loading
در حال بررسی درخواست شما
کسانی که عاقل باشند اکنون از ونگر حمایت می کنند
کسانی که عاقل باشند اکنون از ونگر حمایت می کنند

کسانی که عاقل باشند اکنون از ونگر حمایت می کنند



زمانی که من پا به عرصه پژوهش و تحلیل گذاشتم یکی از کسانی که اعتقاد زیادی به او دارم به من نصیحتی کرد. وی گفت : " کلید پیشرفت در رسانه این است که خود را درگیر نظر و عقیده هر فرد نکنی. روز خود را صرف گوش دادن به بحث های دیگران نکن. تک تک روزنامه ها را نخوان. فکر و اندیشه خود را باز نگه دار."

البته من اکنون باید به لا به لای اخبار سرک بکشم که پیش از این هرگز اینگونه نبود اما سر و صدای فوتبال می تواند موجب پریشانی شما شود و فکر شما را آشفته و منحرف سازد. سرک کشیدن به جهان بی منطق رسانه ای برای من تغییر بزرگی بوده است. زمانی که در باشگاهم فوتبال بازی می کردم ، کار من به رختکن تیم خلاصه می شد که برایم شبیه پناهگاهی بود که مرا از صاعقه و طوفان های دنیای خارج محافظت می کرد.


[تصویر: 6ug6fn8sjkmetozseryp.jpg]


و هفته گذشته یکی از آن طوفان های تمام عیار رخ داد. پس از دایو سانتی کازورلا مقابل وست بروم ، یکشنبه همگی در مورد دایو کردن حرف می زدیم و دوشنبه نقل محافل ماریو بالوتلی و عملکردش مقابل منچستر یونایتد بود در حالی که دیگر بازیکنان بسیار بدتر از او بودند. بعد سوژه جدیدی که از آن بازی ها پیدا شد سکه ای بود که در دربی منچستر به سمت ریو فردیناند پرتاب شد و باعث آسیب دیدگی او شد. سپس ما توجه خود را معطوف شکست آرسنال مقابل بردفورد کردیم و بار دیگر رسیدن به این نتیجه که آرسن ونگر باید برود! و پنجشنبه با حکم هیئت منصفه در مورد فدراسیون فوتبال صربستان بار دیگر پدیده زشت نژاد پرستی پدیدار شد.

و روز جمعه من داشتم صفحه توئیتر خود را چک می کردم که دیدم یکی از هواداران آرسنال سوالی پرسیده بود. " نظرت در مورد صحبت جرج گراهام که گفته آرسنال دیگر هرگز نمی تواند قهرمان لیگ برتر شود چیست؟ " و من به فکر فرو رفتم که آیا آن می تواند حرف درستی باشد؟ بنابراین همان موقع به صورت آنلاین رفتم آن را چک کنم و آنجا روزنامه را دیدم که به روشنی روز از گراهام نقل قول شده بود" آنها بار دیگر لیگ را خواهند برد؟ نمی توانم چنین چیزی را متصور باشم"


[تصویر: 12z5c5c7tl6l08r4rqy.jpg]


سرعت و شتاب زدگی که امروزه رسانه ها دارند مانند مخلوط کنی است که به طور مداوم مواد غذایی درون خود را به حرکت در می آورد و آن را به هزاران قطعه کوچک تبدیل می کند اما هرگز هیچ محصول نهایی از آن خارج نمی شود و پس از پایان این پروسه هیچ ماده ای وجود ندارد. یا شبیه چرخ گوشتی هستند که فقط گوشت های چرخ شده را چرخ تر می کنند.

با حضور در تیم ملی انگلستان به عنوان کمک مربی و همچنین حضور در رسانه ها ، من این مساله را از چشم هر دو می بینیم. و فکر می کنم که فوتبال و رسانه ها باید به طور نزدیک تر به یکدیگر کار کنند. من می خواهم فوتبالیست ها آزادی بیان بیشتری داشته باشند اما واقعیات موجود در رختکن اغلب اوقات کاملا با هیجان موجود در دنیای خارج در تضاد است. من مطمئن نیستم که مردم کدام را می خواهند ، هیاهوی رسانه ها را یا بازتابی از آرامش رختکن را. یا شاید کمی از هر دو را! اما تقریبا کار به جایی رسیده است که اکنون به دو نوع رسانه مجزا نیاز است ، یکی که به خود فوتبال بپردازد و رسانه دیگری که به حواشی آن بپردازد!

فوتبال تبدیل به یک نمایش تلوزیونی پر از احساسات شده است. البته تا حدی همین مساله است که موجب محبوبیت فوق العاده لیگ برتر و مخابره آن به تمام دنیا شده است. اما ممکن است فوتبال واقعی در یک جو پر از احساسات گم شود. برای برخی از مردم ممکن است اساس فوتبال تبدیل به مسئله ای فرعی شود.

و خوب اظهارات باورنکردنی که انجام می شود مثل این: "آرسنال دیگر هرگز قهرمان لیگ نخواهد شد"

من قصد ندارم بشینم اینجا و بگم همه چیز در آرسنال خوب و اوضاع رو به راه است و آنها نباید به خاطر حذف شدن مقابل بردفورد ناراحت باشند. حرف من این نیست. آنها کیفیت زیادی را در سه سال گذشته از دست داده اند و خلا های ایجاد شده را با بازیکنان مشابه پر نکرده اند. شکست های مدیریتی در تمدید قرارداد تعدادی از بازیکنانی که تنها یک سال از قرار دادشان باقی بود دیده شده است اما من شک دارم که آن تقصیر آرسن ونگر باشد.

آنها مطمئنا کمی به نگرش تیمی که در سال 2005 در فینال جام حذفی حاضر شد و آخرین قهرمانی باشگاه را به ارمغان آورد نیاز دارند. آن روز آنها بدون حضور تیری هانری به دردسر افتاده بودند اما در آن تیم بازیکنان انعطاف پذیری وجود داشت که آماده شده بودند در صورت نیاز با یک فوتبال نا زیبا برنده شوند و در نهایت منچستر یونایتد را در ضربات پنالتی شکست دادند.


[تصویر: qqyekivpk8egcqgnm7c.jpg]


اما در مورد جرج گراهام که از من دانش و شناخت بیشتری نسبت به آرسنال دارد با گفتن اینکه آرسنال هرگز دیگر قهرمان لیگ نخواهد شد مرا حیرت زده می کند. متعجب خواهم شد اگر آرسنال دیگر نتواند قهرمان لیگ شود و صادقانه هم بگویم من کسی هستم که فقط در حالتی متعجب می شوم که فردا دوشنبه نباشد! [ واضح است که قهرمان خواهند شد] مثل این است که بگوییم لیورپول دیگر قهرمان لیگ نخواهد شد. واضح است که آنها قهرمان خواهند شد. این یک حقیقت است. پانزده سال قبل چه کسی می توانست بگوید چلسی و منچستر سیتی قهرمان خواهند شد؟ اوضاع تغییر می کند. آنها این کار را خواهند کرد.

زمانی که شما تاریخ آرسنال را مرور کنید می بینید که آنها قبل از اینکه نخستین لیگ خود را برنده شوند 45 سال در حسرت آن بودند. سپس در دهه سی بر فوتبال انگلستان سلطه داشتند و بعد از آن پس از جنگ جهانی آنها بین سالهای 1953 تا 1971 ، 18 سال را بدون قهرمانی در لیگ سپری کردند. و باز هم 18 سال دیگر بین قهرمانی بعدی آنها در لیگ فاصله افتاد که در سال 1989 تحت مربیگری جرج گراهام به آن دست یافتند. آرسنال باشگاهی مثل رئال مادرید ، بنفیکا یا سلتیک نیست که باید انتظار داشت هر سال قهرمان لیگ شوند. آنها هرگز اینگونه نبوده اند.

سه هفته قبل که روبرتو دی متئو از کار برکنار شد، همان مردمی که می گفتند از جنون تغییر مربی در چلسی نفرت دارند اکنون می گویند که ما در آرسنال نیاز به تغییر داریم. ما چه می خواهیم؟ ما فقط اخبار پر سر و صدا را می خواهیم. مواد غذایی بیشتری در مخلوط کن می خواهیم.

[تصویر: fnzv0rkmlib1ky6u0t1r.jpg]


هیچ تضمینی وجود ندارد که شما اگر آرسن ونگر را عوض کنید موفق تر خواهید شد. هیچ تضمینی وجود ندارد که اگر شما 100 ملیون پوند هزینه کنید ، کما اینکه لیورپول این کار را کرد ، قهرمان لیگ خواهید شد.

منچستر سیتی و چلسی در سال های اخیر عالی کار کردند و روی هم از هشت سال اخیر لیگ برتر ، چهار عنوان قهرمانی به دست آوردند. اما آنها به طور خوشبینانه روی هم نزدیک به 2 بیلیون پوند هزینه کردند. می گویید آرسنال باید چنین کاری کند؟

آرسنال در مسیر درستی قرار دارد. آنها باشگاه را در روشی باورنکردنی پیش می برند. زمانی که به آنجا می روم بازیکنان خوب و فوتبال خوبی را می بینم و شما تاریخ این باشگاه را حس می کنید. آنها افت کیفیت داشته اند خصوصا در پست های هجومی. آنها بهترین تیم هجومی بودند که من در مقابل آن بازی کرده ام. آنها اکنون آن بی رحمی و ویرانگری سابق را ندارند.

اما ما باید این حقیقت را که باشگاهی برای 16 سال یک مربی داشته است تحسین و تشویق کنیم ، آن هم در دنیایی که حتی آمار طلاق زن و شوهر ها بالاتر رفته است ، در دنیایی که وفاداری ارزش ندارد ، در دنیایی که هرکس همه چیز را فورا می خواهد به دست آورد.

افراد فوتبالی عاقل باید از آرسن ونگر دفاع کنند و در حمایت از او مبارزه کنند تا او آرسنال بزرگ دیگری را بسازد. و مطمئنا ما نباید بشینیم و بگوییم "آرسنال دیگر قهرمان لیگ نخواهد شد" ، که از نظر من اظهار نظری مضحک و مزخرف است.

Gary Neville

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۹/۲۶
به قلم محسن صفايی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : dailymail
بازدید: ۱,۱۰۶ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
4 - 2
لستر سیتی
لستر سیتی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۷ ۱۷:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
بازی آغاز شده است
آرسنال - ساوتهمپتون
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰