loading
در حال بررسی درخواست شما
آرسنال باید بازیکنان بزرگ بخرد
آرسنال باید بازیکنان بزرگ بخرد

آرسنال باید بازیکنان بزرگ بخرد


مربی ایتالیایی میلان که تیمش موفق شد در سن سیرو با 4 گل آرسنال را در هم بکوبد در مورد ناکامی های آرسنال و عدم موفقیت آنها در سالهای اخیر گفت:

"به نظر من بردن لیگ یا لیگ قهرمانان بدون خریدهای بزرگ ممکن نیست. بدون بازیکنان بزرگ هرگز نمی توانید این کار را انجام دهید، این اتفاقی است که برای آرسنال افتاده، میلان یا هر باشگاه بزرگ دیگری باید خریدهای بزرگ داشته باشد.

من تیم قدرتمندی دارم اما با این حال سه بازیکن بزرگ دارم که تجربه، شخصیت، توانایی های فنی و توانایی لیدر بودن را به تیم اضافه می کنند، شما به لیدرها درون زمین نیاز دارید.

به نظر من در هر تیم دو لیدر وجود دارد یکی از نظر تاکتیکی و فنی و یکی از نظر شخصیتی.

در میلان لیدر فنی ما زلاتان است و از نظر شخصیتی تا سال گذشته گتوزو و بود و حالا ون بومل و تیاگو سیلوا این کار را انجام می دهند."

قبل از بازی رفت کوین پرنس بوآتنگ در مصاحبه ای گفته بود آرسنال بعضی اوقات خیلی خوب بازی می کند و گاهی اوقات نمی دانند در زمین چه کاری انجام می دهند،اما آلگری این حرف شاگردش را قبول ندارد.

"من موافق نیستم چون آرسنال مربی بزرگی دارد، آنها همیشه می دانند در زمین چه کاری انجام می دهد، البته این به رقیب آنها هم بستگی دارد.

انتقاد بیش از حد از ونگر منصفانه نیست و کار اشتباهی است چون آنها هر سال یک یا دو بازیکن بزرگ خود را می فروشند ولی تیم همچنان بازی خوبی انجام می دهد و کار را در جمع چهار تیم به پایان می رساند، اما این نکته هم درست است که اگر می خواهید جامی برنده شوید باید ستارگان خود را حفظ کنید و دو یا سه خرید بزرگ داشته باشید.

اگر کسی به من بگوید باید در تابستان اینده زلاتان و بوآتنگ را بفروشید من می گویم نه، نه، نـــــــــــــــــه ..."

در سال 2007 آرسنال علیرغم جدایی هانری موفق شد میلان را شکست دهد، اما در تابستان بعد آنها فلامینی و هلب را از دست دادند، یک سال بعد کولو توره و آدبایور از آرسنال جدا شدند و در تابستان اخیر هم سمیر نصری و فابرگاس آرسنال را ترک کردند. با توجه به این اتفاقات آلگری افت آرسنال را قضیه ای منطقی می داند.

"اگر بازیکنان بزرگ خود را بفروشید این از نظر روانی روی دیگر بازیکنان تاثیر می گذارد، از نظر روانشناسی در این مسائل باشگاه هم خیلی مهم است، باشگاه یک پیام مهم به هواداران و بازیکنان می دهد.

اگر در تابستان میلان بازیکنان بزرگ خودش را بفروشد این پیام را به هواداران و بازیکنان می دهد که باشگاه جاه طلب نیست، وقتی شما شروع به ساختن تیمی می کنید بازیکنان بزرگ باید بمانند، برای سه یا چهار سال، شما به سه یا چهار سال نیاز دارید تا بتوانید لیگ قهرمانان را ببرید.

برنامه من در میلان این است که تا دو سال آینده لیگ قهرمانان را ببریم، اگر خوش شانس باشیم می توانیم امسال تا فینال هم برویم ولی رئال و بارسلونا یک سر و گردن از بقیه بالاتر هستند، اما اگر در یک بازی مقابل آنها قرار بگیرید هر اتفاقی ممکن است بیفتد."

ونگر گفته بود آرسنال بین 2 تا 5 درصد شانس دارد تا پنج گل به میلان بزند و صعود کند و آلگری هم با او موافق است اما معتقد است آرسنال توانایی این را دارد که گلهای زیادی بزند و این را در دو بازی اخیر خود در ورزشگاه امارات مقابل بلکبرن و تاتنهام نشان داده اند، همچنین برد در زمین لیورپول برای آرسنال کمک بزرگی بوده است.

"این ممکن است، هر اتفاقی ممکن است رخ دهد، اگر آنها یک گل در دقایق ابتدایی بازی بزنند و یکی هم مثلاً در شروع نیمه دوم آنوقت 40-45 دقیقه فرصت دارند تا دو گل دیگر بزنند."

اما آیا آرسنال می تواند این کار را انجام دهد؟

"خب، آنها این کار را مقابل تاتنهام انجام دادند!

اگر اشتباه کنیم و تمرکز نداشته باشیم مطمئناً آنها می توانند مشکل ساز شوند.

چیزی که ونگر گفته طبیعی است و من هم با او موافقم که شانس آنها حدوداً 5 درصد است چون ما یک نتیجه فوق العاده در بازی رفت کسب کردیم.

اما این مهم است که ما با همان نگرش و روحیه بازی رفت کار کنیم.

آرسنال بازیکنان جوان بسیار خوبی دارد و رابین ونپرسی هم می تواند تفاوت رقم بزند، اما من هیچ کدام از بازیکنانم را با هیچ کدام از بازیکنان آرسنال عوض نخواهم کرد، هیچ کدام را. چون من فراتر از هر چیزی به ترکیب خودم اعتقاد دارم."

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
به قلم حسین محمودی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : The Sun
بازدید: ۹۰۶ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
2 - 0
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
ساوتهمپتون
ساوتهمپتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰