loading
در حال بررسی درخواست شما
مصاحبه ی مفصل آندریس یانکر
مصاحبه ی مفصل آندریس یانکر

مصاحبه ی مفصل آندریس یانکر

آندریس ، به آرسنال خوش آمدید. نقش جدیدتان در باشگاه چطور است؟

در یک کلمه ، جالب است ; چون پا به فرهنگ و جامعه ی دیگری گذاشتم. در انگلیس جامعه ی فوتبالی دیگری وجود دارد که مخصوص همین کشور است و با دیگر کشورها متفاوت است. من به دنیای آرسنال قدم گذاشتم پس چیزهای زیادی قرار است اتفاق بیافتد.

انگیزه ی قبول این چالش توسط شما چه چیزی بود؟

زمانی که در باشگاه های بزرگ اروپایی کار میکنید ، [خوش شانس بودم که با بایرن مونیخ و بارسلونا کار کردم] ، تفاوت میان سطوح مختلف را متوجه میشوید. شما با جاه طلبی یک باشگاه بزرگ آشنا میشوید ، با جو موجود و همچنین روحیه ی پیروزی طلبی آنها آشنا میشوید. وقتی در زمینه ی باشگاهی کار میکنم ، دوست دارم در باشگاهی با تاریخ و شفاف کار کنم که این امر باعث میشود احساس راحتی [در آن باشگاه] داشته باشم. من درباره ی خودم متوجه شدم که در چنین باشگاه هایی احساس راحتی بسیاری دارم. البته بسیار مفتخرم که توسط باشگاه آرسنال برای پست سرمربی گری آکادمی انتخاب شدم.


از طرفی در آرسنال ، بازیکنان را از همان ابتدای آغاز حرفه ی خود به اینجا میاوریم...

بله این دقیقا همان چیزی است که در بارسلونا و بایرن مونیخ توسط لوئیس فن خال صورت گرفته است. این موضوع در باشگاه آژاکس و فوتبال هلند عادیست و من احساس خوبی نسبت به آن دارم. زمانی که با ایوان گازیدیس و سپس آرسن ونگر شروع به صحبت کردم آنرا میدانستم و وی نیز فلسفه ی باشگاه را به من توضیح داد - من احساس میکنم در خانه ام هستم. این چیز عجیبی برای من نبود ; همه چیز طبق روال همیشگی خود پیش میرود.


تغییراتی صورت گرفت و شما چند مربی هلندی را به اینجا آوردید. درباره ی مربیان و این تغییرات برایمان توضیح دهید...

متوجه شدم که باشگاه در حال کار بر روی دو مرکز تمرینی در آکادمی میباشد - یکی از آنها مرکز هیل اند (Hale End) است ، جایی که بچه های تا سن 16 سال در آنجا هستند. یکی از نصیحت هایی که از افراد آرسنالی شنیدم این بود که یک فرد هلندی را به اینجا بیاورم چون با این کار همواره تاثیر مشخصی از من بر روی امکانات باشگاه خواهد بود. دنبال افرادی بودم که بتوانم به آنها اعتماد کنم ، افرادی مطمئن که تجربه ی آموزش به دیگران را داشته باشند ، کسانی که تجربه ی رهبری یک آکادمی را داشته باشند. من یان فن لون (Jan van Loon) را به اینجا آوردم ، کسی که مربی تیم زیر 16 ساله هاست و همچنین مربی ارشد هیل اند است.

در طرف دیگر لاندن کولونی (London Colney) قرار دارد که تیم های زیر 18 سال و زیر 21 سال در آنجا هستند و من همان نصیحت قبلی آرسنال را گوش دادم ; هلندی استخدام کن!
 
پس من فرانس د کت (Frans De Kat) کسی که کیفیت و شرایطی یکسان همانند یان داشت را به اینجا آوردم.
احساس آرامش میکنم - من هر دوی آنها را از سال 1990 ، وقتی که کارمان را در فدراسیون هلند آغاز کردیم میشناسم. تجربیات زیادی را در کنار یکدیگر بدست آوردیم ، ما در تیم ویلم 2 (Willem II) با هم کار کرده ایم. من فکر میکنم هر دوی آنها میتوانند چیزهایی که از آنها میخواهم را انجام دهند.

از افراد انگلیسی اینجا ، مثل لیام بریدی پرسیدم : نظر شما چیست؟
لیام گفت : آنها (مربیان) خوب هستند - نگهشان دار.

آنها همگی در آکادمی هستند و من سعی میکنم که به آنها (بازیکنان) اجازه دهم تا با مربیان هلندی به خوبی کار کنند. تا کنون شروع خوبی داشته ایم
.

 
 
در زمینه ی سبک بازی میخواهید یکسان عمل کنید و دقیقا مانند تیم بزرگسالان بازی کنید؟
من فکر میکنم ما باید ( مثل تیم اصلی ) تا سن مشخصی - 15 یا 16 سالگی - بازی کنیم ، چون روش مشخصی از بازی وجود دارد که ما فکر میکنیم بهترین روش آموزش بازیکنان برای چگونگی فوتبال بازی کردن میباشد. پس از این سن آنها باید نحوه ی پیروز شدن در بازی ها را یاد بگیرند. این همان جاییست که میتوانید به مربیان آزادی عمل دهید ، البته این بستگی به گروه بازیکنان تحت اختیار آنها و اینکه چگونه میخواهند بازی کنند نیز دارد.
روش دیگر این است که مطمئن شوید بازیکنان آماده در هر گروه سنی در اختیار دارید که میتوانند در سیستم مدنظر تیم اصلی بازی کنند. این همان مطلبیست که میخواهم از آرسن ونگر جویا شوم - که وی چقدر برای اینکه ما همانند تیم اصلی بازی کنیم ارزش قائل است. نا کنون او (آرسن) چیزی در این مورد نگفته است و من فقط به چگونگی تصمیماتی که اعضای باشگاه میگیرند ، نظارت میکنم.
 
شغل شما از نوع بلند مدت است. آیا مهم است که مردم صبور باشند و تغییرات تکاملی که به مرور زمان صورت خواهد گرفت و موجب بهره مندی در دراز مدت هست ، را بپذیرند؟
من مثالی برای شما میزنم ، لیام بریدی (Liam Brady) ، او برای 18 سال در آرسنال بود و صبر کافی برای ماندن در این شغل را داشت و همچنین باشگاه برای خروج وی از کارش ، نیز صبر کرد. مطمئنا سال هایی وجود داشت که هیچ بازیکنی [از آکادمی] به تیم اصلی معرفی نمیشد ، همچنین سال هایی که آکادمی موفق بود و بازیکن به تیم اصلی تزریق میکرد. این موضوع اصلی کار کردن با جوانان است ، باید صبور باشید.
سرمربی ، مربیان و درحقیقت بازیکنان باید برای بدست آوردن موقعیت مناسب منتظر بمانند و شما احتیاج دارید که به تصمیمات مربی اعتماد کنید و اعتقاد داشته باشید چون مربی تیم اصلی باید از پیروزی های تیم ، اطمینان حاصل کند. اگر او فکر میکند که شانس بیشتری برای پیروزی بدون بازیکنان جوان دارد ، نباید آنها را به تیم اصلی بیاورد ، اما اگر خلاف این موضوع فکر میکند پس باید از آنها استفاده کند. فکر میکنم داشتن یک آکادمی مستلزم صبور بودن از طرف همه ی کسانیست که در این موضوع دخیل هستند و همچنین نسبت به کیفیت کاری که انجام میدهید ، معتقد باشند.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۶/۱۶
به قلم ناصر
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۹۴۰ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
4 - 2
لستر سیتی
لستر سیتی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۷ ۱۷:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
آرسنال - ساوتهمپتون
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰