loading
در حال بررسی درخواست شما
هواداران پرشورند...عاشق اینجا هستم
هواداران پرشورند...عاشق اینجا هستم

هواداران پرشورند...عاشق اینجا هستم



لوکاس پودولسکی که تا یک سال پیش تمام دوران حرفه ای خود را در آلمان گذرانده بود تابستان گذشته با پیوستن به آرسنال قدم در مسیر ناشناخته ای گذاشت. یک سال بعد اکنون این مهاجم کاریزماتیک می تواند با افتخار زیادی به عقب نگاه کند که چگونه با لیگ برتر تطبیق یافته و همچنین مطمئن است که برای عملکردی موفق در فصل جدید فرم خوبی دارد.

لوکاس در آستانه یورو 2012 از تیم بوندسلیگایی کلن به آرسنال پیوست، جایی که او 7 سال را در آنجا گذراند - نیمی از آن قبل و نیمی دیگر بعد از حضور 3 ساله اش در بایرن مونیخ بود. او تنها در سومین بازی خود با لباس آرسنال نخستین گلش را به ثمر رساند و در ادامه فصل نیز به طور منظم به گلزنی ادامه داد - که اغلب گل هایش در سبکی خیره کننده بودند. با اتمام فصل او 16 گل در تمام رقابت ها به ثمر رساند و در 42 بازی که به میدان رفت 12 پاس گل داد تا یکی از بهترین فرم هایش در هفت سال گذشته را نشان دهد.

مهاجم 28 ساله توپچی ها درمورد نخستین فصل حضورش در این تیم می گوید: " فکر می کنم خیلی خوب بود، برای تیم گل های زیادی به ثمر رساندم و پاس گل های زیادی دادم و در پایان فصل ما در جایگاه چهارم قرار گرفتیم. برای تیم بسیار مهم است که شانس بازی کردن در لیگ قهرمانان این فصل را داشته باشد.

" اکنون دو بازی انتخابی برای لیگ قهرمانان داریم و شانس انجام دادن آن را داریم. این چیزی بود که ما در پایان فصل می خواستیم. اکنون می توانیم مشتاقانه در انتظار فصل جدید باشیم و امیدوارم بهتر از فصل گذشته کار کنیم، در لیگ برتر پنج یا شش تیم وجود دارند که برای جایگاه اول مبارزه می کنند و ما یکی از آن تیم ها هستیم. به تلاشمان و مبارزه برای قهرمانی ادامه می دهیم. "

Image has been scaled down 30% (500x282). Click this bar to view original image (711x400). Click image to open in new window.
[تصویر: gun__1374064181_rosicky_podolski.jpg]

خوشحالی لوکاس پودولسکی پس از گلزنی در تور آسیایی

لوکاس تنها 5 بازی را در طول فصل گذشته از دست داد هرچند که فقط در دو دیدار برای 90 در زمین باقی ماند؛ زیرا او با توجه به اینکه در انگلیس برخلاف بوندسلیگا هیچ وقفه ای در اواسط فصل برای استراحت وجود ندارد کاملاً با شرایط جدید تطبیق نیافته بود.

پولدی اذعان می کند: " بله، این متفاوت بود، در آلمان ما از استراحت دو هفته ای بهره می بردیم اما اینجا سال نو را در هتل تیم سپری کردیم بنابراین متفاوت بود اما من واقعاً این لیگ را دوست دارم، باشگاه را دوست دارم و هواداران پورشورند - چه در بازی های خانگی و چه در بازی های خارج از خانه. همه ورزشگاه ها فوق العاده اند و اینجا عاشق این مساله هستم."

زمانی که فصل با پیروزی 0-1 توپچی ها در ورزشگاه سنت جیمز پارک به اتمام رسید لوکاس یکی از بینندگان فینال لیگ قهرمانان میان بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند بود.

او در این باره می گوید: " پس از پایان فصل به همراه تیم ملی آلمان به میامی سفر کردیم بنابراین همه با هم فینال را تماشا کردیم، برخی از بازیکنان طرفدار بایرن بودند، برخی از آن ها طرفدار دورتموند و برخی دیگر چندان اهمیتی نمی دادند. به نظر من بازی خوبی بود، دورتموند 20 دقیقه ابتدایی خوبی داشت اما نتوانست به گل اول دست پیدا کند. بازی وقتی 0-0 بود نزدیک پیش می رفت اما بایرن گل اول را به ثمر رساند و این برای آن ها مهم بود. زمانی که در فینال گل اول را به ثمر می رسانید از نظر ذهنی برایتان مهم است و آن ها در ادامه پیروز شدند. آن ها هم در لیگ قهرمانان و هم در آلمان فصل بسیار خوبی را داشتند بنابراین شایسته آن بودند."

Image has been scaled down 10% (500x344). Click this bar to view original image (552x379). Click image to open in new window.
[تصویر: gun__1369390345_148992795_SM_4460_09AC237C.jpg]

خوشحالی لوکاس پس از گل دیدنی اش به ساوتهمپتون

در آن فینال یک گل دیرهنگام سرنوشت لیگ قهرمانان را مشخص کرد اما چند روز بعد لوکاس برای تیم ملی سریع ترین گل تاریخ آلمان را به ثمر رساند. او در پیروزی آلمان در دیدار دوستانه مقابل اکوادور در میامی ثانیه 9 دروازه حریف را گشود و سپس با ثمر رساندن یک گل دیگر به پیروزی 2-4 تیمش کمک کرد.

لوکاس که اکنون 110 بازی ملی در کارنامه خود دارد و از این لحاظ سومین بازیکن تاریخ آلمان است درمورد آن گل می گوید: " داور در سوت خود دمید، آن ها بازی را شروع کردند و من مستقیماً به جلو رفتم، کمی خوش شانس بودم که توانستم توپ را از مدافع بگیرم و سپس دروازه را باز کردم. پس از آن خوشحال بودم؛ زیرا بازی را برده بودیم و سپس برخی از اعضای کادر فنی به من گفتند که این سریع ترین گل تاریخ تیم ملی بوده، قبلاً هرگز چنین کاری انجام نداده بودم. نمی دانم که آیا آن ثانیه هفت، هشت یا نه بازی بود، فقط از گلزنی برای کشورم و کمک به پیروزی آن ها خوشحال بودم. تنها پس از بازی بود که متوجه شدم این یک رکورد بوده است."

این تابستان با توجه به اینکه آلمان تورنمنت مهمی در پیش نداشت فرصت نادری برای لوکاس بود تا پس از دیدار دوستانه مقابل اکوادور در آمریکا از زمان استراحتش نهایت لذت را ببرد. کسانی از شما که او را در توئیتر دنبال می کنید دیده اید که لوکاس در طول تعطیلاتش مشغول بود از جمله ملاقات بسیار ویژه با خواننده مورد علاقه اش.

او با خنده می گوید: " بله، شما مرا در تعطیلاتم دنبال کرده اید؟ ریحانا دو کنسرت در کلن داشت و پس از آن توانستم با او ملاقات داشته باشم. من یکی از هواداران بزرگ او هستم، او آهنگ های بسیار خوبی اجرا می کند بنابراین ملاقات با او زمانی که در شهرم کلن حضور داشت بسیار خوب بود. اگرچه نمی دانم که هوادار فوتبال است یا نه، درمورد آن صحبت نکردیم."

Image has been scaled down 30% (500x282). Click this bar to view original image (711x400). Click image to open in new window.
[تصویر: gun__1360233189_podolski_germany.jpg]

لوکاس سریع ترین گل تاریخ آلمان را به ثمر رساند

لوکاس در طول تعطیلاتش نیز با دقت پیگیر وضعیت لیگ برتر که شامل تغییرات مربیان و ورود بازیکنان جدید به خصوص از بودسلیگا می شد، بوده است.

" هر فصل همینطور است - بازیکنان می آیند و می روند. هرچند که امسال کمی خاص بود؛ زیرا هر سه تیم بالای جدول مربیان خود را عوض کردند، بنابراین خواهیم دید که در آنجا چه اتفاقی می افتد؛ زیرا زمانی که مربی جدیدی وارد می شود وضعیت آسان نیست. بازیکنان جدیدی نیز به آن باشگاه ها ملحق شده اند، من آندره شورله را از تیم ملی آلمان به خوبی می شناسم و او به چلسی پیوسته است بنابراین دیدن اینکه چطور کار می کند جالب خواهد بود."

انتظار می رود همه تلاش ها در تمرینات پیش فصل با شروعی قدرتمند در فصل جدید نتیجه دهد، توپچی ها 17 آگوست در ورزشگاه امارات به مصاف استون ویلا می روند و پس از آن فصل با دو بازی برای صعود به دور گروهی لیگ قهرمانان، یک سفر به کریون کاتج برای دیدار مقابل فولهام و دربی شمال لندن به سرعت برای آن ها پیش خواهد رفت - همه این بازی ها در دو هفته انجام خواهد شد و لوکاس برای فصل جدید هیجان زده است.

" بله مطمئناً. خصوصاً از این جهت خوشحالم که اولین بازی در خانه است، معتقدم این مهم است. سپس یک مسابقه مهم برای صعود به لیگ قهرمانان در پیش داریم که در خانه و خارج از خانه برگزار خواهد شد و می دانیم که باید آن ها را ببریم. هرگز نمی توانید از عهده یک شروع ضعیف برآیید، باید شروع قدرتمند و سریعی داشته باشید. ما در هفته نخست بازی انتخابی برای لیگ قهرمانان را در پیش داریم، مطمئناً در هر صورت میخواهیم شروع قدرتمندی داشته باشیم."

و اکنون لوکاس که تجربه یک فصل حضور در لیگ برتر را دارد احساس می کند برای فصل پیش رو آماده تر از هر زمان دیگری است.

او توضیح می دهد: " مطمئناً این فصل شخصاً برای من نسبت سال گذشته بسیار متفاوت است، اکنون یک سال را در اینجا گذرانده ام بنابراین کارکنان، بازیکنان و مربیان را می شناسم. شهر را نیز به خوبی می شناسم بنابراین فکر می کنم امسال کمی آسان تر خواهد بود. احساس می کنم بیشتر در خانه هستم، مسیر اطراف و رستوران ها را می شناسم و با نحوه انجام کارها آشنا هستم."

و آیا او انتظار دارد که کارها در زمین مسابقه نیز آسان تر باشد؟ " مشتاقانه در انتظار آن هستم، من قوی خواهم بود، شاید قوی تر از سال گذشته. به تیم کمک خواهم کرد و و تلاش می کنم که برای کسب جایگاه اول برای هواداران مبارزه کنم. گلزنی خواهم کرد و پاس گل می دهم و به تیم کمک می کنم. معتقدم فصل آینده باید به عنوان یک تیم، قدرتمند باشیم. در 15 دیدار پایانی فصل گذشته یکی از تیم های برتر لیگ بودیم، باید در همه بازی ها همان تمرکز را داشته باشیم - هر بازی مهم است. اگر بتوانیم شروعی مانند پایانی که در چند ماه آخر فصل گذشته داشتیم را داشته باشیم فصل جدید بسیار بهتر خواهد بود."

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۵/۲۵
به قلم حمید فرازی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Arsenal.com
بازدید: ۱,۱۳۱ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
4 - 2
لستر سیتی
لستر سیتی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۷ ۱۷:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
آرسنال - ساوتهمپتون
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰