loading
در حال بررسی درخواست شما
مصاحبه مفصل: مسوت اوزیل
مصاحبه مفصل: مسوت اوزیل

مصاحبه مفصل: مسوت اوزیل

اوزیل از احساس خود پس قهرمانی در جام جهانی می گوید.

"وقتی سوت پایان زده شد و برای اولین بار جام را دستم گرفتم احساسی باور نکردنی را تجربه کردم. در رختکن جشن بزرگی گرفتیم و با صدای بلند به موسیقی گوش می دایدم و می خوانیدم. سپس به هتل برگشتیم و جشن گرفتن را آنجا ادامه دادیم. استحقاقش را داشتیم.

"واقعا افتخار می کنم. هر بازیکنی آرزو دارد قهرمان این جام شود اما این اتفاق بسیار بسیار نادری است و من موفق شدم انجامش بدهم. و در برزیل قهرمان این جام شدم که جو بسیار شگفت انگیزی دارد مخصوصا در بازی های مقابل برزیل و آرژانتین که بسیار دراماتیک بودند. قهرمان جهان شدیم زیرا بسیار قدرتمند بودیم و مثل یک تیم با هم ماندیم. این انسجام و روحیه تیمی را داشتیم.

"برای هواداران هم خوشحالم زیرا مدت زیادی برای قهرمانی در جهان صبر کرده بودند؛ 24 سال در آلمان زمان زیادی است. شاید در آلمان به خاطر اتفاقات گذشته بعضی ها باور نمی کردند ما بتوانیم تمام مسیر را طی کنیم. اتفاقاتی مثل یک چهارم نهایی 1994 و 1998 نیمه نهایی 2006 و 2010 و فینال 2002. 

"پس از حذف از جام جهانی در سال 2010 من بسیار از دست خودم عصبانی بودم زیرا از پتانسیل تیم و خودم آگاهی داشتم. بسیار نزدیک شدیم و نشان دادیم می توانیم جام را به خانه و نزد هواداران بازگردانیم. حالا تمام آلمان به ما افتخار می کند.

"من همه پیام ها در شبکه های اجتماعی مختلف را دیدم. اصلی ترین اخبار این ها بودند. پست های بسیار زیادی وجود داشت. دیدن این که مردم چقدر پیام می فرستند باعث افتخار بیشتر من شد. وقتی به برلین برگشتیم دوباره این را دیدیم. دروازه براندنبورگ از ساعت 8 صبح بسته شده بود و هیجان زیادی وجود داشت.

"هواداران باور کرده بودند من جام جهانی خوبی را پشت سر گذاشتم. آمار هم این را نشان می دهد. از عملکرد خودم در جام جهانی راضی هستم. می دانم می توانستم گل ها و شوت های بیشتری بزنم اما از منفی بودن مطبوعات متعجب شدم.

اوزیل در باره انتقادات می گوید:

"عجیب بود، در آستانه شروع تورنومنتی مهم بودم و همه نگاه ها به من بود و از من انتقاد می شد. فقط نشریه کیکر نبود، در تلویزیون و سایر محافل عمومی هم این طور بود. این مسئله من را غافلگیر کرد. در اولین فصل حضورم در آرسنال زمان هایی بود که در بهترین فرم خود نبودم اما در بازی های انتخابی [جام جهانی] برای تیم ملی من خوب کار میکردم. ببینید در بازی های انتخابی بیشترین گل را زدم.

"تیتر های منفی غیر منصفانه بودند. اما من کسی نیستم که خودم را به خاطر رسانه ها تحت فشار بگذارم. به اندازه کافی قوی هستم و اعتماد به نفس دارم.

"مردم درباره من مطالب منفی زیادی نوشتند اما به طور کلی افرادی که با فوتبال آشنا هستند نقاط قوت و توانایی های من را می شناسند. سه بار با انتخاب هواداران بهترین بازیکن سال آلمان شدم. این نشان می دهد هواداران به من ایمان دارند. می خواهم بگویم به خاطر این حمایت ها چقدر از آنها متشکرم.

از اوزیل درباره نخواندن سرود آلمان و این که این مسئله به تبار غیر آلمانی او باز می گردد پرسیده شد.

"نه. فکر نمی کنم انتقادات به این خاطر باشند زیرا مدت زیادی است که من بازیکن تیم ملی هستم. انتقادات عجیب بودند، از صفر به 100 رسیدم، از بازیکن محبوب و دردانه فوتبال آلمان بودن، جواهر تاج، تا مورد انتقادات شدید قرار گرفتن در رسانه ها.

"فکر نمی کنم انتقادات از عملکرد من به پیش زمینه و ترک بودن والدینم بازگردد. من از نسل سوم هستم، در آلمان متولد شده ام در آلمان رشد کرده ام و بسیاری از دوستانم آلمانی هستند. عاشق بازی برای آلمان هستم. باعث افتخارم است که می توانم برای تیم ملی بازی کنم.

"من یکی از بهترین بازیکنان جهان در پست شماره 10 هستم. هواداران مربیان بازیکنان و همه می دانند که بهترین پست برای من هافبک بازیساز است. این با بازی کردن در سمت چپ متفاوت است.

"وقتی در مادرید بودم گاهی در سمت راست بازی می کردم. از آن لذت می بردم زیرا من چپ پا هستم و می توانستم به مرکز زمین بیایم و پاس گل بدهم یا شوتزنی کنم. در سمت چپ این کار خیلی دشوار تر است. اگر بازیکنی را پشت سر بگذارم هنوز از منطقه خطر دور هستم. هنوز در کناره های زمین هستم و پیدا کردن توپ آخر با پای راست نسبت به پای چپ برایم دشوارتر است.

"اما یواخیم لو به من در سمت چپ احتیاج داشت. مسئله شخصی نبود، به خاطر تیم بود. این پست مورد علاقه من نبود اما مشتاق بودم به خاطر تیم در آن بازی کنم. کار سختی بود چرا که خیلی ناگهانی پیش از شروع تورنومنت به آن پست رفتم و نقش متفاوتی بر عهده گرفتم. باید طاقت می آوردم که آوردم. فکر می کنم آنجا خوب کار کردم. رئیس دید که من توانایی بازی در راست را هم دارم و در نهایت ما قهرمان جهان شدیم. 

"نظرات هواداران برایم مهم است و خوشحالم که چنین انتظارات بالایی از من دارند. من هم از خودم انتظارات بالایی دارم. می دانم چه کارهایی می توانم بکنم و در چند سال گذشته نشان داده ام که به گروه منتخب بهترین بازیکنان جهان و پست شماره 10 تعلق دارم. آنچه مهم است این است که مربی به من اعتماد داشته باشد و یواخیم لو و آرسن ونگر قطعا این اعتماد را دارند. هر دو مربی می دانند که پست مورد علاقه من شماره 10 است. من در جام جهانی و همچنین برای آرسنال در سمت چپ بازی کرده ام اما بهترین عملکرد های من در پست شماره 10 بروز می کنند.

مسوت اوزیل به عنوان بازیکنی مسلمان از همزمانی جام جهانی و ماه رمضان نیز می گوید.

"رمضان با جام جهانی همزمان شد و من کار سختی داشتم. وقتی در یک فعالیت سخت فیزیکی درگیر هستید روزه گرفتن می تواند دشوار و برای سلامتی مضر باشد. بنابراین می توان درک کرد که وقتی در چنین فضای فیزیکی ای کار می کنید نمی توانید روزه بگیرید، می توانید آن را به تعویق بیاندازید.

اوزیل در لندن به مسجد هم می رود.

"اینجا برای یک مسلمان جای خوبی است. پیش از آمدن به لندن با لوکا مودریچ صحبت کردم و او گفت: لندن؟ عجب شهر خوبی! لندن منحصر به فرد و زیبا است و باید ان را تجربه کنی. با خودم گفتم دست نگه دار، اگر مردم با ماشین هایی راست فرمان رانندگی می کنند نمی تواند خیلی هم زیبا باشد. اما بسیار زیباست. به اطراف نگاه می کنم و می بینم مردم با فرهنگ های مختلفی اینجا زندگی می کنند. افراد زیادی را در لندن می بینم. در مادرید واقعا این طور نبود. سه سال آنجا بودم و با مردم زیادی آشنا نشدم. حالا می فهمم منظور مودریچ از منحصر به فرد بودن لندن چیست. به هر حال وقتی به اینجا بازگشتم احساس کردم به خانه برگشته ام. اینجا احساس راحتی بیشتری دارم.

صحبت های اوزیل در مورد فصل جدید و هیجان او.

"بی صبرانه منتظر مواجه با چالش ها و رسیدن به اهداف هستم. البته که آرسنال می تواند قهرمان لیگ برتر شود. 

ما ترکیبمان را تقویت کرده ایم. همچنین می خواهیم نشان دهیم می توانیم در لیگ قهرمانان هم بهتر بازی کنیم. گروه سختی داریم و دورتموند را به خوبی می شناسیم. اما نیازی نیست از کسی بترسیم. آنها قطعا می دانند ما چقدر قوی هستیم. پتانسیل رسیدن به فینال را داریم. باید همیشه عقیده داشته باشیم همه چیز به دست آمدنی است. عده زیادی تصور نمی کردند اتلتیکو مادرید به فینال برسد. اگر سخت تلاش کنید همه چیز ممکن است.

"روحیه بسیار متحدی داریم. نمی خواهیم در برابر هیچ تیمی مخفی شویم. مخصوصا در استادیوم امارات جایی که می توانیم بازی خود را به رقبا تحمیل کنیم. یادآوری این که ما قهرمان جام حذفی شدیم و آن به ما به ما اعتماد به نفس زیادی داد مهم است. به عنوان یک تیم به یکدیگر باور داریم.

"رئیس فردی بسیار متین است. کل باشگاه می تواند به داشتن چنین مربی شگفت انگیزی که تجربه بالا و سبک بازی خاصی دارد و در طی این 18 سال کارهای خارق العاده ای در اینجا انجام داده، افتخار کند.

"او همیشه به بازیکنان جوان میدان داده و کمک کرده تبدیل به بهترین بازیکنان جهان شوند. من هم به همین خاطر به اینجا آمدم. می خواهم بیشتر پیشرفت کنم.

اوزیل در مورد هم تیمی های خود جک، رمزی و تئو ولکات می گوید.

"جک قطعا پتانسیل عظیمی دارد. اگر آماده بماند آینده بزرگی پیش روی اوست زیرا کیفیت بالایی دارد. تئو در باشگاه بازیکن بزرگی است. تئو بازیکنی است که می توانید راحت به او پاس بدهید زیرا بسیار سریع است و حاصل کارش بسیار خوب است. رمزی برای آرسنال واقعا مهم است، واقعا تاثیرگذار است و روی توپ تسلط فوق العاده ای دارد. این فصل می توانیم دستاوردی بزرگ داشته باشیم."

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۶/۸
به قلم علی ارشدی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : telegraph.co.uk
بازدید: ۲,۰۵۱ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
4 - 2
لستر سیتی
لستر سیتی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۷ ۱۷:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
آرسنال - ساوتهمپتون
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰