آرسنال بودند ، از جمله مردانی چون پاتريك ويرا ، سيلوين ويلتورد ، رابرت پيرس و تيری هانری و اين مساله روی من تاثير گذار بود. بسيار مفتخرم كه جا در پای آن بزرگان می‌گذارم و همچنين اميدوارم در اين باشگاه برای خود اسمی دست و پا كنم. واقعا از تصميم برای آمدن به اينجا بسيار خوشحالم.

آرسن ونگر فاكتوری كليدی در تصميمی‌ كه گرفتی بود؟

بله ، زيرا او مرا می شناسد و به من اطمينان دارد. به طور كلی فرانسوی هایی كه اينجا هستند به طرز فوق العاده به شما كمك می كند تا خود را خيلی زود وفق دهيد ، روی هم رفته اينجا بازيكنان زيادی هستند كه فرانسوی صحبت می‌كنند. اينجا افراد زيادی هستند كه اگر شما به كمك احتياج داشته باشيد می‌توانيد روی آنها حساب كنيد. اما شما نبايد اجازه دهيد كه اين مساله مانع از اختلاط كردن شما با ديگران شود. من واقعا می خواهم انگليسی خود را تقويت كنم و روان صحبت كنم ، بدون اينكه مجبور باشم فكر كنم كه چه بايد بگويم. حضور در آرسنال به پيشرفت من كمك خواهد كرد و وقتی مربی مانند آرسن ونگر بر مسند باشد ، مطمئنا من زير دستان فرد خوبی قرار گرفته ام.

اعتبار و سبك فوتبال در ليگ برتر شهره خاص و عام است اما آيا در اين تجارب اوليه خود در ورزشگاه های اينجا از چيزی شگفت زده شده ای؟

جو ورزشگاه های اينجا جالب تر از چيزی بود كه انتظار داشتم. حمايت هواداران شگفت انگيز است. آنها بدون وقفه شعار می دهند و من بسيار افتخار كردم كه برای من نيز زمانی كه آمده بودم شعار می دادند. اما مهم تر از هر چيز ، هواداران بسيار فهيم هستند. آنها زمانی كه شما به عنوان يك مهاجم مانع از دفع خطر مدافعان حريف می شويد ، زمانی كه به عقب بر می گرديد تا به دفاع كمك كنيد و زمانی كه يك تكل محكم می‌زنيد شما را تشويق می كنند. اين واقعا ديد فوق العاده ای نسبت به بازی است. در رابطه با كيفيت بازی در ليگ برتر ، از نگاه من بهترين ليگ در دنياست. اين ليگ بسيار پر فشار است و تيمها بسيار مصمم هستند و شما نياز به تمركز بسيار زيادی برای مقابله با آنها داريد. اما صادقانه بگويم كه از اين سماله سورپرايز نشدم. من عادت داشتم كه بازی های ليگ برتر رو اغلب از تلويزيون ببينم. اما در بازی شما بايد همه اينها را از ذهنتان بيرون بريزيد و به زمين برويد و بازی كنيد.

و اکنون برای شکستن طلسم گلزنیت تنها به زدن یک گل نیاز داری...

بله درست است. زمانی که می خواهم مقابل دروازه حریف ضربه آخر را بزنم کمی خشکم می زند و این همان مسئله ای است که در چند بازی اولم برای فرانسه نیز وجود داشت اما من نگرانی زیادی بابت آن ندارم؛ زیرا در تمرینات گلزنی کرده ام و احساس می کنم بخشی از این تیم بودن بسیار راحت است. فقط نباید بیش از حد در مورد برخی مسائل فکر کنم به طوری که اگر فرصتی پیش آید احساس راحتی کنم و بدون عجله گلزنی کنم.

آیا در دوران حرفه ایت زمانی وجود دارد که نسبت به خودت تردید داشته باشی؟ به عنوان مثال طلسم گل نزنی؟

همواره گلزنی کرده ام. به طور اساسی این مسئله ای است که به اعتماد به نفس مربوط می شود و به قول مارک لیبرا مهاجم سابق مارسی به " سرسختی و فداکاری " مربوط می شود. این دو واژه همواره در ذهن من بوده است و به عقیده من کیفیتی که یک مهاجم باید داشته باشد در آن دو خلاصه می شود. شما نمی توانید همیشه عقب بنشینید و تسلیم شوید و حتی زمانی که با از دست دادن فرصتی ناامیدی خود را نشان دهم سعی میکنم سرم را بالا بگیرم و در پی جبران آن برآیم. هرگز نمی توانید به خود شک کنید که این کلمه بسیار موثری است و باید عملکرد بهتری از خود نشان دهید. زمانی که به تیم تورز پیوستم پس از هفت یا هشت مسابقه نخستین گلم را به ثمر رساند در حالی که در مونپلیه پس از چهار بازی گلزنی کردم و تا اینجای کار برای آرسنال فقط در دو دیدار از ابتدا در ترکیب قرار داشته ام. مطمئنا این یک گام به جلو است و فقط باید صبر داشته باشم و اعتماد به نفسم را حفظ کنم.

آیا موفقیت های اولیه رابین ونپرسی همتایت در منچستر یونایتد و یا ادن هازاد که مثل خودت از لیگ فرانسه به اینجا آمده از نظر روانی رویت تاثیر نداشته؟

ابدا" از اینکه ادن هازارد اینقدر خوب در این لیگ جا افتاد شگفت زده نشدم؛ زیرا او هرکجا که می رود بسیار راحت است و بازیکن بسیار خوبی است که کاملا به تقویت چلسی کمک کرده است و در مورد ونپرسی به نظر می رسد مردم مرا با او می سنجند و فکر می کنند مسئولیت های او به من سپرده شده اما می دانم که مربی به من اعتماد دارد.او می توانست پس از خروج ونپرسی مهاجم دیگری به اینجا بیاورد اما اقدامی نکرد. واقعیت این است که اگر مردم به من اعتماد کنند بهترین بستر برای رشد و پیشرفتم و گلزنی فراهم می شود . حتی تعداد گل هایی که فصد دارم به ثمر برسانم را نیز به عنوان هدف کوچکی تعیین کرده ام اما آن را پیش خودم نگه می دارم. من جایگزین کسی شده ام که فصل گذشته 30 گل به ثمر رساند اما او پس از گذشت 8 سال به چنین سطحی رسید،اگرچه در این بین با مصدومیت های مختلفی نیز دست و پنجه نرم کرد. احساس میکنم فرصت کم تری برای نشان دادن خود دارم و انتظارت فوری تری نسبت به من وجود دارد . گمان می کنم مسئله مشابهی در مورد امانوئل هررا در مونپلیه نیز وجود دارد و این چیزی است که خواسته های فوتبال سطح اول را در مورد همه مسائل مشخص می سازد. باید آن ها را بپذیرید و قوی باشید.

درباره ی نحوه ی بازگشت دیابی، که در آرسنال و تیم ملی هم تیمی هستید چه فکر می کنی؟

حضور آبو از نظر تاکتیکی در آرسنال کاملا ضروری است. او یک ورزشکار و یک بازیکن کامل است و در پس گرفتن توپ از حریف بی نهایت موثر است همچنین در پخش کردن توپ و بازی سازی در زمین حریف. او برای باشگاه و همچنین فرانسه بازیکن بسیار مهمی است و دارد همه ی تلاشش را می کند تا مشکلاتی که بر اثر مصدومیت با آن مواجه بود را پشت سر بگذارد. او فوق العاده حرفه ای است و بازی کردن کنار او اطمینان بخش است.

درباره ی فرانسه صحبت کنیم، با آمدن دشام چه تغییری در وضعیت تو ایجاد شد؟

من فقط چند ماه قبل از یورو 2012 به تیم ملی دعوت شدم و بلان فرصت نداشت تا من و کریم بنزما را در سیستم 2-4-4 امتحان کند. دشام این را در بازی با اوروگوئه امتحان کرد اما آنها با سبکی کاملا فشرده بازی می کردند با پنج مدافع در عقب زمین، ولی در آرسنال من فقط 45 دقیقه با این سیستم[2-4-4] بازی کرده بودم. به همین دلیل است که می خواهم خیلی زود دوباره فرم خوب خودم در تیم ملی را بدست آورم بنابراین می توانیم این سیستم را در آینده هم ببینیم.

با توجه به اینکه کریم بنزما یکی از اولین انتخاب ها است، سیستم 2-4-4 برای شخص تو راه حل مناسبی به نظر میرسد، گرچه این سیستم نیاز به عملکرد دفاعی بیشتری هم دارد.

یک مهاجم مدرن باید بداند چگونه دفاع کند، به موقعیتی برود که در آنجا بتواند برای سد کردن راه توپ حریف یا به تاخیر انداختن بازیشان تلاش کند. این مشکل من به تنهایی نیست، به این گونه بازی کردن عادت کرده ام. هدف من بدست آوردن یک جایگاه ثبات در تیم است بنابراین اگر کریم هم بازی کند مسلم است که 2-4-4 برای من سیستم بهتری است.

در یورو 2012 چگونه موفق به کسب تجربه شدی در حالی که بیشتر روی نیمکت دیده میشدی؟

"خسته کننده" کلمه ای است که باید استفاده کنم. خیلی زیاد بازی نکردم و بیشتر یک تماشاگر مجازی بودم حتی اگر قبل از تورنومنت هم انتظار داشتم که کارها چگونه پیش برود باز هم برایم دشوار بود[تحمل شرایط]، زیرا من در مون پلیه به همیشه بازی کردن عادت کرده بودم و رسیدن از آن وضع به جایی که فقط 10-15 دقیقه بازی کنی و چند توپ به پایت بخورد خیلی سخت است. اما برای یادگیری و بالغ شدن از نظر فردی، به چنین تجاربی هم نیاز دارید.

به جز اسپانیا که در گروه I رقابت های انتخابی جام جهانی با فرانسه همگروه است چه تیم دیگری ممکن است به جای فرانسه به جام جانی برود؟

بلاروس، زیرا آنها چند سال پیش در انتخابی یورو 2012 ما را در خانه خودمان شکست دادند و تیمی هستند که دائما بهتر می شوند. امروزه فاصله ی کشور ها به اندازه ی گذشته زیاد نیست تعداد زیادی از بازیکنان تیم های به اصطلاح کوچکتر در لیگ های بزرگ بازی می کنند و اگر بازی را جدی نیگرید و از نظر ذهنی کاملا آماده نشده باشید به راحتی خودتان را در معرض حذف شدن قرار می دهید. بلاروسی ها هم به خوبی آگاه هستند که می توانند حتی بهتر از ما باشند و این باعث می شود که بزرگترین تهدید آنها باشند.

شما در يورو 2012 مقابل اسپانيا به بازی آمديد. فاصله كيفی موجود ميان فرانسه و قهرمان فعلی جهان و اروپا را چگونه توصيف می‌كنيد؟

اسپانيا از نسل باورنكردنی از بازيكنانی بهره می‌برد كه برای مدتی بسيار طولانی در كنار هم بازی كرده اند. نمی دانم كه آيا تيمی قادر خواهد بود بهتر از آنها كار كند يا خير. همانطور كه گفتم با آن چيزی كه از كنار زمين می‌ديدم فكر نمی كنم در آن بازی فاصله زيادی با آنها داشتيم. آنها قادر بودند فوق العاده سريع از اشتباهات معدود ما بهره لازم را ببرند اما ما می توانستيم آنها را شكست دهيم. اين احساسی بود كه همه ما داشتيم و مطمئنا افسوس هایی را برای آن بازی می خوريم. اما آنها تيمی بسيار سرسخت برای بازی كردن مقابلشان باقی خواهند ماندو آنها توپ را در اختيار خود می‌ گيرند و شما را وادار می‌كنند برای گرفتن آن جلو بياييد و سپس در ضد حمله كار شما را می سازند!

آیا فکر می کنی فرانسه می تواند صدرنشین گروه I شود؟

اسپانیا بهترین تیم در دنیاست و این می تواند کار ما را سخت کند اما غیرممکن نیست. باید جاه طلبی خود را نشان دهیم. اگر بتوانیم در همه بازی های دیگر خود پیروز شویم در دو دیداری که مقابل آن ها انجام می دهیم هر چیزی ممکن است رخ دهد. می خواهیم تمام تلاش خود را برای صعود مستقیم از گروه به کار گیریم و از مرحله پلی آف اجتناب کنیم؛ زیرا بازی کردن در آن مرحله همواره خطرناک است. .واقعیت این است که برزیل میزبان جام جهانی بعدی است و این موضوع به همه انگیزه زیادی می دهد و کسی حاضر به از دست دادن این رویداد نیست.

با تشكر از علی ارشدی و حميد فرازی عزيز

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۶/۲۱
به قلم محسن صفايی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : fifa.com
بازدید: ۱,۱۰۸ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
2 - 0
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
ساوتهمپتون
ساوتهمپتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰