loading
در حال بررسی درخواست شما
صحبتهای مفصل گازیدیس در مورد باشگاه
صحبتهای مفصل گازیدیس در مورد باشگاه

صحبتهای مفصل گازیدیس در مورد باشگاه

ایوان حالا شش سال است که مدیر اجرایی آرسنال هستی. آیا می توان گفت دوره صبوری برای خودت، تیم اجرایی باشگاه و هواداران بوده؟
 
هیچ کس در فوتبال صبور نیست. بنابراین مطمئن نیستم چندان با صبوری موافق باشم. فکر نمیکنم باشگاه صبوری داشته باشیم. فکر نمی کنم اعضای صبوری داشته باشیم ولی مطمئنا، فقط به فکر خودشان نیستند. ما هرگز در محیطی نیستیم که صبر بر آن حاکم باشد. با وجود این فکر میکنم کاری که باید بکنید این است که درک درستی از چشم انداز و روشی که میخواهیم به هدف برسیم داشته باشید. بسیار مهم است که به راحتی از راهی که می رویم جا نزنیم، که اگر این رخ دهد، اشتباه بدی مرتکب شده ایم.
 
شاید منظورت این است که هواداران اشتیاقی که تو داری را نمی بینند. آیا این تو را آشفته می کند؟
 
باور کنید، به عنوان مدیر اجرایی شما هم مانند هواداران فراز و نشیب ها را می بینید. من دو بچه دارم که هوادارا بزرگ آرسنال هستند. وقتی بعد یک باخت به خانه بر میگردم شرایط سختی خواهم داشت. من این باشگاه را باور دارم. فکر میکنم این باشگاه چیز بسیار ویژه ای را در فوتبال ارائه می کند. شغل من هیاهو کردن و احساساتی شدن در محل کار نیست. من آرام کار میکنم، به خانه می روم، در خانه فریاد میزنم، بی خوابی میکشم و روز بعد وقتی میخواهم به سر کار بیایم به خودم میگویم یادت باشد کجا داری می روی و یادت باشد با چه زحمتی به آنجا رسیده ایم.
 
اهمیت سرمربی در این بین چقدر است؟
 
بسیاری از نظرات به یک باشگاه فوتبال شخصی، و در مورد آرسنال کاملا قابل فهم است چون ما یک سرمربی ویژه داریم. آرسن راننده بسیار فوق العاده ای بوده و باشگاه را در یک مسیر بسیار بسیار عالی پیش برده. بزرگترین چالشی که به عنوان یک باشگاه با آن رو به رو خواهیم شد زمانی است که از آرسن به مربی بعدی تغییرات به وجود خواهد آمد - که نمیدانیم چه زمانی خواهد بود - در هر صورت دوره سختی خواهیم داشت.
 
طی دو فصل گذشته با انتقادهای زیادی در مورد عدم موفقیت در کسب جام و عدم توانایی در خرج کردن پول هایی داخل حساب باشگاه مواجه شدی، ولی هر دو مورد رفع شد. حالا احساس رضایت داری؟
 
راضی نیستم چون شما به فشار، هجمه، تلاش برای پیشرفت و بهتر شدن نیاز دارید. شرایط برای هواداران ناامید کننده بود. میدانم ناامیدی بزرگی هم برای آرسن بود و برای خودم. طی چند فصل گذشته کاملا ناامید کننده بود که نمی توانستیم در جایی که توانایی اش را داریم باشیم، بنابراین بردن جام حذفی لحظه فوق العاده ای بود. در زندگی خودم، یکی از بهترین لحظات بود - احساس کردن آن و رفتن به اتوبوس سقف باز. نه فقط برای من، بلکه دیدن هواداران و احساسی که داشتند، برای اعضای باشگاه و بازیکنانی که در بردن جام سهیم بودند لحظات فوق العاده ای را رقم زد. البته هیچ گاه احساسی نداشتیم که انگار به هر چیزی میخواستیم رسیده ایم. تشنگی برای موفقیت همیشگی است. زمانی که خوشی یک موفقیت تمام شود، سوال بعدی این است که، چطور میتوانیم بیشتر داشته باشیم؟ این چیزی است که همه در این باشگاه روی آن تمرکز کرده اند. هیچ رضایت مطلقی وجود ندارد و این را به خوبی مدانیم.
 
 
 
شما موفقیتهای تجاری را برای باشگاه به ارمغان آوردید. در این مورد چگونه به چالش کشیده شده اید؟
 
 
ما میتوانیم بدینوسیله چیزهایی را که برای رسیدن به جاه طلبیمان در زمین نیاز داریم ، برای خودمان فراهم کنیم. ما میخواهیم برنده شویم و میخواهیم این باشگاه جز بزرگترین باشکاهای دنیا باشد.مسیری که ما طی کرده ایم بدین منظور بوده و چگونه ما میتوانستیم  در باشگاهی همانند آرسنال  که باشگاهی شگفت انگیز و تاریخی محسوب میشود،بوسیله استادیوم هایبوری با بزرگترین باشگاه های جهان رقابت کنیم؟ اگر چه این استادیوم نیز هیجان انگیز محسوب میشد اما کهنه شده بود و ما دیگر آنجا نیستیم. این مسیر طولانی مدتی بود که ما در آن بودیم و ما را همه روزه تحت فشار قرار میداد. مالکمان ، هیئت مدیره ، من ، کارکنانمان و مربیمان همگی تحت فشار بودیم و بازیکنان نیز آن را حس میکردند.
 
 ما میخواهیم این باشگاه در بالانرین سطح فوتبال دنیا  حضور داشته باشد.دلیل اینکه ما همواره از اقتصاد سالم سخن گفته ایم این است که برای رسیدن به هدفمان  به آن احتیاج داریم. آسان است که در مورد جاه طلبی حرف بزنید، همه میتوانند سخنان گل و بلبلی در مورد چیزی که علاقه دارند باشند ،بزنند. اما شما باید واقعا به آن برسید. این چیزیست که اهمیت دارد و دلیل اهمیت داشتن انتقال ما به استادیوم جدید نیز همین مسئله بوده است. و بهمین خاطر است که ما در چند سال اخیر قراردادهای تجاریمان را که برای باشگاه از اهمیت زیادی برخوردار است، بهبود بخشیده ایم. این به ما اجازه میدهد که به جلو برویم و برای مثال  اگر مربی بازیکنی همانند مسوت اوزیل را باور داشته باشد ،  میتواند اورا بخرد.  در مورد الکسیس سانچز نیز مسئله فوق صادق است. 
 
سوای چنین خریدهای که همواره در مورد آنها سخن گفته میشود دستاوردهای دیگری نیز داشته ایم . ما استعداد های جوان  زیادی را به خدمت گرفته ایم و بازیکنانمان را حفظ کرده ایم. متاسفانه دو یا سه سال پیش، زمانی که واقعا از نظر مالی مورد چالش قرار میگرفتیم ، بازیکنان خوبمان را از دست دادیم . اکنون با بازیکنانهای خوبمان همانند آرون رمزی و جک ویلشر قرارداد های طولانی مدتی به امضا رسانده ایم و مثالهای بیشتری نیز در این زمینه میتوانم بزنم. 
 
سیستم پرورش جوانانمان پیشرفت کرده است. ما میلیونها پوند صرف این مسئله کرده ایم.مربی جدید به خدمت گرفته و انتقالات زیادی انجام داده ایم . همچنین امکانتمان بهبود یافته اند و آکادمی باشگاه برای افراد9 تا 16 سال امکانات بسیار خوبی فراهم کرده است.  آن مکان کاملا عوض شده و هرکس که به آنجا برود میتواند ببیند ما چه کارهایی انجام داده ایم. ما میلیونها پوند صرف توسعه لاندن کولنی که زمین تمرین اصلیمان است، کرده ایم. تجزیه و تحلیلمان ،بازیکن یابیمان و همه این مسائلی که ذکر شد بخشی از ساخت یک باشگاه فوتبال مدرن محسوب میشود.
 
ما باید مطمئن شویم که از همه این جهت ها بالاتر از حد مشخصی هستیم. باید مسیرمان را پیدا کنیم و مسیر ما بر پایه بازیکنان جوانی که در نهایت وارد تیم اصلی میشوند بنا نهاده میشود. این همیشه یک اصل مهم در باشگاه بوده که میخواهیم آن را ادامه دهیم. تفاوت ایجاد شده این است که اکنون به عصر جدیدی پا گذاشته ایم و در موقعیت قوی تری برای تشکیل شالوده تیم ( بر پایه جوانان ) قرار داریم . باشگاهایی همانند دورتموند و اتلتیو مادرید را دیده ایم  و شما میتوانید در سطح بالایی  رقابت کنید.  اگر من به به اینکه ما میتوانیم در بالاترین سطح رقابت کنیم ایمان نداشتم ، در شغلم نمیماندم. میدانم آرسن نیز دقیقا همین احساس را دارد.
 
در مورد استعدایابی چطور؟ آیا احساس میکنید میتوانیم بازیکنینی برای آینده به باشگاه بیاورید که بتوانند پیراهن آرسنال را بپوشند؟
 
در مورد تغییراتی که در سیستم پرورش جوانان در حال انجام است صحبت کردیم. یکی از مهمترین مسائلی که تغییر کرده سرمایه گذاری باشگاه روی  بازیکنان جوان لیگ برتر میباشد. همچنین درهایمان به روی استعداد های جهانی نیز باز است. بنابرین برای اولین بار باشگاهی همانند آرسنال میتواند بازیکنان را در تمام نقاط انگلستان زیر نظر بگیرد و آنها را به باشگاه بیاورد و پرورش دهد که این مورد قبلا وجود نداشته است. سیستمی عالی را برای زیر نظر گرفتن بازیکنان شکل داده ایم طوریکه مطمئن شویم بهترین بازیکنان جوان را به اینجا می آوریم.
 
من فکر میکنم روایت زیبایی برای گفتن از آرسنال داشته باشیم چرا که ما بهترین ها را داریم. بهترین مربیان برای بازیکنان جوان  و امکانات خارق العاده ای که روزی آنها سرمایه گذاری کرده ایم که در کلاس بالای جهانی است. همچنین بخش توسعه ورزشی بزرگی داریم و مهمتر از همه اینها ما در باشگاه فلسفه مستحکمی داریم که در مورد بازی فوتبالی زیبا و دادن شانس به بازیکنان جوان است. این یعنی بهترین بازیکنان جوان در انگلستان و اروپا خواهان پیوستن به آرسنال هستند. این مزیت بزرگی در رقابت برای ما محسوب میشود و به همین خاطر است که من باور دارم میتوانیم  بهترین آکادمی را در دنیا بعد از مدتی داشتته باشیم اما اکنون هنوز به آنجا نرسیده ایم. نیاز به سرمایه گذاری بیشتری داریم.
 
 
 
بعد از هفده حضور پیاپی در لیگ قهرمانان به نظر شما باشگاه آرسنال در رنکینگ جهانی در چه جایگاهی باید قرار بگیرد؟
 
 
در حال حاضر شانه به شانه با بزرگترین باشگاهای دنیا حرکت میکنیم. به نظر من بهترین تیمهای دنیا در اروپا حضور دارند و شما در مورد نامهای بزرگی در فوتبال دنیا همانند رئال مادرید ، بارسلونا و بایرن مونیخ فکر میکنید. فکر میکنم هنوز در سطحی مشابه این تیمها نیستیم اما این چیزیست که میخواهیم به آن دست پیدا کنیم. گفتن این مسئله یک چیز است و توانایی دستیابی به آن چیز دیگریست.
 
به این دلیل است که وقتی در مورد بسیاری از مسائل پیرامون آرسنال صحبت میکنیم ، بحث ما فقط رسیدن به این هدف نیست بلکه در مورد داشتن زیر بنا و پایه و اساس لازم برای به ارمغان آوردن این مسئله ، برای هوادارنمان است.
 
 
این چیزی نیست که یک شبه به آن برسید اما ما در مسیر آن حرکت میکنیم و استن کرونکه و هیئت مدیره که همگی از هواداران قدیمی آرسنال محسوب میشوند برای رسیدن به این هدف در باشگاه مشغول به کار هستند. همچنین آرسن ونگر و من نیز بهمین دلیل در باشگاه کار میکنیم و تمامی کارکنان باشگاه چه در زمین و چه خارج از آن تلاش میکنند تا آرسنال جز بزرگترین باشگاهای دنیا قرار بگیرد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۷/۲۳
به قلم آرش فقیهی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۱,۱۹۴ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰