loading
در حال بررسی درخواست شما
تنها دروازه‌بانی که در تمام فصل شکست نخورد
تنها دروازه‌بانی که در تمام فصل شکست نخورد

تنها دروازه‌بانی که در تمام فصل شکست نخورد

ینس لمن متولد ۱۰ نوامبر ۱۹۶۹، تنها بازیکنی در تاریخ لیگ فوتبال انگلیس است که توانست کل فصل را بدون شکست بازی کند. او در مجموع ۲۰۰ بازی برای آرسنال انجام داد.

در طول دوران حرفه‌ای خود، او جوایز زیر را دریافت کرد:

دروازه‌بان سال یوفا: ۱۹۹۷، ۲۰۰۶

بهترین دروازه‌بان جوایز فوتبال باشگاهی یوفا: ۲۰۰۵/۰۶

تیم منتخب جام جهانی: ۲۰۰۶

با وجود همه این‌ها و تمام دستاوردهایش با آرسنال و ۶۷ بازی ملی برای آلمان، تعدادی از هواداران آرسنال به دلیل اشتباهات گاه‌به‌گاه او به شدت از او انتقاد می‌کردند.

اما برای درک بهتر این اشتباهات، به دستاوردهای او با آلمان نگاه کنید:

نایب قهرمانی جام جهانی: ۲۰۰۲

مقام سوم جام کنفدراسیون‌ها: ۲۰۰۵

مقام سوم جام جهانی: ۲۰۰۶

نایب قهرمانی جام ملت‌های اروپا: ۲۰۰۸

در سال ۲۰۱۲، ینس مصاحبه‌ای درباره دوران حضورش در آرسنال و به ویژه رابطه خود با آرسن ونگر انجام داد. او گفت که ونگر "مربی‌ای است که نه تنها شما را در زمین بلکه خارج از زمین نیز الهام می‌بخشد، زیرا وقتی با او صحبت می‌کنید همیشه اطلاعات بسیار جالبی در مورد چیزهای دیگر زندگی پیدا می‌کنید.

من فکر می‌کنم این هم یک مربی بزرگ می‌سازد. او آرسنال را ساخت - او بازیکنان زیادی را با یک رکورد مالی خارق‌العاده خرید و فروش کرد، به طوری که در واقع استادیوم جدید و همه چیزهایی که ساخته است به او و عملکردش برمی‌گردد."

"من از کار کردن با او لذت بردم، اما در عین حال از نظر روحی بسیار سخت بود و حتی سال‌ها بعد هم از آن بهبود پیدا کردم.

من اغلب با او بحث می‌کردم، به خصوص وقتی مرا از دروازه بیرون می‌آورد، اما بعد از ۲۰ دقیقه بحث، نیم ساعت دیگر درباره مسائل شخصی صحبت می‌کردیم، بسیار صمیمی و راحت، بنابراین همیشه یک رابطه حرفه‌ای و یک رابطه شخصی وجود داشت و رابطه شخصی ما الان هم خیلی خوب است، که خیلی خوش شانسم چون دارم مدرک مربی‌گری‌ام را در آرسنال می‌گیرم، بنابراین دارم روی شانه‌های او نگاه می‌کنم. آن‌ها گاهی اوقات به من اجازه می‌دهند تا تیم ذخیره و زیر ۱۸ سال را تمرین دهم که یک حرکت بزرگ است و من واقعاً از آن قدردانی می‌کنم.

من احتمالا بعد از این سال بسته به پیشرفت در پرو لایسنسم که در حال حاضر دارم می‌گیرم، می‌خواهم مربی شوم، بنابراین خوشحالم که چیزهای زیادی از آرسن و تیم مربیگری او و از مربیگری خودم یاد می‌گیرم. این یک تجربه خوب است."

چیزی که او نگفت این است که او ارتباط خاصی با آقای ونگر دارد. یِنس اقتصاد را در دانشگاه مونستر خوانده است. آقای ونگر مدرک خود را از دانشگاه استراسبورگ گرفت. آن‌ها احتمالا درباره تورم و نظریه M3 تاچر بحث کرده‌اند.

از نظر فوتبال، یِنس لمن در سال ۱۹۸۸ با شالکه شروع کرد و با وجود شروع سخت، ده سال ماند. او حتی دو بار با پنالتی برای شالکه گلزنی کرد. او همچنین با آن‌ها جام یوفا را با پیروزی مقابل اینتر در فینال پس از مهار پنالتی در ضربات پنالتی به دست آورد.

پس از آن او به میلان رفت اما خیلی زود کنار گذاشته شد و به سرعت به بوروسیا دورتموند رفت. همانند اینتر، او شروع ضعیفی داشت، اما به سرعت بهبود یافت و به فینال جام یوفا رسید و قبل از قهرمانی در لیگ، به فینال رسید.

درست است که مشکلاتی در مورد انضباط او وجود داشت و برای مدتی او رکورد بیشترین کارت قرمز در هر تیم بوندسلیگا را داشت و در نهایت توسط وارمز که اخیراً آرسنال را ترک کرده بود جایگزین شد.

ینس در ۲۵ ژوئیه ۲۰۰۳ برای جایگزینی دیوید سیمن به آرسنال پیوست و با وجود فصل اول بدون شکست خود از همان ابتدا مورد انتقاد قرار گرفت. این انتقادات در فصل بعد به جایی رسید که او توسط آلمونیا جایگزین شد، اما لمن به سرعت جای خود را باز پس گرفت و در فینال جام حذفی ۲۰۰۵ به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد - که حداقل برای مهار پنالتی اسکولز بود.

او در طول فصل ۲۰۰۵/۰۶ به خوبی ادامه داد و رکورد ۱۰ بازی متوالی بدون گل خوردن در لیگ قهرمانان را به ثبت رساند. این مجموع ۸۵۳ دقیقه بدون گل خورده بین ۲۲ مارس ۲۰۰۵ تا ۱۳ سپتامبر ۲۰۰۶ بود.

با مشاهده پیشرفت لوکاژ فابیانسکی، در ۲۹ ژانویه ۲۰۰۸، ینس لمن گفت که در پایان فصل باشگاه را ترک خواهد کرد، تا حدی به دلیل رفتار هواداران با او. اما او در ۲ فوریه ۲۰۰۸ با مصدومیت آلمونیا و سپس ابتلا به آنفلوآنزا به تیم بازگشت.

با این حال، لمن در بازی مقابل اورتون در ۴ مه ۲۰۰۸ برای آخرین بازی خانگی فصل به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد. او با تشویق بی‌نظیری روبرو شد و به سبک منحصر به فرد خود به هر دو طرف زمین تعظیم کرد. این آخرین حضور او بود.

سپس او به اشتوتگارت نقل مکان کرد و اولین بازی خود را در ۳۰ ژوئیه ۲۰۰۸ در یک بازی دوستانه مقابل آرسنال انجام داد. او در این باشگاه ماند و برای اولین بار در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۰ بازنشست شد.

در ۱۴ مارس ۲۰۱۱ مذاکراتی برای بازگشت او به عنوان بازیکن ذخیره آرسنال آغاز شد، زیرا در آن زمان فقط آلمونیا آماده بود. در واقع، یِنس لمن قبلاً برای کار روی مدارک مربیگری خود با آرسنال به توافق رسیده بود و بنابراین قبلاً در لندن مستقر بود. در ۱۷ مارس ۲۰۱۱ او دوباره با آرسنال قرارداد بست و در ۱۹ مارس ۲۰۱۱ به عنوان دروازه‌بان ذخیره مقابل وست برومویچ بازی کرد، علیرغم اینکه کاملاً آماده بازی نبود. او در ۲۹ مارس ۲۰۱۱ برای تیم ذخیره آرسنال مقابل ویگان بازی کرد. آرسنال ۱-۲ شکست خورد.

سپس به طرز شگفت انگیزی در ۱۰ آوریل ۲۰۱۱، یِنس پس از مصدومیت آلمونیا در گرم کردن قبل از بازی، در بازی خارج از خانه مقابل بلکپول بازی کرد. این دویستمین بازی او برای آرسنال (از جمله بازی به عنوان بازیکن تعویضی) بود و او به مسن‌ترین بازیکن تاریخ آرسنال در لیگ برتر تبدیل شد.

در زندگی شخصی، یِنس عضو ارشد بنیاد فوتبال جوانان Stiftung Jugendfußball است که در سال ۲۰۰۰ توسط یورگن کلینزمن تأسیس شد. او سفیر بنیاد Power-Child Campus آفریقای جنوبی و خیریه تأسیس شده توسط باب ویلسون است.

او حتی در فیلم Themba در سال ۲۰۱۰ به عنوان مربی فوتبال ظاهر شد. اما عجیب و غریب بودن او هرگز او را ترک نکرد. در فوریه ۲۰۱۴، او در توییتر نوشت: "دنبال کنندگان عزیز من، من از شما کمک می‌خواهم. کیف من امروز از یک فیات ۵۰۰ قرمز در خیابان دوک، لندن، W1، نزدیک سلفریج سرقت شده است. اگر کیف و تمام محتویات شخصی بتواند تا چهارشنبه به من برگردانده شود، من ۲۰۰۰ پوند پرداخت خواهم کرد. لطفا با من از طریق توییتر تماس بگیرید."

او در این متن به جای واژه Bag به اشتباه از واژه Back استفاده کرد.

شخصاً من این مرد را دوست داشتم - او در فصل شکست ناپذیر و در بیشتر دوران حضورش در آرسنال درخشان بود و طراوت و نور شگفت انگیزی به همراه داشت. حتی زمانی که در بازی مقابل تاتنهام که قهرمان لیگ شدیم، به طور غیرضروری پنالتی داد، من هنوز هم از عملکرد او لذت بردم. مطمئنم هیچ کس هرگز نمی‌تواند رکورد او را تکرار کند.

به قلم Tony Attwood در سال ۲۰۱۴

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۵/۵ ۱۲:۰۹
به قلم عباس رضایی
دسته‌بندی: دیگر رسانه‌ها
منبع : Internet
بازدید: ۵۶ بار
این صفحه را به اشتراک بگذارید
بازی بعدی آرسنال
تاتنهام
تاتنهام
VS
آرسنال
آرسنال
لیگ برتر - تاتنهام هاتسپر
۱۴۰۳/۶/۲۵ ۱۶:۳۰
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
1 - 1
برایتون
برایتون
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۶/۱۰ ۱۵:۰۰