loading
در حال بررسی درخواست شما
مصاحبه ی مفصل با گیبس و چمبرلین
مصاحبه ی مفصل با گیبس و چمبرلین

مصاحبه ی مفصل با گیبس و چمبرلین




الکس،امضای قراردادت با آرسنال در مقابل رونمایی از بیل در مادرید را چگونه ارزیابی می کنی ؟

چمبرلین : من به زمین تمرین رفتم.تست پزشکی را گذراندم.آنها به من یک پیراهن دادند،چند عکس گرفتیم و همه چی تمام شد.اینکه همه در حال تماشای او بودند برایم عجیب بود اما برایش آرزوی موفقیت می کنم.


آیا با او در ساوتهمپتون بازی کردی؟

چمبرلین : نه،من از او بسیار جوانتر هستم.او را در زمین تمرین دیده بودم و از زمان های گذشته او را به یاد دارم.


چه اتفاقی در ساوتهمپتون افتاد که آنها بیل،ولکات و تو را پرورش دادند؟آیا چیزی در آبشان می ریزند!؟

چمبرلین : آن باشگاهی بزرگ است با امکاناتی بزرگ.محیطی که آنها برای یادگیری بازیکنان جوان تدارک می بینند استثنائی است.بیایید صادق باشیم.آرسنال هم همینگونه است.اما آرسنال باشگاه بزرگی است و برای بازیکنان جوان سخت تر است که فرصتی در تیم اصلی بیابند.

در حالی که در ساوتهمپتون که باشگاه کوچکتری است فرصت های بیشتری برای جوانان وجود دارد.به بازیکنان اعتماد داده می شود که می توانید تجربه کسب کنید و سطوح بالاتر برسید.

امروزه همه ی بازیکنانی که به آکادمی ها می آیند دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و از همان سنین کم ویژگی های خاصی را دارند.تنها چیزی که ممکن است کار را سخت کند توانایی فیزیکی جوانان است.در روزهایی نوجوانی من پول کمتری در جریان بود و این شانس های زیادی را به جوانان می داد.

من زمانی که به آنجا رفتم آنها به لیگ 1 سقوط کرده بودند.(دسته سوم،بعد از لیگ جزیره و چمپیونشیپ) این مسئله فرصت بیشتری به من برای پیشرفت می داد.آنها اعتقاد بیشتری بر روی بازیکنان جوان گذاشتند و این مهمترین چیز است.اما در آرسنال هم چنین چیز هایی را می بینم.


پنجره در این هفته بسته شد.آیا شما بازیکنان همانند خبرنگاران و هواداران هیجان زده بودید؟آیا شما در بیرون ورزشگاه آرسنال در مقابل دوربین ها بالا و پایین می پریدید ؟


گیبس : این چیزی که شما می گویید خنده دار است.همه از ما انتظار دارند که بدانیم چه اتفاقی می افتد.دائما به ما می گویند : "چه کسی می رود؟" یا "چه کسی می آید؟" ما هیچ خبری نداریم.حدس هایمان هم همانند سایر افراد است.

چمبرلین : دقیقا از ساعت 3 که از فیزیوتراپی آمدم،در اتاقم و پشت کامپوترم نشستم.تلویزیون هم روشن بود و آن را تماشا می کردم.دوستانم دنبالم آمدند و برای شام بیرون رفتیم.مجددا تا ساعت 11 تلویزیون تماشا کردم.فقط بر روی مبل خودم نشستم.آن را بسیار دوست دارم.همه چیز بسیار پر سر و صدا بود.من هم همانند سابر هواداران هیجان زده شده بودم.من فقط می خواستم بدانم چه اتفاقی می افتد.سرتان را که می چرخاندید بازیکنی پیراهن تیم دیگر را می پوشید.همیشه افت و خیز هایی وجود دارد ما نیز همانند سایر مردم در این مواقع پیش بینی می کنیم.


زمانی که مسوت اوزیل به آرسنال آمد واکنش شما چه بود؟

گیبس : به هوا پریدم.اما احتیاجی نیست که شما یک هوادار آرسنال باشید تا به هوا بپرید.وقتی می شنوید چنین بازیکن درجه یکی به انگلستان می آید به علت لذتش باید به هوا بپرید حتی اگر یک هوادار تاتنهام باشید.خب،ممکن است هوادارن تاتنهام این کار را نکنند،فک کنم کمی زیاده روی کردم.در پایان هوادارن و افرادی که داخل باشگاه هستند به آن چیزی که می خواستند رسیدند : یک خرید واقعا عالی.


شما نمی توانید او را تا یک هفته ی دیگر ببینید ...

گیبس : این زمان بسیاری خوبی برای اوست تا آماده شود. پر [مرتساکر] وقت او را زمانی که در آلمان هستند پر خواهد کرد.


به ما درباره ی درباره دربی شمال لندن بگویید.من معتقدم شما پیروز واقعی بودید.

گیبس : پیروزی در دربی حس مالکیت شهر را به ما شما می دهد.شاید کمی فراتر از این،گذشته و حالا را با هم مقایسه کنید.چون که هر دو قویتر شده اند فشار هم بیشتر شده است.بدون شک تاتنهام پیشرفت کرده است اما این بازی برای ما بیشتر شبیه به یک چالش شده است.

چمبرلین : این می توانست پنجمین بازی من باشد.تا حالا در این دربی از ابتدا به میدان نرفته ام.این یکی از جاه طلبی های من است که از ابتدا در آن جو قرار بگیرم.من در نیمه ی نخست پشت نیمکت نشستم ولی در نیمه ی دوم به جایگاهی در میان هوادارن رفتم و جو آنجا باورنکردنی بود.من به شدت استرس داشتم.در ده دقیقه ی آخر انگشتان دستم را تکان نمی دادم.

زمانی که شما بازیکن آرسنال باشید متوجه می شوید که این بازی چه معنایی دارد.برای ما بازیکنان بسیار اهمیت دارد اما برای هواداران مسئله ی بسیار مهم تری است.زمانی که در این بازی پیروز می شوید احساس موفقیت شما خاص تر می شود.من از تماشای بازی هم دچار استرس شده بودم.

گیبس : من چند بار بازی کرده ام و هر بار به نظر می رسد سخت تر می شود.شما می توانید احساس کنید که چیزی خاص وجود دارد.


جو آنجا به نظر می رسید شگفت انگیز باشد.

گیبس : برای من،این بازی و بازی با میلان بهترین هایی بودند که می شناسم.و همینطور بازی 2-1 در ماقبل بارسلونا.این برای تیم ها بسیار متفاوت خواهد بود اگر در همه ی بازی ها چنین جوی وجود داشته باشد.


آیا یک جو عظیم شما را تحریک می کند یا به سادگی استرس را در شما افزایش می دهد؟


گیبس : زمانی که بازی آغاز می شود استرس می رود و آدرنالین به جایش وارد می شود.

چمبرلین : بله،قطعا تماشا کردن از بازی کردن سخت تر است.شما هیچ کنترلی ندارید و نمی دانید که چه اتفاقی خواهد افتاد.زمانی که از جایگاه تماشاچی ها بازی را تماشا کردم می توانم بگویم آنها را درک کرده ام.واقعا بیشتر استرس داشتم.


آیا هزینه های تابستانه ی تاتنهام شما را مضطرب تر کرده بود؟


گیبس : من فکر می کنم کمی به آن افزود.می دانید همانند یک ادویه برای این بازی بود. پول زیادی خرج کرده اند،آیا می توانیم با آنها رقابت کنیم؟ و من فکر می کنم که تیم پاسخ بسیار خوبی داد.این همیشه پیرامون اینکه شما چقدر خرج کرده اید نیست.باور دارم که تیم شخصیت واقعی خود را نشان داد.


78% بازیکنانی که توسط تیم های لیگ جزیره خریداری شده اند،خارجی هستند.به عنوان جوان های انگلیسی آیا احساس می کنید که جایگاهتان در خطر است؟


چمبرلین : این مسئله برای من عجیب بود.اما بازیکنان جوان زیادی کیفیتشان را نشان داده اند : دنیل استاریج،دنی ولبک. ما هم جک،کارل و گیبو را داریم.من فکر می کنم تئو هم هنوز جوان است.من خوشحال خواهم شد اگر ببینم بارکلی و تاونزند هم خوب کار می کنند.

اما لیگ جزیره هم بسیار قدرتمند است و بازیکنان خارجی زیادی می خواهند به اینجا بیایند.پول زیادی در جریان است و این معنا را دارد که باشگاه ها می توانند ستاره های خارجی را جذب کنند.در این دوره آمدن بازیکنان بزرگ خارجی موقعیت را برای انگلیسی ها هم بهتر می کند برای مثال کار کردن با بازیکنی مثل مسوت اوزیل برای من و گیبو بسیار خوب خواهد بود.

ما مشتاقیم تا به بازیکنان ثابت در تیم ملی تبدیل شویم.اینکه بچه ها یاد بگیرند بازیکنان خارجی چگونه بازی می کنند به مسئولیت ما در تیم ملی بیشتر کمک خواهد کرد.این قطعا یکی از ویژگی های قویتر بودن لیگ ماست اما باید فرصت به بچه های انگلیسی هم داده شود.


گروه خوبی از بازیکنان جوان در آرسنال وجود دارند آیا در آینده هسته ی اصلی تیم ملی انگلستان هم خواهند شد ؟


گیبس : بله،امیدوارم.اما اول از همه می خواهیم که بازی کنیم.ما هنوز در حال یادگیری هستیم.شما به شخصی مثل تئو اشاره می کنید و من فصل گذشته او را دیده ام که چقدر سریع پیشرفت کرد.ما تمرکزمان بر روی این است که هرهفته برای باشگاهمان بازی کنیم و سپس هدف نهایی حضور در تیم ملی خواهد بود.


کیرون،پست تو بسیار شلوغ است و اشلی کول و لیتون بینز جلوتر از تو برای پوشیدن پیراهن تیم ملی قرار دارند.آیا فکر اینکه یک خط جلوتر بروی در ذهنت بوده است؟


گیبس : بله ؟ من هفته های پیشین به آنجا رفته ام و گلزنی کرده ام.اما بچه ها گفته اند که این می تواند ایده ای برای عقب نگه داشتن تیم باشد.


اما زمانی که چنین استعدادهایی را در مقابل خودت می بینی،فکر نمی کنی که هیچ شانسی برای بازی نداری؟


زمانی که به آنها نگاه می کنید.به علت اینکه بسیار با ثابت هستند،شما را مجبور می کند که چنین فکری بکنید : آنها چه کاری را انجام می دهند؟شما به آنها می نگرید.برای خود من،بیشتر تحریکم می کند که شبیه آنها شوم.همانند آنها ثبات داشته باشم.


الکس تماشای بازی انگلیس در حالی که مصدوم هستی چه حسی دارد؟

چمبرلین: سخت است، همیشه می خواهید بخشی از آن باشید. مخصوصا در ابتدای فصل که میخواهید جای خود را محکم کنید. فکر میک نم پیش فصل خیلی خوبی داشتم و بازی های زیادی انجام دادم. کاملا احساس آمادگی می کردم بنابراین مصدوم شدن پس از چهل دقیقه از شروع فصل جدید دلسرد کننده بود. زمان بندی بدی بود.

هدف اصلی ما در تیم ملی صعود به جام جهانی است و من نمی توانم کمک کنم. در این رقابت ها بارها در تیم ملی بودم و شما می خواهید این روند ادامه داشته باشد.
می خواهید در راه هدف نهایی به بقیه کمک کنید. تماشا کردن سخت خواهد بود. اما آنجا بازیکنان با کیفیت زیادی هستند که من مطمئنم می توانند کار را تمام کنند. من هم مثل یک هوادارا تماشا خواهم کرد. از دیدن روس بارکلی و تاونزند در ترکیب خیلی خوشحالم، دو بازیکن باور نکردنی.


در برزیل خیلی خوب کار کردی [چمبرلین در مارکانا گلزنی کرد.] حتما میخواهید به آنجا بر گردید.

چمبرلین: قطعا. بازی خیلی خوبی بود. برای ما و من نتیجه بدی نبود. تجربه ی یک بازی دوستانه در آنجا، وای! می توانید تصور کنید بازی ها واقعی چطور هستند. تجربه ای باور نکردنی بود.


آیا نسبت به صعود انگلیس خوشبین هستی؟

گیبس: بدون شک. هر بازی که انجام می دهند را نگاه می کنند. فکر می کنم اوضاع را در کنترل دارند. شک ندارم که صعود خواهند کرد.
.
.

و در نهایت، به مسائلی با فوریت بیشتر بپردازیم. آیا امسال آرسنال مدعی کسب جام است؟ یا خیلی ساده حضور در جمع چهار تیم اول را هدف خود قرار داده است؟

چمبرلین: حتی وقتی من به آرسنال آمدم مدعی بودیم. یا حداقل این احساس در ترکیب وجود داشت. واقعا فکر می کنیم می توانیم عنوان قهرمانی را بدست آوریم.

مشخصا در چند فصل اخیر این اتفاق نیفتاده است. اما با فرمی که در پایان فصل قبل نشان دادیم و آنچه من در حاشیه تیم دیده ام، روحیه ای که ما در آغاز فصل، برای دربی نشان دادیم، همه برای هم می جنگند. نمی توانید این روحیه تیمی را بخرید. این مسئله در کنار مربیمان و خریدهایی که انجام داد من کاملا خوش بین هستم که می تواند فصل خوبی باشد.

بدون هیچ شکی ما فکر می کنیم می توانیم قهرمان شویم. تا زمانی که باور داشته باشیم می توانیم در هر رقابتی برنده شویم. اگر باور نداشته باشید و اگر در اه رسیدن به آن تلاش نکنید آنگاه شایستگی حضور در آرسنال را ندارید.


کیرون، این بهترین احساسی است که گروه دارد یا شما همیشه اینقدر خوش بین هستید?

گیبس: خب، شما همیشه خوشبین هستید. اما من فکر می کنم روشی که ما در آن فصل پیش را به اتمام رساندیم به ما اعتماد به نفس فراوانی داد و بله، از وقتی من اینجا بودم این قوی ترین احساسی است که دیده ام. مخصوصا به خاطر اینکه بازیکنان با کیفیت نرفته اند.


منظورتان این است که در این تابستان رابین و سسک را از دست نداده اید.

گیبس: دقیقا. و این خیلی مهم است و بازیکنانی مثل سانتی یک سال تجربه کسب کرده اند.


خارج از بحث،لیگ جزیره غیر قابل پیش بینی شده است.2 تیم از منچستر،چلسی و شما.تاتنهام و لیورپول هم در این پنجره خودشان را تقویت کرده اند.6 تیم توانایی رقابت دارند.آیا رقابتی بازتر از این دیده اید؟


گیبس : دقیقا.من فکر می کنم فصل گذشته هم شش تیم در رقابت بودند. و همچنین اورتون که در 8 هفته ی پایالنی کمی متزلزل شد.شما نمی توانید عملکرد هیچ تیمی را در لیگ جزیره تخمین بزنید.در هیچ بازی ای نمی شود گفت :"خب برویم،3 امتیاز این بازی برای ماست."


قبول نمی کنم،حتما بازی های در لیست وجود داشته اند که بگویید : " بیایید که این بازی ماست."

گیبس : نه،شما نمیتوانید به یک بازی با این دید بروید.زیرا یک سیلی شدید دریافت خواهید کرد.من به شما می گویم که هیچ بازی ساده ای در لیگ جزیره وجود ندارد.

چمبرلین : همیشه شگفتی هایی در فوتبال وجود دارد.فصل گذشته به بازی با بردفورد رفتیم و همه فکر می کردند پیروز می شویم اما از جام اتحادیه حذف شدیم.یا بازی مشابهی در جام حذفی در مقابل بلکبرن.

هیچکس در ترکیب ما فکر نمی کند که بازی ساده ای را پیش رو داریم اما شاید ناخودآگاه کمی شما ضعیفتر می شوید و در این زمان به سختی مجازات خواهید شد.

این ارزشی برای فوتبال انگلستان است که باشگاه های چمپیونشیپی و یا پایینتر از آن بازیکنانی با کیفیت دارند که می توانند خود را به شما نشان دهند.بنابراین همانند گفته ی گیبو،شما باید در هر بازی با غیرت بروید و همچنین تمرکز کامل تا آن را تمام کنید.این چگونگی بالاتر بودن از سایر تیم هاست.

با سپاس از علی ارشدی عزیز

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۶/۱۷
به قلم مصطفی کاظمی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Telegraph.CO.UK
بازدید: ۲,۴۶۵ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
منچستر یونایتد
منچستر یونایتد
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - اولدترافورد
۱۴۰۳/۲/۲۳ ۱۹:۰۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
3 - 0
بورنموث
بورنموث
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۲/۱۵ ۱۵:۰۰