loading
در حال بررسی درخواست شما
کیون: کازورلا حتی از فابرگاس نیز بهتر است
کیون: کازورلا حتی از فابرگاس نیز بهتر است

کیون: کازورلا حتی از فابرگاس نیز بهتر است


آرسن ونگر در چند سال اخیر شاهد خروج چندین بازیکن خلاق خود از آرسنال بوده اما اکنون سانتی کازورلا به عنوان گوهر جدیدی در تاج او می درخشد.

این بازیکن اسپانیایی به نظر می رسد استعداد خارق العاده ای دارد و سطح کیفی او برای هرکس که بازیش را دیده باشد واضح است. او تلفیقی از لیام بریدی و سسک فابرگاس است؛ به طوری که توانایی شوت زنی بریدی و قدرت دید فابرگاس را با هم دارد؛ به علاوه بهتر از فابرگاس با توپ کار می کند. او بسیار سریع است و این موضوع را آمار حضورش در نیمه زمین حریف نشان می دهد که تا اینجای فصل بیش از هر بازیکن دیگری خود را به نیمه زمین حریف رسانده است.


[تصویر: 23362565548304826657.jpg]


زمانی که بازی او را می بینید گاهی اوقات دشوار است که بدانید راست پاست یا چپ پا؛ زیرا از هر دو پا خیلی راحت استفاده می کند. بدون شک کازورلا در خط میانی آرسنال به عنوان بازیکنی محوری و آزاد به کار گرفته شده و در همه جای زمین برای دریافت توپ حضور دارد، تمام ضربات ایستگاهی را او می زند و قدرت دید بسیار خوبی دارد.ژیرو و پودولسکی به این موضوع پی خواهند برد که اگر سریع بدوند و فرار خوبی انجام دهند کازورلا آن ها را خواهید دید.

همچنین دفاع کردن مقابل او بسیار دشوار است؛ زیرا اگر نزدیک به او شوید توپ را برای مهاجمان خواهد فرستاد و اگر عقب باستید شوت زنی می کند. قطعا با حضور او در تیم، آرسنال فرصت های گلزنی زیادی به دست خواهد آورد.


[تصویر: 26964271643639096958.jpg]


دیدن مصاحبه او در آخر هفته بسیار تاثیر برانگیز بود. اکنون مقداری انگلیسی صحبت می کند و به نظر می رسد خوشحال است، گویی لذتی ذاتی برای زندگی دارد و این چیز خوبی است که می تواند به دیگران نیز سرایت کند.

ژیرو و پودولسکی نیز با اینکه هنوز گلزنی نکرده اند مرا تحت تاثیر قرار داده اند. پودولسکی با حرکات عالی خود باهوش کار می کند و ژیرو در دیدار با استوک در نبردهای هوایی یک بار هم مغلوب رایان شاوکراس نشد که این کار آسانی نیست، بنابراین گل ها خواهند آمد، به خصوص با حضور کازورلا در ترکیب.


پرسش و پاسخ با کیون در مورد کازورلا:


- پس او سسک جدید است؟

شباهت هایی وجود دارد. هر دوی آن ها هافبک های اسپانیایی هستند و می توانند سریع پاسکاری کنند. کازرولا نیز مانند فابرگاس کلیدی برای باز کردن دفاع خریف است. در صورتی که فضایی وجود داشته باشد او می تواند پاسش را به آن نقطه ارسال کند.


- اگر او اینقدر خوب است چرا آرسنال هنوز گلزنی نکرده است؟

این تقصیر کازورلا نیست. او در دو دیدار اخیر با استفاده از قدرت دید بسیار خوبی که دارد 9 موقعیت گلزنی ایجاد کرده. ( که شاید ونپرسی می توانست آن ها را به گل تبدیل کند.)


- به نظر می رسد به خوبی خود را با سبک بازی آرسنال تطبیق داده است...

بسیار زیاد. کازورلا تمام چیزهایی که شما از خریدهای آرسن ونگر انتظار دارید را داراست ؛ جایگیری های بسیار خوب، راحت کار کردن با توپ، قدرت پاسکاری فوق العاده و دارای دید خوبی برای گلزنی است.


- بنابراین می توان از او انتظار گلزنی نیز داشت؟

صد در صد. او فصل گذشته 9 بار برای مالاگا گلزنی کرد و به آن ها کمک کرد تا جواز حضور در لیگ قهرمانان را دریافت کنند.


- قیمتش چقدر بوده است؟

می تواند از 12 تا 16 میلیون پوند باشد.


- به نظر می رسد قیمت معقول و نسبتا مناسبی برای سسک جدید باشد...

بسیار مناسب. مالاگا در وضعیت بدی قرار داشت و به دلیل مشکلات مالی مجبور به فروش کازورلا شد و زمانی که ونگر ببینید معامله خوبی وجود دارد برای آن اقدام می کند.


- کلکسیون مدال های سانتی چگونه است؟

در داخل کشور زیاد نیست اما به همراه اسپانیا دو قهرمانی در اروپا را به دست آورده است.


- واقعا؟ من بازی های او در یورو 12 را به خاطر نمی آورم.

با توجه به حضور بازیکنانی مانند ژاوی، اینیستا و فابرگاس این چیزی طبیعی است اما اگر عادلانه نگاه کنیم او 46 بازی ملی دارد.


** تصویر زیر، مناطق حضور کازورلا در میدان مقابل استوک را نشان می دهد و میل او به حضور در همه جای زمین برای گرفتن توپ را اثبات می کند.

[تصویر: 40986175784944166890.jpg]

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۶/۷
به قلم حمید فرازی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Daily Mail
بازدید: ۱,۹۵۱ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
2 - 0
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
ساوتهمپتون
ساوتهمپتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰