loading
در حال بررسی درخواست شما
آرتتا: می توانیم قهرمان اروپا شویم
آرتتا: می توانیم قهرمان اروپا شویم

آرتتا: می توانیم قهرمان اروپا شویم



آرسنال تا اینجا پس از بی ثباتی هایی که در چندین دوره از فصل داشته و همچنین شکست غیر منتظره در دیدار جام حذفی مقابل بلکبرن در حال گذراندن فصل کابوس واری است...

یک حذف دیگر مقابل تیمی از دسته پایین تر پس از شکست تحقیر آمیز مقابل بردفورد در جام کپیتال وان فشارها را روی آرسن ونگر که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و در تلاش برای پایان دادن به دوران بی جامی آرسنال است افزایش داده است.

اما آرسنال هنوز در لیگ قهرمانان حضور دارد و سه شنبه شب در ورزشگاه امارات میزبان نایب قهرمان فصل گذشته این رقابت ها که چهار بار فاتح آن شده خواهد بود.

تیم ونگر که نتوانست در گروه B صدرنشین شود دیدار دشواری مقابل تیم پرستاره بایرن که اکنون صدرنشین بوندسلیگاست و از فصل آینده تحت هدایت پپ گواردیولا خواهد بود، دارد.

اما میکل آرتتا به تیمش اطمینان دارد و در مصاحبه اختصاصی با Sky Sports از اراده و قصدش برای فتح اروپا می گوید:

لیگ قهرمانان برایتان به چه معناست؟

لیگ قهرمانان بزرگ ترین مسابقات فوتبال باشگاهی در دنیاست، هر بازیکنی می خواهد در آن بازی کند و این یکی از دلایل اصلی پیوستن من به آرسنال بود تا خودم را مقابل بهترین های اروپا محک بزنم. هیچ تیم ضعیفی وجود ندارد و هر سال یک شگفتی در آن وجود دارد، هیچ کس نمی توانست پیروزی سلتیک مقابل بارسلونا در دور گرووهی را پیشبینی کند.


چقدر برای دیدار مقابل بایرن مونیخ دور یک هشتم نهایی مشتاق هستید؟

بایرن مونیخ باشگاهی با تاریخ و پیشینه بزرگ است، آن ها چهار بار فاتح لیگ قهرمانان شده اند و ما احترام زیادی برای این باشگاه و بازیکنانش قائل هستیم. به عنوان یک بازیکن می خواهید مقابل بهترین ها بازی کنید و ما مشتاقانه در انتظار هر دو دیدار رفت و برگشت هستیم، با این حال نگرش ما درمورد این بازی مانند دیگر بازی هایمان خواهد بود.


کدام بازیکنان مردان خطرناک بایرن خواهند بود که در دیدار مقابل این تیم باید مراقب آن ها باشید و چرا؟

بایرن مونیخ در تمام بخش ها نقاط قوتی دارد، شما نمی توانید امثال پپ گواردیولا را بدون داشتن بازیکنان کلاس جهانی جذب کنید. ما باید از نظر روحی روانی مقابل بازیکنانی مانند آرین روبن و فرانک ریبری که هردو یک تهدید واقعی در خط حمله هستند قوی باشیم.


آرسنال در این فصل لیگ قهرمانان تا کجا می تواند پیش رود؟

هیچ دلیلی وجود ندارد که ما نتوانیم تا پایان لیگ قهرمانان این فصل پیش رویم، هرچند تمرکز ما روی حال حاضر و بازی رفت و برگشت مقابل بایرن مونیخ است. ما در یک زمان روی یک بازی تمرکز می کنیم اما از این قضیه نیز اطمینان حاصل خواهیم کرد که برای هر دو بازی آماده هستیم.


از مرحله گروهی به دور حذفی ذهنیت یک باشگاه چگونه تغییر می کند؟

به عنوان یک بازیکن حرفه ای نگرش یکسانی به هر بازی دارید، آن دیدار چه یک بازی انتخابی برای لیگ قهرمانان باشد چه خود فینال. برای هر باشگاهی لیگ قهرمانان آزمون نهایی است و در آرسنال ما برای هر بازی رویکرد و آماده سازی یکسانی داریم.


دید شما نسبت به یک بازی رفت و برگشت چیست؟ شکست نخوردن در دیدار رفت حیاتی است؟

ما همواره در تمام بازی ها برای پیروزی وارد میدان می شویم و این مساله قطعاً در دو دیدار رفت و برگشت نیز وجود خواهد داشت، اگر بتوانیم مانع گلزنی بایرن در خاج از خانه ( دیدار رفت ) شویم خود را در موقعیت خوبی برای صعود به دور بعد قرار خواهیم داد. باید اطمینان حاصل کنیم که از ابتدا تا سوت پایان مسابقه کاملاً متمرکز هستیم.


بازی کردن در دیدار فینال در ومبلی چقدر خاص خواهد بود؟

رویای کودکی هر بازیکنی بازی کردن در فینال لیگ قهرمانان است و بازی کردن در ومبلی با توجه به سابقه آن فوق العاده خاص خواهد بود. من در دیدار فینال جام حذفی در سال 2009 به دلیل مصدومیت نتوانستم برای اورتون بازی کنم، بنابراین بهترین سطح از عملکردم را ارائه خواهم کرد تا مطمئن شوم هواداران آرسنال در 25 می سفر کوتاهی به ومبلی خواهند داشت.


از 16 تیم راه یافته به این دور لیگ قهرمانان کدام باشگاه ها در کانون توجه هستند؟

هر یک از 16 تیم پایانی درواقع می تواند فاتح لیگ قهرمانان شود، چیزی به نام بازی آسان وجود ندارد. بارسلونا با توجه به موفقیت های اخیرش و داشتنن بازیکنانی مانند مسی، ژاوی و آندرس اینیستا یکی از مدعیان است، نمی توانید کیفیت آن ها را نادیده بگیرید، هرچند در حال حاضر تمرکز من روی دیدار رفت و برگشت مقابل بایرن مونیخ و کمک کردن به تیم برای کسب یک جام برای هواداران آرسنال است.


کلید ایجاد بالانس میان فرم اروپایی و داخلی چیست؟

لیگ قهرمانان می تواند به معنای سفر در مسافت های طولانی و بازی کردن در وسط هفته باشد که وقتی با بازی های لیگ برتر و جام حذفی ترکیب می شود می تواند واقعاً عوارضی برای بازیکنان داشته باشد. کلید ایجاد این تعادل، ترکیبمان و اعتمادی که به مربی خود داریم است، رئیس می داند چه موقع استراحت بدهد و چه موقع به بازیکنان خاص بازی بدهد.


دشوارترین حریفی که در لیگ قهرمانان با آن مواجه شدی چه کسی بود و چرا؟

باید بگویم آندری شوچنکو زمانی که در آ ث میلان حضور داشت. در بهترین فرم خود سریع، باهوش و زمانی که توپ را دراختیار داشت یک خطر دائمی بود


خاطره یا لحظه مورد علاقه ات در تاریخ لیگ قهرمانان چیست و چرا؟

تجربه نخستین بازیم در لیگ قهرمانان برای پاریسن ژرمن در سال 2001 در سن سیرو، 10 روز پیش از آن برای تیم رزرو بارسلونا در آنجا بازی کرده بودم، بنابراین بازگشت به آن زمین با جوی که سن سیرو مملو از تماشاگر بود چیزی بود که هرگز آن را فراموش نخواهم کرد.

آخرین اخبار آرسنال

جزئیات خبر
avatar تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۱۲/۱
به قلم حمید فرازی
دسته‌بندی: مصاحبه
منبع : Sky Sports
بازدید: ۸۱۲ بار
اشتراک‌گذاری
بازی قبلی آرسنال
آرسنال
آرسنال
4 - 2
لستر سیتی
لستر سیتی
لیگ برتر - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۷ ۱۷:۳۰
بازی بعدی آرسنال
آرسنال
آرسنال
VS
پاریس سن ژرمن
پاریس سن ژرمن
لیگ قهرمانان اروپا - استادیوم امارات
۱۴۰۳/۷/۱۰ ۲۲:۳۰
آرسنال - ساوتهمپتون
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۱۴ ۱۷:۳۰
بورنموث - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۷/۲۸ ۲۰:۰۰
آرسنال - شاختار دونتسک
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱ ۲۲:۳۰
آرسنال - لیورپول
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۶ ۲۰:۰۰
نیوکاسل - آرسنال
لیگ برتر
۱۴۰۳/۸/۱۲ ۱۶:۰۰
اینترمیلان - آرسنال
لیگ قهرمانان اروپا
۱۴۰۳/۸/۱۶ ۲۳:۳۰